Single / Relatie ?

Status?

• Bezet

Stemmen: 66 28,2%
  • Vrijgezel, niet op zoek

Stemmen: 56 23,9%
  • Vrijgezel, en wel opzoek

Stemmen: 112 47,9%

• Totaal aantal stemmers
    234

Gemini

Badass junkie
Serenity zei:
Oom Klaas zei:
Serenity zei:
Vrijgezel, en vind 't wel prima zo eigenlijk. Lekker alle vrijheid om te gaan en staan waar je wilt. Met niemand rekening te hoeven houden is soms wel even prettig.
:rockband:

Is dat omdat je zelf vrijgezel wilt blijven, of ben je de juiste jongen(meisje..'k weet 't niet?) nog niet tegen gekomen?
Want ik zou het niet begrijpen als er niet genoeg mensen op jou afstappen...

Ik heb net een lange en vrij intensieve relatie met Dreamweaver achter de rug, dus heb nu even nergens behoefte aan. Ik zie het nut op het moment ook niet van een relatie, als je elkaar toch geen eeuwige trouw beloofd.
Dat wil niet zeggen dat ik geen gevoelens heb voor bep. mensen ofzo. Afgelopen zaterdag wel een leuke jongen tegen het lijf gelopen, maar het is niet zo dat ik daar een relatie mee wil. Gewoon hier en daar wat rondkloten, lekker sletten. Gewoon lol hebben zonder dat er iemand de hele tijd in je nek zit te hijgen en valse beloftes maakt.

En na een intensieve relatie kan dat echt heerlijk zijn, ik heb van mijn 15e tot mijn 19e non-stop in relaties gezeten, dat ik er toen even klaar mee was. Ook een jaartje ongeveer gedaan wat IK wilde, heerlijk kan dat zijn. En als je dan toevallig iemand tegenkomt, so be it, maar niks moet, alles mag. Dat kan echt lekker zijn.

OT: Ik heb nu sinds anderhalve week weer een relatie en het gaat heel erg goed. :)

Deranged

Badass junkie
Ik vind al die mensen met hun 'liefde' net als vliegjes die eindeloos tegen een lamp aan blijven vliegen. Daar heb ik ook een mooi stuk over geschreven.

Gemini

Badass junkie
Deranged zei:
Ik vind al die mensen met hun 'liefde' net als vliegjes die eindeloos tegen een lamp aan blijven vliegen. Daar heb ik ook een mooi stuk over geschreven.

Staat dat stuk ergens op DF?

Deranged

Badass junkie
''Onbewogen is mijn ziel en klaar als het gebergte in de morgen. Maar zij menen dat ik koud ben en een spotter voor gruwelijk bespotten. En nu zien ze mij aan en lachen, en terwijl zij lachen, haten zij mij nog. IJs is in hun lachen.''

Aldus Sprak Zarathoestra, Friedrich Nietzsche.

Drientje

DF-koning
[SF] Safiertje zei:
En onbewust kan ik mezelf niet toestaan om verliefd te worden, bang dat ik weer zo enorm gekwetst wordt en weer mezelf 3 maanden lang in slaap ga huilen.

Je kunt beter verdriet hebben om iets dat je kwijt bent geraakt, dan mooie dingen missen omdat je bang bent voor de pijn die er misschien zou kunnen komen.
True, maar ik zeg toch dat het onbewust is. Ik loop ook niet gauw verliefd rond, ik was tot mijn 21ste nog nooit verliefd geweest. Het lijkt me heerlijk om iemand te ontmoeten maar ik ontmoet gewoon niemand van wie ik denk dat hij bij me past, en als ik dan inderdaad iemand ontmoet met dezelfde interesses dan heeft hij een vriendin en als er iets is waar ik niet aan ga beginnen dan zijn het mannen die zonder toestemming vreemdgaan.

Er loopt vast wel een potje rond voor dit dekseltje.

tomz0r

Badass junkie
Ik ben single, en heb geprobeerd relaties te hebben maar ik hou niet van dat gedoe eromheen en de vrijheden die het me af neemt. Van mij hoeven relaties pas als ik eind 20 ben, maar daar kan ik zo weer anders over denken.
Tot die tijd lekker met iedereen seks hebben en niks wat me ervan onthoudt, woohoo. :stoned:

cronos

Wijs gebruiker
vrijgezel,maar niet op zoek...heb gevoelens voor iemand,maar ze moet eerst nog gescheiden zijn hehe

TrippyShit

Badass junkie
Vrijgezel en niet zoekende. Tenminste, niet dat ik er geen zin in heb ofzo maar ik zie het allemaal wel. Na 6maanden een vriendin ben ik al 2 jaar vrijgezel en op mn 17e vind ik het wel best zo :P Ben altijd in voor een leuk meisje maar ik hoef niet perse een vaste relatie te hebben op deze leeftijd :wink:

Flameon

Badass junkie
Flugeltje zei:
buzzrider zei:
cronos zei:
vrijgezel,maar niet op zoek...heb gevoelens voor iemand,maar ze moet eerst nog gescheiden zijn hehe
welkom bij de club
Haha, ik join ook even :grin: :grin:

En heren hoe staat het ervoor :wink:
Moeilijke situatie voor die dame (en voor jullie).
Verliefd worden als je getrouwd bent (en misschien wel kinderen hebt) is heel moeilijk voor een vrouw. Ik spreek uit ervaring, was wel een erg leuke tijd in 2007 daar niet van :wink:

Pak Suiker

Wijs gebruiker
Ik geloof niet zo in seriemonogamie, het is nogal hypocriet...
"Oh lieverd, ik hou zo veel van je, ik wil je echt nooit meer kw.... hé! jij bent ook wel erg leuk! ja, nu is het uit, het ligt niet aan jou maar aan mij." *rent snel naar die ander toe*
Bleh... neeh, doe het dan goed: óf echte monogamie, óf polygamie/amourie... maar niet dit IQ-loze, halfbakken gedoe.

