Terugval

superlucy

Belezen gebruiker
Hoi allemaal,

Ik heb afgelopen jaar het ergste jaar van mn leven gehad, mn relatie ging uit, ik deed een zm poging en ik was verslaafd aan benzos, phenibut, alcohol en 4fmph.

Benzos en phenibut heb ik nooit meer aangeraakt. Ik zit nu aan de antidepressiva. Ik ben alleen zo stom geweest om 2mmc te kopen. Ik heb nl. nog niet vastgestelde adhd waardoor ik geen ritalin of concerta kan krijgen. Maar ik weet wel zeker dat ik het heb, krijg binnenkort onderzoek. Alcohol drink ik nog af en toe.

Ik merk dat ik de 2mmc inzet op momenten dat ik moe ben, maar nu merk ik ook de nadelen van te laat nemen zoals ik nu niet kan slapen. (maar ik zou never meer een benzo nemen, dan maar geen slaap) Ik neem het verder absoluut niet elke dag en ik ervaar geen katers. Toch zou ik graag willen stoppen, dit kan vgm cold turkey toch?

superlucy

Belezen gebruiker
Verder voel ik me mentaal rustig en tevreden. Dus ik baal dat ik toch weer alles wil controleren ipv de vermoeidheid te accepteren of chaos die mijn leven soms is.

ILoveRCs

Wijs gebruiker
Maar? ben je echt aan deze middelen verslaafd geraakt na je relatie breuk of valt t wel mee? Ik denk iig dat het het beste is om je niet al te afhankelijk op te stellen, het is een lastige tijd, maar geen reden om verslaafd te raken aan een nieuwe substantie lijkt mij. Als je je mentaal rustig en tevreden voelt is er naar mijn mening geen reden om een middel te misbruiken, tenzij je dit perse wil (?). Het lijkt me beter om de pijn gewoon uit te zitten ipv een (nieuwe) substantie te misbruiken waar je mogelijk aan verslaafd raakt. Het lijkt mij beter om de emotie te verwerken op de natuuurlijk wijze (huilen) dan er een middel voor te nemen om het te verdoven.

superlucy

Belezen gebruiker
Nee tijdens de relatie al, was een hele lange relatie en ik ben nog jong. Huilen lukt helaas nog niet goed, heb langr tijd aan de antipsychotica gezeten en ondervind daar nog steeds afvlakking van al ben ik gestopt in februari.

superlucy

Belezen gebruiker
Het schijnt even te duren voordat je je weer voelt zoals voor die antipsychotica, ik had ook een van de heftigste.

Damius

Bewuste gebruiker
Vervelend! Goed dat je met jezelf aan het werk bent om middelenvrij te geraken. 2mmc kan idd gewoon cold turkey. Je spreekt over concerta, maar is buproprion niet een meer geschikt middel voor jouw situatie? Hoe dan ook zou ik dit met een psychiater bespreken. Medicatie is enkel een hulpmiddel om een nieuwe balans te vinden. Een tijdelijke steun in de rug. En zeker geen structurele oplossing. Wel helemaal niet de dopamine gedreven adhd medicatie, in combinatie met jouw verslavingsproblematiek.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik merk dat ik de 2mmc inzet op momenten dat ik moe ben, maar nu merk ik ook de nadelen van te laat nemen zoals ik nu niet kan slapen. (maar ik zou never meer een benzo nemen, dan maar geen slaap) Ik neem het verder absoluut niet elke dag en ik ervaar geen katers. Toch zou ik graag willen stoppen, dit kan vgm cold turkey toch?
Met stimulanten kun je zelfs beter direct helemaal stoppen inderdaad! Van een beetje 2-MMC krijg je waarschijnlijk gelijk weer zin in meer..
Soms kan je dan felle oplevingen krijgen van cravings. Maar als je die eventjes weerstaat door je af te leiden met gezonde manieren van ontspannen dan verdwijnt die zin ook weer redelijk snel.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ja klopt, ik merk ook vooral dat je tolerantie heel snel omhoog gaat klopt dat? En ik kan er meestal gwn mee slapen
Ja bij herhaaldelijk doseren kan het vrij snel gaan met de tolerantie inderdaad. Dat is ook wat de kater veroorzaakt, want de dag na gebruik reageren je receptoren niet meer goed op natuurlijke prikkels, waardoor je moe bent, weinig motivatie hebt en moeite kan hebben met concentreren.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
aanhoudende vermoeidheid
Zeer herkenbaar. Ik blijf ook maar vermoeid na het stoppen van vanalles. Gekke is, ik gebruikte laatste jaren vooral downers maar toch had ik toen ik dat nam meer energie dan nu en deed ik veel meer in en om het huis naast me werk.

