Pff... wat een bullshit, aangeven dat je verdrietig bent is juist erg sterk, en eerlijk. Alleen door dat te onderkennen kun je op een gegeven moment verder. Dit is anders dan bv mensen die voor de rest van hun leven cynisch blijven, die blijven daar vaak in hangen. Daarin zie ik geen verschil tussen mannen en vrouwen.
Soms kunnen mensen inderdaad irritant veel de aandacht op zich vestigen door zielig te doen. Maar ik vind dit topic niet in dat kaliber...
En voor jcutter, niet dat ik alles zo goed weet, maar wat mij helpt: bekijk het van dag tot dag. Je hoeft jezelf niet te straffen, of de pijn te voelen van gisteren. Elke dag is een nieuwe, en bedenk 's ochtends hoe jij die dag wilt leven, en in het leven wilt staan, en kijk 's avonds of dat gelukt is... En blowen is echt een klotedrug, goed dat je ermee stopt, en ik hoop dat je het volhoudt. Ik ken veel mensen die vanaf hun 16e elke dag blowen, en dat zijn allemaal gevoelloze mensen geworden zonder empathisch vermogen... Dat wil je echt niet!