Spoed ADVIES nodig!

AntiBenzo1312

Badass junkie
Hey drugsforum,
Ik had een vraag ik ga door een periode met flink veel stress waardoor ik niet kan slapen en continu nadenk. Ik wil via recept een diazepam of lorazepam krijgen om overdag en snachts meer rust te krijgen. Heb de afgelopen dagen veel oxycodon gebruikt. Wat is jullie advies en voor welk medicijn moet ik gaan en hoe heb ik de beste kans op het recept te krijgen?

ZOU IEMAND HIER GRAAG EEN GOED ADVIES WILLEN GEVEN?

Laatst bewerkt:

Manu76

Badass junkie
Huisarts vragen om hulp en zelf een plan maken om periode van stress achter je te laten. Pilletjes maken de stress alleen maar erger. Dus als je denkt door met aantal nachtjes rust, je leven weer op de rails te zetten, kun je verwachten dat de arts je wel wil helpen met iets verdovends. Maar als je rust zoekt met Oxycodon en Benzodiazepines ben je goed verkeerd bezig en lijken me andere aanpakken beter.

AntiBenzo1312

Badass junkie
Huisarts vragen om hulp en zelf een plan maken om periode van stress achter je te laten. Pilletjes maken de stress alleen maar erger. Dus als je denkt door met aantal nachtjes rust, je leven weer op de rails te zetten, kun je verwachten dat de arts je wel wil helpen met iets verdovends. Maar als je rust zoekt met Oxycodon en Benzodiazepines ben je goed verkeerd bezig en lijken me andere aanpakken beter.
Gaat me meer om dat ik mijn hoofd dan weer even rustig heb een even beter kan nadenken en even wat rust heb. Is er een kans dat de huisarts mij dit voor schrijft? Een benzo? En wat is dna de beste Benzo en minst lichamelijk ik moet een benzo hebben die echt kalmeert en op je geest werkt

AntiBenzo1312

Badass junkie
Is ook voor korte duur :) is iets gebeurd in mijn prive waardoor ik continu aan het doomdenken ben. En benzo kan mij helpen om rust terug te vinden en het beter te verwerken.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
De meeste kans dat je huisarts je op de juiste manier helpt is door eerlijk te zijn over wat er aan de hand is. En als daarbij iets kalmerends nodig is schrijft hij dat vast voor :)

Zo heb ik ooit na een plotselinge relatiebreuk en 4 nachten helemaal niet slapen, niet kunnen eten etc, een paar pammetjes meegehad om even de angst wat te verminderen. Ik voelde me zó lullig dat ik met liefdesverdriet bij de huisarts kwam, maar werd gewoon serieus genomen

_shikantaza

Badass junkie
Gaat me meer om dat ik mijn hoofd dan weer even rustig heb een even beter kan nadenken en even wat rust heb. Is er een kans dat de huisarts mij dit voor schrijft? Een benzo? En wat is dna de beste Benzo en minst lichamelijk ik moet een benzo hebben die echt kalmeert en op je geest werkt
Beter nadenken op een Benzo? Ik verloor direct 50 IQ-punten als ik die zooi nam :)

Manu76

Badass junkie
Tja, benzo kan rust geven en 1 dag of 2 is niet direct verslavend, maar je loopt wel risico is mijn eerste gedachte. Waarom zat je aan de Oxicodon? En kun je niet 3 dagen Centerparcs en sauna gaan doen?
Maar eerlijk zijn en docter laten kiezen of je het nodig zou hebben om even te kunnen slapen of paar uurtjes rust.. ik ben zelf geen voorstander meer van d Benzodiazepines, maar eens hielp het wel, omdat ik binnen een paar dagen al mijn problemen had opgelost en stressfactoren had geëlimineerd. De tweede keer ging het verkeerd en ben ik plots in een eindeloze depressie beland bij wijze van spreken. Het is echt geen kinderachtig spulletje.

AntiBenzo1312

Badass junkie
Tja, benzo kan rust geven en 1 dag of 2 is niet direct verslavend, maar je loopt wel risico is mijn eerste gedachte. Waarom zat je aan de Oxicodon? En kun je niet 3 dagen Centerparcs en sauna gaan doen?
Maar eerlijk zijn en docter laten kiezen of je het nodig zou hebben om even te kunnen slapen of paar uurtjes rust.. ik ben zelf geen voorstander meer van d Benzodiazepines, maar eens hielp het wel, omdat ik binnen een paar dagen al mijn problemen had opgelost en stressfactoren had geëlimineerd. De tweede keer ging het verkeerd en ben ik plots in een eindeloze depressie beland bij wijze van spreken. Het is echt geen kinderachtig spulletje.
Heb zelf bromazolam besteld. Ben benieuwd

Manu76

Badass junkie
Lol, je gaat verkeerd vrees ik, maar ik wens je sterkte en let op, het is alsof je heroïne hebt besteld!

