Stelling: De Bong!

cordelia

Experimenterende gebruiker
als je zelf een wilt bouwen met een plastic fles kan je het ook zo doen:
Aan de bovenkant waar je het drinken uit giet dus daaroverheen span je zilverfolie met gaatjes erin,en dan waar je de joint in doet dat buisje daar aan zuigen werkt veel beter en als je shit erdoor heen valt maak je of meerdere lagen met folie of je legt er eerst as op van je sigaret bijvoorbeeld en daar je wiet/hasj/crack op
succes gegarandeerd :grin:

Jeller

Badass junkie
sjaartrol zei:
wwaazzaapp zei:
weet ik maar het is wel lekker :grin:

maar het is ook stom om er wiet mee te roken (arabische pijp bedoel ik dan) omdat er n hele tijd een kooltje opligt en dus de thc gwoonweg ligt te verdampen...
bwaa ik heb dat ook al een paar keer gedaan en ik vond dat toch lekkerder dan een gewone joint en ik zat er ook nog eens bijzonder high van

Static Search

Belezen gebruiker
BombSki zei:
michielxboxer zei:
EDIT: wat is nou het verschil tussen een bong en een waterpijp? of is er helemaal geen verschil?

Bij een waterpijp zuig je aan een slang, bij een bong heb je een 'open bovenkant' waar je je mond aanzet.

De manier die je beschrijft klopt wel, maar beter is om een klapgat te maken in de 'kamer' (waar de rook zit). Dit gat moet je dichthouden als je hijst, en pas als je longen bijna vol zijn het gat openhouden, zo kan de lucht die nog in de kamer zit zonder moeite (je hoeft niet meer door het water te zuigen) je longen in.. :)

wat jij beschrijft als een waterpijp is een shisha

qinn

Bewuste gebruiker
Static Search zei:
BombSki zei:
michielxboxer zei:
EDIT: wat is nou het verschil tussen een bong en een waterpijp? of is er helemaal geen verschil?

Bij een waterpijp zuig je aan een slang, bij een bong heb je een 'open bovenkant' waar je je mond aanzet.

De manier die je beschrijft klopt wel, maar beter is om een klapgat te maken in de 'kamer' (waar de rook zit). Dit gat moet je dichthouden als je hijst, en pas als je longen bijna vol zijn het gat openhouden, zo kan de lucht die nog in de kamer zit zonder moeite (je hoeft niet meer door het water te zuigen) je longen in.. :)

wat jij beschrijft als een waterpijp is een shisha

dat is een shisha / waterpijp

en dat is een Bong

Dus zoek de verschillen en je weet het verschil tussen een shisha/waterpijp en een bong :)

023User

Belezen gebruiker
]x[ zei:
is het niet gewoon makkelijker om zo'n kleine goedkope ergens in amsterdam te halen dan heb je een solide ding voor bijna nix en gaat veel langer mee. Btw over dat ding bouwen ik verwachte eigenlijk wel bouw foto's dus ik zou zeggen pas hem ff aan :grin:

Moet je in haarlem bij de Smartshop halen gek. Jamaica puuepijpje, pijpje eraf halen joint erin. Gegarandeerd trippy shit. :stoned:

Haarlem, de stad der steden yo. :stoned:

023User

Belezen gebruiker
Just Me zei:
hallo,
kan iemand me vertellen hoeveel wiet je moet kopen om 3joints te draaien? :flushed:
alvast bedankt

Word dit de eerste keer dat je blowt?

Misschien kan je better wat Hasjiesj halen. :smoke:

Allolalie

Bewuste gebruiker
Wij (Kennabis, delirium en ik) zijn bezig met een waterpijp "crea bea" (naam) maken We zijn niet ver :tongueout: steeds geen zin om verder te gaan, maar het plan is met van die doucheslangen te gaan werken, dus binnenkort toch maar eens bouwmarkt shoppen jongens!!!

mcdutch

Newbie
Ik maak wel even een fototutorial nu.. verveel me toch de pleuris..
*FOTOS ZIJN NOGAL GROOT!*

*edit*

Je begint met de basisbenodigdheden.

