Stelling: De Bong!

Pietman

Experimenterende gebruiker
ooowwwwwwwjaaaa
bong knutselen roelt! :rockband:
okay, het kan ultra-el-cheapo manier
men neme:
- willekeurig plastic flesje (persi 0,5 liter van school bv)
- rietje of pen
- plakband of kauwgom

men fikt of snijd een gaatje in het flesje (wel lager dan de helft van het flesje)
men steekt daar een rietje of een pen (gedemonteerd, toje alleen buisje over houd) in.
men isoleert het gat met kauwgom of plakband.
men brand of snijd nog een gat iets hoger dan tot waar je er vloeistof in doet.
en dan vul je 'em met vloeistof (water, cola, whiskey, bier, thee(echt lekker, serieus, warme thee))
en dan insert je de joint in het rietje/pending en smoke the bong! :stoned:

je kan ook een iets solidere uitvoering maken, met een glazen fles, maar is veel meer werk, omdat je niet zo makkelijk gaatjes maakt in een glazen fles.
Beste werkt het met zo'n dremel apparaat.
Verder, kijk eens rond in de gamma, serieus al die waterlijding pijpen dingen enzo, werkt perfect.

je kan uiteraard ook pure wiet roken door een bong, dus geen joint erin.
Dit vinnik zelf beter,omdat je geen gore tabak binnen krijgt.
Je moet dan alleen zorgen dat je iets hebt waar je de wiet in kan leggen, en dat moet op het buisje (pen/rietje/pijpje van gamma) gezet worden.
Bij de ultra elcheapo bong is dat wat moeilijk, maar met de glazen versie kan het best (en loont het de moeite omdat je die niet wegflikkert als je 'em een keer gebruikt hebt).
Ook zo'n bakje kan je gewoon bij de gamma scoren, ff creatief zijn. Ik zelf heb er een van zo'n verbind stuk voor waterleidingen. past precies zo'n gaasje in enzo, werkt echt masterlijk!

beaucoup de succes :grin:

]x[

is het niet gewoon makkelijker om zo'n kleine goedkope ergens in amsterdam te halen dan heb je een solide ding voor bijna nix en gaat veel langer mee. Btw over dat ding bouwen ik verwachte eigenlijk wel bouw foto's dus ik zou zeggen pas hem ff aan :grin:

]x[

Ja en met een digitale camera foto's maken en die posten in de juiste volgorde :grin:

Pietman

jahs misschien wel plan, on foto's ook wel, maarrre kheb geen digicam enzo
en x, het is inderdaad makkelijker om er een te kopen, is duidelijk minder moeite. Maar goed, ik heb er een paar gemaakt van glas, vonnik leuk :)

en tja, die elcheapo versie is wel ideaal, bedoel ik heb altijd wel een flesje in me schooltas, ook wel een pen --> bong!
das wel eens handig :grin:

A

Anonymous

Gast
:confused: Maakt het trouwens voor het effect uit, of die bong groot (anderhalve liter fles) of klein (halfe liter fles) is? Want een dikke rode kennis van mij heeft echt een masterlijk grote bong gemaakt...
Of is dit alleen om je maten te imponeren? :wink:

Pietman

nou.....als ie groter is past er meer water in. :openmouth:
en meer rook in. :openmouth:
maar die dikke rooie kennis van jou is zo aap geweest om dat gaatje voor dat buisje best laag te maken, waardoor er alsnog maar heel weinig water in kan :rolleyes: . (water kan niet boven buisje staan, dan spuit het er nl uit)
maar goed, meer water is meer gefilterde rook (en zwaarder hijsen trouwens) en das dus beter.
En ja als er meer rook in zit, kan je meer rook in een keer naar binnen krijgen dus das misschien een voordeel, maar er zit een grens aan hoeveel je kan hebben (as you might know) .

]x[

oftwel de hoe groter hoe beter regel geld hiero :wink:

Waterpijp van 3meter :tongueout: zuigen kreng

Wammus

Newbie
Wij hebben er ook een paar keer een gemaakt van een fles.
.

Het principe is heel makelijk.

Men neme een fles fanta :P. Maak ongeveer halverwege een gaatje. Doe daar een rietje oid in (als er maar een stick in of op past). Vul m tot ongeveer 3 kwart met water bier whatever. Aan de bovenkant hard zuigen en klaar :mrgreen:. Hij werkt ook goed met een 2 liter pak bar le duc water. Zelfde principe alleen dan met een pak...

heidrun

Belezen gebruiker
op deze manier komt de rook niet in het water.
je moet de joint lager doen en ter hoogte van waar nu de joint is een luchtgaatje.

hebben jullie trouwens weleens "ge-emmerd"?

