Tripreport van de maand

Discussie in 'Trip reports' gestart door azgaza, 31 jan 2008.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. azgaza

azgaza Badass junkie

Ik maak dit topic even om duidelijkheid te scheppen over de toekomst van tripreport van de maand. Ik ga dit namelijk weer oppakken, maar ik heb het momenteel ontzettend druk met school en stappen ondernemen om de opleiding die ik wil op te kunnen komen. De tijd op het forum dagelijks op regelbrekingen door te scannen heb ik wel, maar om alle tripreports door te lezen, te filteren en te sorteren heb ik gewoon geen tijd gehad. Dat is namelijk erg veel werk. Maar ik wil wel zeggen dat het er absoluut van gaat komen.

Maar dankzij de populairiteit van tripreport van de maand en mijn tijdsgbrek.. mocht er iemand zijn met wat tijd over die een lijst wil maken van de tripreports van november en december dan zou ik dat heel erg op prijs stellen, october en januari ben ik al mee bezig, dus die komen er wel snel aan. Alvast bij voorbaad dank aan iemand die wat aan dit tijdsgebrek kan helpen.

2. Robdebob

Robdebob Bewuste gebruiker

Waarom maken we er geen democratie van: we kiezen met zijn alleen een stuk of 5 forumgebruikers en laten die dan onderling weer bepalen welk report de tripreport van de maand wordt. Dit scheelt je uiteindelijk een hoop tijd en werk.

Of je maakt een smsnummer: Sms nu LSD naar 4636 (3 euro pob)

3. azgaza

azgaza Badass junkie

Dan moeten die forumleden er wel zin in hebben en tijd voor hebben. Alle data controleren, alle reports doorlezen, kijken welke niet slecht zijn etc. en er komen er best veel. Dus wat leden uitkiezen lijkt me niet dat werkt.

4. phy

phy Bewuste gebruiker

Misschien kan je een (downloadbaar) stramien om een report te schrijven maken.. Dan zijn reports gemakkelijker met elkaar te vergelijken. Nu zijn hier en daar wat aanknopingspunten maar iedereen heeft zijn eigen invulling daarop. Zou een hoop werk schelen.

Wel zorgen dat iedereen dat stramien gebruiken gaat natuurlijk :smile:

5. inferno33

inferno33 Bewuste gebruiker

Ik wil de trip reports best op maand zetten, alleen ik weet niet hoe goed ik kan oordelen of een trip report waardig is of niet... Mocht je interesse hebben moet je maar even PM'en

6. azgaza

azgaza Badass junkie

Of het waardig is is vrij simpel te bepalen in principe; is het gevoel goed beschreven, wat er gebeurde en is het meer dan alleen een verslag van wat iemand heeft gedáán onder invloed, dan is het mogelijk wel waardig. Neem ook zinsbouw en pogingen tot correct typen in acht, een paar fouten maakt niet uit, maar als iemand 'sow tiEpt.., enzoow', dan is het sowieso niet waardig want maar weinig mensen willen de moeite doen dat te ontcijferen.

Als je van een maand een stuk of 10-20 tripreports zou kunnen uitselecteren, bv van november zou ik dat erg op prijs stellen, natuurlijk ga ik het zelf nog wel even snel na maar dan zouden de eerste 3 maanden gewoon sneller komen, zodra het weer op schema loopt zal het makkelijker bij te houden zijn, dingen na afloop inhalen is gewoon veel werk en het loopt nu 4 maanden achter.

7. inferno33

inferno33 Bewuste gebruiker

Bij november beginnen en de top 10-20 maken?? Komt voor elkaar, lukt wel voor volgende week.

8. azgaza

azgaza Badass junkie

Oke heel erg bedankt. Ik ga vanavond october en januari doen als het goed is. Dan komen ergens over 1-2-3 weken alle polls die nog gedaan moeten worden er wel te staan.

9. shokora

shokora Wijs gebruiker

Ik zal kijken of ik december even kan doen. Ik lees toch vrijwel alle tripreports dus het zal wel goed komen :smile:

10. Lord Herbal

Lord Herbal Belezen gebruiker

anders zou iedereen een poll in zijn report moeten zetten met het volgende:

Geweldig
    OK
    matig
    Slecht
    Bagger

Daarbij telt bagger voor -2 punten, slecht voor -1, matig voor 0, OK voor 1, en geweldig voor 2.

Misschien een optie?

11. dutch-lycan

dutch-lycan Bewuste gebruiker

das wel een goed plan lijk me

12. henkie84

henkie84 Bewuste gebruiker

Jup, vind ik ook. +1

13. -spaceman-

-spaceman- Badass junkie

das idd een goed idee! :smile:

14. azgaza

azgaza Badass junkie

Prima idee ja, nog even nadenken of het echt handig is om in te voeren. Als mensen het vergeten kan ik de poll er nog bij editen ofzo.

15. Lord Herbal

Mooi, dan hebben we een oplossing... Drugs Forum.nl's eigen Idols, maar dan beter :P Ik heb mijn report al voorzien van een poll, dus stemmen he :wink: :P

16. shokora

shokora Wijs gebruiker

Lord Herbal, dacht je nou echt dat je een ster zou worden? Je hebt geen uitstraling, je kunt niet zingen en je bent geen homo...

