Ik ben vervolgens overgestapt op Dexamfetamine, maar ook daarbij had ik teveel last van bijwerkingen en moest ik helaas stoppen.
Ik trek nu hetzelfde gezicht dat een psychiater maakte toen ik hem vroeg of hij op zijn achterhoofd was gevallen voordat hij mij een benzo script aanbood.
Bezeenring, chlooratoom op de 4 positie, dan de 'betabrug' er aan vast, begint ergens op te lijken (4-CA

), en dan... heel veel akylgroepjes, zuurstofatoom, piperdine groep zoals we die wel vaker zien.
"is a
potent and
selective inverse agonist of the
histamine H3 receptor (Ki = 0.16 nM) which was approved for the treatment of
narcolepsy in 2016.
[1][2][3][4]" Maar liefst vier onderzoeken die dit bevestigen. Die harde tactische ontwijk manoeuvre om het woord (a selectieve) dopamine heropname remmer heen. Misschien is deze interessant om te lezen als je het gaat gebruiken: https://en.wikipedia.org/wiki/Histamine_H3_receptor
Maar ik lees dus dat het nogal tegen viel, Xyrem zal zeker niet te licht vallen. Het WHO stelt dat dit het best werkend medicijn tegen narcolepsie is, als ik het mij correct herinner. Dexamfetamine is wat dat betreft ook een klein 'wondermiddeltje' als je het mij vraagt. Totaal andere context maar gok dat hetzelfde wel zal opgaan.
Je zet terecht 'ADD' tussen aanhalingstekens, want als jouw klachten verdwenen met goede voeding, dan heb je dus zeer waarschijnlijk geen ADD.
DSM stelt dat ADHD symptomen naarmate iemand ouder wordt de tendens hebben minder vaak voor te komen dan wel door biologische 'overgroeiing' of het naar mate ouder worden anders omgaan met de symptomen als ik mij niet vergis. In ieder geval zeker dat ADHD kan verminderen na onbepaalde tijd maar dat dit ook onderschat kan worden door overlapping van externe factoren. Maar dan krijg je alweer het hele biologische versus sociologische debat waarbij je standaard in het kip of ei debat vervalt en een bioloog hard zal roepen dat het logischer is als eerst de kip uit het ei kwam. Smerige autisten en betweters zijn die 'biologen'. Dat vind ik zo leuk aan Midas Dekkers, die kan zichzelf en anderen alleen maar in de zeik nemen omdat hij zich als bioloog profileert.
Ik zie een kip veel beter in staat unieke algoritmes te creëren dan een ei waarbij het holistisch perspectief mij automatisch in het gelijk zal stellen en er dus voor eens en voor altijd geconcludeerd kan worden dat de kip er eerder was dan het ei. Als profilerend socioloog denk ik echter ook dat ik minder oud zal worden dan Midas Dekkers.
Heb je weleens een streng dieet gevolgd voor een lange tijd (geen suiker, cafeïne, nicotine, koolhydraten, drugs)?
Ik vind het een best terechte vraag. Mij is het lang geleden anderhalf jaar gelukt geen suiker/snelle koolhydraten, alcohol of drugs te gebruiken. Heeft denk ik wel twee jaar relatief bewust aansturen geduurd voordat ik aan kwam op dat punt. En natuurlijk, dat merk je gigantisch aan alles. Maar dan kom je bij de keerzijde. Namelijk dat alles holistisch komt en de meeste mensen zich nauwelijks bewust zijn van ons overwegend instinctief handelen en dat hiermee ook geen zwart wit lijn loopt tussen rationeel handelen.
Ik denk dat het simpelweg voor veel (de meeste?) mensen niet mogelijk is. Voor mij was het grotendeels mogelijk omdat ik op dat moment een vrij negatief beeld naar mensen en mijzelf had. Mensen konden alleen maar teleurstellen, ik ervoer veel afgunst naar anderen en mijzelf en vanuit eigenlijk een vrij destructieve mentaliteit dwong ik mijzelf tot een streng regime voor gewoontes. Wellicht overdenk ik de rationele factor hierin en veel factoren sowieso niet.
