Truffels in Belgie

Hey, ik had een klein vraagje. Ik woon in Belgie en heb al meerdere keren truffels in fysieke smartshops gekocht, maar nu voor de eerste keer online besteld van een erkende smartshop wegens corona. Meerdere bronnen claimen dat truffels wel legaal zijn in Belgie omdat ze niet in de Belgische wetteksten worden genoemd, maar andere bronnen claimen dan dat ze toch illegaal zijn. Wat gebeurd er als dit "pakje" onderschept word en zijn er gevolgen? Ik heb bewust aangeduid dat het via brievenbuspost word geleverd dus niet in een pakje. Heeft iemand hier ervaring mee?

w00t

Experimenterende gebruiker
Ik weet niet precies hoe het in België zit, maar ik verwacht niet dat je problemen krijgt. Truffels zijn in België naar mijn weten niet illegaal. Mocht dit het geval zijn dan zou je ze natuurlijk ook niet fysiek in een winkel kunnen kopen. Heb hier in Nederland ook truffels online besteld en dit kwam binnen in een discrete verpakking.Wat je kan doen om jezelf een beter gevoel te geven is om reviews te lezen van de website waar je truffels wilt gaan kopen, is het bij andere mensen ook binnen gekomen enz.

Oeps ik was vergeten te vermelden dat ik de truffels in Eindhoven had gekocht, niet in Belgie dus. Daarom ben ik een beetje nerveus over het bestellen enzo :upsidedown::upsidedown::upsidedown:

Funfact

Belezen gebruiker
Oeps ik was vergeten te vermelden dat ik de truffels in Eindhoven had gekocht, niet in Belgie dus. Daarom ben ik een beetje nerveus over het bestellen enzo :upsidedown::upsidedown::upsidedown:
Ik heb al 10tallen keren online truffels besteld.
Komt gewoon aan in de bus.
Ben ook belg.

niet alle shops verzenden naar België , maar er zijn een paar grote gewaardeerde smartshops die ze wel verzenden.

PostNL stuurde eerst een update dat "door grote drukte mijn bestelling niet kon worden geleverd", werd rond 18u toch geleverd door een shady wit busje :grimacing:

• Haha
Waarderingen: ljuv

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
PostNL stuurde eerst een update dat "door grote drukte mijn bestelling niet kon worden geleverd", werd rond 18u toch geleverd door een shady wit busje :grimacing:

Mysterieus. 😅 Heb zelf ook vaker truffels besteld vanuit België maar ze werden nooit door een spannend shady busje geleverd, altijd gewoon door een random saaie postbode.

Fijne trip alvast! 😃:shamrock:

Cerberus

Wijs gebruiker
Ze zijn denk ik illegaal, anders had je hier ook smartshops. Als ze onderschept worden zeg je gewoon dat iemand anders een bestelling in je naam plaatste:)

Mysterieus. 😅 Heb zelf ook vaker truffels besteld vanuit België maar ze werden nooit door een spannend shady busje geleverd, altijd gewoon door een random saaie postbode.

Fijne trip alvast! 😃:shamrock:
Ja haha beetje vreemd, was wel degelijk een bezorger in een PostNL uniform maar het busje had geen logo en zag er best wel louche uit :sweatsmile:

Thank uuuu :grin::grin:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik weet niet hoe ze dat in België doen, maar het lijkt me wel een beetje onhandig als de pakketpost op willekeurige basis wordt bezorgd.

Dirkdirk

DF-koning
In sommige landen kan je geeneens paddo's kopen, maar koop je een landkaart met de locatie waar je ze kunt plukken.

Nihilist88

Badass junkie
Ik weet niet precies hoe het in België zit, maar ik verwacht niet dat je problemen krijgt. Truffels zijn in België naar mijn weten niet illegaal. Mocht dit het geval zijn dan zou je ze natuurlijk ook niet fysiek in een winkel kunnen kopen. Heb hier in Nederland ook truffels online besteld en dit kwam binnen in een discrete verpakking.Wat je kan doen om jezelf een beter gevoel te geven is om reviews te lezen van de website waar je truffels wilt gaan kopen, is het bij andere mensen ook binnen gekomen enz.
Truffs zijn hier in België ni te koop, kocht ook altijd in Nederland, Breda of Eindhoven. Meerdere malen, online via smartshop,*modknip: namen van verkooppunten, RC vendors en winkels noemen is niet toegestaan*. (smartshops mogen toch bij naam genoemd worden, wegens gewoon legale shop) besteld, nooit problemen ervaren. Maar de wet in België voor het bezit, verkoop en invoer van psychedelica is verboden, de wet voorziet gevangenisstraffen v 3 maanden tot 5 jaar en hoge geldboetes. Zelfs het plukken van psychedelische paddestoelen is bij wet verboden. Dit is natuurlijk, de uiterst theoretische letter vd wet. Kwas me er zelf eigenlijk ook niet zo bewust van, dat dit zo zwaar bestraft kan worden, ivm cannabis.

Laatst bewerkt door een moderator:

0t0lerance

Bewuste gebruiker
In sommige landen kan je geeneens paddo's kopen, maar koop je een landkaart met de locatie waar je ze kunt plukken.
fd10c11f-5b7d-4968-af11-10b2d8ba6c42.jpg
toevallig deze gister binnen gekregen, toch wel interessant hoeveel soorten op elkaar lijken.. even bladeren en er zijn genoeg soorten die lijken op een psilocybe azurescens of - cyanescense (blauwwordend kaalkopje).. ik laat de rol van "praegustatores" wel aan een ander over.

Bovenaan