Goed zo! Als je achter de beslissing staat, welke ook, volhouden!Nee, bedoel ook gewoon weg. Ik ga me zeker niet bedenken
Goed zo! Als je achter de beslissing staat, welke ook, volhouden!Nee, bedoel ook gewoon weg. Ik ga me zeker niet bedenken
Helemaal mee eens!Goed zo! Als je achter de beslissing staat, welke ook, volhouden!
90% van de klanten die ik had wilde geen vaccin en waren daar écht van overtuigd. Nu willen ze toch op vakantie en heeft denk ik maar 10% er voor gekozen het niet te doen. Ben ook wel een beetje teleurgesteld in de ruggengraat van mensen.Zitten we nu onderhand niet bijna op die 70% vaccinatiegraad? Kan het niet precies terugvinden. Wel dat er 12,4 miljoen(!!!) vaccinaties zijn toegediend, waarvan 4 miljoen tweede vaccinaties. Maar de vaccinatiegraad gaat om "volledig gevaccineerden" toch? En met Janssen hoef je maar 1 prik daarvoor, dus de vaccinatiegraad in percentage uitgedrukt is mij nu onduidelijk.
Hopelijk kan het gedram dan straks ophouden en worden niet-gevaccineerden ook nog als volwaardige mensen gezien.
Ja, terwijl je eigenlijk niet wou, maar je dan toch in laten spuiten om op vakantie te gaan of naar festivals te kunnen zonder te hoeven testen. Dat zijn in mijn ogen redenen van niks. Die tellen dan wel weer mee voor de vaccinatiegraad, maar waarom oh waarom heb ik toch het idee dat ze straks niet tevreden zullen zijn met 70% en dat het hoger moet?90% van de klanten die ik had wilde geen vaccin en waren daar écht van overtuigd. Nu willen ze toch op vakantie en heeft denk ik maar 10% er voor gekozen het niet te doen. Ben ook wel een beetje teleurgesteld in de ruggengraat van mensen.
Ik zie iedereen als volwaardig mens! Gevaccineerd of niet!Hopelijk kan het gedram dan straks ophouden en worden niet-gevaccineerden ook nog als volwaardige mensen gezien.
Dat is wel zwak ja vind ik... Blijf dan bij je standpunt. En dat voor vakantie!90% van de klanten die ik had wilde geen vaccin en waren daar écht van overtuigd. Nu willen ze toch op vakantie en heeft denk ik maar 10% er voor gekozen het niet te doen. Ben ook wel een beetje teleurgesteld in de ruggengraat van mensen.
Ja dat weet ik van jou en zo zullen er nog veel meer zijn die zo denken, maar toch ook veel niet. En het is vooral de overheid (en media natuurlijk) die die verdeeldheid zaaien. Echt heel handig, een sterk land is een verenigd land, niet een verdeeld land. (doet je toch denken niet?)Ik zie iedereen als volwaardig mens! Gevaccineerd of niet!
Tis ieders keuze. Ik ben wel gevaccineerd maar maak me echt niet druk om wie dat niet doet. Sta er gewoon dicht naast, raak ze aan en heb respect voor hun keuze. Jammer idd dat de overheid hier zoveel verdeeldheid over zaait!
Het ging hier lijkt mij om mensen die geen interesse hadden in vaccineren, maar het toch deden om op vakantie te kunnen.Ik heb me ook bedacht. Waarom heeft dat iets te maken met doorzettings vermogen?
Gemakzucht. Ja, laten vaccineren omdat dat makkelijker is dan steeds laten testen.En daarnaast mag je gratis getest worden in juli en augustus als je de grens over wil. Dus daar hoef je het niet voor te doen.
Als je zelf betere redenen hebt waarom je van mening bent veranderd, hoef je je ook niet aangesproken te voelen, toch?
Naar een tijdperk waar niks meer zoals voor corona’s was.Ik ben gewoon benieuwd waar dit heen gaat…
Volgende week zondagochtend om 9:15 vaccin halen pffff hoe verzinnen ze het zo vroeg 😬
Heb de 2e van de week gehad, wel blij dat nu helemaal gedaan isHaha, ik had mijn tweede vaccinatie om 8.45 uur ‘s morgens, onmenselijk! xD Succes![]()
Haha, ik had mijn tweede vaccinatie om 8.45 uur ‘s morgens, onmenselijk! xD Succes![]()
Zover ik begrepen heb kan het kloppen dat ze enigszins door het lichaam gaan, maar is dit geen reden tot zorg.
