Truffels

keesjoe

Newbie
Ik ga zaterdag met een groep vrienden naar Amsterdam. In Amsteram gaan wij met ze alle truffels halen om vervolgens in de avond te gebruiken. We gebruiken ze vrij laat rond 12 uur want eerst hebben we een verjaardag van een goede vriend. Ik ben niet erg ervaren met paddo's/truffels ik rook alleen al zo een 5 jaar wiet en hasj. Hebben jullie tips of ervaringen die ik goed kan gebruiken? Ook weet ik niet wat een geschikte hoeveelheid is want ik hoef geen kleine dosering waar ik haast niks van merk maar ook niet zoveel dat het een bad-trip veroorzaakt. Ik zou graag is een andere ervaring dan wiet/hasj of alcohol willen meemaken.

Bedankt :wink: !!

afraidtech

Bewuste gebruiker
een bad-trip ligt niet aan de hoeveelheid die je neemt, dat ligt aan je zelf hoe sterk jij in je schoenen staat.

ik zal op die verjaardag geen alcohol drinken (dit zelf nog nooit geprobeerd, maar ik kan er mij wat bij voorstellen)

eet zeker 4 tot 6 uur van te voren niets.

ga coole dingen doen, wandelen, lekkere muziekjes luisteren of uiteraard sphongle.

nou ja dat soort dingen.

Immo

Badass junkie
afraidtech zei:
een bad-trip ligt niet aan de hoeveelheid die je neemt, dat ligt aan je zelf hoe sterk jij in je schoenen staat.

Iemand die sterk in zijn schoenen staat kan ook best fout gaan hoor.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Zaterdag is nogal snel. Lees je eens in op dit forum voordat je ze neemt, dit leverd je veel informatie op en kan je ook veel ellende besparen.

Ga niet over één nacht ijs.

Drientje

DF-koning
Petrovic zei:
Zaterdag is nogal snel. Lees je eens in op dit forum voordat je ze neemt, dit leverd je veel informatie op en kan je ook veel ellende besparen.

Dat en zorg voor een goede SET en SETTING. (Dus mindset = niet bezorgd, blij en opgeruimd gemoed, setting = met de juiste mensen, tegen wie je durft te zeggen dat het niet goed gaat, op een veilige plaats, waar jij je goed voelt en waar genoeg te doen is voor trippers.)

Lees dit uiterst nauwkeurig en verwissel de woorden LSD met truffels.

Daantjuh2

Newbie
Wat me wel opgevallen is dat de dosering zoals bijvoorbeeld vermeld op Azarius een zeer correcte is.Daar wordt n dosering van 5-9mg geadviseerd voor n normale trip en ik kan je zeggen dat die 5mg een leuke dosering is voor een 1e x! :grin:
Ennuh; wat er eenmaal in zit, gaat er niet zo maar uit;bijpakken kan altijd! :wink:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Daantjuh2 zei:
Wat me wel opgevallen is dat de dosering zoals bijvoorbeeld vermeld op Azarius een zeer correcte is.Daar wordt n dosering van 5-9mg geadviseerd voor n normale trip en ik kan je zeggen dat die 5mg een leuke dosering is voor een 1e x! :grin:
Ennuh; wat er eenmaal in zit, gaat er niet zo maar uit;bijpakken kan altijd! :wink:

Gram, geen mg.
Ik heb persoonlijk nog niet heel erg veel trip-ervaring maar vind 10gram truffels (gemiddeld 1 portie) toch wel het minimale maar dit is persoonlijk natuurlijk.

Zou voor 1e keer tussen de 7,5 en 10 gram vers gaan.

Drientje zei:
Petrovic zei:

Dat en zorg voor een goede SET en SETTING. (Dus mindset = niet bezorgd, blij en opgeruimd gemoed, setting = met de juiste mensen, tegen wie je durft te zeggen dat het niet goed gaat, op een veilige plaats, waar jij je goed voelt en waar genoeg te doen is voor trippers.)

Lees dit uiterst nauwkeurig en verwissel de woorden LSD met truffels.
En dit, hoewel ik de laatste zin niet begrijp.

