Dat is zeker waar! Een ieder regaeerd anders op alle drugs. Met xtc had ik in het begin bij gebruik echt veel energie. kon echt niet stoppen met dansen of bewegen. Na eenpaar x gebruik zette dat om in alle positieve dingen van xtc maar zonder de bewegingsdrang. Al houd ik wel alles veel langer vol.
Ja, zeker! Ik drukte me misschien wel wat onvoorzichtig uit hierboven. Ik wilde niet zeggen dat ADHD'ers stimulerende middelen niet anders ervaren dan niet-ADHD'ers (zo komt het wel over nu misschien). Maar ze zullen een hogere dosering nodig hebben om 'druk' te worden (want: van zichzelf minder dopamine beschikbaar). Veel mensen vertalen dat in 'niet-ADHD'ers worden druk van stimulanten en ADHD'ers rustig', maar zo simpel ligt het dus niet. Hun drempel om druk te worden ligt alleen hoger.
Grappig dat je van XTC wel energie kreeg in het begin, en dat dat is afgenomen over de tijd! Het is sowieso wel boeiend om al die verschillende reacties te peilen. Op feesten zie je dat ook, de één staat uren voor het podium te beuken, de ander zit liever chillend aan de zijkant. En dan nog een hoop 'in betweens' natuurlijk.