AntiBenzo1312

Badass junkie
Je hebt Docter niet ingelicht, het is gevaarlijker dan je denkt door te hebben en je hebt een plekje waar je het zomaar kunt bestellen. Dat is een gevaarlijke combinatie! Maar als je maar doorhebt hoe verslavend het kan zijn, dan hoop ik dat je niet van de druppel in de regen terecht komt!
Nee joh. Heb ook weleens tramadol genomen bij rugpijn ook gewoon meegestopt. Ik ga het alleen nemen als ik echt veel stress heb. Weet ook niet precies wat bramozolam doet

Manu76

Badass junkie
Tja.. Als je benzo nodig hebt om te kunnen slapen, ben je op de één of andere manier een risicogroep en ben je waarschijnlijk met afkick van Oxicodon bezig. En Oxicodon is veel sterker dan je Tramadol. Nu is de benzo nog een stap moeilijker om te controleren, als je hem zonder door te hebben plots niet meer onder controle hebt.
Be very careful en maak een plan!

AntiBenzo1312

Badass junkie
Tja.. Als je benzo nodig hebt om te kunnen slapen, ben je op de één of andere manier een risicogroep en ben je waarschijnlijk met afkick van Oxicodon bezig. En Oxicodon is veel sterker dan je Tramadol. Nu is de benzo nog een stap moeilijker om te controleren, als je hem zonder door te hebben plots niet meer onder controle hebt.
Be very careful en maak een plan!
Ooh die oxycodon ben ik allang mee gestopt

_shikantaza

Badass junkie
Als ik ff lekker kan slapen en voor nachtje me hoofd rustig heb.
Dat is bou juist het grote probleem. Na een paar nachten met een Benzo slapen lig je zonder Benzo de hele nacht wakker. Als je dan weer neemt ben je binnen no time afhankelijk. Benzo afkick duurt lang, is hels, en kan dodelijk zijn.

Maar als je het echt graag wil, begin dan met een kwart pellet. Van 3mg kun je al blackouts krijgen.

Vergeet ik bijna m’n paradepaardje: twee dagen niet autorijden na Bromazolam. Helemaal niet rijden bij dagelijks gebruik.

AntiBenzo1312

Badass junkie
Dat is bou juist het grote probleem. Na een paar nachten met een Benzo slapen lig je zonder Benzo de hele nacht wakker. Als je dan weer neemt ben je binnen no time afhankelijk. Benzo afkick duurt lang, is hels, en kan dodelijk zijn.

Maar als je het echt graag wil, begin dan met een kwart pellet. Van 3mg kun je al blackouts krijgen.
Dsn neem ik een halve van die 3mg tablets als het moet. Wou het sowieso al op voorraad hebben die benzo’s ook voor toekomstige high dose LSD trip.

AntiBenzo1312

Badass junkie

Vergeet ik bijna m’n paradepaardje: twee dagen niet autorijden na Bromazolam. Helemaal niet rijden bij dagelijks gebruik.
Wat is een beetje het gevoel van die bromazolam kan weinig vinden? Vergelijkbaar met diazepam?

_shikantaza

Badass junkie
Wat is een beetje het gevoel van die bromazolam kan weinig vinden? Vergelijkbaar met diazepam?
Het is een variant op Alprazolam (Xanax). Dus knockout spul. Pak 2 pellets uit het zakje nadat de postbode het heeft bezorgd en spoel de rest maar lekker door de WC.

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Moet zeggen dat dit wel weer een klassiek geval is van; advies gevraagd, maar eigenlijk wil ik geen juist advies en heb al in mijn hoofd wat ik wil, maar iemand moet dit even voor me bevestigen. Zo niet, dan doe ik het eigenlijk toch wel.