LP

Newbie
heidrun zei:
op deze manier komt de rook niet in het water.
je moet de joint lager doen en ter hoogte van waar nu de joint is een luchtgaatje.

nu snappek 'm
zo dus:

btw: om gemakkelijk foto's the hoste: www.imageshack.us

Waterpijp

Bewuste gebruiker
Me pa heeft een waterpijp gemaakt van een glazen pot witte bonen. Met een grote moer waar je dan je wiet in moet doen, en natuurlijk een slangetje, werkt perfect :mrgreen:

Ismail

Newbie
Bong van Bamboe en kokosnoot

Hey lui..

Persoonlijk vind ik het master om een bong met een bamboestok te hebben. Het schijnt gezonder te zijn.. (niet dat het mij wat uitmaakt) en er zit een boem lekkere smaak aan :)

ik heb een master bong gemaakt van bamboe en van een kokosnoot !
Wat heb je nodig..
een holle ronde bamboe stok (30 cm lang en doorsnee 5/6 cm) is genoeg..
Een grote kokosnoot.
een Cone.
Stukje tuinslang.
en iets dat waterdicht is en plakt.. ik gebruik zelf surfwax.. (kan volgens mij ook wel waterdichte lijm).

Hoe zet je hem inelkaar:
pak je kokosnoot en maak hem helemaal schoon (alle haren van de kokosnoot af totdat je een mooie harde gladde buitenkant hebt) makkelijkste en mooiste is slijpen met een mesje. Maar denk erom dat de noot niet scheurt!
Dan heb je in een kokosnoot 3 gaatjes waar je het melk uit kunt halen. Maak deze open en laat het melk eruit lopen.
Dan maak je van die 3 gaten 1 groot gat zodat je bamboestok erin past. Denk om scheuren!
Als je dat gedaan hebt moet je alle kokos dat in het midden van de kokosnoot zit eruit halen.. Kan ook gewoon met een mesje.. Maar denk weer om scheuren!
Dan moet je aan de zeikant van de kokosnoot een gaatje maken waar je stukje tuinslang in past. PAS OP doe dit gaatje niet te laag! anders loopt het water eruit! en denk weer om scheuren in het hout!
Stop dan je Stukje tuinslang erin, zover dat het stukje tuinslang bijna de bodem raakt van de kokosnoot. Plakt de tuinslang dan vast met lijm/wax zodat hij vast zit en er geen lucht langs de zeikant van de tuinslang komt
Nu pak je je bamboestok en je maakt in het midden van de stok een klein gaatje (shotgun) die je dicht kunt drukken met je een vinger.
Dan stop je de stok in het grote gat van de kokosnoot. Plak dit ook weer zo vast dat er geen lucht aan de zeikant langs komt.
Als je dat hebt gedaan heb je een prachtige kokosbong :)

Sorry voor spelfouten of wat dan ook.. als er iets mist of je begrijpt iets niet. pm me dan maar.. mischien maak ik hem snel met fotosessie erbij :)

later
Ismail.

michielxboxer

Belezen gebruiker
het klinkt mischien raar, maar ik heb net ff zelf waterpijp gemaakt. Ik heb hem alleen nog maar getest met een sigaret, maar toch kan ik scuken wat ik wil, erg veel rook krijg ik nite in mijn mond. Is dit raar? heel veel rook blijft in de fles hangen. dan haal ik de sigaret eruit en suck ik de rook + veel lucht mijn longen in. Het werkt wel, maar ik weet niet of dit de manier is. ZO ja, dan vind ik het kkgaar!

lutz

EDIT: wat is nou het verschil tussen een bong en een waterpijp? of is er helemaal geen verschil?