Hoe dan ook, is het wel haalbaar wat je vraagt. Ik ben er ook van overtuigd dat mensen significant beter in staat zijn tot rationeel denken en handelen wanneer ze zich mentaal en fysiek in betere conditie bevinden, wat dat ook mag zijn.
Ik denk dat deze opmerking in een aanzienlijk aantal gevallen, misschien het merendeel wel, een significante factor kan wezen. En ironisch genoeg krijgt deze toch wel standaard sporadisch terugkomende toevoeging niet bepaald positief ontvangen. Grotendeel cognitieve dissonantie natuurlijk, beschikbaarheidsbias, etc. Niet iemand die snel zal reageren, jup, vrij standaard logisch punt. Bedankt voor je reactie en toevoeging.
Dit deel mag je overslaan tenzij je je verveelt: Ik kan mij een dag herinneren dat ik mij minder prettig voelde, ik was al die maand al aardig (over)vermoeid door een te serieus leven en de nacht daarvoor was een koolstofmonoxide meter af gegaan en moest ik de nacht overslaan. De volgende dag moest ik verplicht bloed laten prikken in NL zijn de vaccinaties net iets anders dan in BE. Ik heb irrationele pesthekel aan naalden, al vanaf kinds aan gehad. Ik vertel meneer dat ik mij zeer slecht voel, vraag hem nog met bibberend stemmetje of het niet een andere dag mogelijk is, nee moet echt vandaag anders mag je 'niet werken', zelfs wat ik niet wil mag ik niet. Meneer zet de naald, ik draai natuurlijk van tevoren verlamd door de angst voor wat gaat komen vanaf seconde 1 zwart. Ik probeer mijzelf nog een paar keer weer stoer overeind te krijgen ondanks meneer blijft herhalen dat ik moet blijven liggen waarna ik weer een paar keer minder stoer weg draai.
20-30minuten later werd ik half bewust bibberend wakker op een stoel in de gang naast prikkantoortje. Ik zit daar een poos (kwartier?), in de gang nog beetje voor mij uit te staren wanneer er ineens uit het niets een Vlaamse engel op mij neer kwam dalen, zo'n knap hertje ergens 20-30 jaar, medestudent met zo'n heerlijk accent. Ze vroeg hoe het met mij ging en of ik nog lang moest wachten, of ik misschien wat cola wou van haar en ze toverde op een later moment een chocoladereep voor mij. Ik begin spontaan weer een beetje te tranen.
Ik wist tot dat punt geen eens dat Vlamingen tot zoverre in staat waren tot informeel contact. Behalve Kato dan natuurlijk, er zit vaak wel ergens zo'n Vlaamse 'excuus seksuologe' tussen die komkommer/augurkengrapjes maakt. Hangt van het seizoen af in Vlaanderen wat voor 'nieuws' je te horen krijgt.
De Vlaamse engel kwam later terug vroeg mij hoe lang ik nog moest wachten want alle andere stoelen waren vrij. Ik vertel haar, totdat ik geroepen wordt door de dokter in het kantoortje. Vlaamse engel ging even vragen voor mij. Ik mocht naar binnen komen. Ik kwam binnen bij het kantoor van de doktor, die zich gescheiden door een dun muurtje al ruim een uur op zo'n 10 meter afstand van mij bevond. Haar gezicht sprak boekdelen en via mijn sociologische bovennatuurlijke krachten voelde ik meteen op objectieve wijze aan dat deze mevrouw er van overtuigd is dat het ei er eerder dan de kip was, zo'n heel rationeel persoon dat nooit een Vlaamse engel zou worden in ieder geval, alleen al door het gebrek aan het accent.
'Dr. Ei(blij)': 'JA, IK HAD UW NAAM GEROEPEN MAAR U KWAM NIET OPDAGEN EN REAGEERDE NIET.'
Og excuses mevrouw, ik moest bloed laten prikken en was er enige tijd niet helemaal bij.
Dr. Ei: 15 MINUTEN LANG WAS JE ER NIET BIJ?
Ik voelde mij al enige tijd niet zo fit, gisteravond ging een koolstofmonoxide meter af en kon ik helaas niet veel slaap vatten.
