speed en hallucinaties

o-malle

Newbie
nutsss zei:
hallucinaties die je beschrijft ja die passen wel bij de dingen die je gaat ervaren als je te lang wakker bent. Misschien dat die speed inderdaad veel sterker was waardoor je jezelf veel meer uitput.

Bij mij begon het met gehoorshallucinaties (overal muziek) en een fase verder zag ik schimmen van mensen vanuit mn ooghoeken.

Dagelijks speedgebruik kan tot ernstigere vormen van hallucinaties leiden.

inderdaad, ik ondervind dit de laatste weken zelf. Na 2 jaar dagelijks speed te gebruiken ben ik ondertussen al gewend aan de kleine dingen. Ik zit op m'n kamer en hoor beneden m'n ouders praten over me, of ik wandel op straat en zie iedereen naar me kijken en over me roddelen. En dat terwijl niets van deze dingen echt gebeurd... Of in de dancing lijkt het of iedereen vormt een complot tegen me en wil me iets aandoen...
Aan deze kleine dingen ben ik al gewend. Maar wat ik erger vind is de paranoia die niet meer wil weggaan bij mij.
Ik zit bijvoorbeeld in de garage aan mijn brommer te sleutelen en constant naar de straat te kijken met het gevoel dat er iets of iemand gaat aankomen, of wandel over straat en kijk constant achterom of er niemand volgt. Ook heb ik vaak dat ik gewoon zonder reden stop met mijn brommer en soms tot 30 min. sta rond te kijken voor niets... Zelfs nu achter de pc heb ik sinds vorige week last van para, ik zit constant door de gordijntjes te kijken en loop de hele tijd door het huis om te voelen of de deuren nog goed vast zijn en om te zien of er nog geen auto stopt... En het ergste is dat ik dit gewoon niet kan laten, hoe hard ik het ook wil!

Dus wijze raad: bij beginnen paranoia, GA SLAPEN!

Jenthe

Drientje

DF-koning
o-malle zei:
nutsss zei:
hallucinaties die je beschrijft ja die passen wel bij de dingen die je gaat ervaren als je te lang wakker bent. Misschien dat die speed inderdaad veel sterker was waardoor je jezelf veel meer uitput.

Bij mij begon het met gehoorshallucinaties (overal muziek) en een fase verder zag ik schimmen van mensen vanuit mn ooghoeken.

inderdaad, ik ondervind dit de laatste weken zelf. Na 2 jaar dagelijks speed te gebruiken ben ik ondertussen al gewend aan de kleine dingen. Ik zit op m'n kamer en hoor beneden m'n ouders praten over me, of ik wandel op straat en zie iedereen naar me kijken en over me roddelen. En dat terwijl niets van deze dingen echt gebeurd... Of in de dancing lijkt het of iedereen vormt een complot tegen me en wil me iets aandoen...
Aan deze kleine dingen ben ik al gewend. Maar wat ik erger vind is de paranoia die niet meer wil weggaan bij mij.
Ik zit bijvoorbeeld in de garage aan mijn brommer te sleutelen en constant naar de straat te kijken met het gevoel dat er iets of iemand gaat aankomen, of wandel over straat en kijk constant achterom of er niemand volgt. Ook heb ik vaak dat ik gewoon zonder reden stop met mijn brommer en soms tot 30 min. sta rond te kijken voor niets... Zelfs nu achter de pc heb ik sinds vorige week last van para, ik zit constant door de gordijntjes te kijken en loop de hele tijd door het huis om te voelen of de deuren nog goed vast zijn en om te zien of er nog geen auto stopt... En het ergste is dat ik dit gewoon niet kan laten, hoe hard ik het ook wil!

Dus wijze raad: bij beginnen paranoia, GA SLAPEN!

Jenthe

Haha herkenbaar, kwam wel eens bij een vriend langs die de hele avond door de brievenbus aan het kijken was... Hij lag ook met een samoerai zwaard en camokleding in de bosjes... Jezus doe niet zo maf zei ik dan maar hij was er van overtuigd dat 'ze' hem kwamen halen....
X

Addick

Bewuste gebruiker
henkie84 zei:
Wow, één nachtje doorgesnoven, afgelopen nacht. Alles beweegt, wordt zachtjes groter en kleiner als er naar kijk, er sjeezen witte dunne wolken door m'n kamer, vliegjes en puntjes knipperen overal.. poeh :beer:

Dat wil ik ook nog is doen.
Nacht(en) doorsnuiven (ok niks speciaals).