Goede nachtrust zou ik ondertussen een moord voor doen.

Ook ik wacht op de ggz voor verder onderzoek. Vermoed namelijk ook dat ik add of adhd heb. Eerste intake gesprek zou ergens eind augustus moeten plaatsvinden. We gaan het zien...

Hoop dat het je lukt die 2mmc te laten liggen verder. Vooral op langer termijn ga je hier anders echt wel nadelen van ondervinden.

Gelukkig ben je in ieder geval wel van die benzooi af want dat is helemaal demonisch spul.

Keep going strong!!!

Ps. Van 2mmc kan je gewoon cold turkey stoppen hoor 💪🏼

LionX

Badass junkie
De vermoeidheid is ook uitputting van je dopamine en noradrenaline systemen.
Daar moet je doorheen als je bent gestopt.
Het duurt even maar je komt er doorheen.
Voelt als conditie opbouwen maar dan vanaf een heel laag level.
Zelf ook een tijd geleden acuut gestopt met de sporadische 2-mmc die ik als oppepper gebruikte als ik echt moe was.
Na een paar maanden voel ik me weer stukken beter en meer energiek.
Maar het was wel even doorzetten om niet weer naar de 2-mmc of andere stimulanten te grijpen.
Scheelt wel dat ik 5 weken buitenland (vakantie) erbij heb en dus niks kan pakken.
Voelt echt veel beter dan ervoor!

superlucy

Belezen gebruiker
hoort t idd om echt de eerste dagen van stoppen extreem vermoeid te zijn? ik kan echt niks, lig alleen maar in bed.

superlucy

Belezen gebruiker
De vermoeidheid is ook uitputting van je dopamine en noradrenaline systemen.
Daar moet je doorheen als je bent gestopt.
Het duurt even maar je komt er doorheen.
Voelt als conditie opbouwen maar dan vanaf een heel laag level.
Zelf ook een tijd geleden acuut gestopt met de sporadische 2-mmc die ik als oppepper gebruikte als ik echt moe was.
Na een paar maanden voel ik me weer stukken beter en meer energiek.
Maar het was wel even doorzetten om niet weer naar de 2-mmc of andere stimulanten te grijpen.
Scheelt wel dat ik 5 weken buitenland (vakantie) erbij heb en dus niks kan pakken.
Voelt echt veel beter dan ervoor!
okee, goed om te horen! ik hoop dat ik uit mezelf weer energie kan halen en niet uit een *** drug

Manu76

Badass junkie
hoort t idd om echt de eerste dagen van stoppen extreem vermoeid te zijn? ik kan echt niks, lig alleen maar in bed.
Dagen? Ik zou eerder aan weken of zelfs maanden denken.. Bij nicotine was ergste zeker voorbij na een paar weken. En dan kun je misschien gaan sporten of een hobby zoeken die je wakker maakt?
Als je van een verslaving af wilt komen, is het aan te raden om geen haast te hebben en helemaal achter je besluit te blijven staan om te stoppen met een negatieve gewoonte, al ben je weken zwak, depressief, leeg, grieperig en dergelijk.
Iedere dag opschrijven hoe je je voelt en na een paar dagen kun je vergelijken of er langzaam verbetering komt.

LucidLucy

Verslaafde in herstel

Dagen? Ik zou eerder aan weken of zelfs maanden denken..

Na 10 jaar aan de coke begin ik nu na 2 jaar clean dagen te krijgen waarop ik geen middagdutje doe.

