Treasure coast - kweekverslag

PaddoKweker

Belezen gebruiker
Over het bewaren van paddo's staan vele methodes op het net. Als je veel hebt, zoveel dat je er meer als een jaar mee verder kan doe ze dan gedroogd in de diepvriezer, meerdere ziplockzakjes over elkaar heen. Zo zijn ze minstens tientallen jaren houdbaar zonder kwaliteitsverlies.

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Over het bewaren van paddo's staan vele methodes op het net. Als je veel hebt, zoveel dat je er meer als een jaar mee verder kan doe ze dan gedroogd in de diepvriezer, meerdere ziplockzakjes over elkaar heen. Zo zijn ze minstens tientallen jaren houdbaar zonder kwaliteitsverlies.
Ja, heb diverse topics erover bekeken. Eerst maar eens afwachten wat de opbrengst is van die paar potjes. Geen idee eigenlijk. Las dat capsuleren ook de kwaliteit beïnvloed (vermalen stelt meer oppervlak bloot, reageert met de lucht in de capsule zelf). Dus zal sowieso gewoon de boel drogen in de voedseldroger en daarna in een paar gewone ziplocks opbergen of wellicht nog beter wat grotere mylar zakken kopen met ziplock? Beste is denk ik vacumeren die handel met een paar silicazakjes erbij.. maargoed, om nou zo'n heel ding te kopen wil ik eigenlijk niet, heb al genoeg zooi gekocht denk ik zo.

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Die blauwe bak is mn dehydrator. Droge paddos maak ik daar crunshy droog mee. In de bakjes zit magnesium sulfaat wat ik gebakken heb.

De ventilator op dat bakrooster is hoe ik de paddos vrij snel droog genoeg krijg om de dehydrator in te laten gaan.

Ik bewaar de paddos in een wekpot. In die prop papier zit ook gedehydreerd magnesium sulfaat.

Das mijn bewaar strategie
Ja, ik heb een voedseldroger en ga het daarmee droger. Is meer voor de opslag van droog spul waar ik nog zoekende in ben.

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Via chronicles of bod zag ik een 14-delige videoserie "psychedelica" over alles wat er maar mee te maken heeft. Bij aflevering 5 over paddestoelen werd het e.e.a duidelijk over doseringen. De heroic dose is c.a. 5gr droog van Terence Mckenna, de patienten die behandeld worden bij Johns Hopkins krijgen het equivalent van 9gr paddestoelen.. maar op dat moment hoorde ik over ene Kilindi Iyi.. nooit van gehoord, maar die kerel nam, 30+ gr droog.. zelfs 50gr noemde hij. mijn god... 6 to 10x de heroic dose.. bizar:

Martinus

Wijs gebruiker
Hij speculeert alleen maar over het verleden in die video. Ik denk ik krijg een machtig tripreport, maar das zeker een andere video

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Hij speculeert alleen maar over het verleden in die video. Ik denk ik krijg een machtig tripreport, maar das zeker een andere video
Er is een leuke anekdote in een 2e video van op youtube als je opzoek bent naar een verhaal. Lijkt me ook lastig een triprapport te schrijven over iets wat alle fantasie te boven gaat, maar de beeldspraken die hij gebruikt geven wel een indicatie (antman sub-atomisch gaat is de start van de trip). Is niet voor niets onbeschrijfbaar. Denk dat je zulk soort dingen zelf moet ervaren.
Hierzo de link naar chronicles of bod waar ik het had gevonden: https://odysee.com/@Chronicles_of_Bod:7/Psychedelica.Series.1.05.of.14:f
Een andere video is nog de holy mushroom theory.. gaat wat meer over de referenties hiernaar in religie: https://odysee.com/@Chronicles_of_Bod:7/Psychedelica.Series.1.11.of.14:7

Laatst bewerkt:

Martinus

Wijs gebruiker
Terrence mckenna kon er ook wat van. Het lijkt wel alsof mensen die hoge dosis paddos nemen daarna denken dat de hele geschiedenis om paddos draait. Ben wel erg nieuwschierig waar dat vandaan kom. Mijn hoogste dosis tot nu toe was 4gram en dat was nog geen reis naar een paddocentrische wereld.

