quetiapine

reDStone

Bewuste gebruiker
Wat een rotzooi is dit zeg, ik wou dat ik het nooit voorgeschreven had gekregen. Als rustmaker denk ik, maar ik weet eigenlijk niet eens meer waarom.

De eerste paar jaar had ik nergens last van, maar ik kreeg toch vreemde en ronduit gevaarlijke bijwerkingen.
Opstoppingen in de darmen. Maar ook heel maar dan ook heel slecht tegen warmte kunnen. Bij een hittegolf, val ik bijna flauw. En ik zweet dan ook niet. En raak oververhit.

Ik heb echter na jaren proberen af te bouwen, eidelijk een afbouw methode uitgeprobeert die wel lijkt te werken. Want ook al zak ik heel langzaam in dosering. Het werkt niet. Bij mij niet en krijg gigantische rebound effecten en krijg last van gejaagdheid en wordt ronduit aggressief.
En na een paar weken na een hele mini daling in dosering, wordt het ook niet beter, maar erger.
Ik wordt er ronduit angstig en aggressief van. En voor dat ik weet neem ik weer de oude dosering en dan trek ik dus 100% bij.

En dit is toch wel echt een verslavendmiddel, ze zijn niet wijs dit voor te schrijven. Je kan het misbruiken, want ik merkte, ondanks dat het niet fijn is. Je een piek krijgt na een paar uur als je overdoseert.

En dat bracht me op een idee, na jaren proberen af te bouwen.

Als seroquel/quetiapine, misbruikt kan worden als een drug en ze bgrijpen dat ook niet, misschien werkt een normaal afbouw schema dan niet.

Mijn nieuwe taktiek, die ik zelf verzonnen heb, is om. Heel laag in dosering te gaan zakken. En dan 1 keer per week, de opgespaarde quetiapine/seroquel op 1 dag met de verlaagde dosering tegelijk te nemen. Dan dat patroon een maand of 6 vol te houden. En dan weer heel laag te gaan zakken in dosering en dan hetzelfde patroon aan te houden houden.
Een soort terugval inbouwen. Maar dan een steeds kleinere terugval met een steeds lagere dosering.

Ik heb geen flauw idee, of ik verstandig bezig ben, maar het lukt nu om iets te zakken.

En ja, ik kreeg het denk ik ook in die mini dosering voorgeschreven en niet voor psychoses ofzo, maar afbouwen van quetiapine ervaar ik als zowat onmogelijk.

BrieMetDeBril

Badass junkie
Ik vind alle anti psychotica erg vervelend en zie geen enkele reden voor recreatief gebruik, mits je helemaal lam wilt gaan slapen en een kater wilt de volgende dag.

Ik zou het echt afraden dit te nemen als recreatief middel.

reDStone

Bewuste gebruiker
Ik vind alle anti psychotica erg vervelend en zie geen enkele reden voor recreatief gebruik, mits je helemaal lam wilt gaan slapen en een kater wilt de volgende dag.

Ik zou het echt afraden dit te nemen als recreatief middel.

Ik merk heel duidelijk dat quetiapine als een drug te gebruiken is. Volgens mij wordt er verteld dat het een spiegelmedicatie is, die moet worden opgebouwd. Maar ik merk duidelijk het het 'druggy' kenmerk heeft, wat iets maakt dat het misbruikt kan worden.
Je kan een korte piek maken door over te doseren. Ik ervaar dat ook niet als prettig, maar in een situatie dat je kompleet in de stress gaat schieten, zou je het als tijdelijk kalmeringsmiddel kunnen misbruiken. Om wat als een zombie met de stress om te gaan en toch nog helder te kunnen denken en niet euforisch te worden.

BrieMetDeBril

Badass junkie
Ik merk heel duidelijk dat quetiapine als een drug te gebruiken is. Volgens mij wordt er verteld dat het een spiegelmedicatie is, die moet worden opgebouwd. Maar ik merk duidelijk het het 'druggy' kenmerk heeft, wat iets maakt dat het misbruikt kan worden.
Je kan een korte piek maken door over te doseren. Ik ervaar dat ook niet als prettig, maar in een situatie dat je kompleet in de stress gaat schieten, zou je het als tijdelijk kalmeringsmiddel kunnen misbruiken. Om wat als een zombie met de stress om te gaan en toch nog helder te kunnen denken en niet euforisch te worden.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar dan neem je het meer om medische redenen lees ik. Ik gebruik Risperidon als "time out" medicatie om psychose en/of ander gedrag te voorkomen. Ik heb dit ook met de huisarts zo afgesproken en hoef het niet dagelijks te nemen, maar alleen zo nodig.