1 Flesje,
1 pen,
Stukje kauwgum of tape.

Je neemt het flesje,
Hier maak je 2 gaten in...
1 op een kwart en eentje bovenin, de zogenaamde kink[shot] of luchtgat.

Voor de pen.

Kinkshot/luchtgat

Steek dan de pen door het onderste gat.
[hier zit het gat een beetje te hoog, maar goed..

[FOTO mist nog...]

Vul het flesje nu met water, tot ongeveer de tip van de pen.

Steek een joint in het uitstekende stuk

En hijsen maar

[dit doe je door eerst je vinger op het luchtgat te leggen, de 'kamer' vol te zuigen met rook, goed adem te halen, je vinger van de opening halen en dan de rook opzuigen.]

[FILMPJE komt nog.]

Happydude

Belezen gebruiker
ben ik nu zo vaag of zijn de foto`s dat ??? en een bong is echt niet zo duur ... en gezonder als roken door een pet fles :wink: maar knutselen is zeker leuk !!

FIDO

Newbie
Idd, eerder maakte ik zelfs waterpijpen waardoor de rook 3 of meer keer werd gefilterd.
Volgens mij is het verschil tussen een bong en een waterpijp, dat een waterpijp een kamer heeft waar het water inzit. En dus een smaller stuk waar je aan moet hijsen.
En een bong uit een rechte buis bestaat, die van onder het water tot aan het mondstuk doorloopt. (het kan ook net andersom zijn.. :rolleyes: )

P.s. wist je dat een 'Bong' verboden is in Amerika en een waterpijp niet...

ZI09

Bewuste gebruiker
Mwa, de hijsen zijn wel harder door de bong. (met een joint) maarja, ik moet bekennen, je joint schroeit ook weg op hoog tempo.

Ik heb zelf dit leuke bongetje een half jaartje geleden gekocht:

Gewoon in de shop, voor een eurie op 15.

De eerste keer dat ik via zo een ding rookte (met een joint) vond ik het echt geweldig, vandaar de aanschaf diezelfde dag nog.
De keren erna was ook leuk, totdat we eens gewoon, puur wiet er in gingen doen, en dan roken.
Ja, na een paat hijsen al zo high als een piraat. Eigenlijk een van mijn ergste keren ooit.
Sinds toen had ik het wat minder gedaan, omdat het wel érg hard was aangekomen.

Tijd terug toch nog eens gedaan, en het was niet veel beter.
Ik vind het een hele andere ervaing dan jointkes roken eigenlijk. Dit is veel lichter, en zachter, het komt rustiger op, en toch, was ik van een paar hijsen weer zo high als een papegaai. (nu had ik op dan moment ook al een week niks geblowd, dus dat scheelde vast ook)
Maar toch, na 3 hijsen zo high als een kameel, niet slecht :grin:

Eerste flinke hijs:"mwa, lekker! Ik voel er eigenlijk niks van, maar het is wel fijn"
tweede flinke hijs:"Ja, eigenlijk voel ik nog steeds niks, best gek. ...hoewel... iets klopt niet en is anders, maja, ik voel er niet echt iets van"
Derde flinke hijs "hehe... hihi, ... wow. volgens mij ben ik nu zo high als een draak, dit is echt vaag."

Het leek ook allemaal totaal anders. Alles leek gewoon, op nuchter, maar toch, ergens in mijn hoofd, was ik zo high als een zeepkist.
Mooie ervaring.

Binnenkort nog maar eens doen.

Delirium

Badass junkie
Als je zelf een puurpijpje o.i.d. hebt, kun je daarmee ook heel makkelijk een waterpijp maken. Ik had een paar metalen puurpijpjes, die je kan demonteren in verschillende onderdelen, waardoor ik deze twee waterpijpen in elkaar heb geknutseld:

Nummer 1 (gemaakt van een sinas-fles):

Nummer 2 (gemaakt van een klein Aqarius-flesje):

Nummer 1 is een bong-achtig-iets en nummer 2 is meer een kleine waterpijpje, die overigens perfect is om Salvia in te roken! :hearteyes:

Fishhead07

Wijs gebruiker
zeker vet om zelf te maken lijkt me :grin: maar aangezien ik niet zo creatief bent en je al vanaf 5 euro een waterpijp of bong kan kopen haal ik he wel in de winkel :P

Waar gaat julle voorkeur naar uit waterpijp of bong?????