Maar dan redelijk dosis mdma naar binnen,ben benieuwd of je dan ergere hallucinaties krijgt dan wanneer je gewoon fit en nuchter mdma neemt.

Lucy In The Sky

Bewuste gebruiker
Ben nu wakker vanaf vrijdag ochtend. Heb sindsdien niet geslapen en amper gegeten. Wel veel gewerkt en de nachten mooi met kameraden op de bank gezeten chillen/muziek luisteren/drinken/wiet roken/lol maken :grin:

Bij ons op t werk is t altijd heel stressig en hectisch. Op de speed schrik ik me 1000x per dag helemaal de tering om niks. Vind ik zelf achteraf dan altijd wel weer om te lachen. Ook dacht ik steeds wanneer ik iemand hoorde praten (in de kantine of waar dan ook) dat ik mijn kameraad/collega/dealer hoorde praten.. Ook al concentreerde ik mij heel goed op de stem en het accent (hij heeft een opvallend accent), dan wist ik zeker dat hij t was. Maar als ik dan omkeek was hij t helemaal niet. :confused: Dat heb ik vandaag echt heel vaak gehad. Momenteel ben ik erg vergeetachtig en kan ik me heel slecht concentreren. Eigenlijk kost het hier tikken mij veel te veel moeite. (In mn hoofd dan) Verder krijg ik spierpijn, word k triest, zere keel, koortsig.. Tijd om speed bij te nemen ______// \o/ Nee grapje ik ga zo slapen het is (echt heel) mooi geweest.

Drientje

DF-koning
Haha, was gisteren ook een nachtje doorgegaan, zat achter mijn pc en dacht dat er naast me een stel vrienden zaten, op de leuning van de bank, en telkens als ik naar ze keek waren ze weer weg. Ze bleven voorgoed weg toen ik de lamp aan deed en de schemer verjoeg. Dikke lol in mijn 1tje...

X

kutspeedpepfreak

Experimenterende gebruiker
alles naar de klote

Drientje zei:
Haha, was gisteren ook een nachtje doorgegaan, zat achter mijn pc en dacht dat er naast me een stel vrienden zaten, op de leuning van de bank, en telkens als ik naar ze keek waren ze weer weg. Ze bleven voorgoed weg toen ik de lamp aan deed en de schemer verjoeg. Dikke lol in mijn 1tje...

X

wat een fakers zijn jullie toch,allemaal grote mond van ''ik ben verslaafd''
en nog niet eens je luier uit,nou ik dacht dat ik hier lotgenoten zou vinden,maar het enigste wat ik hier zie is een stel kinderen die aan het expirimenteren zijn nou, hahaha veel plezier met jullie zogenaamde verantwoordelijke/respect voor mijn lichaam hebbende ''junkie''leven maar met jullie heb ik niks te delen ik ga wel naar het leger des heils,heb ik waarschijnlijk meer kans,nog vele leuke topicjes over,o zit er iemand naast me?....ik hoor een geluidje ....was dat een vogel?nutteloos gewoon zonde van de kosmische tijd lijn,bij deze ajuu en alles naar de klote :wave:

Lucy In The Sky

Bewuste gebruiker
Haha ajuu inderdaad :wave:

@ Taat: Had ik zelf ook wel verwacht, en me op voorbereid.. Maar het gaat goed :) Gisteravond was even afzien, maar vannacht heb ik 10 geslapen en nu en ik hooguit een beetje moe en traag. Heb allerlei dingen kunnen doen vandaag!

Taat

Bewuste gebruiker
Het blijven eten, al moet je het erin stampen, doet het hem vooral om die kater flink te verminderen

982

Bewuste gebruiker
Taat zei:
Het blijven eten, al moet je het erin stampen, doet het hem vooral om die kater flink te verminderen

Klopt als een bus

En bij mij ga ik na de 2e nacht wakker pas hallicuneren... dus ongeveer 50-60 uur wakker

Detroit303

Bewuste gebruiker
Drientje zei:
Soooo irritant. Zit je in de auto, denkt continu dat er iemand achterin aan het praten is terwijl de achterbank leeg is.

