Psilocybe Galindoii

Elohtibbar

Badass junkie
Oké, ik heb zojuist een vijfde soort truffel ontdekt: de Psilocybe Galindoii.
(Zie http://www.deheksenketel.com/qc/--tt-ko ... ,98,1.html)
Iemand hier ervaring mee, in vergelijking met andere soorten truffels? Ben zeer benieuwd of mensen hier een ander soort trip mee hebben, ze zien er wel bizar uit op dat plaatje in ieder geval. :grin: Kan er op internet in ieder geval vrij weinig over vinden.

Vigilante

Wijs gebruiker
Zien er heel goor en trippy uit hehehe. Geen ervaring mee maar dat heb ik sowieso (eigenlijk) niet met truffels.

Elohtibbar

Badass junkie
KoxBox zei:
Psilocybe galindoi: belongs to the stirps (section) Mexicanae.
Originally in 1983, it was only known from the state of Jalisco in Mexico.

Zeer recent idd.

Voor zover ik wist en overal kon vinden waren er maar 4 soorten truffels (mexicana, tampanensis, atlantis en pajateros). Dan is het toch niet zo vreemd dat ik dacht dat dit een nieuwe soort zou zijn. :wink:

Elohtibbar

Badass junkie
Vigilante zei:
Zien er heel goor en trippy uit hehehe. Geen ervaring mee maar dat heb ik sowieso (eigenlijk) niet met truffels.

Inderdaad ja, zien er erg trippy uit. Ze zijn wel goor, daarom trek ik er altijd thee van. :grin: Maar is zeker wel de moeite waard om eens te proberen als je into psychedelica bent (weet eigenlijk niet of je dat bent?).

KoxBox

Badass junkie
Rabbithole zei:
KoxBox zei:
Psilocybe galindoi: belongs to the stirps (section) Mexicanae.
Originally in 1983, it was only known from the state of Jalisco in Mexico.

Zeer recent idd.

Voor zover ik wist en overal kon vinden waren er maar 4 soorten truffels (mexicana, tampanensis, atlantis en pajateros). Dan is het toch niet zo vreemd dat ik dacht dat dit een nieuwe soort zou zijn. :wink:
Nee, dat is juist. Ik wou je ook niet aanvallen ofzo, ik wou gewoon duidelijk maken dat al dat gedoe gewoon verkoopspraatjes zijn.
Want zoals je ziet komt het gewoon van de Mexicana.

Elohtibbar

Badass junkie
Ah, maar toch vind ik het vreemd, aangezien zo'n kaart (met de Latijnse namen van de soorten, die je ook van paddo's hebt, dat iedere soort in zo'n gekleurd hokje staat) meestal wel klopt. Ik weet dat er veel verkoperspraatjes zijn, en ik weet dat soorten als "Dolphins" en dergelijke onzin is, maar deze smartshop verkoopt de truffels wel onder de goede namen. :wink: Dus vandaar dat ik het betrouwbare informatie achtte. Maar als ze hetzelfde zijn als de mexicana valt dat toch tegen.. Al vraag ik me wel af of het waar is dat ze er zo trippy uitzien, met die rare groene vlekken enzo. :P

Elohtibbar

Badass junkie
Ach wie weet, mexicana zijn ook prima truffels, als ik weer eens ga bestellen zal ik het wellicht wel daar doen! :wink: (Mits ze niet belachelijk duur zijn..)

Edit: ze zijn goed te betalen, dit lijkt me wel een optie. :)

KoxBox

Badass junkie
Ik vraag me eigenlijk af waarop ze hun prijzen baseren. Sterkere koffie kost toch ook niet meer dan milde?

Elohtibbar

Badass junkie
Ach ja, zo gaat dat nou eenmaal, als iets een sterker effect heeft kun je er meer voor vragen (omdat je er minder van nodig hebt en omdat het 'beter' zou zijn). Goede manier om flinke winst te maken, aangezien het vast niet duurder is om Dragon's Dynamite te kweken bijvoorbeeld, ten opzichte van tampanensis ofzo.