Waarom ik het niet zie als recreatief is omdat ik van Seroquel & Risperidon gewoon te nare bijwerkingen krijg. Wakker worden met een kater, zo vlak zijn dat ik alleen maar vooruit kijk en geen woord uit me komt, nergens zin in hebben en heftige dromen. Mijn depressie word gewoon veel erger met die medicatie en daarom zou ik het niet begrijpen waarom iemand dat voor de fun neemt. Maar bij iedereen werkt het natuurlijk anders, het is eerder mijn visie erop.

Ik heb ook nog een vraag, heb je ander anti psychoticum geproprobeerd? Ik zeg wel eerlijk, ik heb niet alle berichten gelezen dus vandaar de vraag.
Misschien past deze anti psychotica niet bij jou en een ander wel. Ik raad wel aan dit natuurlijk met een arts te bespreken.

Ik wens je het beste

Indi(ca)

Experimenterende gebruiker
Ze schrijven inderdaad vaak quetiapine voor bij slaapproblemen ook al is dit niet de bedoeling. Ik ben zelf begonnen in mei vorig jaar met 12,5 mg en zit nu op de 275mg en nu is besloten dat we niet hoger gaan omdat het richting een dosis gaat voor mensen met psychotische klachten. Maar je bouwt zo extreem snel tolerantie op (of misschien ik eerder dan andere?) ik heb nu mirtazapine erbij gekregen maar zoals je aan de tijd kan zien werkt dat ook niet🤣. Hopelijk snel alles rond en hulp want ik denk dat slaapproblemen gewoon heel veel (on)bewuste stress en problemen zijn. Veel sterkte!

reDStone

Bewuste gebruiker
Ze schrijven inderdaad vaak quetiapine voor bij slaapproblemen ook al is dit niet de bedoeling. Ik ben zelf begonnen in mei vorig jaar met 12,5 mg en zit nu op de 275mg en nu is besloten dat we niet hoger gaan omdat het richting een dosis gaat voor mensen met psychotische klachten. Maar je bouwt zo extreem snel tolerantie op (of misschien ik eerder dan andere?) ik heb nu mirtazapine erbij gekregen maar zoals je aan de tijd kan zien werkt dat ook niet🤣. Hopelijk snel alles rond en hulp want ik denk dat slaapproblemen gewoon heel veel (on)bewuste stress en problemen zijn. Veel sterkte!

Slaapproblemen zijn wmb de oorzaak, van psychische problemen, iig een depressie. Ze zeggen vaak; 'is het nou het kip of het ei, komt eerst de depressie of eerst de slaapproblemen?!.
Volgens gaat het aan het begin fout met het slaappatroon. En dan bedoel ik niet lang plat liggen, maar echt slaap en uitgerust wakker worden. Dat daar de boel niet meer functioneert .
Waar die slaapproblemen dan door komen, daar moet je volgens mij naar kijken.

En als je dus weer slecht gaat slapen, door de medicijnen zelf.
Zelfde probleem, de slaap fuctioneert niet meer goed. Wat dus gevolgen gaat hebben voor je psychische toestand.

BrieMetDeBril

Badass junkie
Schermtijd, prikkels, rusten en vooral geen caffeine na 15.00 drinken. Dat helpt mij in ieder geval als ik een periode heb met zeer slecht slapen.
De schermtijd doet mij het slechts. De telefoon wegleggen 1 uur van te voren kan al veel schelen. Maar voor mij werkt het niet altijd.

