sluiting coffeeshops MENING

Maddo17

Belezen gebruiker
^_^...Nee natuurlijk niet. Maar iets van 35% van alle coffeeshops in NL zijn in Amsterdam. Als ze het in Amsterdam houden, moet dat ook voor de rest van Nederland. Het lijkt me niet verstandig om het maar in één stad toe te laten. Dan kunnen mensen ook gewoon hier heen komen. Die 5 gram maximum pp is niet eens zo'n groot probleem. Je hupt gewoon van de ene coffeeshop naar de andere, je gaat langs 10(shops liggen in het centrum toch allemaal bij elkaar in de buurt, bvb de Haarlemmerstraat) en je hebt 50 gram. It doesn't make sense..

Ik snap echt niet wat hun probleem is: wel alcohol maar geen wiet? Geen logica. Als ik nuchter ben, heb ik veel liever een stoned persoon naast me dan een dronken persoon. Natuurlijk hoort alcohol wel bij de Nederlandse cultuur maar dat geldt ook voor wiet. Nederland zonder wiet? Boring :wink:

Sommige mensen moeten maar ophouden met dat gezeik of emigreren.

cropp

Badass junkie
Maddo17 zei:
De coffeeshops sluiten? :tearsofjoy:

Wat een bullshit, kan me sowieso geen Amsterdam zonder shops voorstellen. De dichtstbijzijnde coffeeshop bij mij in de buurt is 1 min lopen. Verder kom je in het centrum op veel plekken echt om de 20/30 meter eentje tegen. Willen ze hier alleen al ruim 270 coffeeshops gaan sluiten? Die bovendien altijd bomvol zitten. Er komen echt fócking veel happy toeristen op af. En dan ook nog al die andere steden. Sounds like trouble.

Ik had wel al gehoord dat ze die in de buurt(250 m) van scholen willen sluiten. Dat is al helemaal onzin, want 250 m is echt niks :wink:
dit gaat ook nog eens over middelbare scholen waar nagenoeg niemand oud genoeg is om zijn eigen wiet te halen, die bellen lekker wiet taxi`s of kopen bespoten rotzooi bij thuisdealers, of ik tenminste toen ik op de middelbare school zat...

ik vind het eigenlijk niet eens zo boeiend meer, ze sluiten ze maar als ze willen, binnen 3 maanden is toch wel duidelijk dat het zonder coffeeshops in nederland uit de hand loopt, ik ga er echt niet minder door blowen hoor, en als ik hem niet in de coffeeshop mag roken rook ik hem wel in een parkje, waar oma met de kleine de eendjes aan het voeren is, is mij ook goed, ik schaam me nergens voor...

Maddo17

Belezen gebruiker
Ja precies, alsof het iets verandert aan het feit dat minderjarigen er niet mogen komen. Al staat er een coffeeshop naast je school, wat doet het er nou toe. Straks gaan ze ook nog alle febo's enzo sluiten binnen 250 m van scholen.

Er was laatst een debat bij ons op school met alle lijsttrekkers van de partijen in A'dam, en de CDA was de enige die vóór was. Zijn argument was: "Blowen is erg slecht voor de gezondheid en de studieresultaten."

Die mensen zijn echt zo ongelooflijk dom. Zodra de coffeeshops dicht moeten, staat er die dag nog een dealer vlak voor mijn deur shit te verkopen aan iedereen die maar wil.

Denk dat niemand er minder door gaat blowen...Al gaat er volgens dat ene artikel niks illegaals mee gebeuren. ik snap serieus niet wie die mensen voor de gek proberen te houden :tearsofjoy:

Asitis

Belezen gebruiker
Ik ben er niet zo bang voor, eigenlijk.
Nu zitten er nog teveel Christenen in de 2e kamer die daar zo fel op zijn. Dat ze shops sluiten in grensgebieden kan ik nog begrijpen (alhoewel ik dan denk 'doe iets aan identeitscontrole'), in de buurt van scholen.. kan ik ook begrijpen in bepaalde opzichten.
Maar de rest van de shops in bv Den Bosch en Tilburg staan daar goed, staan enigzins geisoleerd, toch goed bereikbaar en er wordt over 't algemeen goed mee omgegaan.
Wat hier al meer gezegd word, als shops in NL verboden worden, zal de regering daar heel snel op terugkomen. Nederland heeft nu eenmaal veel wietproductie/verkoop - dat veranderd echt niet zomaar.

Dus heeft de regering een keuze; het gedogen en in de gaten houden of het verbieden en zichzelf ervan verblinden. Wat denk jij zelf dat de meest verantwoordelijke optie is? :wink:

Bovenaan