speed en hallucinaties

Blizy

Experimenterende gebruiker
Drientje zei:
Ik weet nog dat verkeersborden mensen werden en omgekeerd

ghehe heel herkenbaar :P
't langste dat ik wakker ben geweest.. *-) minstens 2 weken achter elkaar 5 dagen per wakker. ghihi ik kwam thuis viel op me bed en heb vervolgens 48 uur geslapen :mrgreen:

Blizy

Mindcontroller zei:
Ellesdee zei:
Marla Singer zei:
Speed = slaapgebrek = hallucineren

+ zwaar para en achterdochtig worden!

nooit zo erge last van gehad...
pas laatste tijd dat ik bij zware oververmoeidheid en zwaar gebruik me toch rare ideeen krijg..

heeft iemand btw 't volgende gehad?:
1 nachtje wakker blijven gigantisch veel gebruikt, en tegen een uur of 11 dag 2 zo erg schrikken dat je zowat ter plekke hartkloppingen krijgt, ik vermoed door de vrijkomende adrenaline kreeg ik echt een super sterk mdma effect! :rolleyes:

.+.

hmm je gaat ook hallucineren omdat je hersens een andere staat van bewustzijn nodig hebben he als je slaapt word er dmt vrijgelaten dus je hebt het op een of andere manier gewoon nodig en als je zo lang wakker blijft dan gaan je hersens vanzelf rare dingen doen ik weet niet wat er dan gebeurd maar er zullen vast vanallerlij stofjes in je hersens vrijgelaten worden :)

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik krijg na zo'n tijd wakker op de speed ook vaak verschijnselen van derealisatie, niet meer weten waar ik ook al weer ben. Zo'n interessant iets om op te googlen ook!

Ik krijg alleen hallicunaties als ik stop met nemen nadat ik een nacht of 2 wakker heb gelegen. dus dan weet ik wat me te doen staat

fotsirk

Newbie
dan weet'k ik toch al dat ik niet alleen ben, opp dit moment van schrijven ben ik dus niet echt nuchter:wink: nieuwe lading speed gekregen :)...en morgen gaan werken om 5u 'smorgens :( Hopelijk dan geen hallucinaties op het werk :tongueout:

esmee

Belezen gebruiker
Idd, is ook mijn ervaring. Hoe langer ik wakker blijf of hoe minder uurtjes ik in een langere tijd heb geslapen (bijv 3 a 4 uur per nacht een paar nachten achter elkaar), des te meer dingen ik ga horen (bijv "stemmen") en zien. (bijv schimmen) Eerste keer drie nachten achter elkaar wakker en toen een joint resulteerde voor mij in een kortdurende trip. Ik lag in mijn slaapkamer in het donker met alleen de tv aan. Door de "flikkeringen" van het licht van de tv zag ik allerlei dingen op de muren die er eigenlijk niet waren, allerlei vervormingen. Op een gegeven moment leek het net alsof er mensen in mijn slaapkamer waren. Iemand aan het voeteneind die lag te loeren, mensen die vanuit mijn ooghoek naar me toe kwamen lopen.... Het was ineens volop druk! Maar had al genoeg ervaringen van mijn vriend gehoord in dat opzicht en besefte me dat dat voor geen meter klopte. Ben niet in paniek geraakt maar heb die joint in de asbak neergelegd en mijn ogen dichtgedaan met het idee van "het is toch niet echt" en toen rustig gaan slapen.

Dit heb ik alleen de eerste keer drie nachten wakker gehad.
De keren daarna gingen we juist (ik en mijn vriend of vrienden erbij) voor het tripeffect daarna. Na zo'n tijd wakker een joint roken en trippen maar. Nooit meer zo heftig gehallucineerd als de eerste keer maar wel verlies van diepteinzicht en het leek net alsof de muren scheef stonden..... dat soort dingen. Heftig hoor....
Leek net alsof ik het raamkozijn kon beetpakken vanaf 3 meter afstand... :grin:

Maar zo lang wakker....... pffffff ik hou het tegenwoordig maar bij 1 nachtje door. Het "revalideren" duurt voor mij anders te lang en is te zwaar. :(

esmee

Belezen gebruiker
.+. zei:
hmm je gaat ook hallucineren omdat je hersens een andere staat van bewustzijn nodig hebben he als je slaapt word er dmt vrijgelaten dus je hebt het op een of andere manier gewoon nodig en als je zo lang wakker blijft dan gaan je hersens vanzelf rare dingen doen ik weet niet wat er dan gebeurd maar er zullen vast vanallerlij stofjes in je hersens vrijgelaten worden :)

Ik heb ook het idee dat je hersenen dan op een gegeven moment gewoon gaan "slapen" maar jij zelf nog wakker bent of probeert te zijn. Supervaag.

Ja dat gevolg van slaaptekort maak ik wel vaker mee.
Vaak hallicuneer ik dan over dingen die ik de dagen heb gedaan dat ik wakker was. speelt als een film voor me af

Als het gebeurt ben ik trouwens wel een week van de kaart =/

Supervlieg

Wijs gebruiker
Komt omdat je de dingen dan niet meer of in beperkte mate worden verwerkt. Je harde schijf in je kop zit dan als t ware vol. Dus de beelden die je dan ziet krijgen niet zo duidelijk en makkelijk een plaats als normaal dus wil je nog wel eens dingen extra zien of dingen door elkaar halen.

esmee

Belezen gebruiker
Ik had ook altijd als ik 3 nachten door ging dat ik me moeilijk kon herinneren wat er op welke dag was gebeurd. De tijd heeft feitelijk zo lang geduurd maar voor mijn gevoel was het net gebeurd of andersom.
Maar ja, slaapgebrek is pas een mindfucker :rolleyes:

chrzz

Belezen gebruiker
Overdag valt het nog mee, patronen zien in de lucht, tafelbladen enzo. Alles lichtjes zien ademen of bewegen, emoticons of afbeeldingen op het scherm zien trillen als je erop concentreert, voorwerpen/mensen voor iets totaal anders aanzien van ver, zwarte schimmen, ...

Maar als ik 's nachts alleen in mn bed lig zonder iets te doen, DAN word het erg. Volledige derealisatie, waanideeën, allemaal vrienden rond je bed zien staan en er tegen praten zonder dat je het beseft, ... Zo dacht ik de derde nacht na dit nieuwjaar dat er Fel Reavers van WoW mijn huis aanvielen terwijl ik moest proberen het midden in de nacht toch vooral niet te laten opvallen dat ik speed gebruikt had. Die nacht had ik ook zonder dat ik het wist ALLE nummers in mn gsm dezelfde sms gestuurd, iets van "hekp my kga eood ze kom!!!!!", om vervolgens een hoop telefoons en smsen tegelijk te krijgen, wat me nog meer paranoia maakte. En ook in Tienen (zit daar in afkick) links van mijn bed om 3u snachts een meisje zien fluisteren tegen mij, waarop ik zeg "Hè, wat zei je?!" en met mijn hoofd naar haar toe wil gaan om haar beter te verstaan, om vervolgens met mijn hoofd keihard tegen de muur te bonken. Ik wist niet meer dat het bed tegen de muur stond. En nog veel meer van deze dingen.

Alleen zijn + slaapgebrek = geen goede combinatie :P

htweeoo zei:
Ik vraag me af wat die jongen zag die het record had.
11 dagen wakker , er stond bij ''geen sprake van hallucinaties'' , vreemd.

Maar hoe verrot ben je dan niet :confused: 11 dagén

Ik denk dat ik eens ergens gelezen heb dat hij op het einde dacht dat de dokters hem wouden vermoorden ofzoiets.

troebadoer

Bewuste gebruiker
Ik heb als ik ff ga ligge op bed en geforceerd mijn ogen dichthou, dat na een uurtje ik felle lichten zie, en als ik dan me ogen open doe ( in donkere kamer) dat het verlicht lijkt, maar dit is altijd maar effetjes, als je dan nog es goed kijkt zakt het weer langzaam weg,

Supervlieg

Wijs gebruiker
htweeoo zei:
Ik heb gelezen bij die 11 dagen dat hij geen last had van hallucinaties.
Hoe the fack kan dat :stoned:

Door tussendoor een uurtje ff te liggen. Dan kan je slapen, terwijl je eigenlijk wakker bent zeg maar. Althans dat lijkt me t meest logische. Of hij heeft 11 dagen zn ogen dicht gehouden en ze opeens geopend. "Alsof t dag 1 is!!"

