Speed ->Verslavingsinformatie.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

De Zandman

Badass junkie
Dat zeker! Maar wat door de staat als ‘illegale harddrug’ wordt gezien, kunnen heel goed ook functioneel of therapeutisch zijn. Kijk naar de levensgevaarlijke harddrug psilocine! Of benzodiazepines.
Ik noem in dit kader: opiaten.
Morfine met name, hero wordt immers in je lichaam omgezet in Morfine, en uiteraard de oxcycodon.
Benzo's als goede tweede...

MetalGuy

Badass junkie
Nee zeker niet alle research chemicals zijn ontworpen als vervanger voor harddrugs. Meeste zijn ontstaan als gevolg van onderzoek naar nieuwe geneesmiddelen. Natuurlijk wel met een knipoog naar recreatieve gebruikers.

Je hebt er welzeker RC’s tussen die als enige potentie het vervangen van harddrugs hebben. Zo kan ik me namelijk niet voorstellen dat a-PHP functioneel of therapeutisch nut heeft 🤣
Ja, zo is dat!

Echter, toen ik in dat wereldje in (en uit) kwam, als koper weliswaar, viel mij op dat het eigenlijk maar een kat-en-muisspel is...

Eén atoompje is verwisseld en je hebt een compleet nieuw legaal middel, dat zich vervolgens omzet in je lichaam naar de klassieke drugs.

Ook dat verbod op 3-MMC dat er komt, men zal een alternatief vinden, net zoals 3m een alternatief was op mephedrone.

En zo zie je maar weer: alles wat niet mag, is leuk!

Nose Candy

Bewuste gebruiker
Vermoeidheid pakt idem sowieso over na een tijd.

Gister nam ik een bommetje van 400mg rond 4 uur en rond 5 uur lag ik te slapen tot 11 uur.

Is gewoon geteste speed op +/- 64 %

Nose Candy

Bewuste gebruiker
Ja, zo is dat!

Echter, toen ik in dat wereldje in (en uit) kwam, als koper weliswaar, viel mij op dat het eigenlijk maar een kat-en-muisspel is...

Eén atoompje is verwisseld en je hebt een compleet nieuw legaal middel, dat zich vervolgens omzet in je lichaam naar de klassieke drugs.

Ook dat verbod op 3-MMC dat er komt, men zal een alternatief vinden, net zoals 3m een alternatief was op mephedrone.

En zo zie je maar weer: alles wat niet mag, is leuk!
De nieuwe wet ging toch toelaten alle nieuwe varianten tegelijk te bannen?

MetalGuy

Badass junkie
De nieuwe wet ging toch toelaten alle nieuwe varianten tegelijk te bannen?
Ja klopt, maar eerst even zien hoe dat daadwerkelijk in z'n werk gaat. Ik zie het wel voor me dat alleen 3-MMC verboden wordt. En dan heb je alle andere RC's nog.

Ik denk niet dat ze alles in één keer kunnen verbieden. Want zelfs dan zul je weer methodes krijgen om legaal te produceren van nieuwe drugs.

Flualhamdulillam

Wijs gebruiker
Ik denk niet dat ze alles in één keer kunnen verbieden. Want zelfs dan zul je weer methodes krijgen om legaal te produceren van nieuwe drugs.
Het plan van de vorige regering was een stofklasseverbod. Dit maakt in 1 klap bijvoorbeeld alle stoffen afgeleid van fenetylamine illegaal. Amfetamine, alle RC varianten zoals 3-FA en 2-FA vallen onder deze groep. Nieuwe drugs maken met zulke effecten, maar een hele andere chemische basis, dat lijkt mij onwaarschijnlijk...

Nose Candy

Bewuste gebruiker
Het plan van de vorige regering was een stofklasseverbod. Dit maakt in 1 klap bijvoorbeeld alle stoffen afgeleid van fenetylamine illegaal. Amfetamine, alle RC varianten zoals 3-FA en 2-FA vallen onder deze groep. Nieuwe drugs maken met zulke effecten, maar een hele andere chemische basis, dat lijkt mij onwaarschijnlijk...
Ik heb eigenlijk spijt dat ik mijn studies chemie niet heb afgemaakt vroeger, gohh. Ik zou voor eigen gebruik top spul maken!