Ik ben verre van iemand met veel verstand van deze zaken en pretendeer niet inhoudelijk alles te begrijpen wat hier gezegd wordt, maar hier is onder andere de uitvinder van mRNA-vaccins zelf aan het woord en die klinkt toch vrij bezorgd over de corona vaccins. Dus het lijkt mij een valide bron om naar te luisteren. Het spike eiwit zou niet in de schouder blijven, daar waar geprikt wordt, maar zich verspreiden door het hele lichaam heen en gevaarlijk zijn.
Niet om mensen angst aan te jagen, maar zoiets wil je toch weten alvorens je je laat vaccineren.
Corrigeer me alsjeblieft als ik hier foutieve dingen zeg. Ook benieuwd naar meningen van mensen die hier inhoudelijk meer van begrijpen.
Heb je de video's ook gezien? Dit zijn niet zomaar mensen die zich zorgen maken.Zover ik begrepen heb kan het kloppen dat ze enigszins door het lichaam gaan, maar is dit geen reden tot zorg.
Carolyn Coyne, a professor of molecular genetics and biology at Duke University, previously told USA TODAY that spike proteins do stay in the body for some time. But the proteins are eventually broken down, and the vaccines are constructed in a way that limits the ability of the proteins to fully bind to cells and create more infectious particles.
"There is no scientific data to indicate that the spike protein is toxic or that it lingers at any toxic level in the body after vaccination," Abby Capobianco, press officer for the FDA, said in an email.
![]()
Fact check: COVID-19 vaccines don't produce dangerous toxins
Public health officials say the coronavirus vaccines are safe and effective at preventing severe COVID-19 cases.eu.usatoday.com
Er zijn veel meer mensen en wetenschappers die geloven dat de vaccins meer goed dan kwaad doen. De wetenschappelijke consensus is overduidelijk dat de vaccins overwegend veilig en effectief zijn. Er is ook een actieve minderheid die waarschuwt voor de gevaren. Ook de in de samenleving zie je dat het gros van de mensen vertrouwen heeft in de vaccins en een klein deel niet. Volgens mij hebben de meeste mensen hun keuze gemaakt en dat is ook prima. We leven uiteindelijk in een vrij land waar mensen zelf keuzes kunnen maken.En ja, er zijn ook mensen die zeggen dat er geen reden is voor zorgen
En heb jij de video's gezien?Er zijn veel meer mensen en wetenschappers die geloven dat de vaccins meer goed dan kwaad doen. De wetenschappelijke consensus is overduidelijk dat de vaccins overwegend veilig en effectief zijn. Er is ook een actieve minderheid die waarschuwt voor de gevaren. Ook de in de samenleving zie je dat het gros van de mensen vertrouwen heeft in de vaccins en een klein deel niet. Volgens mij hebben de meeste mensen hun keuze gemaakt en dat is ook prima. We leven uiteindelijk in een vrij land waar mensen zelf keuzes kunnen maken.
We hebben op dit forum bij de eerste coronagolf ook verschillende meningen gehad of het nuttig/nodig was om wc-papier en paracetamol te hamsteren en of de maatregelen versoepeld zouden worden nadat de vaccins hun werk hadden gedaan of dat de overheid ons voor altijd zou beperken in onze vrijheid. Achteraf gezien kun je volgens mij prima beoordelen welk inzicht de juiste was. Van te voren is dat gewoon een stuk lastiger.
Misschien blijkt uiteindelijk dat de vaccins toch meer bijwerkingen hebben dan verwacht. Misschien blijkt achteraf dat het niet nemen van het vaccin tot meer ziekte heeft geleid in die groep. Net zoals met de vorige discussies zal dat ook hier vanzelf duidelijk worden, Laten we voor nu gewoon ieders keuze respecteren. Ik ga in ieder geval geen mensen pushen een vaccin te nemen maar ik heb er wel begrip voor dat het niet nemen van een vaccin bepaalde consequenties kan hebben.
Hier spreek je jezelf dan weer in tegen.Laten we voor nu gewoon ieders keuze respecteren. Ik ga in ieder geval geen mensen pushen een vaccin te nemen maar ik heb er wel begrip voor dat het niet nemen van een vaccin bepaalde consequenties kan hebben.
Ja heb ik.En heb jij de video's gezien?