Ik vind het wel bijzonder te lezen dat mensen tolerantie creeeren met Seroquel, en dat het zo snel kan oplopen. Ik heb lange tijd 25mg gekregen voor slaap problemen en viel altijd als een zombie in slaap. Echter dronk ik wel alcohol erbij wat natuurlijk niet de bedoeling is. Misschien dat ik daarom altijd op 25 bleef. Echter raad ik dit af te combineren want dat is echt niet de bedoeling.
Slaapproblemen zijn wmb de oorzaak, van psychische problemen, iig een depressie. Ze zeggen vaak; 'is het nou het kip of het ei, komt eerst de depressie of eerst de slaapproblemen?!.
Volgens gaat het aan het begin fout met het slaappatroon. En dan bedoel ik niet lang plat liggen, maar echt slaap en uitgerust wakker worden. Dat daar de boel niet meer functioneert .
Waar die slaapproblemen dan door komen, daar moet je volgens mij naar kijken.

En als je dus weer slecht gaat slapen, door de medicijnen zelf.
Zelfde probleem, de slaap fuctioneert niet meer goed. Wat dus gevolgen gaat hebben voor je psychische toestand.

Helemaal mee eens. Als je veel piekert in bed, dan is het erg lastig rust te kunnen krijgen voor het slapen.
Persoonlijk pieker ik veel en al helemaal in bed omdat mijn verwerking van de dag dan nog volop gaande is. Bewust zijn van waarom je moeilijk slaapt kan veel schelen.

Indi(ca)

Jaa klopt mijn psychische problemen zijn ook zeker de oorzaak, ik heb post traumatische stress stoornis dus ik lig inderdaad vaak te piekeren in bed en het is ook een angst voor nachtmerries. Voor ik in 2021 naar de kliniek ging sliep ik ook amper en soms een beetje met diazepam, xanax etc. In de kliniek heb ik echter totaal geen last gehad van dat ik geen slaapmedicatie had. Dus ik ben er van overtuigd als ik mijn traumaverwerking heb gehad en ik zorg dat ik een goede routine en een goede dag besteding heb net als in de kliniek dat het moet lukken. Ik heb binnenkort een intake bij Psytrec en daar word je 8 dagen opgenomen en krijg je EMDR, exposure therapie en 6 (!!) uur per dag sporten. Daarvoor moet ik ook al een aardig stuk zijn afgebouwd met mijn medicijnen dus daar moet ik binnenkort dan ook mee gaan beginnen want medicatie houd je natuurlijk ook weer tegen met dingen verwerken. Het is een soort cirkel alles wordt veroorzaakt maar is ook een gevolg van iets😂

Indi(ca)

Ik weet niet of dit goed gaat, ik probeer je stukje over de quetiapine en alcohol te citeren maar ik ben nog een beetje aan het leren🙈 Ik hoor van mensen om mij heen die zelf ook quetiapine krijgen dat ze ook rond de 25 mg zitten voor het slapen en ook al langere tijd. Nou heb ik altijd wel echt snel tolerantie opgebouwd. Voordat ik de kliniek in ging gebruikte ik ook 6 gr ketamine per dag (in het weekend soms meer) maar ik voelde er meestal niet veel meer van. Ik heb van mezelf ook wel echt een snelle stofwisseling dus ik weet ook niet of dat iets te maken heeft met tolerantie opbouwen.
Inderdaad alcohol combineren met quetiapine is geen goed idee, ik heb gelukkig een hekel aan alcohol omdat ik mezelf met alcohol echt totaal niet onder controle heb en me echt schandalig misdraag en ik vind het ook echt niet lekker maakt niet uit met wat het gemixt is.
Maar jij gebruikt nu dan geen quetiapine meer? En hoe is dat gegaan en is het vervangen met iets?

BrieMetDeBril

Badass junkie
Ik heb binnenkort een intake bij Psytrec en daar word je 8 dagen opgenomen en krijg je EMDR
Fijn dat je toekomstvisie hebt met een behandeling! EMDR heb ik helaas niet kunnen afronden, maar mijn vriendin wel zij heeft CPTSS en dat heeft haar heel erg veel geholpen. Het is wel echt super zwaar en gelukkig zit je intern! Ik hoop dat bij jou de EMDR ook geslaagd zal zijn want het zal je leven zoveel verlichten.

