Slaap deprivatie schadelijk?

benzzzy

Badass junkie
Jow

Heb de afgelopen week 3 nachten niet geslapen(wel niet wel niet wel niet)
2 nachten ivb met drugs (1e klein lijntje meth-2e 2cb xtc en meth) ( 3e angst door hypnogoge halucinaties en angst voor slaap verlamingen + zeurende pijn in hart)

Zou dit ongezond zijn?

Ps. Ben cronisch slapenloos(gemidelt 4 nachten per maand niet als ik van de uppers afblijf)

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Gezond is het niet , maar heb het zelf al eens een maand gedaan met max 2-3 uur per nacht slaap (als het meezat) wel belangrijk om zsm een goede nacht te slapen als je je ook mentaal niet goed meer voelt.

Zou dan even langs de huisarts gaan die kan je (moet) je daarbij helpen.

Sterkte weet hoe het is om niet te slapen...

kut benzo's/barbs..

PiraatPanda

Belezen gebruiker
3e angst door hypnogoge halucinaties en angst voor slaap verlamingen + zeurende pijn in hart

Dit klinkt idd niet erg gezond :openmouth:
Heb je geen benzo meer in je la liggen? Anders gewoon de dokter bellen als t erger wordt

Repel

Newbie
Ik krijg na een tijd niet slapen last van de onderstaande klachten.
Uiteindelijk moet ik mij durven toegeven aan rust. Rust nemen vermijd ik namelijk in alle macht (= gevoelens voelen).

- traag van begrip zijn/denken
- het gevoel 'afwezig' te zijn
- enorme chaos van gedachten
- vergeetachtig
- informatie ook niet meer goed kunnen opnemen en gebruiken
- niet meer goed kunnen luisteren, zoveel last van mijn drukke gedachten
- koppijn
- prikkels niet meer aankunnen

Dus uiteindelijk moet ik wel.

Probeer je rustig neer te geven. Probeer het eerst 15 minuten; zet desnoods een timer.
Zit dat rustig uit en laat alles in je omgaan maar doe NIETS met je neigingen en gedachten en doe daarna bewust weer wat anders rustigs: iets cognitiefs/gedachten verzetten.
Probeer het daarna nog eens. Zo kom je stapje bij stapje als het goed is in geestelijke en lichamelijke rust. Observeer je gedachten, laat ze de vrije loop maar doe er in die 15 minuten niets mee en maak ook geen enthousiaste plannen of lijstjes voor meteen NA die 15 minuten.

benzzzy

Badass junkie
missPanda zei:
3e angst door hypnogoge halucinaties en angst voor slaap verlamingen + zeurende pijn in hart

Dit klinkt idd niet erg gezond :openmouth:
Heb je geen benzo meer in je la liggen? Anders gewoon de dokter bellen als t erger wordt
Ik heb nog wel wat temazepam /oxazepam alleen door die tolerantie zal ik er geen baat bij hebben (denk richting 1-2doosjes tema of 1 doosje oxa)
En ben al bezig met een benzo tolerantie pauze zodat ik over 6 maandjes weer eens 2 nachtjes normaal tw kunbeb slapen

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Die hallucinaties en angsten klinken ook niet bepaald chill. Doktertje?

Bee

Belezen gebruiker
Slaapdeprivatie is net zo schadelijk als honger lijden en uitdrogen.

Wellicht merk je nog niet veel van het tekort, maar in je hersenen zijn er wel degelijk processen die ernstig last ondervinden van je slaaptekort. Op lange termijn kan het leiden tot concentratieproblemen en lichamelijke klachten (tot ernstige klachten toe).

steelpan90

Experimenterende gebruiker
Niet slapen kan toch makkelijk opgelost worden met benzos? Heb wer een paar keer een nacht overgeslagen door de keta, maar dat is idd ook slopend voor je lichaam. Je voelt je dan gewoon rustig omvallen de volgende dag.

Pak nu 2x oxazepam (inslaper) en 1x diazepam (doorslaper). Ben ik de volgensde dag wel versuft als ik net wakker ben, maar slaap dan gegarendeerd 7 a 8 uur.

benzzzy

Badass junkie
steelpan90 zei:
Niet slapen kan toch makkelijk opgelost worden met benzos? Heb wer een paar keer een nacht overgeslagen door de keta, maar dat is idd ook slopend voor je lichaam. Je voelt je dan gewoon rustig omvallen de volgende dag.

Pak nu 2x oxazepam (inslaper) en 1x diazepam (doorslaper). Ben ik de volgensde dag wel versuft als ik net wakker ben, maar slaap dan gegarendeerd 7 a 8 uur.
Da spul werkt helaas niet meer zo goed als vroeger.
Ik moet onderhand een doosje oxazepam weg werken voor enigzinds recreatief effect

steelpan90

Benzoboss zei:
steelpan90 zei:

Ik moet onderhand een doosje oxazepam weg werken voor enigzinds recreatief effect
Termazepam al geprobeerd? Krijg je zo mee bij de huisarts, of lorazepam, die werkt ook goed vind ik

benzzzy

Badass junkie
steelpan90 zei:
Benzoboss zei:
steelpan90 zei:

Termazepam al geprobeerd? Krijg je zo mee bij de huisarts, of lorazepam, die werkt ook goed vind ik
Ik heb zelf nog temazeoam liggen maar die doen amper iets.
Of het moet zijn dat ik een doosje leeg freet met lora het zelfde.
In mijn diepte punt heb ik wel is 15mg lorazepam 120mg diazepam en 120mg temazepam gepakt zonder een merkwaardig effect.
Doe nu al 3 maandjes rustig met de benzos en word van 40mg temazepam hooguit wat minder angstig.
Dus met benzos hoef ik niet aan te komen voor het slapen.

