Truffels

KoxBox

Badass junkie
LaZeR zei:
Hey,
http://www.azarius.nl/smartshop/shrooms ... m_growing/
Hier zijn 3 soorten truffels,
Schijnen ze door revieuws alle 3 hetzelfde kwa werking te hebben?
Het zou dan toch ook niet uitmaken de goedkoopste kopen en die eerst te proberen?
Kan het prijsverschil zoveel uitmaken door de "productie"?
Mvg,

Ten eerste is het review.. Maar goed.
Qua sterkte van werking: Mexicana - Tampanensis - Atlantis (van "zwak" naar sterk)
Meestal zijn ze duurder naargelang ze potenter zijn, dus voor de productie maakt dit waarschijnlijk weinig uit.

Wat ik hierboven getypt heb over sterkte is echter subjectief, je kan van een zwakkere soort een sterkere trip hebben dan van een sterkere soort. Maar over het algemeen wordt de "zwakkere" soort ook aanzien als zwakker dus kan je dit wel als een representatieve richtlijn aanzien.

Ik ben nog altijd van mening dat je beter paddestoelen eet maargoed doordat deze niet meer legaal te verkrijgen zijn (behalve als je ze zelf wil gaan kweken, aanrader!) zal dit wel een "waardige" vervanger zijn... Zo lijkt het toch. Maar niet voor mij, ik voelde er niets van..

RobTrip

Belezen gebruiker
Dit heeft puur te maken met de zeldzaamheid van de truffel. De ene truffel komt meer voor dan de andere, waardoor er een prijsverschil ontstaat. Het heeft niets met de sterkte te maken, de een is niet per definitie sterker dan de andere.

KoxBox

Badass junkie
RobTrip zei:
Dit heeft puur te maken met de zeldzaamheid van de truffel. De ene truffel komt meer voor dan de andere, waardoor er een prijsverschil ontstaat. Het heeft niets met de sterkte te maken, de een is niet per definitie sterker dan de andere.

Maakt toch niets uit? Als je er de sporen van hebt, heeft het toch niets meer te maken met de zeldzaamheid....

En ik zei toch al dat het subjectief is.(m.a.w dat de een niet per definitie sterker is dan de ander)

LaZeR

Experimenterende gebruiker
Is goed, alvast bedankt.
Nog klein vraagje, mensen die dat via internet bestellen, zijn die niet "rot" tegen dat die toekomen?
Want wat is nu de exacte bewaartijd ongeveer van die truffels?

KoxBox

Badass junkie
LaZeR zei:
Is goed, alvast bedankt.
Nog klein vraagje, mensen die dat via internet bestellen, zijn die niet "rot" tegen dat die toekomen?
Want wat is nu de exacte bewaartijd ongeveer van die truffels?

De truffels worden tegenwoordig vacuüm getrokken in zakken. (Heb ik hier ergens gelezen, bij mij waren het gewoon de standaard doosjes)

Meestal zijn ze zeker nog een dag of 5 goed als je ze krijgt, dus gewoon meteen in de koelkast leggen en dan blijven ze goed. Er staat altijd een houdbaarheidsdatum op.

Bovenaan