Drientje

DF-koning
PepTalk zei:
En dit, hoewel ik de laatste zin niet begrijp.
Die laatste zin verwijst naar een handleiding voor beginnende trippers op LSD maar er staan veel tips in voor trippen in het algemeen zoals dat leuke lampjes het goed doen en dat je wat eten klaar kan zetten.

Daantjuh2

Newbie
]

Gram, geen mg.
Ik heb persoonlijk nog niet heel erg veel trip-ervaring maar vind 10gram truffels (gemiddeld 1 portie) toch wel het minimale maar dit is persoonlijk natuurlijk.

Zou voor 1e keer tussen de 7,5 en 10 gram vers gaan.

oepss... uiteraard Gram!
Bedoel enkel aan te geven dat het een indicatie is die met de werkelijkheid overeenkomt waarbij ik uiteraard alleen uit eigen ervaring kan spreken.

Tigg

Belezen gebruiker
Mijn eerste paddo ervaring was ook met truffels. We hebben met 4 man 45 gram philosophers stones gegeten (volgens de shop van 15g een portie). Dus ongeveer 11-12 gram per persoon. Dit gaf een heerlijke trip voor ons allen.

Verder raad ik leuke muziek aan. Pink Floyd is een aanrader, ik had op een bepaald moment het gevoel dat het geluid jeukte in mijn buik, dat was heerlijk.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Snap ik, maar ik wilde alleen aangeven dat het niet voor iedereen de ideale en leuke beginners dosis is.

Mijn eerste keer ( alles super goed en mooi geregeld, zeer veel zin en er opverheugd) nam ik 5 gram truffels en vond het maar een flop, maar met minder beginnen is wel altijd beter dan teveel nemen natuurlijk!

Daantjuh2

Newbie
Liever een goede eerste kennismaking; een eerste indruk maak/krijg je maar 1x. Ontvang, wees verrast & ervaar :wink: .
Begrijp dat het voor de ervaren trippers, zoals jij wellicht, iets anders ligt.Daarom is het ook vaak lastig om een juiste dosering aan te geven. We kunnen enkel ervaringen delen en hieruit leren, da's voor mij al heel kostbaar en leerzaam kan ik je zeggen!

Tonini

Newbie
Gewoon doen zou ik zeggen.

Ik heb zelf afgelopen zomervakantie paddo's op. hartsikke geweldig!
Ik zou als ik jou was niet drinken tussendoor. Blowen maakt echt niks uit, dat voel je niet.

Echt doen hartstikke gaaf! Truffels zijn niet erg heftig

a1b2c3d4

Wijs gebruiker
Vorige vrijdag nog truffels gedaan, 10 gram Mexicana samen met een maat (ieder 5). Hij begon van die 5 gram al lichte visuals te zien (kleurpatroontjes enzo), terwijl ik nog geen reet voelde.

Truffels gecombineerd met wiet, heerlijk, geeft een compleet andere draai aan het effect.
Kreeg uiteindelijk het stoner gevoel dat je zeg maar in films ziet, net zoals bijv in That 70's Show.

Wat ik wel vaag vond, is dat het effect in vlagen kwam. Dan voel je je "normaal" en plots krijg je een zwaar gevoel in je buik en een halve minuut later zit je weer flink te spacen :mrgreen:

In de avond waren we bij mn maat op de stijger op de bank te gaan liggen, muziekje aan en naar de lucht te kijken. Het was een pikzwarte lucht, sterretjes ertussen en rodeachtige wolken en daar konden we uren naar kijken leek het wel.
Het hoogtepunt van die avond, was toen we naar zn kamer gingen (nee, niet doordenken!!!!), muziek keihard aanzette, ik op de bank, hij op zn bed gingen liggen met de lichten uit en ogen dicht. Helemaal wegspacen in de muziek inclusief Closed Eye Visuals, die perfect bij de muziek pasten. Bij nummer van Linkin Park, With You (remix) had ik het gevoel boven een soort van ruimtestation te zweven en bij zon nummer van Pink Floyd keek ik naar oranje bergen en had ik het gevoel in een soort van oranje weiland te zijn.

Volgende keer ga ik wss 10 gram Atlantis doen.

Bovenaan