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Terrence mckenna kon er ook wat van. Het lijkt wel alsof mensen die hoge dosis paddos nemen daarna denken dat de hele geschiedenis om paddos draait. Ben wel erg nieuwschierig waar dat vandaan kom. Mijn hoogste dosis tot nu toe was 4gram en dat was nog geen reis naar een paddocentrische wereld.

Ben ik ook erg nieuwsgierig naar... aan de ene kant gaat mn bullshit radar af.. wetende dat dit de linker hersenhelft is wat alles in twijfel trekt dat niet in 'zijn' plaatje van de wereld past.. en aan de andere kant knaagt de nieuwsgierigheid "wat als...". Ian McGilchrist illustreerd dit heel fraai:

Opzich vind ik de reacties namelijk niet zo gek, je kan er pas een beeld bij vormen als je daar bent geweest. Een 40gr dosering schijnt, aldus Kilindi, een 3 uur durende DMT trip te zijn. Verder gaf Dennis McKenna al aan in Londenreal dat paddestoelen niet onderdoen voor Ayahuasca en dat de "matrix" met entiteiten en wezen vanzelf opent bij hogere doseringen. Zoals in deze video geef Dennis al aan belachelijk hoge dosering te hebben ervaren.

Verder moet je maar eens die serie bekijken over de Holy Mushroom Bible in de onderste link van mn vorige post Als je wil weten waar het e.e.a vandaan komt.. (alhoewel de complete 14 delen interessant zijn.. heb er een paar dagen over gedaan om alles te bekijken). Het geeft je nieuwe informatie, er zit veel meer achter dan ik dacht en of het nou waar of nietwaar is. Dat moet je zelf uitvissen. Helaas is dit veld nieuw en zijn we zelf de ontdekkingsreizigers.. niemand weet wat dit allemaal is en betekend. Verder vind ik zelf de film fantastic fungi fascinerend.. mocht die niet hebben gezien, zeker kopen al is het maar voor de informatie.

In ieder geval koester ik mn potjes met schimmel en ben benieuwd naar onbekende, net als jij. Of zoals Alan Watts het verwoord.. dat dit "een symptoom is van het groeien naar een bepaalde richting..".. uberhaupt wakkeren zijn audiofragmenten mijn intresse naar het spirituele aan, ben wel benieuwd wat er meer is dan deze illusie van allerdaagse realiteit.. de overeenkomsten tussen meditatie en psychedelica.. hoe het zou zijn als het default mode network "uit" staat. Lijkt me waanzinnig van die noëtische kwaliteiten te ervaren, de bepaalde kennis of waarheden die onthult worden. Dat wat onbeschrijfelijk is, logica tart enz..

Laatst bewerkt:

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Inmiddels een week verder na het schudden. Vooralsnog geen teken van besmetting. Wel merkwaardig is dat 3 van de 6 potten 'wazig' zijn dichtgegroeid. Van links naar rechts: pot 3,4 en 6. Zou goed kunnen dat ik deze potten al op dat 1 door elkaar heb geschud waardoor overal wat groeit. Maargoed.. de tijd zal het leren of dit niet groen uitslaat of andere schimmel soort betreft.20210413_141205.jpg

0t0lerance

Bewuste gebruiker
TIP:

Bij de meeste huizen is het lekker warm in de meterkast, of bij je cv-ketel....
Helaas hier overal koud, cv ketel is zo'n modern huur ding, niks warms aan. ik heb bovenop de droger geprobeerd, maar de boel wordt dan door elkaar getrilt.. denk niet dat ik ze daar een plezier mee doe. Toch maar een matje besteld, moet wat.

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Peptone is binnen! Helaas bezig met een groot klusproject.. de start met agar zal even moeten wachten. Maar ik heb er wel zin in!

