Twee vragen over paddo's

't Gaat hier om een vraag over de houdbaarheid van versgekochte paddo's.

Men zegt dat ze dus uiterlijk 3 tot 4 dagen houdbaar zijn mits je ze niet droogt. Maar wat gebeurt ermee als je ze bijvoorbeeld een week in de koelkast laat liggen en er dan aan begint? Daalt de qualiteit? Worden ze zo smerig dat je er niet eens meer aan wilt beginnen?

En tweede vraag; ik heb drie porties paddo's gehaald, twee porties Equadoriaanse en 1 portie Mexicaanse. De laatste wil ik eigenlijk nu eten, of misschien de helft - ik ben aan het schrijven en wil ermee inspiratie opdoen in plaats van nog een avond alcohol geïnduceerde vreugde. Stel ik zou nu een halve portie nemen, zou het nut hebben om maandag de Equadoriaanse nog te nemen of zou het te kort achter elkaar zijn waardoor de trip onwaardig word, dat ik hem nauwelijks meer merk?

teebo

Bewuste gebruiker
ik droog ze altijd direct, tenzij het voor gauw te gebruiken is, want vers smaken veel beter. na een tijd worden ze wa wit (lekker aanvulling) en zwart (vies) ik denk dat je er wel wat buikpijn van krijgt maar de werkzame stoffen blijven erin.
2. ik heb al twee keer twee keer getript met een dag of twee tussen en de tweede trip is meestal wel wat lichter maar ook veel mellower, dromeriger en minder body load enzo.

pythregius

Bewuste gebruiker
wanneer de paddo aan het begin zijn om er niet meer lekker uit te zien dan moet je ze verwerken, in thee bijvoorbeeld, zorg dat je de paddo's niet hoger dan 80 graden in het water pleurt en alat de paddo's 10 minuten trekken, boven de 65 graden worden alle bacteriën gedood, en beinnen 10 minuten zal er geen werkzame stof naar de klote gaan, wel na tien minuten vruchtensap of iets dergelijks erop gooien zodat de temperatuur snel weer laag is.
dan kun je ze vervolgens nog een week in je koelkast houden :wink:
voor mij dus 2 weken houdbaar als ze de shop uit komen :mrgreen:
maar ik vreet eigenlijk alleen nog men eigen paddo's het lieft direct na het plukken :hearteyes:

Aapje

Newbie
Een vruchtensap lijkt me niet zo goed plan, vermindert de werking van de paddestoeltjes.

Verder ligt het beetje aan de soort, en paddo's zijn nooit echt lekker dus qua ranzigheid zal het niet veel uitmaken. De kwaliteit zal niet dalen, maar je moet het niet te lang erinlaten.

Antwoord op je 2e vraag. Het is zeker te kort achter elkaar. Door gebruik van paddo's ontstaat er een bepaalde tolerantie in je lichaam waardoor de werking sterk afneemt komende tijd. Als je een halve neemt dan zou ik pas na een maand weer verder kijken om het maximale effect uit de porties te halen.

Aapje

Newbie
Er zal geen verbod op paddo's komen, alleen op de verkoop van paddo's als er uberhaupt een bod komt.

edwin__

Belezen gebruiker
Aapje zei:
Er zal geen verbod op paddo's komen, alleen op de verkoop van paddo's als er uberhaupt een bod komt.

hij zal zijn eigen ego wel strelen, maar mij op mijn ziel trappen. wat die dingen wel niet voor een super positieve wending aan mijn leven gegevene hebben. dat MOET iedereen ervaren.

Bovenaan