Salivia 5x. (1e keer)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik heb dus wat salvia 5x extract gehaald vanmiddag. Heb me er goed over ingelezen en heb goede set en setting. En wil het dus vanavond gaan gebruiken.

Ik had alleen nog wat vragen:

Kan ik het gewoon in een puur/hasj-pijpje doen??
En stinkt het erg, ik heb met kersensmaak als dat nog wat uitmaakt?(ivm. ouders)
Ook over de dosering, ik heb 1 gram maar als ik eerst test of ik er gevoelig voor bed ed. en gebruik bijv. 0,2/3 gram, waneer werkt het dan weer goed? Want ik had gelezen dat je eigenlijk zoveel mogenlijk in 1 keer moet doen aangezien het daarna niet meer werkt? Is dit een questie van minuten,uren,dagen??

Alvast bedankt :)

henkie84

Bewuste gebruiker
Kan ik het gewoon in een puur/hasj-pijpje doen??
Kan, maar heeft niet de voorkeur. Naar mijn ervaring krijg je dan in één keer een stuk minder rook binnen dan wanneer je bijvoorbeeld via een waterpijp een dikke hijs neemt.

En stinkt het erg, ik heb met kersensmaak als dat nog wat uitmaakt?(ivm. ouders)
Je zult het wel ruiken ja, maar als je kan luchten dan zou het wel mee moeten vallen. Maar de juiste setting voor jou is dus met je ouders aanwezig? En gebruik je het alleen? Salvia kan (mocht je er gevoelig voor zijn) er met gemak voor zorgen dat je bewegingen van je lichaam niet meer kunt controleren en je jezelf lelijk kunt verwonden (en ook de aandacht van je ouders zult wekken).

Ook over de dosering, ik heb 1 gram maar als ik eerst test of ik er gevoelig voor bed ed. en gebruik bijv. 0,2/3 gram, waneer werkt het dan weer goed? Want ik had gelezen dat je eigenlijk zoveel mogenlijk in 1 keer moet doen aangezien het daarna niet meer werkt? Is dit een questie van minuten,uren,dagen??
Hierbij kan ik me niet op bronnen baseren, maar ik geloof dat de je na een uur (maximaal 2) wel weer effect zult hebben. Het is inderdaad zo dat als je zoveel mogelijk in één keer binnenkrijgt dat je dan meer effect hebt, maar dat lijkt me logisch.

Bedenk jezelf nog even of het inderdaad de ideale setting is en het kan goed zijn dat je de eerste keren bijna geen effect heb. Het kan daarentegen ook goed dat je wel veel effect hebt en dan kan het je nogal overdonderen.

Als je een stormaansteker hebt, gebruik die dan (bij een gewone aansteker ook constant tijdens het hijsen de vlam erop houden), dit verbrandt het extract beter waardoor er meer werkzame stof vrijkomt.

Zo. Succes ermee en laat even weten hoe het was? Ciao.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Nou, me ouders waren niet thuis maar wilde het eigenlijk binnen doen en dan op bed liggen maar als dat spul zo ruikt na een paar uur dan zouden me ouders weer thuis zijn.

Maaar ik heb het buiten gedaan, lekker bij ons achter( woon op het platteland :stoned: ) nog met een lekker zonnetje. Ik heb 1 zown dopje gedaan ( weet niet hoeveel dat is maar er lijkt eigenlijk weinig uit dat buisje). Het effect was idd wel overweldigend bij die dosis.
Ook heb ik m'n (omgebouwde)puurpijpje gebruikt, wat via een fles loopt zodat de rook afkoelt.

het kopje zat ongeveer vol van 1 dopje 5x. extract en probeerde alles in 1 teug binnen te halen. Dit lukte niet maar heb ook 2e en 3e keer nog gehijst. Hierna werd alles heel vaag, ik zat nog rechtop maar het flesje viel op m'n handen zonder dat ik er erg in had en zat gewoon even gedachtenloos te staren.

Hierna keek ik naar de grond ( halflang gras) en dacht : ik moet echt even gaan liggen.
Dus ikke gaan liggen met me capauchon op. Toen 'hakte' het er pas echt in, ik voelde me wegzakken. Het volgende klinkt misschien heel appart van zo een kleine dosis en met geen ervaring( met die omgekeerde tolerantie ed.)

