Schade neus voorkomen?

Welke optie

• Totaal aantal stemmers
    2
Beste Forumleden!

Als ik schade/loopneuzen wil voorkomen, en elke 2 uur 100mg 3mmc snuif. Kan ik dan beter:
A- 100mg in linkerneusgat, 2 uur later 100mg in rechterneusgat enz.
of
B- 100mg verdeeld over beide neusgaten, en 2 uur later weer verdelen.

Bij optie A krijgt mijn neusgat meer tijd om te herstellen, en bij optie B is de klap kleiner.

Bedankt voor alle tips en info!

Bunkerjunk Gijs

Belezen gebruiker
ik snuif sws met alle 2 mn neusgaten, heb helaas wel een 3e gat in mn neus.
maar heb wel een paar tips:
probeer je tong op je gehemelte te houden als je een lijn snuift, dan schiet ie niet gelijk je keel in.
stop de snuifbuis diep je neus in zodat de snuif geen schade kan maken aan de zijkante 👍
de kristalen goed vermalen en de lijnen niet te snel snuiven, anders schiet het je keel in

ik snuif sws met alle 2 mn neusgaten, heb helaas wel een 3e gat in mn neus.
maar heb wel een paar tips:
probeer je tong op je gehemelte te houden als je een lijn snuift, dan schiet ie niet gelijk je keel in.
stop de snuifbuis diep je neus in zodat de snuif geen schade kan maken aan de zijkante 👍
de kristalen goed vermalen en de lijnen niet te snel snuiven, anders schiet het je keel in
Bedankt voor die tong op gehemelte tip! Hier heb ik vaak last van, als dit werk wordt je super bedankt!!

StraatPiraat

Badass junkie
Goed fijn maken echt goed goed fijn, en dan gewoon verdelen onder de neusgaten, uiteindelijk gaan ze toch ouwehoeren. Zodra die dicht zit je neus gewoon als NS dienstregeling behandelen.

Eerstvolgende sprinter gewoon pakken als er plek is.

StraatPiraat

Badass junkie
Er is niet aangetoond dat je met 3mmc schade aan de neus kan voorkomen overigens. Meestal ragt het juist je neusslijmvlies naar de filistijnen.

ljuv

DF-koningin
Geen van beide keuzes
Dankje! Precies wat ik graag wilde weten🖖
Als jij veilig van a naar b wil komen zegt de rijinstructeur toch ook niet van ja dan moet je maar geen auto rijden?
😂😂😂

Als ik schade/loopneuzen wil voorkomen
Maar tis wel gewoon een beetje een gekke vraag en Bries sarcastische antwoord ook een beetje de waarheid… je kan de schade gewoon niet echt beperken als je wil snuiven. You win sum you lose sum. Je kan het hoogstens íets comfortabeler voor jezelf maken.
Toch zou ik voor optie A gaan en goed uitspoelen voor je gaat slapen👌🏻

😂😂😂

Maar tis wel gewoon een beetje een gekke vraag en Bries sarcastische antwoord ook een beetje de waarheid… je kan de schade gewoon niet echt beperken als je wil snuiven. You win sum you lose sum. Je kan het hoogstens íets comfortabeler voor jezelf maken.
Toch zou ik voor optie A gaan en goed uitspoelen voor je gaat slapen👌🏻
Dankje, dit is wat ik wou horen, ik snap natuurlijk ook wel dat shade niet 100% te voorkomen is

Pinnacle

Belezen gebruiker
Als dit sarcastisch is, waarom zo'n vraag stellen?
Dit is een harm reduction forum.
Harm reduction is toch niet 'doe het niet', harm reduction is toch 'mensen gaan het doen, dus dan zo veilig mogelijk'? en dan geef je advies op basis daarvan?

Of zijn we een stel streng gereformeerden die willen dat alle lol de wereld uit is. Kunnen ook wel bij elke post in het 'welke drugs gebruik je nu' topic gaan zeggen 'WOW SLECHT IDEE ZOU HET NIET DOEN'

BrieMetDeBril

Badass junkie
Harm reduction is toch niet 'doe het niet', harm reduction is toch 'mensen gaan het doen, dus dan zo veilig mogelijk'? en dan geef je advies op basis daarvan?

Of zijn we een stel streng gereformeerden die willen dat alle lol de wereld uit is. Kunnen ook wel bij elke post in het 'welke drugs gebruik je nu' topic gaan zeggen 'WOW SLECHT IDEE ZOU HET NIET DOEN'
Als je lichaam al signalen geeft dat het genoeg is en misschien wel te veel is, is het juiste advies voor harm reduction dus niet meer te doen. Het kan snel wegtrekken en dan zou je e.v.t weer kunnen nemen.
Daarbij is het informatie delen en heb je de keuze er wat mee te doen of niet.
De twee uitersten voorbeelden zijn naar mijn inziens ook vreemd op dit onderwerp.

Nathaniel

Wijs gebruiker
Wat mij betreft is dit de crux in de hele discussie.