Randle M

Experimenterende gebruiker
Heren, (en misschien dame)

Ik gebruik enkele maanden dagelijks speed van een paar punten naar een nette 2 gram per dag. Ik moet even dimmen... ik heb nergens last van behalve van EXTREME vermoeidheid. Mijn lichaam vecht tegen slaap snachts.... aan tafel, val ik gewoon in een keer voorover, op een stoel... staand, maakt niet uit..
Ik sliep sws maar ca 2 tot een zeldzame 5 uur per dag.

Ik heb tijdens gebruik altijd goed gegeten weinig alcohol genuttigd en de gehele periode (tot laatste 2 weken) minimaal 4, 5 uur geslapen... Ik denk niet aan speed, ik heb het goed voor elkaar..maar mijn hemel die vermoeidheid.... dag 4 nu, de excuusjes raken toch wel een beejte op. haha

Iemand ervaring?

Randle M

Pas na 80u wordt het vaag. Nog eventjes.

* Kdding offcourse. Niet doen.
na nacht 3 is het heftig.. wilde nacht 4 slapen maar ging wederom over mijn slaap heen zonder pep gebruik.... dagenlang dubbel gezien, alles draaide, hallucinnaties, gelukkig beseffende dat het van het slapen komt.
Eerder 3 nachten in mijn eentje gedaan... toen zei ik nooit meer.. 1 jaar later toch gedaan... met een nacht erbij .....

Nu ik dit typ lieg ik, heb nacht 2, 2 uur gepakt gok ik en 3, half uurtje KO gevallen, 4 echt 100% wakker....

Nu 4 dagen geen drugs, slaap zeer weinig, val overal in slaap voor een paar minuten.

HierEnDaarEenFuifje

Bewuste gebruiker
Heren, (en misschien dame)

Ik gebruik enkele maanden dagelijks speed van een paar punten naar een nette 2 gram per dag. Ik moet even dimmen... ik heb nergens last van behalve van EXTREME vermoeidheid. Mijn lichaam vecht tegen slaap snachts.... aan tafel, val ik gewoon in een keer voorover, op een stoel... staand, maakt niet uit..
Ik sliep sws maar ca 2 tot een zeldzame 5 uur per dag.

Ik heb tijdens gebruik altijd goed gegeten weinig alcohol genuttigd en de gehele periode (tot laatste 2 weken) minimaal 4, 5 uur geslapen... Ik denk niet aan speed, ik heb het goed voor elkaar..maar mijn hemel die vermoeidheid.... dag 4 nu, de excuusjes raken toch wel een beejte op. haha

Iemand ervaring?

Ervaring niet, maar dit is inderdaad een verschijnsel waarmee je moet dealen als je stopt en tegelijk ook 1 van de redenen wat stoppen moeilijk maakt. Je zo futloos en lamlendig voelen is natuurlijk ook shit… Je zal er doorheen moeten en dat lukt je ook. Hou er rekening mee dat vermoeidheid toch wel 2 weken aan zou kunnen houden, maar als je goed eet en slaapt zal je wel snel verbetering gaan merken. Je lichaam raakt uitgeput van die hoeveelheden speed en die klap heb je uitgesteld tot het moment dat je stopte.

Ook slecht en moeilijk slapen is een afkickverschijnsel, hoe gek het wellicht ook klinkt. Probeer wellicht savonds nog een wandeling te maken als dat lukt. Gebruik uur voor bedtijd geen schermen. Een warm bad kan helpen. Probeer alles in het teken te zetten van de rust pakken die je lichaam nodig heeft, ook al gaat dat nog niet zoals je zou willen.

Hou vol, want deze klachten gaan relatief snel over en dan zal je je al snel een stuk beter voelen.

Laatst bewerkt:

Nose Candy

Bewuste gebruiker
na nacht 3 is het heftig.. wilde nacht 4 slapen maar ging wederom over mijn slaap heen zonder pep gebruik.... dagenlang dubbel gezien, alles draaide, hallucinnaties, gelukkig beseffende dat het van het slapen komt.
Eerder 3 nachten in mijn eentje gedaan... toen zei ik nooit meer.. 1 jaar later toch gedaan... met een nacht erbij .....

