Zover ik weet gaan je tanden zelf niet rotten door de sos. (dat is althans wat ik erover gelezen heb en van (tand)artsen gehoord heb) Wel raakt bij regelmatig gebruik het tandvlees ontstoken en trekt het tandvlees zich bij de tandhalzen terug zodat deze bloot komen te liggen. Dan ontstaan er dus stukken in je gebit die niet beschermd worden door glazuur en daar extra kwetsbaar zijn. Een eventueel rottingsproces zal daar gemakkelijk kunnen beginnen.
Bij erg goede kwaliteit cocaine drukken je kaken door de toenemende spierspanning tydens de rush krachtig tegen elkaar waardoor de kans op het afbreken van stukjes van 1 of meerdere tanden niet gering is. Veel mensen gaan tijdens buitensporig gebruik van goede sosa ook nog eens malen met hun kaken en tandeknarsen hetgeen meer beschadigingen aan het glazuur optreedt.
Het enige wat je tegen dit laatstgenoemde kan doen is een bitje in doen...
Verder resteert er maar 1 ding: minder snuiven of helemaal kappen.
Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan
Van veel mensen hoor ik trouwens dat zodra ze super goeie coca in hun neus hebben, ze pijn ergens diep binnen in hun tanden krijgen. Die pijn is volgens mij zelfs een aanwijzing dat je echte topstuff bemachtigd hebt. Ken dit gevoel zelf ook maar al te goed. Geen flauw idee wat dat is. Je zou denken dat het de zenuwen zijn, want voor de rest is een tand gevoeloos. Zou leuk zijn als iemand daar wat meer over weet. Als deze pijn betekent dat je zenuwen naar de klote gaan, dan zullen op den duur je tanden wel degelijk uit je mond vallen.