Tijdens een feest/binge van laten we zeggen...72 uur?

Of all Day every Day?

Het forum moet een plek zijn om open, eerlijk en positief over drugs te kunnen praten. Maar als er een vermoeden van misbruik is moeten we dat ook benoemen.

💓

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Beste Forumleden!

Als ik schade/loopneuzen wil voorkomen, en elke 2 uur 100mg 3mmc snuif. Kan ik dan beter:
A- 100mg in linkerneusgat, 2 uur later 100mg in rechterneusgat enz.
of
B- 100mg verdeeld over beide neusgaten, en 2 uur later weer verdelen.

Bij optie A krijgt mijn neusgat meer tijd om te herstellen, en bij optie B is de klap kleiner.

Bedankt voor alle tips en info!
Ik kies E boofen ! BY FAR !!!

Als ik snuif is het met 1 neus gat de rest van de avond... en je zou tussendoor met een neusdouche kunnen spoelen. Word je volgende snuif ook nog eens beter opgenomen :wink:

Maar nogmaals... gewoon 1ml spuitjes halen en die poepert in. Werkt net zo snel als snuiven en de werking is zoals oraal maar dan sterker.
Echt na de eerste boof eigenlijk nooit meer 3m gesnoven

_shikantaza

Badass junkie

Wat mij betreft ligt het voornamelijk aan de woordkeuze van TS. Schade voorkomen = niet doen (zeker met recreatieve dosissen stims). Schade beperken = andere ROA of minder nemen.

Jesse Pinkvrouw

Badass junkie
Merk dat m’n neus het zwaar heeft met de coke. Aan het einde van de avond of whatever pak altijd een tissue en ik doe daar crème op en dat stop ik dan helemaal in m’n neus en ik merk wel dat dat iets helpt vooral de volgende dag met de korsten

MR_CHIP

Badass junkie
Merk dat m’n neus het zwaar heeft met de coke. Aan het einde van de avond of whatever pak altijd een tissue en ik doe daar crème op en dat stop ik dan helemaal in m’n neus en ik merk wel dat dat iets helpt vooral de volgende dag met de korsten
ikzelf vond coke een van de mildste voor me neus

Jesse Pinkvrouw

Badass junkie
oohn gellof me ik had pure coke toen

echter vond ik bijvoorbeeld crystal meth , xtc , 3mmc zwaarder
en het ergste even vond ik hexen toen ik dat ooit lang geleden deed
Dat is zeker waar, doe het nu alleen vaker dan dat ik speed of 3mmc doe. Maar die zijn indd veel zwaarder op de neus. Maar misschien werkt mijn optie ook met dat🤷🏼‍♀️

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ik vond coke absoluut het meest slopende voor de neus. Echt verschrikkelijk wat voor bloedbad dat werd de week na snuiven.

MDMAutist

Bewuste gebruiker
Misschien over gaan op capsules/bommetjes?
Snuif je alleen in het weekend of de hele dag door?
Capsinol extra strong neusspray(met peper) kan helpen om neus klachten te verminderen.
Maar dat is als je aanhoudende klachten hebt.
Deze neusspray beschadigd in tegenstelling tot veel andere neussprays je neusslijmvlies niet(voor zover ik weet).
Het maakt dat door de hevige prikkeling je neus minder gevoelig wordt.
Maar het is wel beter om daarna te stoppen met snuiven.
Zelf had ik chronische klachten door dry building syndrome en mogelijk ook door pep.
Deze neusspray heeft me enorm geholpen.

Misschien over gaan op capsules/bommetjes?
Snuif je alleen in het weekend of de hele dag door?
Capsinol extra strong neusspray(met peper) kan helpen om neus klachten te verminderen.
Maar dat is als je aanhoudende klachten hebt.
Deze neusspray beschadigd in tegenstelling tot veel andere neussprays je neusslijmvlies niet(voor zover ik weet).
Het maakt dat door de hevige prikkeling je neus minder gevoelig wordt.
Maar het is wel beter om daarna te stoppen met snuiven.
Zelf had ik chronische klachten door dry building syndrome en mogelijk ook door pep.
Deze neusspray heeft me enorm geholpen.
Bedankt voor de tips! Ik ga eens bommetjes proberen. Ik heb hier wel een vraag over, Kan ik het gewoon mixen in water of ranja ofzo ipv een vloeitje?
En ik gebruik alleen in het weekend :thumbsup:

LucidLucy

Verslaafde in herstel
In mijn hoogtijdagen deed ik ook niet zo moeilijk. De grotere brokken gingen zo uit het vuistje naar binnen. De kleinere stukjes en het poeder waren voor de plug vloeistof.

Dan waren het net tabletjes als je voorzichtig en snel doorslikt. Maar je proeft het sowieso.

Kan het niet echt aanraden though. Maar dat is sowieso alsnog beter dan door je ranja of yoghurt mixen 🤮

Bovenaan