Nu ik dit typ lieg ik, heb nacht 2, 2 uur gepakt gok ik en 3, half uurtje KO gevallen, 4 echt 100% wakker....

Nu 4 dagen geen drugs, slaap zeer weinig, val overal in slaap voor een paar minuten.

Vind dit wel heel gek, ben je er zeker van dat het geen methamfetamine is ofzo?
Met tot ik één dag niet snuif, lig ik de rest van de week te slapen tot ik een punt bereik heb dat mijn stoffen iets of wat zijn aangevuld.
Maar NIET kunnen slapen? Nooit gezien.

Nose Candy

Bewuste gebruiker
Nu hetzelfde. 15 uur geleden gestopt. Ben rond de 4 uur geslapen. Wakker. Honger voor kapot. Weer lijn gepakt zo een 5 uur geleden. Nog een op middernacht en nu 30 minuten geleden. Ik ben gewoon terug in slaap aan het vallen. En zal dat ook gaan doen nu. Morgen vanalles te doen. Maar we gaan het toch zonder moeten doen.

Randle M

Vind dit wel heel gek, ben je er zeker van dat het geen methamfetamine is ofzo?
Met tot ik één dag niet snuif, lig ik de rest van de week te slapen tot ik een punt bereik heb dat mijn stoffen iets of wat zijn aangevuld.
Maar NIET kunnen slapen? Nooit gezien.

Als ik pep blijf pakken dan wordt er niet geslapen, ligt er ook wat je doet/gaat doen na een punt om 6 uur ochtends?Jij pakt een punt en kan dan slapen?! Bij nacht 3/ 4 kan ik dat als ikTV kijk.. Dit was een eerste keer, ik wordt extreem moe maar ging over het punt heen. Enfin.. Ik heb geen idee wat ik naar binnen gooi, ik zal het een testen (zeg ik ook al een tijdje)

Randle M

Ervaring niet, maar dit is inderdaad een verschijnsel waarmee je moet dealen als je stopt en tegelijk ook 1 van de redenen wat stoppen moeilijk maakt. Je zo futloos en lamlendig voelen is natuurlijk ook shit… Je zal er doorheen moeten en dat lukt je ook. Hou er rekening mee dat vermoeidheid toch wel 2 weken aan zou kunnen houden, maar als je goed eet en slaapt zal je wel snel verbetering gaan merken. Je lichaam raakt uitgeput van die hoeveelheden speed en die klap heb je uitgesteld tot het moment dat je stopte.

Ook slecht en moeilijk slapen is een afkickverschijnsel, hoe gek het wellicht ook klinkt. Probeer wellicht savonds nog een wandeling te maken als dat lukt. Gebruik uur voor bedtijd geen schermen. Een warm bad kan helpen. Probeer alles in het teken te zetten van de rust pakken die je lichaam nodig heeft, ook al gaat dat nog niet zoals je zou willen.

Hou vol, want deze klachten gaan relatief snel over en dan zal je je al snel een stuk beter voelen.
thanks voor je reactie. Ik besef dat dat erbij hoort en dat ik even moet boeten voor mijn misbruik de laatste paar weken, maar fuck.. 2 weken???? Ik gebruik maanden/jaar zeer weinig.. in deze periode stop ik ook vaak een paar dagen. NERGENS Last van, De afgelopen week/2 wekenpak ik meer... en dan moet ik 2 weken met deze vermoeidheid rondlopen hahaja wat een straf.

Ik slaap en eet extreem goed.. slapen gebeurd nu powernaps van een paar keer 30 min op een dag en deze nacht heb ik voor het eerst sinds een paar dagen een mooie 8 uur gepakt.

Hopelijk gaat het snel over. Morgen was mijn planning om weer kleine hoeveelheden te pakken zoals ik altijd heb gedaan... daar wacht ik nog maar even mee de hectiek en reden van hogere dosis speed is gebruik daar moet ik met mijzelf nog maar eens goed over evalueren/accepteren

StraatPiraat

Bewuste gebruiker
Er zijn al een redelijke periode wat analogen van 3-mmc te vinden, en best prima alternatieven ook naar mijn ervaring.

Daarentegen dacht ik dat ze de hele cathinon groep wilden verbieden oid, is het alleen 3mmc?