Maar ik 'veranderde' dus ineens in een boot, altans mijn hoofd was de boot die steeds verder in me capauchon geduwd werd ( bij elke ademhaling ging ik verder merkte ik op het einde) door mn ribben, wat dan weer de 'kracht' was waarop alles voortbeweegt. Ik werd gelokt/gestuurd door 2 middeleeuwse personen. Bij het hele gevoel paste eigenlijk wel de uitvaart van de elven in lord of the rings.

Dit alles duurde denk ik een paar minuutjes, waarna ik nog wel high ( want stoned was niet het goede woord) opstond en met maffe gedachtes ging lopen, het lopen ging zwaar maar wel automatisch en af en toe leek het wel of sommige dingen vervormden.

Toen heb ik nog even kwartiertje uit gechilld in het zonnetje terwijl ik een blowtje deed, waarna het 'gevoel' weer terug kwam. Die verwachting om weer weg te zakken.

Vanavond miss een wat grotere dosis nemen om te zien of ik dan echt met die boot mee kan oid. aangezien ik niet afgemeerd was vanmiddag.

iig. Voor herhaling vatbaar!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ja, idd na ik had gelezen bij hoeveel mensen het niet aanslaat ben ik wel blij dat het bij mij iig wel iets werkt.

cropp

Badass junkie
heftige ervaring voor 5X, hoeveel had je opgerookt?

ik splitte ooit een gram 10X met een vriend, en ik wist alleen het verschil niet meer tussen de aansteker en de pijp

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Dit is trouwens een dubbel topic, maar andere is al dicht dusja.

Ik had maar een (zeer) kleine hoeveelheid. Nog geen 1 dopje van het 'flesje'.

Een paar uur later probeerde ik het weer met ongeveer 3 keer zoveel, en merkte een licht veranderd gevoel maar niet eens in de buurt van die 1e keer, zeer vreemd.

Over paar dagen nog eens zoveel proberen.
Misschien werkt het bij mij alleen met kleine beetjes :rock: :smoke:

Evil_Eyes

Experimenterende gebruiker
Dat lijkt me echt een leuke ervaring geweest!
Zit al een tijdje te denken aan Salvia, en denk dat ik het maar eens ga aanschaffen :grin:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Nahjah echt leuk was het niet, ook omdat het heel onbekend was/is. En omdat het zo kort duurde natuurlijk, voor je gevoel lijkt het wel langer te duren maar ik had nog steeds in m'n achterhoofd dat het een korte 'trip' zou zijn.

Maar het is zeker voor herhaling vatbaar.. :grin:

erriapo 187

Experimenterende gebruiker
jep dit is mijn eerste reactie op dit voor mij toch wel interresant forum . zelf ben ik ook al enkele jaren recreatief :) druggebruiker en vind salvia en toch al meer iets voor ervaren gebruiker en iets waarmee met zorg en respect omgegaan moet worden . laat je vooral goed begeleiden en doe het niet alleen en vooral niet wanneer je ouders op de bank liggen en je gewoon eens gezellig wilt liggen trippen op je bed . paddos zijn daarvoor veel geschikter :)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Nou.. hier ben ik het niet helemaal mee eens.

Ik heb afgelopen vrijdag truffels genomen, en terwijl m'n ouders toch niet thuis waren voelde ik me toch wel ongemakkelijk binnen. Toen ik naar buiten in het zonnetje ging voelde ik me weer helemaal top en zorgeloos maar toch. Ik vind paddo's juist meer iets voor meerdere mensen te doen dan salvia.

Met salvia heb ik toch geen benul of er wel of geen mensen om me heen zijn... Wel is het natuurlijk een stuk veiliger met iemand erbij.

Wat je zei over vereiste ervaring, daar heb je wel gelijk in. Salvia kun je bijna overal krijgen ( ik bedoel in bijna alle smartshops dan eh) maar is toch een middel wat niet altijd even goed kan gaan als je je er niet over hebt ingelezen..

Edit: Welkom op het forum trouwens :)
Heb zelf nog niet zo veel posts maar ben al een poosje zowat elk topic aan het uitspitten.
Een interesante 'hobby' :P

Bovenaan