speed en nachtmerries

misslinda

Bewuste gebruiker
heej

ik heb een vraagje ik gebruik eigenlijk geregeld speed in het weekend.
nu heb ik vaak beetje problemen om in slaap te komen maar opzich lukt dat wel maar het probleem is dat als ik slaap echt heel erg last krijg van nachtmerries :( en die houden gewoon een paar nachten achter elkaar aan dus als ik eigenlijk allang geen speed meer in me lijf heb zitten.

nu vroeg ik me af is dit normaal dat het gewoon 4 a 5 nachten aan houd want ik durf bijna niet meer te gaan slapen.
ow en ik krijg er hoofdpijn van is dat ook normaal?

nu is de oplossing natuurlijk simpel gewoon niet meer gebruiken maar is er niks anders aan te doen?

Wawa

Belezen gebruiker
Zijn het vrij realistische nachtmerries? Want hier heb ik namelijk last van, helft vande nacht weet ik niet of ik slaap of wakker ben en als ik dan echt ''wakker word'' en op sta realizeer ik me pas hoe vaag me nacht slaap was. Soms word ik ook schreeuwend wakker met allerlei fijne kreten.

Ik denk dat dit komt omdat je met speed en zoals veel andere drugs gewoon met je dopamine en serotonine levels aan het fucken bent. 5-htp geeft me de zelfde problemen en dat speelt ook met je serotonine alleen dan word het aangemaakt ipv opgemaakt.

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Wawa zei:
Ik denk dat dit komt omdat je met speed en zoals veel andere drugs gewoon met je dopamine en serotonine levels aan het fucken bent.

Dit dus. Ik heb ze zelf ook veel gehad. Of je nog speed in je lijf hebt zitten maakt niet uit, het gaat om het effect dat het heeft op je dopamine gehalte in de hersenen, wat dus doorwerkt op je gemoedstoestand en dromen. Veel medicijnen hebben ook deze bijwerking, al wordt lang niet altijd de link gelegd.

Je kan er vrij weinig aan doen (behalve stoppen dan). Je zou wat meer vitamine B kunnen nemen en gezonder gaan eten, maar misschien doe je dat ook wel. In ieder geval geen vet eten in de avond, dat maakt het nog erger. Hoofdpijn hoort erbij, dat is een logisch gevolg (van de speed dan).

misslinda

Bewuste gebruiker
ja ze zijn echt net echt, vannacht zag ik me oma die al jaar overleden is opeens en dat was echt heel erg vaag aan ene kant vond ik het heel fijn om haar te zien maar toch werd ik huilend wakker.

ik ben altijd al "druk"in me slaap met praten en slaap wandelen enzo maar dat word ook versterkt.
schrik wakker omdat ik denk dat er meer mensen in huis zijn (woon samen met een vriend) ga ik me helemaal aankleden om na beneden te gaan terwijl ik normaal gewoon in me slaap kleren rond loop :confused: echt heel vaag allemaal. en als ik wakker word weet ik 9 van de 10 keer niet waar ik ben terwijl ik gewoon in me eigen bed lig.

gezond eten dat doe ik eigenlijk wel, aangezien ik aan het afvallen ben en dus eigenlijk geen tot weinig vet eet.

Space_Girl

Experimenterende gebruiker
Ik heb het ook weleens van speed gehad, maar voornamelijk van pillen... dan heb ik ook nachtmerries en dan lijkt het net realiteit. Heb het zelfs keer zo gek gehad dat ik gedroomd had dat ik achtervolgt werd en dat ik gewoon uit me eigen bed ben gesprongen snachts om 3 uur :grin:

misslinda

Bewuste gebruiker
ik slaap zo slecht al paar nachten dat ik bijna vanmorgen voor werk wat wilde nemen.
ik heb het niet gedaan want dan blijf ik bezig en ik moet volgende week weer bloed doneren dus moet clean zijn maar de verleiding was wel heel erg groot :(

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Dat zou ik niet doen nee. Gewoon lekker recreatief gebruiken en niet omdat je denkt het nodig te hebben, daar komt alleen maar narigheid van.

kirly12

Newbie
hoi misslinda,

wat ik heb ontdekt van lange tijd speed gebruik:

als ik en tijd lang regelmatig speed gebruik en dan stop, begint na ongeveer de 2e dag niet gebruikt te hebben, dat als ik in bed ga liggen om te slapen ik erg snel weg ben en dan lijkt het alsof ik droom.. en hoor dan ook idd allemaal geluiden en stemmen in het huis.
ik kan me dan ook niet bewegen en zelf zie ik nooit niks. het is puur alleen maar horen.
dit houd na het stoppen van gebruik bij mij en dag of 7 aan.
en ook na het stoppen met gebruiken dat als je gaat zitten dat je snel erg moe word en in slaap valt. dat heet Narcolepsie
De rare dromen heten SLAAPVERLAMMING. google hier maar is op en kijk maar of dit het geen is waar jij last van hebt.

en dit is elke keer als ik ff stop met pep.
groetee

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
kirly12 zei:
en ook na het stoppen met gebruiken dat als je gaat zitten dat je snel erg moe word en in slaap valt. dat heet Narcolepsie

Dat is geen narcolepsie hoor maar gewoon vermoeidheid/uitputting.

Heb je vanuit die slaapverlamming ook wel eens lucide dromen? Dus dromen die je bewust meemaakt.

Bovenaan