Bijlagen

• 20210424_122645.jpg
    20210424_122645.jpg
    133,9 KB · Weergaven: 5

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Inmiddels een warmtematje geplaatst onder de kweekpotten. Baal er wel van dat de voortgang echt 0 is, vandaag weer gekeken... niet veel soeps. Warmtematje werd wel wat warmer dan gedacht, zit een stuk karton en een laag tempex tussen de pot en warmtemat.. de potten voelen te aangenaam warm aan dus heb de boel op pootjes gezet voor de zekerheid. Meten is weten, dus maar zo'n infraroodmeter gekocht, om in de gaten te houden wat de oppervlakte tempertuur is in de kartonnen doos.. iets laag, dan de pootjes iets inkorten en vise versa. Ook wel handig voor als het warmer wordt buiten, dan weet ik wanneer de mat uit kan.

Verder wel opgemerkt dat er een druppel metabolieten her en der verschijnen (was al voordat de mat eronder lag... beetje opgezocht

Bijlagen

• 20210429_171607.jpg
    20210429_171607.jpg
    154,2 KB · Weergaven: 5

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Na een beetje te spelen met de infrarood laser was het toch wel wat aan de warme kant voor de paddo's. zolder temperatuur zit rond de.. 21,5.. 22.. iets in die richting.. zo boven de mat werd het al snel tegen de 30 graden. Beetje te warm.. iets verhoogd.. beetje zitten kloten tot de temp rond de 25 zat.

Verder de vuurdoop met agar.. volg de verhoudingen van josex no pour agar.
- 3gr agar
- 3gr light maltextract
- 0,2gr peptone (aldus williams&co)
- duppel blauwe kleurstof
- 200ml water

Er zal vast een betere verhouding zijn, maar dit is wat ik had gevonden. Voor de zekerheid een grote zak bio rogge gekocht.. voor menselijke consumptie.. dus het zal niet aan de pesticide liggen.. voor het geval paarden haver niet wil lukken en als referentie materiaal. In de videoserie "let's grow mushrooms" van rogerrabbit wordt o.a. rogge gebruikt. Dat lijkt mij het beste als referentie voor mn geklooi met haver..

Over de agar.. mn handen jeuken om ermee aan de slag te gaan 😎. Beetje enthousiast geweest met roeren.. beetje schuim.. naja zal geen kwaad kunnen

Bijlagen

• 20210430_210002.jpg
    20210430_210002.jpg
    133,4 KB · Weergaven: 9
  • 20210430_211433.jpg
    20210430_211433.jpg
    121 KB · Weergaven: 9

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Nou goed nieuws, de eerste groei is een feit. De rest van mn ongebruikte agar plaatjes waar ik niks mee heb gedaan zijn allemaal prima, groeit niks op, dus de tek is goed gelukt.

Van de 3 geënte plaatjes, zie ik sinds vandaag op 2 stuks een snellere groei dan het mycelium wat is ontstaan vanaf de sporen.. ik zie ook een duidelijk afbakening rondom de sporen.
20210507_200255.jpg

Wat betreft de potten broed. 4 van de 6 zien er ok uit, precies 5 weken verder nu. De overige 2 lijken stil te staan. Ik heb ze nog een x geschud om te kijken of het mycelium wil herstellen of niet. Iemand enig idee wat de witte puntjes zijn op de weckpotten? En zijn deze klaar voor bulk? ik vind ze nog niet echt wit genoeg eigenlijk... maar verder lijken ze niet te gaan. Temp is goed..

Bijlagen

• 20210507_201259.jpg
    20210507_201259.jpg
    141,3 KB · Weergaven: 9
  • 20210507_200903.jpg
    20210507_200903.jpg
    118 KB · Weergaven: 8
  • 20210507_200743.jpg
    20210507_200743.jpg
    166,2 KB · Weergaven: 8
  • 20210507_200557.jpg
    20210507_200557.jpg
    164 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:

PaddoKweker

Belezen gebruiker
Volgens mij hebben foto 2 en 3 een besmetting opgelopen.
Die grijze uitgroei is zeker geen paddo-mycelium.

