Truffels verorberen

Spacieweezie

Experimenterende gebruiker
hallo,
Wat vrienden en ik gaan vanmiddag in het park atlantis truffels verorberen. Nu heb ik een keer truffels op, maar ik walg echt van de smaak :wink:. Ik lust ook geen walnoten en ik kon de smaak van de vorige truffels hier perfect me associëren.
We wilden eerst thee ervan maken, maar daar hebben we geen tijd en geen plek om het te maken voor.
Heeft iemand tips hoe je het het beste kan eten zonder dat je echt last hebt van de smaak?
b.v. wat voor drinken of eten kan je het beste bij het eten van de truffels combineren?

KoxBox

Badass junkie
Spacieweezie zei:
hallo,
Wat vrienden en ik gaan vanmiddag in het park atlantis truffels verorberen. Nu heb ik een keer truffels op, maar ik walg echt van de smaak :wink:. Ik lust ook geen walnoten en ik kon de smaak van de vorige truffels hier perfect me associëren.
We wilden eerst thee ervan maken, maar daar hebben we geen tijd en geen plek om het te maken voor.
Heeft iemand tips hoe je het het beste kan eten zonder dat je echt last hebt van de smaak?
b.v. wat voor drinken of eten kan je het beste bij het eten van de truffels combineren?

Ik eet (paddo's dan maar maakt niet uit) altijd chocolade erbij, dat werkt wel goed.
Iets zuur neemt ook de smaak weg zoals fanta lemon bv. of dergelijke.

bbn

Sowieso snel verorberen: gooi er gwn een aantal in je mond, verstand op nul en kauwen als een gek en binnenslikken en dat doen tot ze weg zijn.. Neus dichtknijpen helpt ook..

Elohtibbar

Badass junkie
Ik zou dan toch iets meer moeite doen om thee te maken. Zorg dat je vlak voor je weggaat kokend (het moet nog koken, neem geen water mee dat al is afgekoeld!) water in een thermoskan giet, en gooi hier de truffels erin. Draai de thermoskan dicht en neem het mee naar het park, en stop nog een theezakje in je tas. Laat het minimaal 20 minuten trekken, schroef je thermoskan weer open en doe het theezakje erbij. Zo heb je niet echt ruimte nodig om thee te maken, het enige wat je nodig hebt is een thermoskan en kokend water en dan kun je de rest buiten doen. Succes.

MagicMush

Truffels vind ik persoonlijk lekker (of nouja, niet vies), bij paddo's heb ik echter hetzelfdle probleem. Hoe hard ik mijn verstand ook op 0 probeer te zetten, ik ga er automatisch van kokhalzen.

Ik heb gemerkt dat als ik een stuk chocolade erbij doe (bonbon bloc is lekker zacht / overheerst) dan proef ik het bijna niet of helemaal niet. Neus erbij dichtknijpen helpt ook een heleboel, dan proef je helemaal niks meer van de paddo's/truffels.

Spacieweezie

Bedankt voor de tips!!
we hebben uiteindelijk chocolade met hazelnoten gebruikt,
hazelnoten omdat je dan niet merkt dat je ook nog op truffels kauwt :wink:
alleen na het eten kon mijn maag het niet allemaal binnen gouden :tearsofjoy: maar dat was eigenlijk niet zo'n probleem xD
@Rabbithole; we konden geen thee meer maken ivm ouders enzo :( hadden we geen tijd voor.
de trip was daarentegen heel vet en intressant.

Agustin

Rabbithole zei:
Ik zou dan toch iets meer moeite doen om thee te maken. Zorg dat je vlak voor je weggaat kokend (het moet nog koken, neem geen water mee dat al is afgekoeld!) water in een thermoskan giet, en gooi hier de truffels erin. Draai de thermoskan dicht en neem het mee naar het park, en stop nog een theezakje in je tas. Laat het minimaal 20 minuten trekken, schroef je thermoskan weer open en doe het theezakje erbij. Zo heb je niet echt ruimte nodig om thee te maken, het enige wat je nodig hebt is een thermoskan en kokend water en dan kun je de rest buiten doen. Succes.

Dat is best wel een brilliant idee eigenlijk, ik vind de smaak van truffels ook ontzettend goor. Maar als je er thee van maakt, gaat er dan niks van de werkende stof verloren? En moet het water echt koken?

Elohtibbar

Badass junkie
Agustin zei:
Rabbithole zei:

Dat is best wel een brilliant idee eigenlijk, ik vind de smaak van truffels ook ontzettend goor. Maar als je er thee van maakt, gaat er dan niks van de werkende stof verloren? En moet het water echt koken?

Nee tuurlijk niet, dit heb ik toch niet zelf bedacht. :wink: Thee trekken is een hele bekende methode en een goed alternatief van eten. Bedenk wel dat de trip heftiger op komt zetten en vaak ook wat heftiger is, maar ook een stuk korter dan wanneer je ze eet. En ja, het water moet echt koken, als het niet heet genoeg is extraheer je de werkzame stoffen niet en zit je met natte zompige truffels en niet werkende thee.