KoxBox

Badass junkie
Rabbithole zei:
Goede manier om flinke winst te maken, aangezien het vast niet duurder is om Dragon's Dynamite te kweken bijvoorbeeld, ten opzichte van tampanensis ofzo.
Daar doelde ik inderdaad op. Nochtans vroeger waren (op de mexicaanse dan) de hawaiaanse de goedkoopste.

Edit: Njah, je had er ook maar de helft van nodig natuurlijk... :P

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
KoxBox zei:
Ik vraag me eigenlijk af waarop ze hun prijzen baseren. Sterkere koffie kost toch ook niet meer dan milde?

Op fabeltjes, alles wat ze de klanten maar kunnen wijsmaken. Zoals dolphins, royal beluga, cosmis connectors, enz... Het zou me niks verbazen als in elk bakje dezelfde soort truffel zit :P

Elohtibbar

Badass junkie
Sublimo zei:
KoxBox zei:

Op fabeltjes, alles wat ze de klanten maar kunnen wijsmaken. Zoals dolphins, royal beluga, cosmis connectors, enz... Het zou me niks verbazen als in elk bakje dezelfde soort truffel zit :P

Heb je de rest van het topic ook gelezen? :wink: Er zijn wel degelijk 4 verschillende soorten truffels, die stammen ook van verschillende geslachten. En reken maar dat er verschil zit in Dragon's Dynamite ten opzichte van Tampanensis. :) Neemt niet weg dat Dolphins enzo onzin zijn.

KoxBox

Badass junkie
Rabbithole zei:
Sublimo zei:
KoxBox zei:

Heb je de rest van het topic ook gelezen? :wink: Er zijn wel degelijk 4 verschillende soorten truffels, die stammen ook van verschillende geslachten. En reken maar dat er verschil zit in Dragon's Dynamite ten opzichte van Tampanensis. :) Neemt niet weg dat Dolphins enzo onzin zijn.
Ochja, zolang je maar een fijne trip hebt. :) En het geen rib uit je lijf kost.

Vigilante

Wijs gebruiker
Rabbithole zei:
Vigilante zei:
als je into psychedelica bent (weet eigenlijk niet of je dat bent?).

Dat sowieso maar heb maar 1x truffels gedaan (itt +- 35 x paddo's) en aangezien ik nu LSD alweer een tijdje gevonden heb gaat er geen smerige paddo of truffel meer bij mij naar binnen :hearteyes:

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Rabbithole zei:
Sublimo zei:
KoxBox zei:

Ja, ik weet dat er vier verschillende soorten zijn. Ik doelde hier dan ook alleen maar op de reeks met de dolphin's enzo :)

Elohtibbar

Badass junkie
Dan heb je helemaal gelijk ja!

@ Vigilante: ik hou ook van LSD maar toch vind ik het heerlijk om af en toe paddo's/truffels te doen (ook goed te doen als je er thee van trekt, smaakt nergens naar), het geeft toch een hele andere vibe dan LSD. Sowieso is afwisseling fijn imo. :)

Vigilante

Wijs gebruiker
Rabbithole zei:
Dan heb je helemaal gelijk ja!

@ Vigilante: ik hou ook van LSD maar toch vind ik het heerlijk om af en toe paddo's/truffels te doen (ook goed te doen als je er thee van trekt, smaakt nergens naar), het geeft toch een hele andere vibe dan LSD. Sowieso is afwisseling fijn imo. :)

Thee'tje ga ik ook eens proberen, vond soep ookal geniaal maar helaas te laat ontdekt. Ik heb vrijwel elke keer (op 3-4 na) gewoon die dingen opgegeten met een glas water :P
Krijg nu wel weer zin in een paddosoepie :mrgreen:

Bovenaan