ik heb gelukkig een hekel aan alcohol omdat ik mezelf met alcohol echt totaal niet onder controle heb en me echt schandalig misdraag en ik vind het ook echt niet lekker maakt niet uit met wat het gemixt is.
Mooie zelfkennis! Ik waardeer dit enorm. Als ik een café bezoek zijn de mensen die aangeschoten/dronken zijn vaak niet gezellig (vind ik)

Maar jij gebruikt nu dan geen quetiapine meer? En hoe is dat gegaan en is het vervangen met iets?
Ik gebruik nu geen Seroquel meer, ook omdat ik het niet meer nodig heb omdat ik ben afgekeurd voor arbeid. Dus ik kan altijd wel 8 uur slapen. Dat is wel een luxe. Verder ga ik echt pas slapen wanneer ik zo moe ben dat ik niet veel meer kan doen. Dus dat muziek luisteren al te veel is of ik al een tijdje verschillende dingen probeer te doen maar dat niet meer lukt, zo signaleer ik dat ik erg moe ben en ga dan slapen. En sinds ik iedere dag samen met mijn vriendin slaap scheelt dat ook erg veel. Soms ook een nadeel omdat ze snurkt hahahha.
Ik heb het met aanpassing van de avond vervangen. Ik vind anti psychotica niet erg fijn omdat ik er te vlak van word en ook een "kater" heb de volgende ochtend en omdat ik al een Benzodiazepine afhankelijkheid heb durf ik bijna niet meer nieuwe medicijnen te proberen om straks nog een verslaving of afhankelijkheid te krijgen. Dit heeft soms wel nadelen maar wil echt niet meer afhankelijk worden van iets. Maar ik moet echter bekennen dat dit puur komt doordat ik niet verplicht ben te werken en dus perse vroeg op moet. Ik snap dat dit niet mogelijk is voor veel mensen.

Indi(ca)

Fijn dat je toekomstvisie hebt met een behandeling! EMDR heb ik helaas niet kunnen afronden, maar mijn vriendin wel zij heeft CPTSS en dat heeft haar heel erg veel geholpen. Het is wel echt super zwaar en gelukkig zit je intern! Ik hoop dat bij jou de EMDR ook geslaagd zal zijn want het zal je leven zoveel verlichten.
Jammer dat je het niet hebt kunnen afronden ben je nog van plan in de toekomst om het wel te doen? En wat fijn voor je vriendin dat dit haar wel is gelukt! Is zij ook helemaal af van de flashbacks en nachtmerries? Ik heb zelf ook complexe ptss. Ik ben zelf alleen een grote vermijder van mijn ptss, ik praat er liever nooit over. De gebeurtenis was van mijn 12 tot 16e en heb het pas op mijn 19e in de kliniek voor het eerst tegen iemand gezegd. Nooit last van mijn ptss gehad tot ik geen drugs meer gebruikte (duh). Vandaar dat ik mijn behandeling ook al veel te lang uitstel.

Ik gebruik nu geen Seroquel meer, ook omdat ik het niet meer nodig heb omdat ik ben afgekeurd voor arbeid. Dus ik kan altijd wel 8 uur slapen. Dat is wel een luxe. Verder ga ik echt pas slapen wanneer ik zo moe ben dat ik niet veel meer kan doen. Dus dat muziek luisteren al te veel is of ik al een tijdje verschillende dingen probeer te doen maar dat niet meer lukt, zo signaleer ik dat ik erg moe ben en ga dan slapen. En sinds ik iedere dag samen met mijn vriendin slaap scheelt dat ook erg veel. Soms ook een nadeel omdat ze snurkt hahahha.
Ik heb het met aanpassing van de avond vervangen. Ik vind anti psychotica niet erg fijn omdat ik er te vlak van word en ook een "kater" heb de volgende ochtend en omdat ik al een Benzodiazepine afhankelijkheid heb durf ik bijna niet meer nieuwe medicijnen te proberen om straks nog een verslaving of afhankelijkheid te krijgen. Dit heeft soms wel nadelen maar wil echt niet meer afhankelijk worden van iets. Maar ik moet echter bekennen dat dit puur komt doordat ik niet verplicht ben te werken en dus perse vroeg op moet. Ik snap dat dit niet mogelijk is voor veel mensen.
Ja dat snap ik, ik ben sinds vandaag weer mijn studie gaan volgen maar was twee weken thuis gebleven om een keer te kunnen slapen. Nu is het bijna kwart over 4 en mijn wekker gaat om half 6 dus in die twee weken heb ik even lekker tot 11-13 uur geslapen en toen voelde ik me wel beter.
Pff heftig een benzo afhankelijkheid! Maar vind het wel sterk van je dat je dan de keus maakt geen andere medicijnen te proberen om jezelf te behoeden, zorg er wel voor dat als het echt noodzakelijk is dat je dan je gezondheid moet kiezen! Hahaha ik kan snurken echt niet aanhoren, er begint dan zoveel irritatie op te borrrelen in me dat ik bijna een woedeaanval krijg in bed. Mijn ex vriend ging gelukkig uit zichzelf vaak al op de bank na de eerste keer als ik hem had wakker gemaakt maar als ik bij een vriendin blijf slapen dan heb ik een probleem😂