Als ik de Hallucineerface bereik, begin ik het meestal te merken als ik aan het fietsen ben in t donker , zie k bijvoorbeeld een vrouw met een kinderwagen staan. kom ik dichterbij en dan is t gewoon een lantaarpaal met zo n Multikabel kastje ervoor..daarna ga ik ook echt de meest idiote (echt IDIOTE ) dingen denken. :P Gewoon een soort toneelstukje in mijn hoofd aan t bedenk enzo , of gewoon een zinnetje denken wat totaaaaal nergens over gaat. dan droom ik terwijl ik wakker ben ofso .die vage shit.is echt het alarm van: BEDTIJD!!.(kan je het beste maar naar luisteren)..
:confused:

:wave:

NexxtGen

Belezen gebruiker
Ik heb vandaag ook voor het eerst een beetje gehalucineerd op speed. Ik keek heletijd tv en het gedeelte van mijn gezichtveld waar ik me NIET op focuste kreeg een soort donkerpaars contrast. Bovendien kwam er een blawe gloed van de ondertitels op tv :)

btw, fucking goede speed, 6 gr voor 20 euro (hij moest ervan af). Ik heb één bommetje en 2 kleine lijntjes en ik ga nu ( 11 uur na laatste lijn) nog steeds behoorlijk hard.

Lucy In The Sky

Bewuste gebruiker
Nee idd het is het te lang wakker zijn en niet de speed waarvan je dingen anders gaat ervaren.

Wat ik wel heb van speed, ook als ik niet gek lang wakker ben, zijn van die vage schrikreacties. Zonder dat ik wat vreemds denk te zien of te horen voel ik me alsof ik heel erg schrik. En dan met van die grote doppen schichtig in het rond kijken :grin: Maar misschien komt het ook wel doordat je hart af en toe een beetje op hol lijkt te slaan? (Ik weet niet of dat echt zo is of dat ik dat alleen maar zo ervaar..?) Dat je je hart voelt bonzen en dat je dat onbewust misschien associeert met een schrikreactie? Herkenbaar?

Supervlieg

Wijs gebruiker
Mary zei:
Nee idd het is het te lang wakker zijn en niet de speed waarvan je dingen anders gaat ervaren.

Wat ik wel heb van speed, ook als ik niet gek lang wakker ben, zijn van die vage schrikreacties. Zonder dat ik wat vreemds denk te zien of te horen voel ik me alsof ik heel erg schrik. En dan met van die grote doppen schichtig in het rond kijken :grin: Maar misschien komt het ook wel doordat je hart af en toe een beetje op hol lijkt te slaan? (Ik weet niet of dat echt zo is of dat ik dat alleen maar zo ervaar..?) Dat je je hart voelt bonzen en dat je dat onbewust misschien associeert met een schrikreactie? Herkenbaar?

Spiergroepen die onafhankelijk hun eigen spastische leven leiden?

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Mary zei:

Heeeeeeeeel herkenbaar! Sterker nog, ik onderga het op dit moment :wink: .

Ben vandaag ook weeeer lekker erg brak,,was vrijdag naar BACKFIRE :hearteyes: in Locomotion Zoetermeer..aardig wat naar binnen gesnatst :openmouth: , gistere ook nog om nog een beeetje actief in leven te blijven...Voel me nu echt een Dweeeeil... :smilingimp: :(

ILoveRCs

Wijs gebruiker
als ik speed op heb en ik ben 40+ uur wakker zie ik ook overal vliegjes als ik lang naar een stuk kijk

Supervlieg

Wijs gebruiker
Ik let er eerlijk gezegd eigenlijk niet eens meer op. Heb nog wel vaak LSD flashbacks, maar stoor me er eigenlijk niet echt aan.

