Rottende tanden..

El_Bitch

Newbie
Gaan je tande snel rotten door coke?
en hoe kun je het voorkomen? En geen antwoord van : dan moet je het maar ni gebruiken aub :grin:

:wave:

Judas

Wijs gebruiker
Zover ik weet gaan je tanden zelf niet rotten door de sos. (dat is althans wat ik erover gelezen heb en van (tand)artsen gehoord heb) Wel raakt bij regelmatig gebruik het tandvlees ontstoken en trekt het tandvlees zich bij de tandhalzen terug zodat deze bloot komen te liggen. Dan ontstaan er dus stukken in je gebit die niet beschermd worden door glazuur en daar extra kwetsbaar zijn. Een eventueel rottingsproces zal daar gemakkelijk kunnen beginnen.

Bij erg goede kwaliteit cocaine drukken je kaken door de toenemende spierspanning tydens de rush krachtig tegen elkaar waardoor de kans op het afbreken van stukjes van 1 of meerdere tanden niet gering is. Veel mensen gaan tijdens buitensporig gebruik van goede sosa ook nog eens malen met hun kaken en tandeknarsen hetgeen meer beschadigingen aan het glazuur optreedt. :angry:
Het enige wat je tegen dit laatstgenoemde kan doen is een bitje in doen...

Verder resteert er maar 1 ding: minder snuiven of helemaal kappen.
Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan :(

Van veel mensen hoor ik trouwens dat zodra ze super goeie coca in hun neus hebben, ze pijn ergens diep binnen in hun tanden krijgen. Die pijn is volgens mij zelfs een aanwijzing dat je echte topstuff bemachtigd hebt. Ken dit gevoel zelf ook maar al te goed. Geen flauw idee wat dat is. Je zou denken dat het de zenuwen zijn, want voor de rest is een tand gevoeloos. Zou leuk zijn als iemand daar wat meer over weet. Als deze pijn betekent dat je zenuwen naar de klote gaan, dan zullen op den duur je tanden wel degelijk uit je mond vallen. :mrgreen:

Gemini

Badass junkie
Cocaine heeft meer lichamelijke gevolgen voor je neus dan voor je tanden, dacht ik. Correct me if I'm wrong.
Door het snuiven van cocaïne trekken de bloedvaten in de neus samen. Bij frequent gebruikt kan het slijmvlies in de neus hierdoor beschadigen, wat extreem pijnlijk zou zijn. Als cocaïne bij het snuiven in de in de voorhoofdholte terecht komt, kan het daar verstoppingen en hoofdpijn veroorzaken.

bartje_v

Experimenterende gebruiker
je ziet het wel regelmatig bij mensen die veel coke basen en of chinezen .. door de hitte barst het glazuur ...

Maar veelal is een slecht gebit een gevolg van onderliggende ziektes die op hun beurt ook tot de drang om te gebruiken leiden.

Flameon

Badass junkie
Snuiven heeft inderdaad weinig met gebitsschade te maken zover ik weet. Ga je basen / chinezen dan zal inderdaad na verloop van tijd je glazuur knappen en dan ontstaan de welbekende zwarte en afgebrokkelende tanden.
Zulke tanden is niet alleen het gevolg van chinezen of basen ofzo, ook gewoon van een heel slechte mondverzorging (2x per week ofzo mar eens je tanden poetsen). Daarnaast heeft de een een beter gebit dan de andere. Het zogenaamde paardegebit of het tegenovergestelde quoalla gebit

Spor

Wijs gebruiker
Gemini zei:
Als cocaïne bij het snuiven in de in de voorhoofdholte terecht komt, kan het daar verstoppingen en hoofdpijn veroorzaken.

Ja dit kan ik bevestigen en dat is geen pretje !!!

Verder valt het rotten van tanden denk ik wel mee als je snuift...

maxor

Newbie
Ik heb ook af en dat mijn tanden gewoon verdoofd zijn. Kan dit ernstig kwaad voor je gebit? (ik heb t dan over mijn voortanden)

Gemini

Badass junkie
maxor zei:
Ik heb ook af en dat mijn tanden gewoon verdoofd zijn. Kan dit ernstig kwaad voor je gebit? (ik heb t dan over mijn voortanden)

Kan geen kwaad, zolang je er niks raars mee doet omdat je het toch niet voelt.

Flameon

Badass junkie
maxor zei:

Je zenuw in de tand is dan even verdoofd. Als je er inderdaad niet veel mee gaat doen dan zal het rotten wel mee vallen. Sowieso valt rotten met snuiven wel mee, als je er een goede tandverzorging op na houdt.
Maar met basen etc is het een heel ander verhaal. In onze kliniek werkt een tandarts fulltime en die heeft het altijd druk :wink:

natitie

Newbie
Spor zei:
Gemini zei:
Als cocaïne bij het snuiven in de in de voorhoofdholte terecht komt, kan het daar verstoppingen en hoofdpijn veroorzaken.

Ja dit kan ik bevestigen en dat is geen pretje !!!

Verder valt het rotten van tanden denk ik wel mee als je snuift...

ik denk dat het ook aan de kwaliteit van coke ligt want deze nacht heb ik al verschillende keren enorme tandpijn gehad en het hangt precies samen met mijn sinussen. ik denk dat het dan slechte coke is want het is de eerste maal dat ik dit meemaak en hij werkt ook met moeite. brol dus!

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Je realiseert je dat deze vraag bijna 10 jaar oud is ? Check even de datum hier heeft de TS niets aan hoe goed het ook is bedoeld.

En jij weet gelijk dat je beter elders kan halen!

Bovenaan