ja zkerrr, das vet hard, met zo'n fles, gaatje in de dop maken, onderkant van de fles er uit snijden, emmer met water vullen, fles in het water zetten, joint in de dop zetten, fles omhoog trekken, zodat de fles zich met rook vult :rolleyes: , dop (met joint) eraf, mond op opening zetten, en zuigen terwijl je de fles terug in de emmer met water duwt, hierdoor wordt alle rook die in de fles zat, als het ware in je longen geperst....wordt je vet snel stoned als een aapje van :hearteyes:

psytrancer

heidrun zei:

wij hebben het systeem zelf geperfectioneerd

wat wij lastig vonden aan de emmer was dat het nogal zwaar aankwam in de keel, je kan moeilijk zo een ganse fles binnenhouden,

dus wat hebben we gedaan,

de dop waar normaal alleen een buisje zit met de joint, een veel langere buis steken die bijna tot onderaan de fles komt,

dus dan trek je de fles omhoog, door de druk wordt de joint aangezogen, maar ipv onmiddellijk in de fles terecht te komen, gaat ie eerst door het water, dus koelere rook die minder prikt,

echt eens proberen, kan je zonder probleem zo een 1.5 liter binnentrekken

Jeller

Badass junkie
hoe groter de fles hoe leuker :).. ooit nog eens allemaal blunt in waterpijp gedana dat was echt straf.. veeel hoesten en lekker high zitte

BombSki

Bewuste gebruiker
michielxboxer zei:
EDIT: wat is nou het verschil tussen een bong en een waterpijp? of is er helemaal geen verschil?

Bij een waterpijp zuig je aan een slang, bij een bong heb je een 'open bovenkant' waar je je mond aanzet.

De manier die je beschrijft klopt wel, maar beter is om een klapgat te maken in de 'kamer' (waar de rook zit). Dit gat moet je dichthouden als je hijst, en pas als je longen bijna vol zijn het gat openhouden, zo kan de lucht die nog in de kamer zit zonder moeite (je hoeft niet meer door het water te zuigen) je longen in.. :)

Wortel

Bewuste gebruiker
Kim zei:
ook handig om crack in te roken :P
Crack in een waterpijp :/ In een droge waterpijp kan je het nog wel doen als je niks anders heb maar is een gwoon pijpje niet veel handiger?

Kim

Wijs gebruiker
slipperman zei:
Kim zei:
ook handig om crack in te roken :P
Crack in een waterpijp :/ In een droge waterpijp kan je het nog wel doen als je niks anders heb maar is een gwoon pijpje niet veel handiger?

gewoon een hash pijpie

en nee ik typ zomaar wat raak ik denk er goed over na 2seconden

Blaatkip

moet het brandende gedeelte van de joint nou in of uit de fles :confused:
ik heb nog nooit gewaterpijpt en wil het wel graag doen.

Hempy

Bewuste gebruiker
sgraag gedaan, .. kvoel een zekere voldaanheid nu ik voor de eerste keer iemand help :tongueout:

Tommetjah

Belezen gebruiker
Ik heb ook een waterpijp gekocht, van glas, maar er zit echt een te klein gat in die je dicht moet houden als je inademt. Weet iemand hoe ik dit gat groter kan maken zonder dat het breekt? Let op, hij is wel van glas :grin:

caatje

Badass junkie
mss met zo'n tool waar je kleine dingen mee kunt bewerken. Je weet wel er zitten boortjes, schuurringetje, graveer dingetjes bij. Alles heel klein om mee te hobby-en. Ik geloof dat dat een dremel heet.

Jolienn

Newbie
Waterpijpkéé

Oké ik ga ier weer zo belachelijk as iet overkomen wrs maja maakt ni uit.
Kheb daarstraks een waterpijp gaan kope, maar kheb da nog nooit gedaan, wel al geblowd enzo ee, ma nog ni me de waterpijp, nu ff vraagske, moet die wiet gwn zo same me den tabak op da schaaltje of hoe zit da nu feitelijk? alvast dankuuu ! xx

sjaartrol

Bewuste gebruiker
Re: Waterpijpkéé

Jolienn zei:
Oké ik ga ier weer zo belachelijk as iet overkomen wrs maja maakt ni uit.
Kheb daarstraks een waterpijp gaan kope, maar kheb da nog nooit gedaan, wel al geblowd enzo ee, ma nog ni me de waterpijp, nu ff vraagske, moet die wiet gwn zo same me den tabak op da schaaltje of hoe zit da nu feitelijk? alvast dankuuu ! xx

is het een bong of een chizapijp (als ge het zo schrijft, zon arabische bedoelek dus) ?
als bong is, water indoen, wiet op schaaltje aansteke en zuige
alst arabische is: kooltjes kope eerst, en das voor fruittabak eiglik, nie echt bedoelt om wiet mee te paffe...

sjaartrol

Bewuste gebruiker
wwaazzaapp zei:
weet ik maar het is wel lekker :grin:

maar het is ook stom om er wiet mee te roken (arabische pijp bedoel ik dan) omdat er n hele tijd een kooltje opligt en dus de thc gwoonweg ligt te verdampen...

Bovenaan