Sorry voor dit minder leuke bericht

gr PaddoKweker

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Volgens mij hebben foto 2 en 3 een besmetting opgelopen.
Die grijze uitgroei is zeker geen paddo-mycelium.

Sorry voor dit minder leuke bericht

gr PaddoKweker
Dank paddokweker! ik herkende het in de beginfase (post erboven), dit was idd een bevestiging. geeft niet gelukkig. Agar is er om op te schonen

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Even wat anders. Wellicht weet @PaddoKweker wat hier aan de hand is.. ik zie tot mijn verbazing dat de agar van kleur aan het veranderen is. Ik zie het ook gebeuren op de agar plaat die niet besmet lijkt.. (wellicht toch besmet?).
update: schijnt normaal te zijn, mycelium consumeerd de kleurstof.. wel een indicatie dat t tijd is om te een monster over te plaatsen naar een nieuw medium
20210514_220244.jpg
verder 4 van de 6 potten naar bulk getransporteerd. de 2 andere potten doen niks.. dus die ga ik afbreken. Mn bulk was wel een beetje te nat.. ik hoop dat het los loopt.
20210514_224703.jpg

update: vanochtend de bakjes gecontroleerd op temperatuur. De onderkant van het plastic tikte de 40 graden aan. Veeeeel te warm. onmiddelijk een laag karton tussen geplaatst. Indien dat nog te warm wordt verhoog ik deze met een paar injectiepoorten.

Al met al is die infraroodmeter een gouden aankoop geweest.. continue checken hoe de temperatuur is. Ook voor m'n DMT project is de warmtemat toppie, op het randje staan 2 weckpotten met smurry die juist baat hebben bij een beetje warmte.

Bijlagen

• 20210514_224652.jpg
    20210514_224652.jpg
    132,7 KB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt:

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Momenteel ziet de setup er als volgt uit. Na nog een meting kwam ik op 37-38 graden.. nog iets te hoog. De bakken heb ik nu dus verhoogd met nog een paar butyl stoppers eronder. Vanavond weer even meten of de temperatuur dan beter is..
20210515_154212.jpg20210515_154410.jpg

0t0lerance

Bewuste gebruiker
3 dagen later. Bij beide bakken groeit het mycelium al door de casing laag heen. Ik heb ook niet extra geprayed zoals "PhillyGoldenTeacher" dat suggereerde in zijn video spawn to bulk. Wellicht zit ik net op het randje qua vochtigheid dat het mycelium toch wel is gaan groeien. Even onder de handdoek spieken.. temperatuur is tussen de 25 en 26.820210518_103700.jpg20210518_103654.jpg

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Beetje dom... de handdoek bovenop hield toch te veel warmte vast; even wat alluminiumfolie los eromheen dacht ik. En ik dacht laat ik de deksel 'los' erop laten en de clips eraf halen.. folie erop.. pak de bak half bij de deksel. Naja je raad het al, bak valt uit mn handen. Gelukkig al het mycelium in tact, is ook niet op de kop terecht gekomen. Snel deksel er weer op en hopen dat ik geen narigheid heb geïntroduceerd... deze was niet geopend en zit op zo'n.. 90%
20210520_152642.jpg
bij deze ging het fout en zit op 75%
20210520_155550.jpg

Laatst bewerkt:

0t0lerance

Bewuste gebruiker
a.s. dinsdag gaan de deksels eraf, dan zijn de 10 dagen verstreken. Ben heel benieuwd naar deze fase waarbij we de vruchten gaan kweken.

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Deksels eraf.. beide zijn wel volgegroeid.. dat het mycelium de bak uit wil kruipen is wel een goed teken. Verwarming uitgeschakeld (was 26/27 graden).. linker bak is wat vochteriger.. ik ga er verder niet mee kutten. Nu maar afwachten.20210523_133450.jpg20210523_133501.jpg
20210523_133441.jpg
verder ga ik nu een aantal sectoren verder kweken vanuit 1 petri schaaltje (deze gaat daarna de koelkast in).
20210523_134614.jpg
de opzet; alles gesprayed met 1-9-1, bleek-water-azijn verhouding.
- steriel water
- steriele naald & spuit
- backup steriele glazen naald met water
- aansteker
- 3 te enten schaaltjes & potje met het mycelium monster.