MetalGuy

Badass junkie
Er zijn al een redelijke periode wat analogen van 3-mmc te vinden, en best prima alternatieven ook naar mijn ervaring.

Daarentegen dacht ik dat ze de hele cathinon groep wilden verbieden oid, is het alleen 3mmc?
Ik meende alleen 3-MMC!

Maar goed, ook al zouden het alle cathinonen betreffen, het is dweilen met de kraan open als je het verbiedt net als alle andere drugs. Verhandeld en gebruikt wordt het toch wel.

Mrloverdj

Wijs gebruiker
Precies dit.

Ik ben geen pep-expert. Maar speed is alleen geestelijk verslavend, in de zin van dat je er in één keer mee kunt stoppen zonder dat dit lichamelijke gevaren oplevert.

In de praktijk is het zo dat het stoppen met langdurig speedgebruik, dus de ‘afkick’, naast mentale en cognitieve klachten gewoon ook lichamelijke klachten geeft, ook al is er geen echte lichamelijke verslaving. Precies om wat jij in één van je vorige reacties uitlegt. Je lichaam is gewend aan hoge spiegels van de betrokken neurotransmittors (m.n. dopamine, noradrenaline) en als die plotseling zakken, zul je ten eerste weer moeten wennen (geestelijk en lichamelijk) aan de doodnormale/saaie ‘default’ zonder hoge dopaminepieken, met daarbij inderdaad nog de waarschijnlijkheid dat je een tijdelijke rebound krijgt, dus dat je zelfs nog onder die baseline terecht komt omdat je lichaam tijdelijk tegenovergesteld reageert aan de effecten waarvoor je de speed nam. Ik leg het heel slecht uit (jouw uitleg was sowieso duidelijker), en het is complexer dan dit, maar hier komt het globaal op neer.

Klinkt in eerste instantie wel wat misleidend, ‘speed is alleen geestelijk verslavend’ want ex-verslaafden worstelen flink met die fysieke klachten na het stoppen, met name uitputting. Je hoort ook vaak dat dat de klacht is die het langst blijft - extreme vermoeidheid. Je bent natuurlijk ook al die tijd gigantisch over je eigen grenzen gegaan, die klap krijg je alsnog te verwerken.
Dit. Speed is 100% niet fysiek verslavend. Je kan in 1 x stoppen zonder je gezondheid in gevaar te brengen.je zal.langzaam alleen maar vooruitgang boeken

Het is pas fysiek verslavend als je lichaam zich instelt op het effect van de drugs. en dan kan je echt grote problemen krijgen..epilepsie, hoge koorts. Geen kater maar echt dood en dood ziek. Je lichaam kan niet meer functioneren. In die gevallen mag je dus ook niet in 1 x stoppen.

Laatst bewerkt:

Mrloverdj

Wijs gebruiker
Wat ik een goeie zaak vind! Je merkt hier als dat het dus een beetje onderschat wordt als je zegt dat het alleen geestelijk verslavend is.
Lichamelijke klachten betekent niet dat je lichamelijke verslaafd bent.
Je kan klachten hebben die herstel juist bevorderen..weinig energie komt niet alleen door de kater. Je lichaam draait op een laag pitje. Gebruikt veel energie voor herstel.

Maar lichamelijke klachten als epilepsie, spasmes, deliers, insulten..Dan ben je fysiek verslaafd je word niet zozeer ziek door de kater. Je lichaam kan niet meer functioneren zonder drugs tot levensbedreigende symptomen als gevolg.

Nose Candy

Bewuste gebruiker
Dit. Speed is 100% niet fysiek verslavend. Je kan in 1 x stoppen zonder je gezondheid in gevaar te brengen.je zal.langzaam alleen maar vooruitgang.

Het is pas fysiek verslavend als je lichaam zich instelt op het effect van de drugs. en dan kan je echt grote problemen krijgen..epilepsie, hoge koorts. Geen kater maar echt dood en dood ziek. Je lichaam kan niet meer functioneren. In die gevallen mag je dus ook niet in 1 x stoppen.

