san pedro kweeksetje

JJJ

Bewuste gebruiker
Ik kan de link niet openen! Maar ik snap het nut van kweeksetjes voor cactussen niet zo goed. Kun je niet net zo goed zaadjes bestellen en cactusgrond halen bij ht tuincentrum?

soja

Experimenterende gebruiker
ja is waar kan ik ook doen,maar is voor mij nu de eerste keer dat ik zo iets koop dus daarom dacht ik van zo een kweeksetje te kopen

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb niet zo goede verhalen gehoord over dat soort kweeksetjes in het algemeen, ik weet niet wat de kwaliteit is van dit setje overigens.

Wat je inderdaad het beste kunt doen, zoals JJJ al zei, is je erin verdiepen hoe je ze moet kweken en dan alle grondstoffen en zaadjes apart kopen. Daar heb je meer succes mee denk ik.

Even een klein beetje off-topic, dus je wil ook al mescaline proberen ? :grin:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Sublimo zei:
soja zei:
Ja dat was eigenlijk men eerste gedachte :P

Je weet toch dat het ruim drie jaar duurt voordat ze voldoende mescaline bevatten ?

Om even te mierenneuken:

Ook ruim voor die 3 jaar bevatten ze genoeg mescaline, alleen is de cactus nog niet groot genoeg.
Er geld zelfs hetzelfde als bij paddo's: Hoe kleiner, hoe potenter:)

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
PepTalk zei:
Sublimo zei:
soja zei:
Ja dat was eigenlijk men eerste gedachte :P

Je weet toch dat het ruim drie jaar duurt voordat ze voldoende mescaline bevatten ?

Om even te mierenneuken:

Ook ruim voor die 3 jaar bevatten ze genoeg mescaline, alleen is de cactus nog niet groot genoeg.
Er geld zelfs hetzelfde als bij paddo's: Hoe kleiner, hoe potenter:)

Maar waarom laten mensen ze dan 3 jaar groeien ? :P

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Omdat ze dan groot genoeg zijn om de moeite waard te zijn.

Bij nader inzien kan je bij andere interpretatie wel gelijk hebben.
In totaal heeft dat kleine cactusje dan niet genoeg mescaline.
Het percentage werkzame stof zal echter hoger zijn dan bij een wat meer volwassen exemplaar.

MrCactus

TRAVOLTA

Bewuste gebruiker
°Thomas° zei:
hooi, even dit oude topic naar boven halen ^^

heb vorige week op azarias deze san pedro besteld:
http://azarius.nl/smartshop/psychedelics/cacti/san_pedro/

Maar kan ik deze nu meteen gebruiken? of moet ik deze eerst nog oogsten in een pot ?
want ik dacht dat ik die meteen kon opeten en trippen:tongueout:

maar blijkbaar niet dan?

grtss

erse cactus - mescaline verhouding
400 g bevat ongeveer 480 mg mescaline - 0.12% mescaline per gram cactus (volgens Schultes & Hofmann)
400 g bevat ongeveer 200 - 300 mg mescaline - 0.05 - 0.075% mescaline per gram cactus (volgens een andere bron)

Droge cactus - mescaline verhouding
100 g bevat ongeveer 200 - 300 mg mescaline - 0.2 - 0.3% mescaline per gram cactus
Gedroogde cactus is 25% van het gewicht van verse cactus (75% water)

gewoon ff kijke hoeveel gram de jouwe is lijkt mij?

MrCactus

JJJ zei:
Maar ik snap het nut van kweeksetjes voor cactussen niet zo goed. Kun je niet net zo goed zaadjes bestellen en cactusgrond halen bij ht tuincentrum?
Zaai-sets en kweek-sets bevatten alle benodigde onderdelen in één pakket.
Dat scheelt een bezoekje aan het tuincentrum, waar ze misschien niet alle ingredienten hebben.
En waarschijnlijk in een grote verpakking.

Bovenaan