Dat is de interpretatie die zij eraan geven. Het is in de wetenschap gewoon vaak zo dat veel wetenschappers het ergens over eens zijn (de aarde is rond, de mens is ontstaan uit evolutie, corona-vaccins werken) en een aantal mensen hier kritische kanttekeningen bij zetten. Vaak heeft die wetenschappelijke meerderheid/consensus gelijk. Soms blijkt dat er iets wat voorheen werd aangenomen als 'waar' niet te kloppen en verschuift de consensus.Zij hebben het ook over die wetenschappelijke consensus, maar dat velen elkaar hierin achterna lopen uit angst niet in het narratief mee te gaan.
Dat is ook helemaal prima! Ik geef enkel aan dat er nog veel meer belangrijke mensen zijn die het tegenovergestelde beweren. Wie uiteindelijk gelijk heeft zal vanzelf blijken.Ik zie alleen dat zeer ervaren belangrijke mensen in dit vakgebied groot alarm slaan en deel dat hier, zodat ook dat geluid te horen is.
Waarom spreek ik mezelf tegen hier? Dat je vrij bent om keuzes te maken wil niet zeggen dat het geen consequenties heeft. Ik ben in Nederland vrij om mijn hele gezicht vol tattoos te zetten. Dat is nergens bij wet verboden. Maar het is een beetje kinderachtig om dan te gaan klagen dat je niet in aanmerking komt voor bepaalde beroepen waarbij een representatief uiterlijk noodzakelijk is.Hier spreek je jezelf dan weer in tegen.
"Ieders keus moet gerespecteerd worden, MAAR... je vind het wel terecht als er bepaalde consequenties zijn voor diegene die het vaccin niet nemen."
Dat is totaal geen goede vergelijking.Waarom spreek ik mezelf tegen hier? Dat je vrij bent om keuzes te maken wil niet zeggen dat het geen consequenties heeft. Ik ben in Nederland vrij om mijn hele gezicht vol tattoos te zetten. Dat is nergens bij wet verboden. Maar het is een beetje kinderachtig om dan te gaan klagen dat je niet in aanmerking komt voor bepaalde beroepen waarbij een representatief uiterlijk noodzakelijk is.
Maar dan heb je uiteindelijk geen vrijheid. Want echte vrijheid had betekend: geen repercussies omtrent je gezicht vol tekenen en afgekeurd worden op een bepaald beroep.Dat je vrij bent om keuzes te maken wil niet zeggen dat het geen consequenties heeft. Ik ben in Nederland vrij om mijn hele gezicht vol tattoos te zetten. Dat is nergens bij wet verboden. Maar het is een beetje kinderachtig om dan te gaan klagen dat je niet in aanmerking komt voor bepaalde beroepen waarbij een representatief uiterlijk noodzakelijk is.
Heb je de video's ook gezien? Dit zijn niet zomaar mensen die zich zorgen maken.
En ja, er zijn ook mensen die zeggen dat er geen reden is voor zorgen, maar de mensen hier zeggen dat er alle reden is om ons zorgen te maken en tonen ook aan waarom.
Is het soms ook een kwestie van niet wíllen weten dat mensen misschien de verkeerde keuze hebben gemaakt door deze vaccinatie? Dat er al "vast staat" dat het vaccin veilig is, mensen het genomen hebben en er cognitieve dissonantie optreedt wanneer er een ander geluid is te horen dat ze niet willen horen?
Het kan ook zijn dat wat jij linkt waar is, maar ik heb echt heel sterk het idee dat er een tunnelvisie heerst waarin mensen niet willen horen dat het misschien tóch een slecht idee was om zo gehaast de gehele wereldbevolking met een experimenteel vaccin in te enten.
Ja, dat is de interpretatie die zij eraan geven, maar we leven nu wel in een narratief waarin mensen hun baan verliezen als ze te kritisch zijn over deze vaccins. Dit heeft (misschien grote) invloed op de consensus, lijkt mij.Dat is de interpretatie die zij eraan geven. Het is in de wetenschap gewoon vaak zo dat veel wetenschappers het ergens over eens zijn (de aarde is rond, de mens is ontstaan uit evolutie, corona-vaccins werken) en een aantal mensen hier kritische kanttekeningen bij zetten. Vaak heeft die wetenschappelijke meerderheid/consensus gelijk. Soms blijkt dat er iets wat voorheen werd aangenomen als 'waar' niet te kloppen en verschuift de consensus.
We zullen niet met 100% zekerheid weten tot de toekomst zich aandient.