Dr. Ei: 'IK ZIE DAT U BINNEN KOMT MET EEN FLESJE COLA, CONSUMEERT U WEL GEZOND?'
Dit flesje cola kreeg ik eerder van een medestudent die zag dat het niet zo goed met mij ging na het prikken van bloed.
Dr. Ei: EN DOET U WEL AAN SPORT? DAT ZOU MIJ LOGISCH LIJKEN VOOR IEMAND VAN UW LEEFTIJD.
Og mevrouw, normaal gesproken doe ik minimaal wekelijks aan sport, ik had afgelopen week naast 36 uren gedraaid daarnaast nog 5 vergaderingen en enkele nevenverplichtingen.
Dr. Ei: ZIT U AAN DE DOPE OFSO, JE ZIET ER UIT ALS EEN CRACKPATIËNT.
Waarom krijg ik deze vraag altijd wanneer ik uitgerekend eens een keer niet aan de dope zit? Dit waren voor een sociaal medewerker nog net menselijk haalbaar productieve dagen, hoe denkt ze dat ik dan tegelijkertijd feest loop te bouwen aan de dope? Ik moet zelf lachen om mijn eigen vraag maar ik ben oprecht niet sarcastisch hier.
Oké, dat was niet zo overtuigend, maar in het achterhoofd houdend, het IDEWE is een 'werkkwaliteit controle orgaan'. En ze prikken bloed, dat plan je vrij bewust in. Ik slaap nog altijd samen met een kippie die wel standaard nuchter door het leven gaat en naast mijn smartphone mijn wandelende agenda is. Het laatste argument sloeg nergens op. Nu gooi ik het argument op mijn rationaliteit wat niet erg overtuigend is gezien eerdere uitspraken.
Ik zat aan de methylfenidaat op voorschrift, ik gebruikte een wekker en notities, ik kwam thuis viel in slaap, vriendin kookte en ik viel weer in slaap. Ergens had mevrouw gelijk, ik was mijn grenzen aan het pushen met drugs. Het was gewoon de hatelijke manier waarop ze haar eihoofdmentaliteit forceerde. Uiteindelijk kan erkenning enkel gegund worden, rationaliteit heeft soms weinig meerwaarde in een wereld gevuld met onzin.
En nu is dit wellicht een tikkeltje aangedikt met capslock, maar dit is super sociaal liefde voor het leven oprecht gemeten aan de hand van objectieve observatie waarbij concrete gebruikte woorden werden aangehaald, hoe het gesprek ongeveer verliep. IEDEWE Antwerpen, blijkbaar hebben meerdere studenten een klacht ingediend (bij de onderwijsinstantie, naïeve stumpers). Om nog maar eens objectief te benadrukken dat de kip er eerder was dan het ei, u zult het ei direct herkennen. Dr. Ei moest overigens beoordelen of wij wel mentaal en fysiek geschikt waren om volle werkweken te maken.
Mocht u deze vrouw wezen die mij vroeg of ik wel gezond consumeer, voldoende beweeg en volledig objectief weet te brengen dat ik dit op ieder moment zelf kan bepalen. Dan kom ik nu met mijn kippenpoten door het beeldscherm en schiet ik een warm zuur kippenpoepje in uw gezicht.
Maar u bent deze mevrouw natuurlijk niet, en ik heb niet echt sociologische superkrachten en geen kippenpoten maar dikke spierballen, iets meer rund gelijkend zogezegd. En als ik de kans zou krijgen denk ik objectief te kunnen stellen dat ik deze mevrouw niet in het gezicht zou poepen, Nederlands poepen, niet op zijn Frans 'poppen', die fantasie heb ik enkel naar Vlaamse engelen. Vraag mij niet waarom, er zit waarschijnlijk totaal geen rationaliteit achter.
Ik moest gewoon even mijn ei kwijt, dat gun ik ieder ander ook, tenzij de context compleet ongepast is, een drugsforum ofso.
Maar dat het kip er eerder was dan het ei, dat is zeker. Mijn punt zijnde dat sommige mensen enkel in rondjes kunnen denken. Ik moet nu echt naar bed en mijn gezwans niet plaatsen op een site waar ik mijn berichten niet kan bewerken laat staan verwijderen.