Ik hoop dat jij in dat geval niet achter het stuur zit. Indien wel: sterf!

Drientje

DF-koning
Vind het toch wel een beetje sneu dat jij er een mening over speed op na houdt terwijl je het nog nooit op hebt! Ik kan nl nog prima autorijden als ik speed op heb... Misschien iets nuanceren?

Detroit303

Bewuste gebruiker
Ik ben nogal kort door de bocht voor zo'n dingen, omdat ik een vriend heb verloren door een bestuurder onder invloed.
Als ik rij wil ik niets in mijn lijf. Ok, ik heb nog nooit speed geprobeerd, maar als je zo para uit je doppen begint te kijken zoals jij beschrijft, lijkt het mij logisch dat je rij-skills er ook op achteruit gaan.
Ik reageer ook zo omdat je eens in een tripraport schreef dat je na een redelijke bad trip van paddo's op een feestje, achteraf doodnormaal met je vrienden naar huis reed.
Het kan aan mij liggen, maar de combinatie drugs/rijden is voor mij nog altijd not done.

Drientje

DF-koning
Soms heb je gewoon geen keus, ik ben heek verantwoordelijk en rij heel netjes(krijg regelmatig complimenten van mensen die langer hun rijbewijs hebben dan ik). Ik begrijp je reactie maar je kunt niet iedereen over één kam scheren, en die trip was trouwens geen bad trip, het was gewoon niet zo fijn en comfortabel. Dat is niet wat ik een bad trip noem. (en ik ben niet paranoia gevoelig, paniek staat niet in mijn woordenboek!)

Dit bovenstaande voorval is trouwens heel lang geleden, nu gebruik ik niet zoveel meer en rij ik ook niet meer icm drugs. Het hoeft nl niet mijn schuld te zijn als ik een ongeluk krijg....

X

Detroit303

Bewuste gebruiker
Drientje zei:
Soms heb je gewoon geen keus

Oeps, ik zit aan de speed en ik moet gaan werken. Tja, ik heb geen keuze, ik moet wel rijden... Een keuze heb je altijd lijkt mij.
In ieder geval, wees blij dat er nog geen ongelukken gebeurd zijn. Ook ben je niet in fout, als ze een bloedproef doen ben je toch de lul. :wave: verzekeringsgeld. Maar dat zijn dingen die je al wel wist.

Drientje

DF-koning
Daarom gebruik ik nu geen drugs meer als ik nog moet rijden. En wat de keus betreft, als je er op gerekend had dat je niet meer hoefde te rijden en wegens een dikke ruzie toch het huis uit moet, of je zit bij vrienden en ineens wijzigen de plannen die je had gemaakt... Tja soms heb je het niet in de hand...

Detroit303

Bewuste gebruiker
We zijn hier wel stevig off topic aan het gaan.
Maar in ieder geval is het wel positief dat je voorneemt om niet meer onder invloed te rijden.

Peace!

Kmind

Belezen gebruiker
Nja ben nu ongeveer zo'n 65uur wakker, heb wat lichte hallucinaties en derstraks een keer wat mt geluid.
Eerste keer dat ik zolang wakker blijf, m'n vorige "records" lagen 36-48u en dan was ik egt helemaal kapot.

pretender

Belezen gebruiker
ik vind 1 van de dingen zwaar irritant en dat is ACHTERDOCHTIGHEID en het volgt je de hele dag na gebruik...

en uiteraard het niet-eten.... maar dat zijn dingen die moet je erbij nemen anders kan je t beter niet doen denk ik..

iedereen een zeer geslaagt weekendje!!

caoi :wave:

Drientje

DF-koning
Achterdochtigheid? Heb ik geen last van. Ging vroeger wel eens met mensen om die lagen de hele nacht door de brievenbus te loeren. Lekker speed snuiven jôh moet je doen.

Als je last hebt van dat soort paranoia zou ik als ik jou was erg oppassen, waarschijnlijk is er een grote kans dat je gevoelig bent voor psychoses...

X

pretender

Belezen gebruiker
Drientje zei:
Achterdochtigheid? Heb ik geen last van. Ging vroeger wel eens met mensen om die lagen de hele nacht door de brievenbus te loeren. Lekker speed snuiven jôh moet je doen.