Elohtibbar

Badass junkie
Je laat je water toch eerst koken voordat je het op de truffels giet? Als je gewone thee zet laat je je water ook koken, en giet je kokend water in een pot. Als je het water in een dichte pot doet hoef je hem niet op het vuur te laten borrelen, dan blijft het water warm genoeg en hoef je de pot alleen maar ergens neer te zetten en te wachten. Maar je kan niet lauw water over je truffels gieten en dan verwachten dat je ervan gaat trippen.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik hou het gewoon op het vuur.
Water naar het kookpunt brengen, dan gas even uit en truffels erbij.
Na 5 minuten gas weer aan(laag) zonder het te laten koken ( er bij blijven dus!)

Maar met water van 80 graden lukt het net zo goed als met 100graden.
Als je de warmte bron weghaald en dan pas de truffels erbij doet is net niet kokend water natuurlijk wel belangrijk.

Elohtibbar

Badass junkie
PepTalk zei:
Ik hou het gewoon op het vuur.
Water naar het kookpunt brengen, dan gas even uit en truffels erbij.
Na 5 minuten gas weer aan(laag) zonder het te laten koken ( er bij blijven dus!)

Maar met water van 80 graden lukt het net zo goed als met 100graden.
Als je de warmte bron weghaald en dan pas de truffels erbij doet is net niet kokend water natuurlijk wel belangrijk.

Je laatste zin, dat bedoelde ik ja. Je moet niet met lauw water beginnen, het moet net koken, maar de warmtebron hoeft daarna niet meer aanwezig te zijn.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Zijn hier niet al zoveel topic's over ? :P Mischien wordt het tijd dat iemand zich eens de moeite doet om een sticky te maken over hoe eet ik mijn paddestoelen op :)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Sublimo zei:
Zijn hier niet al zoveel topic's over ? :P Mischien wordt het tijd dat iemand zich eens de moeite doet om een sticky te maken over hoe eet ik mijn paddestoelen op :)

''17 - Paddothee
Paddo’s kunnen simpelweg gegeten worden, maar je kunt er ook thee van zetten. Bedenk wel dat een trip sneller op komt zetten dan bij het eten van paddo’s, en soms iets heftiger is, terwijl de duur van de trip meestal iets korter is.

Recept: Doe het water in een pan en laat het koken. Voeg de paddenstoelen toe, nadat je ze in fijne stukjes hebt gesneden. Laat het geheel koken op zacht vuur. Roer af en toe een beetje, terwijl je er op toe ziet dat het water niet gaat borrelen. Na 20 minuten is de thee gereed! Schenk het door een zeefje of koffiefilter in een ruime mok, en laat eventueel een theezakje meetrekken. Knijp het paddoresidu zoveel mogelijk uit, waarna het weggegooid kan worden.

Er is vaak enige angst bij mensen die voor het eerst thee zetten dat de hitte de werkzame stoffen zou aantasten. In de praktijk blijkt echter dat als een paddothee niet werkzaam is, dat dit vaak komt doordat het water juist niet warm genoeg was. Ga dus geen thee zetten met lauw geworden water uit een waterkoker oid. Gebruik altijd een fornuis of kookelement.''

Bron: Het sticky op dit forum: ''Alles wat je wilt weten over paddo's''

viewtopic.php?f=7&t=16848

:grin:

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
PepTalk zei:
Sublimo zei:

''17 - Paddothee
Paddo’s kunnen simpelweg gegeten worden, maar je kunt er ook thee van zetten. Bedenk wel dat een trip sneller op komt zetten dan bij het eten van paddo’s, en soms iets heftiger is, terwijl de duur van de trip meestal iets korter is.

Recept: Doe het water in een pan en laat het koken. Voeg de paddenstoelen toe, nadat je ze in fijne stukjes hebt gesneden. Laat het geheel koken op zacht vuur. Roer af en toe een beetje, terwijl je er op toe ziet dat het water niet gaat borrelen. Na 20 minuten is de thee gereed! Schenk het door een zeefje of koffiefilter in een ruime mok, en laat eventueel een theezakje meetrekken. Knijp het paddoresidu zoveel mogelijk uit, waarna het weggegooid kan worden.

Er is vaak enige angst bij mensen die voor het eerst thee zetten dat de hitte de werkzame stoffen zou aantasten. In de praktijk blijkt echter dat als een paddothee niet werkzaam is, dat dit vaak komt doordat het water juist niet warm genoeg was. Ga dus geen thee zetten met lauw geworden water uit een waterkoker oid. Gebruik altijd een fornuis of kookelement.''

Bron: Het sticky op dit forum: ''Alles wat je wilt weten over paddo's''

http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=16848

:grin:

Ah dat heb ik zeker weer gemist :P

Bovenaan