Damius
Bewuste gebruiker
De laatste tijd zie ik op het forum veel problematisch gebruik langskomen rondom 3MMC. Dat heeft mij aan het denken gezet. Wanneer ik specifiek terugdenk aan mijn studententijd (meer dan decennium geleden inmiddels) dan herinner ik mij voornamelijk dat GHB destijds de 'shit' was in de partyscene. Met vele verslavingen van dien destijds. GHB zie ik nu aanzienlijk minder terugkeren op het forum. Met her en der een uitschieter.
Mijn vermoeden is dat coke daarvoor (let's say: jaren 90 en de zero's) het dominante middel was wat relatief tot veel verslavingen heeft geleid. En daarvoor wellicht de heroine-epidemie. Met als rode draad door alle decennia heen: alcohol en nicotine.
Ik was benieuwd naar jullie ervaringen hierbij, zo door de jaren heen. Zien jullie ook trends in (problematisch) gebruik van bepaalde middelen? Zo ja, wat zijn jullie ervaringen?
Mijn vermoeden is dat coke daarvoor (let's say: jaren 90 en de zero's) het dominante middel was wat relatief tot veel verslavingen heeft geleid. En daarvoor wellicht de heroine-epidemie. Met als rode draad door alle decennia heen: alcohol en nicotine.
Ik was benieuwd naar jullie ervaringen hierbij, zo door de jaren heen. Zien jullie ook trends in (problematisch) gebruik van bepaalde middelen? Zo ja, wat zijn jullie ervaringen?