@trippymeeuw Op dit forum kun je ontelbaar keer lezen wat voor een sneaky valkuil benzo’s zijn en wat voor problemen ze kunnen opleveren. Zelfmedicatie aanraden voor een periode met stress en moeilijk slapen gaat al helemaal niemand doen hoop ik. Al helemaal niet met benzo’s, want die middelen zijn geen grapjes. Je beste kans op goede hulp in je situatie en/of een recept is, zoals door meerdere mensen juist is aangegeven, naar je huisarts gaan. Als je toch verslaafd aan benzo’s raakt heb je ineens een veel groter probleem en zo’n verslaving kan onopgemerkt en veel sneller gaan dan je denkt, want iedereen begint ermee met de gedachten is toch maar voor even en gaat mij niet overkomen. Als je zelfmedicatie lijkt te werken tegen de problemen die je hebt, is dat eigenlijk het begin van het probleem. Je gaat dat middel dan vaker gebruiken in plaats van de onderliggende problemen aan te pakken. Resultaat: nog meer problemen in de vorm van de helse afkick + je onderliggende problemen die er nog steeds zijn weer omhoog komen waardoor jij je middeltje weer wilt gebruiken. Je huisarts kan je zomaar eens een fijn middel geven wat helpt voor een korte periode, zodat jij weer wat rust kan vinden en nog belangrijker.. niet verslaafd gaat raken.

Laatst bewerkt:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
De waarschuwingen zijn terecht.

Van alle drugs die ik ken, zijn benzo’s al jaren mijn grootste ‘oppasser’ (als angst/stress/insomniagevoelig persoon), ik ben overall helemaal niet verslavingsgevoelig maar benzo’s spelen met periodes echt spelletjes in mijn hoofd als ik me slecht voel. De ‘instant’ oplossing is gewoon te makkelijk. Daarna is stoppen ermee (ook als je ze pas een paar dagen gebruikt) moeilijk, want de klachten waarvoor je ze in de eerste plaats neemt komen sterker terug. Dit vergt serieuze zelfdiscipline.

Neem gewoon ter harte wat hier gezegd wordt, verder wil ik je veel succes en sterkte wensen. :) Oh, en ga naar je huisarts.

AntiBenzo1312

Badass junkie
De waarschuwingen zijn terecht.

Van alle drugs die ik ken, zijn benzo’s al jaren mijn grootste ‘oppasser’ (als angst/stress/insomniagevoelig persoon), ik ben overall helemaal niet verslavingsgevoelig maar benzo’s spelen met periodes echt spelletjes in mijn hoofd als ik me slecht voel. De ‘instant’ oplossing is gewoon te makkelijk. Daarna is stoppen ermee (ook als je ze pas een paar dagen gebruikt) moeilijk, want de klachten waarvoor je ze in de eerste plaats neemt komen sterker terug. Dit vergt serieuze zelfdiscipline.

Neem gewoon ter harte wat hier gezegd wordt, verder wil ik je veel succes en sterkte wensen. :) Oh, en ga naar je huisarts.
Zal het overleggen met mijn huisarts morgenochtend met wat ik heb besteld. En wat zijn advies is sowieso moet ik hulp zoeken voor het doemdenken in mijn hoofd

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
aat me meer om dat ik mijn hoofd dan weer even rustig heb een even beter kan nadenken en even wat rust heb. Is er een kans dat de huisarts mij dit voor schrijft? Een benzo? En wat is dna de beste Benzo en minst lichamelijk ik moet een benzo hebben die echt kalmeert en op je geest werkt
Benzo's werken maar eventjes, en ze veroorzaken geheugenverlies dus daarna ben je weer vergeten dat ze werkten. Bovendien maken benzo's je angstklachten juist erger als ze zijn uitgewerkt. Daarmee zijn dat soort middelen vaak het begin van nog meer problemen in plaats van de oplossing voor je onrustige gevoelens.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Afkicken na 2dag gebruik😂 is pas na een paar weken
Je kan zelfs na eenmalig gebruik al meer last krijgen van slaapproblemen, onrustige gevoelens, impulsief gedrag, moeite met concentreren, geheugenverlies, sterk schommelende emoties, hoofdpijn, spierpijn (..).

Ik weet niet vanaf wanneer jij het afkicken noemt. Maar of je dat soort na-effecten 'een kater', 'afkicken, of 'ontwennen' wil noemen lijkt me een beetje een semantische discussie.

AntiBenzo1312

Badass junkie
Je kan zelfs na eenmalig gebruik al meer last krijgen van slaapproblemen, onrustige gevoelens, impulsief gedrag, moeite met concentreren, geheugenverlies, sterk schommelende emoties, hoofdpijn, spierpijn (..).

Ik weet niet vanaf wanneer jij het afkicken noemt. Maar of je dat soort na-effecten 'een kater', 'afkicken, of 'ontwennen' wil noemen lijkt me een beetje een semantische discussie.
Nou ja ben gestopt met oxycodon ineens. Probeer morgen met mijn huisarts te praten over mijn stress en angst

Bovenaan