BrieMetDeBril

Badass junkie
Jammer dat je het niet hebt kunnen afronden ben je nog van plan in de toekomst om het wel te doen?
Als ik zou weten waar ik moest beginnen in de zee van vergeetachtigheid, blokkades en dergelijke, zeker. Alleen ben ik er nu niet klaar voor. Wel in de toekomst denk ik, eerst maar goede behandeling vinden voor andere psychische problematiek.
Is zij ook helemaal af van de flashbacks en nachtmerries?
Nee, maar wel veel minder en de manier hoe ze ermee omgaat is veranderd. Het is niet meer een overtuiging maar ze zoekt hulp bij mij of haar naasten en dan zakt het vaak binnen een uur. Ze weet ik ook dat het een droom is geweest of flashbacks heeft. Ze heeft zeg maar manieren gevonden om terug te komen in de realiteit die goed werken en ook harmless zijn.
De gebeurtenis was van mijn 12 tot 16e en heb het pas op mijn 19e in de kliniek voor het eerst tegen iemand gezegd. Nooit last van mijn ptss gehad tot ik geen drugs meer gebruikte (duh). Vandaar dat ik mijn behandeling ook al veel te lang uitstel.
Herken ik ook erg. Is super lastig
Maar vind het wel sterk van je dat je dan de keus maakt geen andere medicijnen te proberen om jezelf te behoeden, zorg er wel voor dat als het echt noodzakelijk is dat je dan je gezondheid moet kiezen
Als ik anti psychotica echt nodig heb geef ik er wel aan toe, vaak geeft mijn omgeving aan het nodig te hebben en die mensen vertrouw ik wel. Of als ik erg neerslachtig word neem ik het uit mezelf.
Hahaha ik kan snurken echt niet aanhoren, er begint dan zoveel irritatie op te borrrelen in me dat ik bijna een woedeaanval krijg in bed.
Precies dit. Gelukkig hebben wij 2 matrassen in huis in een andere kamer! :grin:
Mijn ex vriend ging gelukkig uit zichzelf vaak al op de bank na de eerste keer als ik hem had wakker gemaakt maar als ik bij een vriendin blijf slapen dan heb ik een probleem😂
Ja wij hebben vandaag ook een logeer, dus vannacht ook geen vlucht. Maar denk dat slapen het sowieso niet gaat worden want heb wat middelen op :wink:

De Zandman

DF-koning
Ik heb seroquel voorgeschreven om te kunnen slapen, en mij helpt (100 mg) dit middel uitstekend! Zonder dit medicijn slaap ik bijna niet en dat wil ik niet meer.
Ik heb zware ptss, en heb vaak nachtmerries.
Mijn hulphond helpt me daardoor heen gelukkig en daar ben ik na jaaaaren ellende heel blij mee....maar die seroquel is broodnodig.

