Stoppen

whiterose

Experimenterende gebruiker
Ik ben nu bezig met stoppen met speed, omdat ik gewoon te weinig nog weet, ben zoveel vergeten. Ook omdat ik zeg maar 5 tot 10 kilo ben afgevallen terwijl ik al aan de lichte kant zat dus tja.. Het lukt opzich wel goed, het stoppen, als ik bij anderen ben (die niet gebruiken, als ze dat wel doen lopen ze gelukkig weg dat ik het dus niet weet).. Maar als ik thuis kom, of waar dan ook waar ik niet met vrienden ben, ben ik zo chagrijnig als wat en er hoeft maar 1 dingetje te gebeuren of ik flip al helemaal. Ook ben ik zowat elke avond depressief. Ik heb het een maand ofzo elke dag gebruikt, dus ik ben geen ervaren gebruiker, en zou het (volgens mij) vrij makkelijk moeten zijn om te stoppen, ookal was het eerder ookal niet gelukt. Toen werd ik helemaal gek van de piep in me oren en depressiviteit anderhalve week lang dat ik uiteindelijk weer begonnen ben (domme beslissing). Maar heeft iemand misschien een tip of idee wat ik tegen dat chagrijnige & depressieve kan doen? Ik zit hier thuis echt iedereen af te katten, niet normaal meer.
Doorsnuiven is geen optie trouwens! :grin:

Pikachu

Wijs gebruiker
Probeer je gedachtes af te leiden, ga blowen ofzo :smoke:

Gewoon alles waar je geheel met je gedachten bij moet zijn... Nou ja succes iig

WTF_I_AM_TRIPPING

Zoek een hobbie, ga computerspellen spelen ofzo waarmee je even ontsnapt aan de realiteit als je eenmaal in het spel zit.Of iets anders waarmee je niet de tijd krijgt om na te denken.

hehe dit ken ik helemaal!!! :grin:

lullig voor je jong :wink:

mer uhm ik zou als ik jou was als je zin hebt op speed idd gaan blowen ofzo dat je moe word en dan ga je slapen :) je word er laam van mer zo heb ik al weekje omgekregen zonder vind t nog lastig merjah het werkt best :grin: :wave: succes :wink:

richie87

Belezen gebruiker
moet je toch echt doorheen meissie hoe moeilijk en fucked up t ook is...voel me al leeg de dag(en) na men speed gebruik...kan me voorstellen dat jij :smilingimp: :angry: :(

whiterose

Ja, ik ben nou echt gestopt. Ik heb maandag me laatste keer gedaan, ben er echt helemaal doorheen nou. Ook omdat me vriend tegen me gezegd heeft, als jij de harddrugs nog 1 keer aanraakt, hoef ik je nooit meer te zien. Misschien is dit wel te hard om te zeggen, maar ik heb er begrip voor. Ik wil nou ook voor mezelf dat ik stop. Ik heb laatst te veel in een bommetje gedaan (anderhalf gram, ben zo goed als onervaren in grote hoeveelheden). En ik heb er nu nog steeds last van. Ook al zit ik de hele tijd, het wordt opeens zwart voor me ogen en ik ben even weg. Dit heb ik met alles wat ik doe, daar ben ik niet zo blij mee. Ik ben er gewoon helemaal klaar mee en ik hoef er niets meer mee te maken te hebben. Mensen kunnen hier begrip voor hebben of niet, ze kunnen ook gaan denken: dat gaat haar sowieso niet lukken, ik probeer het, voor mezelf en voor me vriend en het gaat me lukken ook, maakt niet uit wat ik er voor moet opgeven. Ben er gewoon helemaal klaar mee.

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Pikachu zei:
Probeer je gedachtes af te leiden, ga blowen ofzo :smoke:

Gewoon alles waar je geheel met je gedachten bij moet zijn... Nou ja succes iig

Wat een kut advies, dan maar een andere drug gebruiken. Dit is natuurlijk een stadium waarin je heel kwetsbaar bent dus ik zou als je nog iets anders gebruikt het erg beperken.

Verder is het nu ff door de zure appel heen bijten, kan weken of maanden duren maar het houdt op. Daar moet je aan blijven denken en zoek iets wat voor afleiding zorgt. Ga s'middags eens een filmpje kijken, ff poolen of naar iets leuks als Walibi ofzo met je vriend. Gamen vind ik ook wel een goed idee omdat je hiermee helemaal met je gedachtes ergens anders zit. Succes iig!

