Wat een rotzooi is dit zeg, ik wou dat ik het nooit voorgeschreven had gekregen. Als rustmaker denk ik, maar ik weet eigenlijk niet eens meer waarom.
De eerste paar jaar had ik nergens last van, maar ik kreeg toch vreemde en ronduit gevaarlijke bijwerkingen.
Opstoppingen in de darmen. Maar ook heel maar dan ook heel slecht tegen warmte kunnen. Bij een hittegolf, val ik bijna flauw. En ik zweet dan ook niet. En raak oververhit.
Ik heb echter na jaren proberen af te bouwen, eidelijk een afbouw methode uitgeprobeert die wel lijkt te werken. Want ook al zak ik heel langzaam in dosering. Het werkt niet. Bij mij niet en krijg gigantische rebound effecten en krijg last van gejaagdheid en wordt ronduit aggressief.
En na een paar weken na een hele mini daling in dosering, wordt het ook niet beter, maar erger.
Ik wordt er ronduit angstig en aggressief van. En voor dat ik weet neem ik weer de oude dosering en dan trek ik dus 100% bij.
En dit is toch wel echt een verslavendmiddel, ze zijn niet wijs dit voor te schrijven. Je kan het misbruiken, want ik merkte, ondanks dat het niet fijn is. Je een piek krijgt na een paar uur als je overdoseert.
En dat bracht me op een idee, na jaren proberen af te bouwen.
Als seroquel/quetiapine, misbruikt kan worden als een drug en ze bgrijpen dat ook niet, misschien werkt een normaal afbouw schema dan niet.
Mijn nieuwe taktiek, die ik zelf verzonnen heb, is om. Heel laag in dosering te gaan zakken. En dan 1 keer per week, de opgespaarde quetiapine/seroquel op 1 dag met de verlaagde dosering tegelijk te nemen. Dan dat patroon een maand of 6 vol te houden. En dan weer heel laag te gaan zakken in dosering en dan hetzelfde patroon aan te houden houden.
Een soort terugval inbouwen. Maar dan een steeds kleinere terugval met een steeds lagere dosering.
Ik heb geen flauw idee, of ik verstandig bezig ben, maar het lukt nu om iets te zakken.
En ja, ik kreeg het denk ik ook in die mini dosering voorgeschreven en niet voor psychoses ofzo, maar afbouwen van quetiapine ervaar ik als zowat onmogelijk.