Als je last hebt van dat soort paranoia zou ik als ik jou was erg oppassen, waarschijnlijk is er een grote kans dat je gevoelig bent voor psychoses...

X
hoi drientje, nou de hele dag is een beetje overdreven maar ik geef eerlijk toe, heb wel die achterdochtigheid maar dan ook weer niet heel erg..
waar komt die achterdochtigheid eigenlijk vandaan? heeft dat te maken met een overbelasting van de hersenen?

caoi

pretender

Belezen gebruiker
Drientje zei:

X
hoi drientje, nou de hele dag is een beetje overdreven maar ik geef eerlijk toe, heb wel die achterdochtigheid maar dan ook weer niet heel erg..
waar komt die achterdochtigheid eigenlijk vandaan? heeft dat te maken met een overbelasting van de hersenen?

caoi

Drientje

DF-koning
Waar het vandaan komt weet ik niet maar ik heb wel een theorie.
Als je speed snuift vallen je remmingen weg, natuurlijke als aangeboren remmingen. Misschien ben jij van nature achterdochtig en heb je dat in de loop van je kindertijd weten te onderdrukken, maar als je speed snuift vallen de remmingen weg en wordt je achterdochtig.

Hey dit is een niet wetenschappelijk en zelf bedachte theorie, je kunt hier geen conclusies uit trekken...

Wat wel bewezen is is dat speed aanleg tot schizofrenie kan openbaren en je daarna psychoses kan ontwikkelen. Die uiten zich in waanbeelden,(complottheorieën), onlogische gedachtengangen en hallucinaties.

Achterdochtigheid zonder aanwijsbare reden zou een voorteken kunnen zijn van een waanbeeld wat zich aan het ontwikkelen is.

Take care!

X

yoyo als ik opsta krijg ik een duizeligheid gevoel en me hoofd wordt fuckin warm het zweet breekt me uit .. man wat wat.:confused: deze is para heb ik nog nooit gehad noooo . dat zijn me symptomen.. :openmouth: need a medic.!

:confused:

en onthoud maar goed mensen... zodra je gaat hallucineren dan kun je een paar dingen doen... veel vocht drinken en gaan lopen muziek in je oor en laat je afleiden door de muziek in het gaval dat je daar geen zin in hebt kun je ook gaan slapen maar dat raad ik je niet aan.. ik zou proberen zo lang mogelijk wakker te blijve ..:openmouth: om te kijken of je uiteindelijk dezelfde symptomen krijgt als mij... want ik ken niemand die dat ook heb gehad en ik heb dat vandaag voor het eerst... en ik heb geen zin om een medice website op te zoeken ... of wikipedia .. en het zal me echt niet veel uitmaken als je een lulverhaaltje ophangt..:tongueout: want ik geloof het tog wel... :) of niet .. hangt van het verhaal af.. als iemand maar beter gaat antwoorden.. ..
:wave:

Addick

Bewuste gebruiker
eXpiremental eXperience zei:
yoyo als ik opsta krijg ik een duizeligheid gevoel en me hoofd wordt fuckin warm het zweet breekt me uit .. man wat wat.:confused: deze is para heb ik nog nooit gehad noooo . dat zijn me symptomen.. :openmouth: need a medic.!

:confused:

Zo uniek lijkt me dat niet.
Dat heb ik ook als ik moe was en te lang doorgegaan.
Het was niet meteen nadat ie uitgewerkt Maar de volgende dag etc.
Dan had ik het ook wel is.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Na een ruime acht weken rehab, dit weekend toch maar weer gezondigd. Vrijdagavond rond 22u begonnen, we deden ieder maar een halve gram voor het hele weekend, het is echter wel pep van 73% zuiver en wij zijn er nu dus nog steeeeeeeds wakker van( ongeveer 54 uur). Yep, dit is ten eerste dus echt heeeeeele goede pep en de tolerantie die we vlak voor onze stop hadden opgebouwd is ook goed hersteld, want de bekende rush was weer helemaal terug en ik blijf gewoon weer veeeeeel langer wakker dan twee maanden geleden het geval was. Ik had toen ook dezelfde 73% en leek er wel haast immum voor ofzo, ik werd er echt niet heel strak van, voelde alleen maar op de achtergrond een beetje wat. Kon er ook best goed op slapen en had ook zelfs eetlust tussen door. Wel een duidelijk teken nu dat mijn lichaam daar in iedergeval weer goed van hersteld en ontwend is! Dat ik zo goed tegen de sterkste pepvariant kon, baarde me namelijk toch wel wat zorgen. Maar mijn lichaam reageert er nu echt op zoals het hoort!