Nihilist88

Badass junkie
Wie heeft er recreatieve waarden ondervonden aan quetiapine ?Ik slik er nu 50 mg voor het slapen maar het enigste wat ik e aan overhoud zijn nachtmerries en en brakke dag .heb ze gekregen vanwege overmatig benzo gebruik maar dit vind ik ook maar niks,mischien even de tijd geven ?Natuurlijk zullen meespelen de ontwenning van de benzos.
Lol, aan quetiapine is toch letterlijk niets recreatiefs aan, is een antipsychoticum en zorgt dat stoffen die v nature in je hersenen voorkomen minder werken, vooral dopamine. Het onderdrukt je hersenactiviteit.
De nachtmerries n brakke gevoel, ligt indd eerder aan je afkick vd benzo's. Quetiapine 50mg is msschn bij deze te weinig. Bij mij hielp 100mg zeker wel en daarna mirtazapine (eerst 30mg, dan 15mg).

Nihilist88

Badass junkie
Ik heb seroquel voorgeschreven om te kunnen slapen, en mij helpt (100 mg) dit middel uitstekend! Zonder dit medicijn slaap ik bijna niet en dat wil ik niet meer.
Kan ik volledig inkomen, want toen ik niet meer zonder benzo kon slapen, anderhalve week zonder benzo, ware hel was, zonder slaap, zodra ogen waren gesloten, constant geflitst, ongeziene onrust n mensen in mn kop. Toen op voorschrift v psychiater, quetiapine 100mg gebruikt n 12u geslapen, hoe deugdzaam n blij ik was, ook al wask overdag uren loom, ik kon terug slapen en da nog paar dagen gedaan, op vaste tijdstippen. Daarna nr mirtazapine overgestapt, ook afgebouwd en zo terug slaap n bioritme opgebouwd.

Pollewop

Bewuste gebruiker
Ik gebruik het al zeker een paar jaar 25mg om door te kunnen slapen. Ik slaap wel in binnen 15min meestal maar als ik het niet gebruik ben ik na 2 uur klaarwakker en kan ik een marathon lopen.
Eerste week van gebruik wat mistig en draaierig maar nu geen last van bijwerkingen of wat ook. Ik weet dat als ik het niet neem ik niet slaap en als een zombie aan het werk wil ik niet. Mss zit ik er m’n hele leven aan vast maar dat is dan zo. Ik ga er goed op.

Soms gebruik ik MDMA of 4F en als dat is uitgewerkt pak ik de Quetiapine 25mg om te kunnen slapen. Net als ieder ander last van de “standaard” kwaaltjes van MDMA maar nog steeds prima slaap daarna.

Ik zie niet hoe je dit recreatief kan gebruiken, hele hoge dosis is echt voor psychoses en je wordt er zwaar, lam en moe van.. niks aan toch?

De Zandman

DF-koning
[QUOTE="Pollewop, post: 1843726, member: 123840"

Ik zie niet hoe je dit recreatief kan gebruiken, hele hoge dosis is echt voor psychoses en je wordt er zwaar, lam en moe van.. niks aan toch?
[/QUOTE]

Noot:
25 mg vind ik een lage dosis, ikzelf zit aan 100 mg.
Ik merk niet dat ik er loom en moe van word, maar ja ieder lichaam is anders natuurlijk.

reDStone

Bewuste gebruiker

Ja, niet iedereens koppie is hetzelfde. Misschien dat zelfs, in de loop der tijd, de werking van quetiapine kan veranderen. En dat of je koffie, tabak of wat dan ook erbij erbij gebruikt, het helemaal onvoorspelbaar is. Misschien.

reDStone

Bewuste gebruiker
Op Apotheek.nl

Hebben ze volgens mij een nieuw plaatje toegevoegd. Ik had het al een paar keer opgezocht, maar vond het maar vaag.

Duidelijker dan dit had ik nog niet gezien.

Waar-de-loooooossss

Dat zeggen ze dus niet erbij als ze dit soort medicatie voorschrijven.

reDStone

Bewuste gebruiker
Ik zat wat te lezen over quetiapine andere anti-pschotica en tabak. Die quetiapine heeft in iig een iets andere wisselwerking met tabak, en zou dan voor minder trek in tabak roken moeten zorgen. Terwijl andere anti-psychotica weer meer trek in tabak veroorzaken.

Dan weet ik nog niks natuurlijk. Maar wel dat dat stoppen met roken met quetiapine tegelijk afbouwen, misschien ook weer een rare wisselwerking zou kunnen hebben.

Bah.