Volgens mij valt het ontslag door niet vaccineren echt behoorlijk mee, heb het idee dat dat wat opgeblazen geraakt is. De werkgever mag er officieel niet eens naar vragen omdat het medische informatie betreft.Ja, dat is de interpretatie die zij eraan geven, maar we leven nu wel in een narratief waarin mensen hun baan verliezen als ze te kritisch zijn over deze vaccins. Dit heeft (misschien grote) invloed op de consensus, lijkt mij.
Lipidenanodeeltjes (soort van afleveringmechanisme voor het vaccin/spike eiwit) blijven zich ophopen in het beenmerg en in de eierstokken (de twee stijgende lijnen).
Er wordt overal gezegd dat het vaccin veilig is voor zwangere vrouwen, maar is het dat? En de ophoping in het beenmerg zou een indicatie kunnen zijn voor kanker op langere termijn. Niet dat ze zeggen dat dit gaat gebeuren, maar dat het kán gebeuren. En dat we het niet weten, omdat er geen lange termijn testen is geweest.
Precies, daarom is iedereen die nu vaccineert een proefpersoon voor deze vaccins. 100% zekerheid heb je ook niet als er wél een lange termijn testperiode is geweest, maar dan had misschien wel uitgesloten kunnen worden dat mensen wellicht op grote schaal complicaties in het beenmerg en/of de eierstokken krijgen na zoveel maanden/jaren.
Nogmaals, ik ben echt een leek op dit gebied, maar zijn veel van deze dingen niet gewoon gezond verstand?
"You can vaccinate yourself but you can never unvaccinate"
Is het soms ook een kwestie van niet wíllen weten dat mensen misschien de verkeerde keuze hebben gemaakt door deze vaccinatie? Dat er al "vast staat" dat het vaccin veilig is, mensen het genomen hebben en er cognitieve dissonantie optreedt wanneer er een ander geluid is te horen dat ze niet willen horen?
Het kan ook zijn dat wat jij linkt waar is, maar ik heb echt heel sterk het idee dat er een tunnelvisie heerst waarin mensen niet willen horen dat het misschien tóch een slecht idee was om zo gehaast de gehele wereldbevolking met een experimenteel vaccin in te enten.
Ik werk voor de gemeente en de corona prik is vrijblijvend maar de Hepatitis A en B en Tetanus zijn verplicht.De werkgever mag er officieel niet eens naar vragen omdat het medische informatie betreft.
Toegegeven, ik mag dan wat een tunnelvisie hebben. Ik heb een zeer sterk gevoel dat deze hele zaak stinkt en dan neig ik ernaar, naar mensen met een bepaalde visie te luisteren. Natuurlijk zijn het wel heel wat meer mensen dan deze drie die vraagtekens plaatsen bij het vaccin.Ik denk eerder dat jij hier een beetje degene bent met een neiging tot tunnelvisie. In de filmpjes plaatsen drie mensen vraagtekens bij het vaccin, maar op verschillende plekken is ook weer commentaar daarop te lezen. Een heel snelle Google-search deed mij al kritiek op die uitspraken vinden. Een tunnelvisie houdt in dat je heel veel aandacht besteedt aan de kritische uitspraken van een paar personen die qua denkbeelden toevallig in jouw straatje passen. Die zullen er altijd zijn. Maar in dit geval zijn er gewoon immens veel meer wetenschappers met kennis van zaken die achter het vaccin staan. Een wetenschappelijke consensus wordt niet zomaar bereikt hoor. Daar is echt wel wat voor nodig.
Exact. Dus niet: het vaccin is veilig, maar de toekomst zal uitwijzen of het veilig is. En daar sta ik liever als toeschouwer, dan als proefpersoon in.Anyway, verder eens met wat hierboven al gezegd wordt: de toekomst zal het uitwijzen.
Dat is waar. Ik denk wel dat dit alles nog niet voorbij is, maar ook dat zullen we zien. We zijn in ieder geval verre van de maatschappij die we waren vóór corona. Er zijn versoepelingen, maar ook permanente invoeringen en gedragsverandering bij grote groepen mensen. Gedragsverandering waar jij en anderen misschien achter staan, maar anderen weer niet.Ik vind het zelf wel enigszins bijzonder dat ik de anti-vaxxers die eerder riepen dat eenmaal verstrengd, de maatregelen nooit meer versoepeld zouden worden, nu op sociale media verdacht weinig hoor. Het eerste wat Nederland ongeveer doet als het enigszins kan is versoepelen.(i.m.o. dus wat voorbarig, maar goed)
SureMaar laten we elkaar inderdaad allemaal een beetje in onze waarde laten, over sommige zaken worden we het toch niet eens blijkbaar.