Ja en leek erop dat je zo'n N=1 anekdote wilde ophangen. Die zijn er in dit topic namelijk genoeg geweest. Als dat niet je intentie was en je inziet dat het om gemiddeldes gaat ... prima. Viel me gewoon op dat je deze anekdote aanhaalde.Heb je wel gelezen wat ik zei? Ik gaf alleen een anekdote, een reden waarom ik liever heb dat iedereen zich test.
Sowieso op dit moment de makkelijkste en belangrijkste als het gaat om de druk op de zorg te verminderen. Maar zeker niet de enige maatregel die nodig is.Vaccinatie de belangrijkste maatregel..?
Wat is dit nou weer voor onzinnig gebrabbel?Niet relevant voor vrijwel alle besmettingen. 0,001% (ik noem maar wat) * 20 = nogsteeds praktisch 0.
Nee iedereen moet gevaccineerd worden. Waarbij het voor de risicogroepen het belangrijkste is maar ook voor de andere groepen helpt. Een kleine kans maal vele miljoenen personen loopt uiteindelijk toch op. Zeker in een land waar de gezondheidszorg kapot-bezuinigd is door jarenlang VVD-beleid.IC- en ziekenhuisbezetting beperken met vaccinaties gaat pas echt een rol spelen wanneer je gaat kijken naar risicogroepen. En die moeten gevaccineerd worden, imo.
Niet specifiek de 19 jarigen. Maar iedereen. Ook gezonde 19 jarigen kunnen op de IC belanden. Sterker nog ik ken er 1 van 17 die in de eerste golf op de IC belandde. Die kans is klein inderdaad. Maar met 17 miljoen mensen bij lange na niet 0 zoals jij hier onterecht doet vermoeden.Ja, geweldig idee… Druk uitoefenen óók op kerngezonde 19-jarigen om zich te laten vaccineren, anders belanden ze op de IC!!
Je vind het misschien niet prettig om te lezen maar je hebt er wel degelijk iets mee te maken.Laat mij er alsjeblieft buiten, ik heb helemaal niks met dst probleem in ziekenhuizen te maken… Het gros van de ongevaccineerde mensen heeft dat niet.
Daar heb je natuurlijk wel gelijk in. Maar ik vind dat niet zo vreemd als je bijdraagt aan de overbelasting van de zorg en de nieuwe lockdowns die nodig zijn nu.Ondanks dat ik de humor er in zie vind ik het jammer dat er weer wordt gespot met mensen die tegen het vaccin en de maatregelingen zijn