BrieMetDeBril

Badass junkie
Ik zat wat te lezen over quetiapine andere anti-pschotica en tabak. Die quetiapine heeft in iig een iets andere wisselwerking met tabak, en zou dan voor minder trek in tabak roken moeten zorgen. Terwijl andere anti-psychotica weer meer trek in tabak veroorzaken.

Dan weet ik nog niks natuurlijk. Maar wel dat dat stoppen met roken met quetiapine tegelijk afbouwen, misschien ook weer een rare wisselwerking zou kunnen hebben.

Bah.
Ik weet ook dat roken en schizofrenie vaak gepaard gaan met elkaar. Vaak hebben die mensen ook amti psychotica.

Vlaming

Newbie
Seroquel heeft niks van recreatieve waarde imo. 16 a 17 jaar geleden eens 200mg gekregen van de dokter toen ik in opname was. Voelde mij zo zwaar beroerd. Ik kon niet meer deftig praten en was de dag KO tot 13u
Was rond 17u in mijn bed gekropen op mijn kamer waar ik zat in residentiële opname. Nooit meer.

Robert67

Belezen gebruiker
Ik vind seroquel fijn als ik te hard ben gegaan.
Als ik 2 dagen wakker ben neem ik er nog 10mg cisordinol bij

Draaimiddel

Quetiapine is heerlijk toch, volledig knock-out. Zo heerlijk diep heb ik nog nooit geslapen. Ik slik ook olanzapine, slaap ik ook zo lekker op. Neem wel eens een quetiapine 25mg eerder op de avond om lekker heel de avond op het randje van slapen en wakker zijn te zitten! Op de bank af en toe ff wegvallen en weer terug en dan naar bed en gelijk in slaap vallen. Heerlijk man

Queen1990

Quatepine is een krachtig middel en als je inderdaad gaat lopen kanen als een bak met popcorn kan dat heel naar zijn.
Ik ben zelfs 18kg aangekomen ik zat op 50 mg langwerkend maar ze hebben me toen op 100mg gezet, moest echt afbouwen hoor! Van 100 naar 75,50,25 en toen 12.5 en toen 0...ben meteen afgevallen! Sliep wel heel goed maar tis echt rommel!

Zweevteev

Wijs gebruiker
Heeft je arts dit serieus voorgeschreven om het stoppen met benzo’s te vergemakkelijken?
Ik heb dit ook gehad though, maar ik was toen wel aan het afbouwen en ik had al goede ervaringen met quetiapine, dus ik ging van 20mg temazepam + 1mg flunitrazepam naar 1mg flunitrazepam, naar 1mg flunitrazepam + 100mg quetiapine en toen ik van 100mg naar 200mg quetiapine ging, was ik volledig gestopt met de flunitrazepam, dus daarvoor wordt het ook wel voorgeschreven, maar denk niet dat dat heel gebruikelijk is. Wat al helemaal ongebruikelijk is, is om als arts de benzodiazepinen niet af te willen bouwen, maar wel vervolgens quetiapine in de mix te willen gooien... heel vreemd.

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Heeft je arts dit serieus voorgeschreven om het stoppen met benzo’s te vergemakkelijken?
Dat wordt inderdaad best vaak gedaan hoor. Het is niet ongebruikelijk en ook niet gevaarlijk dat 25mg wordt gecombineerd met je normale dosis benzos om zo te taperen. Het plots vervangen van de benzo is idd wel levensgevaarlijk.
Heftig. Maar 300 mg is zoals je zegt ook echt geen gebruikelijke startdosering. En dat zonder volledige voorlichting. Dat is meer een fout van je psychiater dan van het middel zelf inderdaad (al beweer ik ook zeker niet dat quetiapine een onschuldig middel is).
Quetiapine werkt met verschillende levels, zoals oa. ketamine. 300mg is niet echt slaap opwekkend.