steelpan90

Pak nu 2x oxazepam (inslaper) en 1x diazepam (doorslaper). Ben ik de volgensde dag wel versuft als ik net wakker ben, maar slaap dan gegarendeerd 7 a 8 uur.[/quote]
Ik moet onderhand een doosje oxazepam weg werken voor enigzinds recreatief effect[/quote]
Termazepam al geprobeerd? Krijg je zo mee bij de huisarts, of lorazepam, die werkt ook goed vind ik[/quote]
Ik heb zelf nog temazeoam liggen maar die doen amper iets.
Of het moet zijn dat ik een doosje leeg freet met lora het zelfde.
In mijn diepte punt heb ik wel is 15mg lorazepam 120mg diazepam en 120mg temazepam gepakt zonder een merkwaardig effect.
Doe nu al 3 maandjes rustig met de benzos en word van 40mg temazepam hooguit wat minder angstig.
Dus met benzos hoef ik niet aan te komen voor het slapen.[/quote]

Shit man, dat lijkt me wel echt zwaar kut. Niet om je drugs aan te praten maar als jik t had ging ik maar uit frustratie aan de GHB voor snachts. Zolang je het alleen voor het slapen neemt is er niet heel veel aan de hand

benzzzy

Badass junkie
Na dan ben ik zo verslaafd als ik het voor het slapen pak.
Slaap nooit goed.
Je moet eens 1,4 butanediol googlen is de prodrug van ghb.
Kan je volgensmij gwn legaal kopen
Als je wilt natuurlijk

autysd

Bewuste gebruiker
de chinezen hebben het als foltertechniek: een druppel valt op je voorhoofd, iedere paar seconden
-iedereen bekent door slaapnood

een test met zogenaamde mensen die niet slapen bewees dat ze micro-slaap momenten hebben die hun leven red en normaal niet traceerbaar zijn

absoluut slaapgebrek is dodelijk

Fool

Badass junkie
Benzoboss zei:
Slaap nooit goed.
Als je wilt natuurlijk
Volgens mij niet, de inkoop daarvan is alleen toegestaan aan mensen met een vergunning.

benzzzy

Badass junkie
Fool zei:
Benzoboss zei:
Slaap nooit goed.
Als je wilt natuurlijk
Volgens mij niet, de inkoop daarvan is alleen toegestaan aan mensen met een vergunning.
Hellaas.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Het beste is om jezelf weer aan te leren te slapen met niks op. Geen benzo's, geen wiet, geen alcohol, geen melatonine of andere rommel. En ja echt waar, iedereen kan dat leren. De meeste mensen met slaap problemen hebben dat zichzelf aangeleerd en aangedaan de afgelopen jaren. En zolang je blijft grijpen naar quick fixes, ga je ook niet leren om gezond te slapen. Met rommel op rust je lijf niet uit, je hersenen ook niet. Waardoor je op den duur over en over vermoeid bent. Maar omdat men dat jaren volhoud, word het als normaal gezien op den duur. Ik heb dat jaren met wiet gedaan. Ik had mijzelf wijs gemaakt dat ik wiet nodig had om te slapen. Bleek de grootste smoes die ik mezelf voor hield... Ik was gewoon dik verslaafd. Als je ongezonde nachten volhoud, krijg je er echt lichamelijke en mentale klachten van, zoals slaap deprivatie etc. Ik werd paranoia, mager, saggo en vaak ziek. Ik bleef alles de schuld geven behalve de wiet. En toch is het echt de wiet geweest...
Het is echt doorbijten een tijd. Bij mij was het echt maar een week of 1,5 tot ik weer als een roosje sliep. Nou zal het bij de ene persoon en middel langer of korter duren misschien maar het kan echt. Je bent de 1e paar weken half dood omdat je niet slaapt. Toch volhouden en het komt goed, echt waar. :wink:

autysd

Bewuste gebruiker
Dunnetjess33 zei:
Het beste is om jezelf weer aan te leren te slapen met niks op. Geen benzo's, geen wiet, geen alcohol, geen melatonine of andere rommel. En ja echt waar, iedereen kan dat leren. De meeste mensen met slaap problemen hebben dat zichzelf aangeleerd en aangedaan de afgelopen jaren. En zolang je blijft grijpen naar quick fixes, ga je ook niet leren om gezond te slapen. Met rommel op rust je lijf niet uit, je hersenen ook niet. Waardoor je op den duur over en over vermoeid bent. Maar omdat men dat jaren volhoud, word het als normaal gezien op den duur. Ik heb dat jaren met wiet gedaan. Ik had mijzelf wijs gemaakt dat ik wiet nodig had om te slapen. Bleek de grootste smoes die ik mezelf voor hield... Ik was gewoon dik verslaafd. Als je ongezonde nachten volhoud, krijg je er echt lichamelijke en mentale klachten van, zoals slaap deprivatie etc. Ik werd paranoia, mager, saggo en vaak ziek. Ik bleef alles de schuld geven behalve de wiet. En toch is het echt de wiet geweest...
Het is echt doorbijten een tijd. Bij mij was het echt maar een week of 1,5 tot ik weer als een roosje sliep. Nou zal het bij de ene persoon en middel langer of korter duren misschien maar het kan echt. Je bent de 1e paar weken half dood omdat je niet slaapt. Toch volhouden en het komt goed, echt waar. :wink:
ik heb buren, met een van de drie kinderen adhd, die krijst van 7h tot 22h, al 5 jaar
probeer daar als autist met misofonie, zonder hulp maar eens uit een gedwongen opname van the blijven...

Bovenaan