Ik heb vorig weekend door een glazen waterpijp hasj gerookt dat voelde heel goed :grin:

BooYa

Belezen gebruiker
heb een gripper bong en een multichambered bong
http://www.large-online.nl/bin/shop...3&funktion=PRODUCTINFO&bildrub=search&LANG=NL

gripper bong is goed voor snel snel te gebruiken, die multichambered bong is beter voor de gezondheid :)
kvind ook dat ik higher ben van die multichambered :)
een hookah vind ik tof gwn omdat het traditioneler is :)
je hebt ook gravity bongs, dat kan je zelf ook maken maar lijkt mij nie al te gezond omdat je al de rook zo in je longen drukt

vlaemink

Belezen gebruiker
Re: Waterpijpkéé

Jolienn zei:
Oké ik ga ier weer zo belachelijk as iet overkomen wrs maja maakt ni uit.
Kheb daarstraks een waterpijp gaan kope, maar kheb da nog nooit gedaan, wel al geblowd enzo ee, ma nog ni me de waterpijp, nu ff vraagske, moet die wiet gwn zo same me den tabak op da schaaltje of hoe zit da nu feitelijk? alvast dankuuu ! xx

Gewoon droog weed in een waterpijp steken is pure verspilling. Bij een (arabische) waterpijp is er juist het systeem dat door de hitte van het kooltje de (speciale, natte) waterpijptabak verdampt. Dus Gewoon droog weed in u waterpijp stoppe lijkt me een ranzige bedoeling.

Tip, laat de weed weken in honing die je daarna, samen met gewone (waterpijp)fruit-tabak mengt. Dat is veel aangenamer.
En smore maar :stoned:

vlaemink

Belezen gebruiker
Fishhead07 zei:
zeker vet om zelf te maken lijkt me :grin: maar aangezien ik niet zo creatief bent en je al vanaf 5 euro een waterpijp of bong kan kopen haal ik he wel in de winkel :P

Ik heb vorig weekend door een glazen waterpijp hasj gerookt dat voelde heel goed :grin:

Het valt te zien, ik ben nu wel iemand die echt vaak waterpijpt, maar dan niet perse met smoor er in, maar gewoon voor het genot. Eenjointje smaakt daar zoals vele zegen indd zeer goed bij. Nadeel is dan we ldat een deftige waterpijp meer kost dan een deftige bong.

Heb enkel nog maar 'gebongt' (of whatever) met zelfgemaakte dingskes enzo.

Mijn voorkeur gaat tog wel naar waterpijp :wink:

Fishhead07

Wijs gebruiker
vlaemink zei:
Fishhead07 zei:

Het valt te zien, ik ben nu wel iemand die echt vaak waterpijpt, maar dan niet perse met smoor er in, maar gewoon voor het genot. Eenjointje smaakt daar zoals vele zegen indd zeer goed bij. Nadeel is dan we ldat een deftige waterpijp meer kost dan een deftige bong.

Heb enkel nog maar 'gebongt' (of whatever) met zelfgemaakte dingskes enzo.

Mijn voorkeur gaat tog wel naar waterpijp :wink:

Mijn voorkeur ook naar de waterpijp. Van de zomer gaat ik wel ff chill buiten aan de waterpijp. Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar een lekker jointje stuk makkelijker :)

Sc0rp10n

Newbie
bongelongelong

Kim zei:
slipperman zei:
Kim zei:
ook handig om crack in te roken :P
Crack in een waterpijp :/ In een droge waterpijp kan je het nog wel doen als je niks anders heb maar is een gwoon pijpje niet veel handiger?

Coka moet je basen op zilverpapier na cleaning... of anders in zo'n glazen bong ja... wat mij hier wel opvalt is dat iedereen hier zo stoer en bangelik doet over hun SOFTIE gebruik.