Dacht dat dit eerste alleen bij Methamfetamine in zelden gevallen voorkomt. Ook neem ik aan dat hiervoor dan 24/7 een bepaalde dosis door je uit moet gaan voor een lange lange tijd dus dit lijkt me dat onmogelijk. Zelfs heavy adderal of rilatine gebruikers ervaren dit niet. Eerlijk gezegd nog nooit van gehoord.

Nose Candy

Bewuste gebruiker
Als ik pep blijf pakken dan wordt er niet geslapen, ligt er ook wat je doet/gaat doen na een punt om 6 uur ochtends?Jij pakt een punt en kan dan slapen?! Bij nacht 3/ 4 kan ik dat als ikTV kijk.. Dit was een eerste keer, ik wordt extreem moe maar ging over het punt heen. Enfin.. Ik heb geen idee wat ik naar binnen gooi, ik zal het een testen (zeg ik ook al een tijdje)
Beetje dom ook om je lichaam te negeren en gewoon door te blijven nakken 3 a 4 nachten.
Eigen schuld zou ik zo zeggen, ik ben ontzettend onverantwoordelijk en een regelrechte mongool qua misbruik. Maar zelfs ik zie in dat op een gegeven moment je lichaam die rust nodig heeft en als je merkt van je lichaam is moe, gewoon slapen!

Meer en meer begint dit op meth te lijken trouwens. Ik kan me niet inbeelden dat pure amfetamine sulfaat je zolang kan wakker houden om eerlijk te zijn. Of gewoon vet versneden met cafeïne of andere opwekkende stoffen. Laat het zeker eens testen zou ik eens zeggen! Na 1 nacht overslaan lukt een tweede me echt niet meer hoor. Ik slaap altijd minimaal 3 uur vanzelf als ik 4 tot 6 dagen ga bingen. Moet ik totaal geen moeite voor doen maar ik heb wel na het wassen met aceton een 72% - 73% purity.

Nose Candy

Bewuste gebruiker
@Randle M ook als je mijn eerdere berichten terug leest zal je wel merken tot ik redelijke kwaaltjes had in nog een 'vroeger' stadium, maar aangzien jij aangeeft zulke aanzienlijke hoeveelheden en je duurtijd overeenkomt met die van mij.

Randle M

Beetje dom ook om je lichaam te negeren en gewoon door te blijven nakken 3 a 4 nachten.
Eigen schuld zou ik zo zeggen, ik ben ontzettend onverantwoordelijk en een regelrechte mongool qua misbruik. Maar zelfs ik zie in dat op een gegeven moment je lichaam die rust nodig heeft en als je merkt van je lichaam is moe, gewoon slapen!

Meer en meer begint dit op meth te lijken trouwens. Ik kan me niet inbeelden dat pure amfetamine sulfaat je zolang kan wakker houden om eerlijk te zijn. Of gewoon vet versneden met cafeïne of andere opwekkende stoffen. Laat het zeker eens testen zou ik eens zeggen! Na 1 nacht overslaan lukt een tweede me echt niet meer hoor. Ik slaap altijd minimaal 3 uur vanzelf als ik 4 tot 6 dagen ga bingen. Moet ik totaal geen moeite voor doen maar ik heb wel na het wassen met aceton een 72% - 73% purity.
Alright ik ga het volgende week testen en kom bij je hierop terug.. sws eigenschuld, ik doe het express namelijk

Als mijn vriendin thuis stop ik rond 7 8 uur met gebruik en slaap 3/5 uur.

Als ze in het buitenland is, neem ik het ervan.. hoeveelheid schroef ik omhoog en sla sws 1 nacht over..tweede nacht slaap ik vaak uurtje ofzo en derde nacht ben ik op. Dit keer ging ik net ff wat verder tot mijn lichaam ko ging en dat was na dag ,4

Nu weer.... Blijf maar in slaap vallen. Ik kijk iig niet meer scheel.

Volgende week heb je antwoord van de test.. spreek me er anders op aan.. ben nu toch wel benieuwd

Die purity van ca 70% heb ik nooit gehad...klote stad

Laatst bewerkt:

Flualhamdulillam

Wijs gebruiker
Het is pas fysiek verslavend als je lichaam zich instelt op het effect van de drugs.
Volgens mij is dit niet jouw definitie van een fysieke verslaving, maar ik snap wat je bedoelt… Je lichaam stelt zich immers in op bijna alles wat je in je lichaam stopt, speed ook.
Enige wat ik wilde zeggen was dat ik het in de zin van harm prevention beter vind om een iets ruimere definitie te hanteren. Door oppervlakkig te zeggen: ‘speed is niet lichamelijk verslavend’ krijgen gebruikers sneller het idee dat stoppen dus ook makkelijker is of zo. Dat is natuurlijk niet waar.