Betreft de variant "albino penis envy reverse" als je daar een beeld bij vorm moet ik zelf denken aan een besneden micro.. nja dat beeld even laten voor wat het is en maar even kijken wat hieruit komt.
20210523_141940.jpg

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Ben bang dat deze bak is besmet...
Een beetje blauw... wellicht is het mycelium geirriteerd (blauwe plekken daardoor) ventilator te hard erop laten blazen misschien.. durf het niet te zeggen op dit moment. Dus ik wacht het nog even af... zou me niet verbazen als het komt door het te hoge vochtgehalte.. maargoed. Goede leer voor de volgende keer.. we wachten het af20210526_091507.jpg

0t0lerance

Bewuste gebruiker
+1 voor wekpotten met MHRB brouwsel 🤣
Normaal staan ze op de mat zelf, heb ze hier even neergezet voor het gemak, vergeet ik ze niet te zwenken. Heeft nu even geen haast, kan er niks mee.. bak er toch niks van met 'roken' hahaha. Voel me een beetje als een maagd die niet weet wat die met de poes aan moet. Maargoed, ach met tijd komt raad.

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Hm.. even de monsters bekeken.. kennelijk zit monster 1 en monster 3 samen (meest rechter.. grote blob is nr 3 dat weet ik zeker).. beetje dom en niet opgelet. "concentration is not attention" dat blijkt maar weer..
20210526_134520.jpg

0t0lerance

Bewuste gebruiker
eind maart was de eerste pot geïnocculeerd. Inmiddels zijn we 2 maanden verder en zien we al wat vruchten. Heel tof om je eigen spul "vanaf zaad" op de zien komen. Nou.. wachten maar..
20210530_113717.jpg20210530_113532.jpg

overigens is het prikken met een naald met een klein beetje steriel water genoeg om een bakje te besmeuren.. niet echt wat ik in gedachte had, maargoed. We maken er gewoon wat van
20210530_114647.jpg

Laatst bewerkt:

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Groeit snel.. linksonder een albino20210601_090735.jpg20210601_090745.jpg
verder even een zestal 10l bakken gehaald.. zo kan ik nog 3 bakken tegelijkertijd kweken, de helft van de bakken dient als deksel voor als de paddestoelen te hoog worden (dub-tub)
20210601_161016.jpg

Laatst bewerkt:

0t0lerance

Bewuste gebruiker
freaks of nature.. 1 beukt al bijna met zn kop tegen de deksel.

update: in de middag was die de deksel al gepasseerd. Bijzonder hoe hard zoiets groeit

Bijlagen

• 20210602_102943.jpg
    20210602_102943.jpg
    159,2 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Deels geoogst;
20210603_082850.jpg
paar dingen alvast in de droger
20210603_110624.jpg
nog een deel erbij
20210603_131244.jpg
die TC paddestoelen zijn wel @@#% te oogsten, zitten allemaal aan elkaar vastgeplakt en trek het halve substraat mee als ik ze met de hand probeer los te maken.

Voilá
20210603_165209.jpg

Laatst bewerkt:

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Eerste microdosering van eigen oogst, gedroogd smaken die dingen prima eigenlijk. Beetje getoast smaakje zit eraan..20210604_090200.jpg
.. zag ook nog een paar verse aborts liggen die te klein zijn om te drogen.. zo opgeknabbeld... volgende keer niet doen, voel toch wel echt een aanwezige high.., maar de kenmerk van deze high is niet hetzelfde als die van 1cp-LSD, rustiger.. minder energiek. Ik zou t vergelijken met 30ug.. a 40ug waar ik nu op zit.

Laatst bewerkt:
Bovenaan