Je verhaal is trouwens wel een rede waarom ik dit nooit zou doen, na een maand in totaal dagelijks gebruik ben je al redelijk ver heen...

ibra_is_imba

Belezen gebruiker
whiterose zei:
Ik ben nu bezig met stoppen met speed, omdat ik gewoon te weinig nog weet, ben zoveel vergeten. Ook omdat ik zeg maar 5 tot 10 kilo ben afgevallen terwijl ik al aan de lichte kant zat dus tja.. Het lukt opzich wel goed, het stoppen, als ik bij anderen ben (die niet gebruiken, als ze dat wel doen lopen ze gelukkig weg dat ik het dus niet weet).. Maar als ik thuis kom, of waar dan ook waar ik niet met vrienden ben, ben ik zo chagrijnig als wat en er hoeft maar 1 dingetje te gebeuren of ik flip al helemaal. Ook ben ik zowat elke avond depressief. Ik heb het een maand ofzo elke dag gebruikt, dus ik ben geen ervaren gebruiker, en zou het (volgens mij) vrij makkelijk moeten zijn om te stoppen, ookal was het eerder ookal niet gelukt. Toen werd ik helemaal gek van de piep in me oren en depressiviteit anderhalve week lang dat ik uiteindelijk weer begonnen ben (domme beslissing). Maar heeft iemand misschien een tip of idee wat ik tegen dat chagrijnige & depressieve kan doen? Ik zit hier thuis echt iedereen af te katten, niet normaal meer.

Doorsnuiven is geen optie trouwens! :grin:

heb dat ook, wanneer je echt alleen thuis bent of zo, naar muziek luistert, heb 6 maanden geleden een van men beste vrienden verloren, ik ben 2 maanden thuis gebleven , elke ochtend wakker worden en weten, dat hij er nooit meer zal zijn, na die 2 maanden ging het beter, maar nu dat ik verhuisd ben en nu ook pep neem (veel minder nu) zit ik gewoon te bleiten, voor de pc, aan het denken en vragen stellen, en waarom de goede personen, pech hebben, maar ik heb dat allemaal niet wanneer ik niets neem, wanneer ik bij vrienden ben, en bij m'n vrienden ben ik alleen maar in het week end, t'is t'hopen dat dat maske, waar ik echt nekeer echt serieus wil mee zijn me nu ook niet laat vallen maar ik begrijp je ook, ik enerver me ook tegen m'n tweeling broer, voor niets tegen men ma probeer ik redelijk kalm te blijven want ze is n'thartlijder,pep kan je toch niet blijven nemen, k'zit nu aan 5 lijntjes in één keer om wat te hebben, vroeger had ik aan 1/10 genoeg
om de hele dag te doen. en idd niet voort blijven doen als je echt wilt stoppen, ik wil niet echt stoppen maar toch wel dagelijks niet meer gebruiken.

JewCookie

Wijs gebruiker
Alles vergeten, depressieviteit en enorm geïrriteerd over het minste of geringste zijn allemaal het gevolg van oververmoeidheid, ernstige oververmoeidheid. Zoals je zelf al zij was het erg zwaar om af te kicken na zo'n korte periode van dagelijks gebruik, en dat is het ook. Ik zou de volgende keer eerst een gat in elke dag slapen voordat je de stekker er uit trekt, dan waren deze symptomen met een dag of 2-3 verdwenen en was het afkicken opzich niet zo heel zwaar geweest..

Maar, goed dat je jezelf er toch door heen gewerkt hebt!

:wave:

whiterose

@Adrenochroom:
Inderdaad, nooit aan beginnen. Ik dacht eerst ook, ik doe het 1 keer en daarna nooit meer. Nou kun je zien hoe ver het bij mij is gekomen en hoe moeilijk ik er vanaf kom. En vergeleken met andere mensen ben ik totaal niet ver, moet je na gaan! :wink:

@ibra_is_imba:
Inderdaad, wanneer ik met vrienden ben, heb ik dat depressieve gevoel en die gedachtegang nog niet zo zeer. Wanneer ik alleen ben, komt het vrijwel meteen naar voren: hmm, een lijntje zou me nu wel goed doen. Daarom zorg ik er nu ook voor dat ik zo veel mogelijk bij anderen ben, dat dat gevoel me niet overrompelt.

@JewCookie:
Ja, ik heb nu al minder last van het gevoel 'ik wil, ik moet' zeg maar. Ik hou het nog steeds wel, maar me redenen om te stoppen, wat ik daar allemaal mee bereik, die vind ik veel beter en mooier en alles dan dat ik weer opnieuw zou beginnen met snuiven.

Ik ben nu dus alweer een tijdje 'clean' en ik voel echt zo ontzettend erg hoe erg ik mijn lichaam heb uitgeput.. Als ik bezig ben, ben ik na ongeveer 10 minuutjes helemaal bekaf. Ik moet toegeven, ik heb nooit echt een goede conditie gehad, maar ik kon eerst wel van hier tot aan een vriend van me rennen, en als ik dat nu doe kan je me aan het einde echt helemaal opvegen. Ik weet nu dus ook voor mezelf, mocht ik het ooit een keer weer doen, dan blijf ik eten, want ik heb dus gedaan.. Ik at 's ochtends een klein beetje, en 's avonds een nog kleiner beetje dus ik at zowat niks en ik ging wel veel doen op een dag en ik ging lekker doorsnuiven. Dat is sowieso niet goed voor me lichaam geweest. Ik ga er nu ook wat aan doen, ik ga weer meer eten (ben nooit echt een goede eter geweest), ik ga op fitness vanwege me conditie en ook spieren. Voor de rest blijf ik nou gewoon van die troep af, in ieder geval speed.

Bovenaan