Drientje

DF-koning
broodplank zei:
als ik speed op heb en ik ben 40+ uur wakker zie ik ook overal vliegjes als ik lang naar een stuk kijk

Oh ja dan ga je naar de wc en heb je in ineens bewegende tegels die krioelen van zwarte beestjes. Ik heb ook wel eens op een feestje een uur naar de muur zitten kijken omdat ik dacht dat ik de energie stromen zag, dat waren ook van die zwarte dingen... Jammer dat ik dat nu niet meer heb... vond het wel amusant...

X

Dr. Tommy

Badass junkie
heb het gisteren weer eens gehad
zag echt schimmen door de kamer lopen en had het idee dat ik in een vreemd huis zat
komt echt door slaapgebrek

henkie84

Bewuste gebruiker
Wow, één nachtje doorgesnoven, afgelopen nacht. Alles beweegt, wordt zachtjes groter en kleiner als er naar kijk, er sjeezen witte dunne wolken door m'n kamer, vliegjes en puntjes knipperen overal.. poeh :beer:

Skippy

Wijs gebruiker
Je kan ook gaan hallucineren omdat je gewoon te lang wakker bent, en je rust nodig hebt.

henkie84

Bewuste gebruiker
Hm zat vorige week aan drie dagen zonder ook maar iets geks, en nu ineens bam! :) Maar goed, het is allemaal welkom.

KNIFTIGEKARELTJE

Bewuste gebruiker
Het is waarschijnlijk het lange wakker zijn , Tis algemeen bekend dat je na lange tijd wakker zijn kan gaan hallucineren. Zelf ervaren dat ik rare dingen zag en gesprekken kon volgen tussen mensen die niet eens bij me in de buurt waren en zelfs niet eens in de buurt konden zijn. Je hersens trekken het gewoon niet om zo lang wakker te zijn en gaan dan met je fucken lijkt me.

kwezel

fotsirk zei:
Ik gebruik al een heel tijdje speed, en had hier nog nooit slechte ervaringen bij. Heb zelfs geen last van een slechte dag of niet kunnen eten.
Dit weekend heb'k ik eens speed van een andere dealer gebruikt (het zou dex geweest zijn).
De geur was wel veel sterker en de pijn een heel pak heviger.
De eerste nacht ging alles nog goed, maar de 2de nacht begon ik samen met m'n vriendin te hallucineren. Het begon vrij onschuldig met het vervormen van de kamer enzo, maar hoe later het werd hoe intenser de trip werd. Na deze nacht hebben we niks meer gebruikt, maar slapen ging nog niet.
Na een 60-tal uren wakker te zijn begonnen we weer te trippen. Dit vond ik raar omdat we al een 15 uur niks meer gesnoven hadden. De trip was zeer intens, en achteraf wist ik niet meer wat er gebeurd was. Ik had zelfs last van geheugenverlies, ik wist niet meer wie ik was, waar ik was en wie m'n vriendin was. Na ongeveer 5u begon m'n geheugen terug te komen.
Heeft er iemand toevallig nog iemand hier ervaringen mee?
We hebben ongeveer 5gr gebruikt, 3gr voor mij en 2gr voor haar.
geef mij die troep maar.

Ketaboy

Bewuste gebruiker
Vanaf de 3e dag doorhalen krijg ik meestal last van redelijk sterke hallucinaties. Vooral het in het donker fietsen en echt constant struiken en dergelijke voor mensen en potentieel verkeer aanzien is erg frustrerend. Ook wil ik dan nog wel eens op de meest bizarre momenten muziek horen wat dan eigenlijk gewoon de wasmachine of een andere random omgeving geluid.

Drientje

DF-koning
Ketaboy zei:
Ook wil ik dan nog wel eens op de meest bizarre momenten muziek horen wat dan eigenlijk gewoon de wasmachine of een andere random omgeving geluid.

Soooo irritant. Zit je in de auto, denkt continu dat er iemand achterin aan het praten is terwijl de achterbank leeg is, en als je telefoon ooit 1x gepiept heeft, dan zal ie niet meer stoppen...in je hoofd dan, continu je ringtone, en echt levensecht. Gekmakend en zooo lekker...

X

Bovenaan