Zweevteev

Wijs gebruiker
Hoe werken die verschillende levels? Wat houden ze in? Just curious.
Volgens mij kan je ze opdelen in grofweg 6 stadia:
  1. 25mg-100mg: helpt bij slaapproblemen (meestal snelwerkend).
  2. 125mg-175mg: geen idee waarom je specifiek op deze dosis zou blijven. Heb het idee dat maar weinig mensen op deze dosis blijven zitten, uiteindelijk. Ik ken veel mensen die quetiapine slikken of geslikt hebben, maar niemand die al langere tijd 125, 150 of 175mg slikte, zonder dat ze nog aan het ophogen waren. Het was altijd lager of veel hoger gedoseerd. 25mg is ook alleen maar verkrijgbaar in snelwerkende vorm, dus mensen die 125mg-175mg slikken, slikken of alleen maar snelwerkend of een combinatie van beide (al heb ik geen idee of dat überhaupt een ding is).
  3. 200mg-350mg: lichtelijk antidepressieve werking en helpt bij slaapproblemen, langwerkend (200mg kortwerkend wordt volgens mij nauwelijks voorgeschreven en daarboven zo goed als niet). Hier heb ik ook een tijdje op gezeten en voor emotiedisregulatie hielp het wel goed, maar tegelijkertijd voelde ik me ook wel extreem dood en leeg vanbinnen, dus ben ik uiteindelijk abrupt gestopt voor een paar maanden (en dat ging helemaal mis).
  4. 400mg-550mg: sterke antidepressieve werking en helpt het ook bij slaapproblemen. Ik zit nu op 400mg en voor mij werkt het echt heel goed, iets té goed eigenlijk. Door de quetiapine ben ik emotioneel extreem geremd en dus niet goed tot m'n gevoel kan komen, waardoor ik nu best wel sterke cravings ervaar naar LSD toe, omdat ik dan wel ervaar hoeveel leuker het leven is als je tot je emotie kan komen, dus ik wil ook graag gaan afbouwen, maar ben bang dat daarmee ook m'n slaap weer enorm verslechtert en dan kan me volledig ontregelen. Dit afbouwen gaat dan waarschijnlijk ook wel een tijdje duren.
  5. 600mg-800mg: sterke antipsychotische werking.
  6. 800mg+: geen idee of dit voorgeschreven wordt, maar zo wel, dan heeft het misschien een ultraturbosuperantipsychotische werking of zo.

Laatst bewerkt:

LionX

Badass junkie
Quetiapine en Olanzapine combineren is gewoon dom en gevaarlijk
Als je lekker wil slapen pas je gebruik aan. Zelf doktertje spelen met agonisten/ antagonisten en reuptake inhibitors is gewoon vragen om problemen.
Neem Olanzapine, een baggermiddel is mijn ervaring. En ik zit op een hele hoge dosering 20mg icm een dikke dosis benzo’s. Daar is niets recreatiefs aan neem dat van me aan.
Ter info; als je Olanzapine neemt mag je 72 uur niet auto rijden. Dus kijk uit wat je diet voordat je onverzekerd een ongeval veroorzaakt. Just saying.
Use your brains don’t fry them….

Nihilist88

Badass junkie
Beter seroquel, dan een ( potente) benzo.
Had ik uit het verleden al moeten weten, maar indd, toen ik na 3dagen feesten met 6-APB, uitgeput was maar massa's benzo's ni te goei hielpen, denk ik nu indd 100mg Seroquel of/en 30mg mirtazapine hadk toen moeten nemen.
Ook maar heel sporadisch e.

Anjovis

Bewuste gebruiker
Ik heb zware ptss, en heb vaak nachtmerries.
Mijn hulphond helpt me daardoor heen gelukkig en daar ben ik na jaaaaren ellende heel blij mee....maar die seroquel is broodnodig.
Ik neem ook al meer dan 10 jaar seroquel, vroeger 800mg/dag. Ik had ook psychose en depressie. Maar ook slapeloosheid en dat is daarmee weg gegaan. Nu 10 jaar later heb ik het afgebouwd naar 50 mg/dag. Ik slaap nog steeds zeer goed en kan zelfs perfect slapen zonder. Ik neem die 50 mg gewoon nog als onderhoudsdosis tegen eventuele nieuwe psychoses die ik af en toe nog krijg.
Voor mij is dit dus een wondermiddel geweest en als je het goed aanpakt zal je ermee ook misschien van je slapeloosheid af geraken.
Alle geval veel succes gewenst.

Bovenaan