Ik heb nu al een aantal uren mijn welbekende derealisatie hallucinaties, ik weet dan gewoon telkens even echt niet meer waar ik me bevind, mijn huis voelt niet meer als mijn huis, maar soms als een soort onbekende plek waar ik nog nooit ben geweest. Toch herken wel de spullen, meubels, en vormen, maar associeer ze niet als mijn eigen persoonlijke bezittingen. Alles ziet er vreemd uit en voelt vreemd aan. Ik weet ook heel vaak niet meer in welk deel van de huiskamer ik precies zit en vind dit nou altijd zooooo apart en ook wel moeilijk te verwoorden.! Ik voel me er wel altijd heel veilig en vredig bij, ook omdat ik weet wat het is en dat het door slaaptekort komt, maar het blijft iedere keer toch weer een bijzondere ervaring....
Het is ook echt heel typerend voor mijn persoonlijke speedslaapgebrek, want ik krijg dit eigenlijk altijd standaard wel voor mijn voeten als ik op een bepaald moment zo lang wakker ben. Tyler heeft dit echt zelden, hij ziet meer opeens bekenden naast zich zitten, of als hij zijn ogen sluit dan denkt ie dat we samen buiten lopen en op hele andere plekker zijn. Hij ziet de dingen om zich heen ook steeds bewegen. Wat is dus wel herken, maar ik heb het haast nooit zo heftig als hij. Ook als ik de pepfreaks in mijn vriendenkring het uit probeer te leggen, kent niemand het echt. Hier op het forum anders misschien nog wel speedjunkies of mensen met een of andere vorm van insomnia die het herkennen? Ben wel beniewd...

Drientje

DF-koning
^Ik herken dit niet echt, wel werd ik een keer, na veel te lang wakker te zijn geweest, wakker gebeld. Toen heb ik ongeveer 10 minuten in mijn eigen huis rondgedwaald met de vraag waar ik was... Ik ben toen best geschrokken en daarna ben ik nooit meer zólang wakker geweest... Maar wakker zijn van de pep, in je iegen huis, en niet weten waar je bent, nee dan ken ik toch niet echt, wel denken dat je bij andere vrienden bent dan je daadwerkelijk bent...

X

strawberry_colada

Experimenterende gebruiker
Re:

nutsss zei:

Had ik enkele maanden geleden ook toen ik van een breakcore kwam, toen ik 's morgens thuis was hoorde ik overal muziek (zelfs mijn dampkap produceerde beats).
Toen ik stond te koken heb ik me 2 keer verbrand doordat ik me te bruusk omdraaide omdat ik dacht dat er plots iemand passeerde vlak achter me. Toen ik een douche nam zag ik ook verscheidene schimmen passeren.
Het ergste vond ik mijn derde fase : constant gefluister horen! Ik lag in bed (een hoogslaper) en ik dacht echt dat vlak onder mijn bed twee mensen tegen elkaar aan het fluisteren waren.

Ik gebruik al een hele tijd en ik heb dit maar één keer ervaren, ik wijt het aan overmoeidheid, want ik heb achteraf bijna 30u aan 1 stuk door geslapen

Taat

Bewuste gebruiker
Re: Re:

strawberry_colada zei:
nutsss zei:
Ik lag in bed (een hoogslaper) en ik dacht echt dat vlak onder mijn bed twee mensen tegen elkaar aan het fluisteren waren.
:( Dit heb ik afgelopen zomer ook gehad..
Op vakantie met vrienden nog een weekje voordat de school enzo weer begon..
van vrijdagmiddag tot maandagavond wakker..
Daar had ik dus ook zo'n hoogslaper (wel 1 persoons) en heb echt 1000x over de leuning naar beneden gehangen omdat ik dacht dat er mensen aan het fluisteren waren, echt creepy..

Thuis heb ik gelukkig geen hoogslaper, want ik zou niet weten hoe ik daar in het weekend nog veilig in kan belanden :tearsofjoy:

Bovenaan