Toedeledoki

17. Lord Herbal

alsof jij volle zalen trekt :P

ik kan niet zingen, maar dat maakt niet uit

ik ben geen homo, gelukkig
    en mijn uitstraling... is die van een stoner...

Trouwens, als ik eens een goede trip, zou het best kunnen dat ik denk dat ik een ster ben die naast jupiter ofzo zweeft:P

18. Schmeirdo

Schmeirdo Newbie

ah ik vind dat zeker een tof idee om die polls er bij te zetten!

19. Hashja

Hashja Bewuste gebruiker

Agree!

20. Wile-E-Peyote

Wile-E-Peyote Badass junkie

Als je je eerste post edit, kan je de poll zelf toevoegen bij je tripreport.

als iedereen de zelfde zoals boven beschreven aanhoud. dan scheelt t een hele hoop edit door de moderator

21. Argulas

Argulas Bewuste gebruiker

Goed plan! Ik heb mijn reports al aangepast :smile:

22. kapitein-x

kapitein-x Wijs gebruiker

Lijkt me niet een goed plan. Dan worden mensen nog minder uitgenodigd om inhoudelijk in te gaan op het report, en te beargumenteren waarom het een goed of slecht report is.

En als je die verkiezing iedere maand bijhoudt, dan is het niet zo heel veel werk. Want de moderator hoeft echt niet elk report woord voor woord te lezen. Vaak weet je na tien regels al dat hij niet bij de beste 10 hoort (of dat het wel een kanshebber is).

Wil je het wel invoeren, zorg dan iig dat je termen als 'bagger' en dergelijke vermijdt. Want anders wordt het inderdaad idols :tearsofjoy: (oh, wat zullen ze van me vinden...)

23. azgaza

azgaza Badass junkie

Het punt is nu dat we door omstandigheden nog al achter lopen en ik heb het vrij druk, er worden ook véél tripreports geplaatst en op deze manier is de nominatie eerlijker, want dan hoef ik niet te bepalen welke reports in de poll komen. En bovendien, als je moet stemmen op een report, moet je hem toch wel lezen? En bagger is inderdaad een verkeerde term. Ik zou eerder denken van:

Uitstekend
    Goed
    Gemiddeld
    Ondergemiddeld
    Slecht

En dan met een identieke puntentelling.

24. shokora

shokora Wijs gebruiker

Ik moet zeggen dat ik die benaming beter vind. 'Geweldig' vind ik wel heel erg ver gaan :P

25. Miss Kittin

Miss Kittin Badass junkie

Ik heb inmiddels ook een poll toegevoegd bij mijn tripreports!

26. Flameon

Flameon Badass junkie

Je LSD trip report was zeker een geweldig waard. Erg mooi beschreven! :grin:

27. Miss Kittin

Miss Kittin Badass junkie

Dank je wel! :hearteyes:

Ik las pas later, dat de woorden "bagger"en "geweldig"in de poll eigenlijk ook weer anders moesten, maar ik had de mijne toen al aangemaakt..... Ik kijk wel of ik het nog kan veranderen.

28. The oao T

The oao T Newbie

Denk dat dit een goed idee is, heb inmiddels mijn report al aangepast.

:wave:

29. Insomnia..

Insomnia.. Experimenterende gebruiker

Dan ga ik dat ook even doen, kleine kans dat ik het ga worden.. maar goed :tongueout:

30. alyla

alyla Experimenterende gebruiker

k heb er geen pol bij :openmouth:

31. Pikachu

Pikachu Wijs gebruiker

Don't worry, het wordt volgens mij niet serieus uitgevoerd dit plan...

32. alyla

alyla Experimenterende gebruiker

dacht ik al =P xD

33. Adrenochroom

Adrenochroom Wijs gebruiker

maak mijn vorige report maar alvast TrvdM! Is een hele goede standaard voor de volgenden dacht ik zo!

Zo, en nu ff bescheiden worden.

34. Adrenochroom

Fuck dat was dus mijn 1000e post!!!

35. Dumpy

Dumpy Wijs gebruiker

wat een kut 1000e post man :P forumjunk!

36. Adrenochroom

Echt he, kon een stuk beter, een mooi stuk over onze plek in deze wereld, een visie voor een betere toekomst of een collumn over verantwoorddrugsgebruik? Ach... misschien de 2000e post? :P

37. kapitein-x

kapitein-x Wijs gebruiker

Idd, het lijkt me ook het beste om volgende maand(of deze maand april) weer fris te beginnen. Dus niet meer een verkiezing over de afgelopen maanden. Dus bijvoorbeeld over de maand mei weer een verkiezing, zoals vanouds, dat wil zeggen: iemand(bv, de mod, of een vrijwilliger) selecteerd tien tripeports, en daar kunnen de andere gebruikers hun stem op uitbrengen.

Dus gewoon beginnen met een schone lei.

38. jcutter

jcutter Badass junkie

39. Dumpy

Dumpy Wijs gebruiker

Re:

Ik word er eerder bang van eigenlijk. Is ook voor het eerst dat ik een report lees waarin er toch duidelijk negativeit te vinden is in de DMT wereld...

40. Re: Re:

Ik heb zowaar een primeur! En helaas nog niet de kloten gehad om het nog een keer te proberen.. soon.. real soon.. (:

(Ik vond de ervaring niet per se negatief hoor, alleen even schrikken.. keihard schrikken, maar zeker niet negatief)

Deel Deze Pagina