Niet alleen is NL de grootste europese dealer die er bestaat, nu gaat men hier alles nog cool en met show en prullen presenteren...

een klein plastic flesje cole, een pen en wat zilverpapier is all you need...

en geloof me, ik heb er al VEEL gehad, en ja hoor, zelfs express 3 bongs kapot geslagen... ik kan enkel de raad meegeven dat je op deze manier stapje voor stapje verder gaat...

vlaemink

Belezen gebruiker
Re: bongelongelong

Sc0rp10n zei:
Coka moet je basen op zilverpapier na cleaning... of anders in zo'n glazen bong ja... wat mij hier wel opvalt is dat iedereen hier zo stoer en bangelik doet over hun SOFTIE gebruik.

Niet alleen is NL de grootste europese dealer die er bestaat, nu gaat men hier alles nog cool en met show en prullen presenteren...

en geloof me, ik heb er al VEEL gehad, en ja hoor, zelfs express 3 bongs kapot geslagen... ik kan enkel de raad meegeven dat je op deze manier stapje voor stapje verder gaat...

Wat bedoel je nu met deze onsamenhangende tekst? Het slaat gewoon op niks. Vind je dat mensen hier softie zijn omdat ze ''maar'' weed in hun bong steken(waarvoor hij gemaakt is, dus supernormaal).

Daarna begin je over dealers in nl en sluit je af met de waarschuwing dat je al 3 bongs hebt vernield.

Bedankt voor de nuttige post!

Fishhead07

Wijs gebruiker

vlaemink zei:
Sc0rp10n zei:

Wat bedoel je nu met deze onsamenhangende tekst? Het slaat gewoon op niks. Vind je dat mensen hier softie zijn omdat ze ''maar'' weed in hun bong steken(waarvoor hij gemaakt is, dus supernormaal).

Daarna begin je over dealers in nl en sluit je af met de waarschuwing dat je al 3 bongs hebt vernield.

Bedankt voor de nuttige post!

Sluit ik me volkomen bij aan onnuttige en onduidelijke post :confused: :confused:

Doerak

Bewuste gebruiker

Sc0rp10n zei:
Kim zei:
slipperman zei:
Kim zei:
ook handig om crack in te roken :P
Crack in een waterpijp :/ In een droge waterpijp kan je het nog wel doen als je niks anders heb maar is een gwoon pijpje niet veel handiger?

Niet iedereen is zo onwijs tof als jij bent, Sc0rp10n. Ik wou dat ik het lef had bongs kapot te slaan, dan was ik echt de man.

Beter verknalt Sc0rp10n niet ook dit topic. Dan vinden we het straks terug in het onzin forum :(

the2nd

Newbie
wat ik altijd doe met m'n waterpijp als ik er een "extra dimensie" aan wil geven: in je aardewerken kopje eerst een laagje fruittabak, ongeveer halfvol, dan een laagje goed verkruimelde wiet, liefst uit een grinder, of wat hasj, of een cobo (vette hasj werkt wel wat lekkerder) en dan de rest tabak er bovenop, aluminiumfolietje, kooltje en feesten maar. de tabak wordt eerst rustig warm (je waterpijp moet altijd ff op gang komen) en dan verspil je dus nog geen wiet, dan begint langzaam je wiet te verbranden, echt een prima effect, zeker als je met meer mensen bent. Heb je nooit dat gezeik dat iedereen te stoned is om te draaien of dat je een inbrander krijgt en je ineens allemaal shit wegbrand. fijner in je longen, en de smaak is gewoon beter. Ideaal dus

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
haha inderdaad good old times, daar heb ik er toch ook een hoop van gebouwd zeg. Bic pen slopen en in de zijkant van een colafles rammen en daarna versieren met heel erg veel tape :grin:

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
SmartieAndMe zei:
haha inderdaad good old times, daar heb ik er toch ook een hoop van gebouwd zeg. Bic pen slopen en in de zijkant van een colafles rammen en daarna versieren met heel erg veel tape :grin:

Inderdaad good old times , vooral als het vroor gingen we stoombootje spelen :P

Wij deden dat meestal met een leeg aa flesje (of is dat een petfles?) ook met een pen erin gat maken waar precies de joint in past en roken maar plus hoesten haha

Oja en een luchtgaatje wat je open en dicht kan doen natuurlijk.

Bovenaan