Bonoboei zei:
Goed geoogst allemaal!
Ik heb net ook zo'n bak besteld, ik denk dat ik hem boven in mijn kamer, naast mijn bed zet, dan zien mijn ouders hem hopelijk niet, en het is daar ook iets warmer.
Zal ik in de buurt een electrische verwarming zetten, of is het niet handig omdat ik die snachts uit moet zetten en de temperatuur dan niet constant is?
En moet ik iets met het water doen, bijv. steriliseren of spa kopen?
Voor het drogen haal ik wat AH dozen en leg ik er keukenrol papier in.
Bedankt!
Ik had hem gewoon op mijn schoorsteen mantel staan (we hebben CV dus geen warmte daarvan), kwam van 1 kant gewoon redelijk weinig licht op en de andere kant nog minder aangezien die naar de mantel wijst, het beste wat je kunt doen is hem gewoon ergens in de kamer zetten en zorgen dat de temperatuur in die gehele kamer in de 20-30 graden blijft, niet in de buurt van warmte bronnen zetten (iig heb ik niet gedaan, weet dus niet wat voor effect het heeft)
Het water kan gewoon uit de kraan, deed zelf altijd gewoon koud water, geen rare fratsen uitspoken aangezien je niet weet wat voor een effect het heeft, wat ik wel gedaan heb is de zijkanten met alluminium folie afgedekt en het in de kartonen doosje gezet, tevens een half bekertje water in de zak gedaan bij elke nieuwe vucht, verder gewoon vanaf blijven en geduld hebben, de paddestoelen weten zichzelf heel goed te redden.
Wel altijd even je handen wassen als je de paddestoelen plukt of uit de bak uit de zak haalt.
Goodluck met het kweken
OT: Dag 4 nog geen paddestoel te zien, begin toch het gevoel te krijgen dat me vorige oogst de laatste was, aangezien er nu ook "wat" sporen in de bak zijn gevallen en had ergens gelezen dat dat neit heel goed moest zijn, maar goed, als ik aankomende zondag nog geen paddestoel gezien heb gaat hij de prullenbak in, 500-700 gram verse paddestoelen uit een kweeksetje van 25euro is een vorstelijke oogst