Van anti naar verslaafd

Hallo allemaal.

Ik wil even mijn verhaal kwijt en misschien hebben jullie tips om voortaan van de zooi af te kunnen blijven.

Ik begin bij het begin. Vorig jaar ben ik samengekomen met mijn vriend, hij gebruikt al 3 jaar drugs (voornamelijk speed). Mijn eerste ervaring met harddrugs was echter een puntje coke, waar ik niet veel van merkte. Vanaf die eerste ervaring heb ik elk weekend iets anders geprobeerd..
het weekend erop speed, het weekend daarop pillen, etc etc.
Vanaf oktober/november kwam het steeds vaker voor dat we op donderdag al begonnen met snuiven, doorhaalden, gingen werken, na het werk weer snuiven, paar uurtjes slapen en weer werken. En dan op zaterdagavond natuurlijk weer snuiven, en soms een pilletje. Zondagavond waren we pas weer thuis. Ik kreeg de zooi altijd van hem, omdat hij het verkocht. Dit jaar zijn we uit elkaar gegaan en wilde ik het niet meer bij hem halen. Goede speed is moeilijk te krijgen hier dus werd het voornamelijk coke, in veel grotere hoeveelheden en frequentie dan voorheen.

Vaak ook nachten doorhalen, in combinatie met dexamfetamine (soort ritalin) daar krijg ik het energieke gevoel van en blijft het gevoel van willen slapen van weg. Meestal een stuk of 5/6 van 2.5 Mg per keer. Elke 4/5 uur bijnemen. Die krijg ik niet op recept maar een vriendin krijgt dat op recept

Afgelopen week is het alleen zo gigantisch ver gegaan, dat ik mezelf vanaf gisteren heb voorgenomen om nu ECHT te stoppen. Ik heb elke dag gebruikt afgelopen week. Elke dag coke, behalve een dag, een dag alleen Dex.
er was een dag tussen waar we met een heel klein groepje voor 400/500 euro weg hebben zitten snuiven, dit gaf mij inzicht dat het nu echt te ver gaat. Afgelopen zaterdag heb ik een halve xtc-pil op van 220 Mg, een halve gram coke en nog wat speed.

Iemand enig idee hoe ik het kan tegenhouden voor mezelf, en dan vooral mijn gedachten? Ik wil nu stoppen en sterk zijn , ook als mijn vrienden er voor kiezen het wel te doen!!

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Dat is misschien een wat simpel antwoord voor TS. Vaak heb je er meer aan om eerst even met je vrienden te praten. Vertel ze eerlijk wat je dwars zit.. en dat je dit niet meer wilt. Misschien denken zij er wel hetzelfde over. Samen sta je sterker dan alleen. Zo niet, misschien kunnen ze je steunen. Ik heb m'n vrienden ook niet geloosd toen ik verslaafd was, sterker nog, ze hielpen me (ondanks dat ze zelf gebruikten).

Als er geen begrip getoond wordt kan dat altijd nog, maar dit zou niet de eerste keuze moeten zijn in mijn ogen.

Verander je situatie, dat is het allerbelangrijkste. Verander de aanleidingen die er zijn. Doe je het op momenten dat je je verveelt? Zorg dan voor vermaak, een hobby ofzo of ga sporten. Veel mensen hebben er voordeel aan om bijvoorbeeld 2 of 3x per week te gaan sporten en echt fit te worden. Fit worden en een drugsverslaving gaan niet samen dus dat kan een hele goede motivatie zijn.

Zorg ook voor een goed ritme in slapen en eten en voor een dagbesteding die je leuk vind.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik sluit me aan bij Skittles. Zorg ervoor dat de dingen die je overdag doet, leuk zijn om te doen, en niet dat je alleen maar naar het weekend aan het verlangen bent. Zorg goed voor jezelf, ga gezond eten, op tijd naar bed, sporten, zoek hobby's. Jezelf doelen stellen kan enorm helpen.

Bovenaan