Stoppen met alcohol drinken.

ik doe mijn best

Bewuste gebruiker
toen ik wat jonger was,en teveel had gedronken,..riep ik de volgende dag ook wel eens,..ik drink nooit meer,zo ziek was ik dan van de drank,..en vaak 2-dagen later nog.Nu drink ik wel veel bier,heel af en toe sterke drank,maar ik vind bier niet echt verslavend,..-minder- als sterke drank,..als ik een week geen bier drink,zweet ik de eerste dag wel wat meer,maar daarna is het klaar.Sterke drank daar in tegen,..daar kun je echt goed ziek van worden,mocht je dat dagelijks in vele hoeveelheden gebruiken,..beter stoppen met sterke drank,als met bier.Mocht je toch willen drinken,.. :wave:

sebatian

Bewuste gebruiker
Sublimo toch

OT: ik drink al 5 maanden niet meer, en moet zeggen mis de alcohol amper (andere middelen kost me veel meer moeite). Laatst rook ik een omgevallen glas bier, dat stonk gewoon. Sommige mensen snappen er niks van dat ik niet meer drink, ze vinden het maar aanstellerij. Zat toch gemiddeld op de 30-35 glazen per week, dat is veel, laten we eerlijk wezen ( ja officieel moet dat zijn, zijn, wezen zijn kinderen zonder ouders :-

Ieder mens is anders qua intake, oftwel de negatieve gevolgen. Voor mijn begrip 30 glazen klinkt niet veel per week, was gemiddeld dat per dag, werd ook niet meer dronken,maar zoals al aangegeven ieder mens is anders. Voor periodes onder controle en sober, craving was eigenlijk nooit weg; Therapieen, klinieken, gevangenissen in binnen en buitenland vooral vanwege drunk driving, verschillende medicaties, niets hielp permanent totdat baclofen via vriend van hoorde voel me vrij en tot nu toe neutraal tegenover drank echt een wonder.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Chris Pontius zei:
Veel alcohol-verslavingen gaan gepaard met pijnstillers om de kater te dempen en weer verder te kunnen drinken.

En daar gaat je lever dus pas goed van naar de klote.

Archibald

Belezen gebruiker
ik stop ermee!
Het is genoeg geweest!!

Niet dat ik niet zonder kan, maar als ik drink, dan ga'k helemaal loos.
Niet altijd, maar soms gaat het te ver, véél te ver.

Dus, vanaf nu, géén verdomde alcohol meer...

endor

Badass junkie
Archibald zei:
ik stop ermee!
Het is genoeg geweest!!

Niet dat ik niet zonder kan, maar als ik drink, dan ga'k helemaal loos.
Niet altijd, maar soms gaat het te ver, véél te ver.

Dus, vanaf nu, géén verdomde alcohol meer...

Veel succes !
Maar als je perfect zonder kan , zal je niet veel last hebben I think.

ik doe mijn best

Bewuste gebruiker
Het probleem met drank vind ik,dat je niet echt snel verslaafd raakt.Dat duurt toch een goede 10-jaar.Maar ben je eenmaal wel verslaafd aan drank,en je mag geen drank meer hebben!!!.Dan beginnen de problemen pa-s.Overal is drank,op de tv,de radio,in de supermarkt,bij de buren,..overal wordt je gecontrofeerd met drank,!!.Drugs daar integen,..vooral de -harddrugs-,..Tja,die zie je en vind je niet om elke hoek,of supermarkt.Aan harddrugs raak je sneller verslaafd,maar kun je nog best wel van afkomen.Maar met drank duurt het langer voor je verslaafd bent,Maar als je dan verslaafd raakt,is het veel lastiger om er van af te komen.Maar dat is mijn mening hoor!! :wave:

Archibald

Belezen gebruiker
endor zei:
Veel succes !

Dankje!

Maar het is zoals "ik doe mijn best" zegt: drank is overal.
De verleiding blijft gewoon groot omdat je regelmatig tussen alcohol-drinkende mensen zit.

endor

Badass junkie
Archibald zei:
endor zei:
Veel succes !

Dankje!

Maar het is zoals "ik doe mijn best" zegt: drank is overal.
De verleiding blijft gewoon groot omdat je regelmatig tussen alcohol-drinkende mensen zit.

Ja dat is waar , maar je moet gewoon volhouden !
Ik zat vroeger ook vaak op café , maar dat betekende niet dat ik meteen ging drinken.
Neen ik sloeg weleens een gratis pint af.

Lizz

Belezen gebruiker
ik doe mijn best zei:
Het probleem met drank vind ik,dat je niet echt snel verslaafd raakt.Dat duurt toch een goede 10-jaar.Maar ben je eenmaal wel verslaafd aan drank,en je mag geen drank meer hebben!!!.Dan beginnen de problemen pa-s.Overal is drank,op de tv,de radio,in de supermarkt,bij de buren,..overal wordt je gecontrofeerd met drank,!!.Drugs daar integen,..vooral de -harddrugs-,..Tja,die zie je en vind je niet om elke hoek,of supermarkt.Aan harddrugs raak je sneller verslaafd,maar kun je nog best wel van afkomen.Maar met drank duurt het langer voor je verslaafd bent,Maar als je dan verslaafd raakt,is het veel lastiger om er van af te komen.Maar dat is mijn mening hoor!! :wave:

Helemaal waar !

Denk ook dat het aan de generatie ligt. Kom zelf uit een alcoholisten familie, dat begon met bier en eindigde met yenever sochtends om het ergste getril op te vangen. Ziekenhuisopnames, delirium, pogingen om te stoppen, librium, valium in de kast (dat voor mij erg interessant werd), maar afgezien daarvan was het onmogelijk voor ze om te stoppen, omdat het overal verkrijgbaar was.

Was....want ze zijn allemaal overleden aan de drank.

endor

Badass junkie
Iris zei:
ik doe mijn best zei:

Helemaal waar !

Denk ook dat het aan de generatie ligt. Kom zelf uit een alcoholisten familie, dat begon met bier en eindigde met yenever sochtends om het ergste getril op te vangen. Ziekenhuisopnames, delirium, pogingen om te stoppen, librium, valium in de kast (dat voor mij erg interessant werd), maar afgezien daarvan was het onmogelijk voor ze om te stoppen, omdat het overal verkrijgbaar was.

Was....want ze zijn allemaal overleden aan de drank.

Gecondoleerd.
Dat is echt hard.

Lizz

Belezen gebruiker
Dank je !

Het ''was'' hard en heb er van geleerd begin er niet aan! En ook, dat ik beter ratten weg kon jagen die er niet zijn, of spinnen die zo groot waren als een herdershond. Hm, maar goed, die generatie zag ik geen wiet roken, of coke snuiven etc.

Bovenaan