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik snap je punt wel maar dan vind ik het nog steeds kortzichtig om het te laten blijken alsof die persoon in relatie 1 niet oprecht hield van die persoon en er eeuwig mee samen wilt leven. Er zijn zoveel factoren die een relatie kapot kunnen maken, dus ik vind het een beetje raar om te zeggen dat je of altijd monogaam moet zijn bij 1 persoon voor de rest van je leven of polygaam.

Pak Suiker

Wijs gebruiker
vode zei:
Ik snap je punt wel maar dan vind ik het nog steeds kortzichtig om het te laten blijken alsof die persoon in relatie 1 niet oprecht hield van die persoon en er eeuwig mee samen wilt leven. Er zijn zoveel factoren die een relatie kapot kunnen maken, dus ik vind het een beetje raar om te zeggen dat je of altijd monogaam moet zijn bij 1 persoon voor de rest van je leven of polygaam.

Ik zie wel in dat zoiets als echte monogamie in de praktijk niet haalbaar is. :wink:
Het is ook slechts mijn visie/mening, of die haalbaar is in de praktijk is een 2e punt...

Ik had het ook niet over alle vormen van seriemonogamie (vandaar ook de term IQ-loze...) overigens.
Eigenlijk vooral de gevallen waarbij het uit gaat met persoon A en dat persoon B dan meteen het nieuwe liefje is.
Het enige wat ik wel hoop, is dat mensen niet de illusie hebben dat de mens monogaam is van nature.
Dus dat men beseft dat er een reëele kans is dat het over gaat, zo'n relatie.
Al ben je jááááren met iemand samen (samen gelukkig oud willen worden) doen er zich lijkt me geregeleld momenten voor dat 1 van de 2 verliefd wordt op een ander, of de neiging krijgt om vreemd te gaan.
Ik denk dat je beter daarover kunt praten, er afspraken erover kunt maken enz. enz. om je liefde en relatie te behouden, want bij monogame relaties betekend het nogsteeds: vreemdgaan = exit.
Dát bedoel ik er precies mee, vode. :)

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ach ieder zn eigen meug toch. Ik ken wel zo'n paar typetjes die jij beschrijft maar die lijken op hun best te zijn wanneer ze in een constante status van drama met liefjes zitten. :wink:

Serenity

Badass junkie
Single, en ik vermaak me opperbest :rockband:
Vroeger was ik altijd bang om alleen te zijn, maar nu kan ik gewoon doen en laten wat ik wil. En ik heb het ook allemaal zelf in de hand. :rock: :rockband:

Drientje

DF-koning
Damn ik heb kriebels maar hij heeft een vrouw en drie kinders. Blijft evengoed leuk om kriebels te hebben, dat benut ik dit weekend denk ik en projecteer het op iemand anders die er heel erg op zit te wachten......

tomz0r

Badass junkie
Drientje zei:
Damn ik heb kriebels maar hij heeft een vrouw en drie kinders. Blijft evengoed leuk om kriebels te hebben, dat benut ik dit weekend denk ik en projecteer het op iemand anders die er heel erg op zit te wachten......

Dat lijkt me een kansloze missie :P
Je moet wat tactischer zijn :P

Bennie33

Experimenterende gebruiker
Ik had zelf 2,5 jaar verkering maar dat is helaas uitgegaan, mede door het feit dat ik nu weet dat ik niet tegen dat huisje boompje beestje kan (dan voel ik me geketend), en het werd niet geaccepteert dat sport ook belangrijk is voor mij (toendertijd liep ik nk wedstrijden).
Ze liet mij te weinig vrij, ik heb ooit een keer een trio aan haar voorgesteld om haar horizon te verbreden of als ze daar gewoon simpel zin in had maar dat had ze niet.
iig ik ben nu alweer meer dan een jaar vrijgezel en het bevalt me best:grin:, en volgens mij ben ik nogal kieskeurig als het om dames gaat :wink:

Drientje

DF-koning
tomz0r zei:
Drientje zei:

Dat lijkt me een kansloze missie :P
Je moet wat tactischer zijn :P
Wie zegt dat het kansloos is? Wie weet zit hij niet te wachten op verliefdheid alleen wat fysieke aandacht

Opa

Bewuste gebruiker
Om deze ook maar eens omhoog te meppen in 't lijstje...

Bezet, bijna 2.5 jaar nu en erg gelukkig samen...

tomz0r

Badass junkie
Ik weet het niet. Volgens mij heb ik een relatie, maar meisjes zijn soms zo vaag. Geen idee eigenlijk dus. :P

ibra_is_imba

Belezen gebruiker
1jaar relatie sinds 22 januari, sinds 1 november samen wonend :grin: het enigste wat me af en toe stoort is dat ze me af en toe vraagt om mee te helpen met het huishouden :openmouth: een vrouw moet dat toch altijd alleen doen zoals vroeger??? :grin:

Serenity

Badass junkie
Sinds een week of anderhalf weer officieel vrijgezel. Mr. Ex heeft alweer een vriendinnetje maar ik ben gelukkig genoeg met mezelf. :hearteyes:

Amaranth

Bewuste gebruiker
Hopeloos verliefd, maar betwijfel of dit nog beantwoord gaat worden, ook al blijft ze me telkens maar hoop geven. Daarna stelt ze me ook telkens weer teleur, en dit is nu al een paar keer gebeurd en het is echt slopend. Heb gestemd op vrijgezel en wel op zoek. Als dit 'em niet wordt voorlopig even single denk ik.

Bovenaan