Ja het is bizar hè, hoe lang het kan duren voor je hersenen weer herstellen. Aan de andere kant, het hersteld wèl. Dat is hoopvol.

Voor mij geldt hetzelfde. Ik heb inmiddels alweer 7 maanden niets gebruikt en heb nog steeds veel last van vermoeidheid. En dat dan van een terugval van 'slechts' 6 dagen met daarvoor een jaar cleantijd.

Ach... Er blijft verbetering in zitten. Zeker de eerste vier weken na een terugval in pyros zijn simpele dagtaken me al te veel. Afgewisseld met dagen dat ik juist energie teveel heb en slecht kan slapen. Die balans in de neurotransmitter moet terugkomen.

Be_a_voice_not_an_echo

Bewuste gebruiker
Ben zelf gestopt met 3mmc vanaf 1 juli. Begin vond ik echt klote, en vanaf een week of drie stoppen voel ik me afwisselend helemaal top en helemaal fucked. Krijg wel steeds meer helderheid terug. Heel veel succes, het is echt de moeite waard om te stoppen!

superlucy

Belezen gebruiker
Dagen? Ik zou eerder aan weken of zelfs maanden denken.. Bij nicotine was ergste zeker voorbij na een paar weken. En dan kun je misschien gaan sporten of een hobby zoeken die je wakker maakt?
Als je van een verslaving af wilt komen, is het aan te raden om geen haast te hebben en helemaal achter je besluit te blijven staan om te stoppen met een negatieve gewoonte, al ben je weken zwak, depressief, leeg, grieperig en dergelijk.
Iedere dag opschrijven hoe je je voelt en na een paar dagen kun je vergelijken of er langzaam verbetering komt.
Ik voel me nu al wel weer bijna even energiek als voor de 2mmc. Misschien omdat ik er maar even aan heb gezeten.

Manu76

Badass junkie
Ik voel me nu al wel weer bijna even energiek als voor de 2mmc. Misschien omdat ik er maar even aan heb gezeten.
Kan een reden zijn. Of je koppie probeert je te vertellen dat je wel weer wat 2mmc wilt en het allemaal wel meevalt.
Ik weet niet precies wat je probeert te melden met je voorgaande opmerking, maar komt een beetje over als: "valt allemaal wel mee."

Sterkte, geniet van je energie en pas maar op voor dergelijke gedachtes.

superlucy

Belezen gebruiker
Kan een reden zijn. Of je koppie probeert je te vertellen dat je wel weer wat 2mmc wilt en het allemaal wel meevalt.
Ik weet niet precies wat je probeert te melden met je voorgaande opmerking, maar komt een beetje over als: "valt allemaal wel mee."

Sterkte, geniet van je energie en pas maar op voor dergelijke gedachtes.
Nee meer blij dat ik er niet zoveel van merk, geen behoefte dan ook aan 2mmc.

superlucy

Belezen gebruiker
Ik krijg ook vooral energie van zonlicht, dus ik moet blijven oppassen ofcourse en ja dat moet altijd natuurlijk.

Dub Soldier

Experimenterende gebruiker
Nee tijdens de relatie al, was een hele lange relatie en ik ben nog jong. Huilen lukt helaas nog niet goed, heb langr tijd aan de antipsychotica gezeten en ondervind daar nog steeds afvlakking van al ben ik gestopt in februari.
Ik hoop voor je dat je dat weer kan. Ik jank tegenwoordig heel wat af. Ik ken veel mannen die nog nooit een andere man hadden zien huilen. Ik schaam me er absoluut niet voor, want van pa en ma vroeger (heel lang geleden) mocht het niet. Mede dankzij hele goede therapie vorig jaar zijn de sluizen definitief opengegaan. Ben ik dankbaar voor. Gun ik jou en iedereen die er moeite mee heeft of het niet (meer) kan, ook. Sterkte

De Schurk

Belezen gebruiker
Vol blijven houden! eens moet het lukken.
Ik heb ook een terugval gehad door die 2mmc...na 2 maanden clean van stims geweest te zijn...
Maar we blijven hoop houden

Hopelijk jij ook

Bovenaan