Mrloverdj

Wijs gebruiker
Volgens mij is dit niet jouw definitie van een fysieke verslaving, maar ik snap wat je bedoelt… Je lichaam stelt zich immers in op bijna alles wat je in je lichaam stopt, speed ook.
Enige wat ik wilde zeggen was dat ik het in de zin van harm prevention beter vind om een iets ruimere definitie te hanteren. Door oppervlakkig te zeggen: ‘speed is niet lichamelijk verslavend’ krijgen gebruikers sneller het idee dat stoppen dus ook makkelijker is of zo. Dat is natuurlijk niet waar.
Of het andere effect..mensen komen er al snel achter dat de informatie niet klopt. Hoe serieus nemen ze dan nieuwe informatie..

Beter kan de ernst van de afkick en meer info over geestelijke verslaving worden belicht. Omdat dat enorm onderschat word. Leuk zo'n tekst. Waarom niet een kort filmpje of teksten van gebruikers die een kater omschrijven en de worsteling van eraf blijven.

Flualhamdulillam

Wijs gebruiker
Of het andere effect..mensen komen er al snel achter dat de informatie niet klopt. Hoe serieus nemen ze dan nieuwe informatie..
Niet klopt, niet klopt… De definitie van termen zijn onderhevig aan verandering. Als je gewoon uitlegt wat er mee bedoelt wordt (duh, in het geval van Jellinek hoe dan ook). Als je stopt met speed zijn er lichamelijke klachten. Het lijkt me belangrijk om dat niet te bagataliseren (of achterwege te laten zelfs) door te zeggen: speed is alleen geestelijk verslavend.

Nose Candy

Bewuste gebruiker
Alright ik ga het volgende week testen en kom bij je hierop terug.. sws eigenschuld, ik doe het express namelijk

Als mijn vriendin thuis stop ik rond 7 8 uur met gebruik en slaap 3/5 uur.

Als ze in het buitenland is, neem ik het ervan.. hoeveelheid schroef ik omhoog en sla sws 1 nacht over..tweede nacht slaap ik vaak uurtje ofzo en derde nacht ben ik op. Dit keer ging ik net ff wat verder tot mijn lichaam ko ging en dat was na dag ,4

Nu weer.... Blijf maar in slaap vallen. Ik kijk iig niet meer scheel.

Volgende week heb je antwoord van de test.. spreek me er anders op aan.. ben nu toch wel benieuwd

Die purity van ca 70% heb ik nooit gehad...klote stad
Yess. Trouwens moest je je vervelen, of even niks te doen hebben.. ga naar je play store en zoek "Dose - Drug journal". Niet alleen voor verslaafden maar de nu en dan gebruikers is het zeer handig voor welke drugs dan ook. Hier kan je namelijk je drug gebruik bijhouden inc de prijs kan je toevoegen enzovoort. Ik ben hier 2 dagen mee begonnen maar vraag me af wat er wel niet in zou staan als ik em 9 jaar geleden was beginnen gebruiken. Ik gok op een €250.000 euro aan middelen altijd. 😪
Dit is inclusief sigaretten en alcohol jongens!

Ik ben pas 23 en als je dat dan zo terug bekijkt had ik toch al een mooie auto en of huis in de plaats gehad.

Achja, je moet maar denken die informatieve en gelukzalige momenten die je hebt meegemaakt samen met je vrienden zijn ervaringen voor altijd, herinneringen die zooo veel meer waard zijn dan een huisje en autotje! Zelfde geld ben je morgen dood. Heb je wat met dat geld he!

Waarom wijk ik altijd zoveel van het onderwerp af trouwens? Niet normaal joh.

Bijlagen

• Screenshot_20210626-145911_Dose.jpg
    Screenshot_20210626-145911_Dose.jpg
    44,4 KB · Weergaven: 8
Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan