Verdriet komt terug

jcutter

Badass junkie
Sinds ik gestopt ben met het roken van jointjes, heb ik sinds vandaag weer last van een verdriet wat steeds langzamer terug dreigt te komen...
Enig idee hoe dit kan? En of het nog erger word? Ik heb ook de hele tijd zin in drugs..

neti

Badass junkie
jcutter123 zei:
Sinds ik gestopt ben met het roken van jointjes, heb ik sinds vandaag weer last van een verdriet wat steeds langzamer terug dreigt te komen...
Enig idee hoe dit kan? En of het nog erger word? Ik heb ook de hele tijd zin in drugs..

drugs is voor veel mensen een manier om met gevoelens/frustraites om te gaan. onprettige gevoelens worden vaak gemaskeerd/ afgestomd met drugs. sommige mensen weten niet hoe ze gevoelens van frustratie/ angst / onmacht moeten hanteren. drugs vormt een ontsnapping.

wiet kan depressief maken, maar ik kan me ook voorstellen dat je verdriet er al langer zit, zo begrijpik het uit je tekst... ik denk dat het een combinatie is. je hebt zin in drugs om je gevoelens weer hanteerbaar te maken. drugs is darmee een middel om met je nmacht om te gaan. neem het heft in handen en doe wat aan je verdriet... pm als je meer info wilt

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Als ik na een tijdje niet blowen weer 'begin' word ik er altijd wel vrolijk van. Naarmate het gebruik wat frequenter wordt ga ik me ook steeds meer down voelen en word het weer tijd om te minderen/een tijdelijke pauze in te lassen. Zodra ik weer even stop word ik af en toe ook wat prikkelbaar en voel ik me inderdaad minder goed dan normaal. Kijk het even een paar weekjes aan, ik ken je natuurlijk niet, maar ik denk dat het wel wat beter wordt. Mits de omstandigheden die die gevoelens oproepen niet al te vervelend zijn natuurlijk.

azgaza

Badass junkie
Dat kan gebeuren als je gevoel onderdrukt met blowen; ik heb het zelf ook een hele tijd gedaan, en dan bij stoppen kan inderdaad al het gevoel dat toen makkelijker te negeren was ineens terugkomen. De enige manier is alles zo veel mogelijk verwerken door er zo veel mogelijk niet-onderdrukkende maar oplossende dingen aan te doen.

frapannn

Bewuste gebruiker
is heel normaal, k rook ook al een tijd geen wiet meer, in't begin is het lastig, maar na een week of 2-3 voel je je al veel beter. Ik zit nu af te bouwen met xanax, is ook echt geen pretje, je voelt je echt heel slecht van binnen, verdrietig, agressief, je zit je dan te focussen op echt domme dingen dat je verdrietig maakt. Fuck drugs... Heeft me leven kapot gemaakt, gevangenis, noem maar op.

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
het verdriet niet uit de weg gaan maar het onder ogen zien. Dat helpt bij mij in ieder geval.. maargoed ik steek er nog 1 op. Take care! :wave:

raging_bull

Bewuste gebruiker
Je weet toch denk ik wel waarom je verdriet hebt... waarom zou je anders verdriet hebben...?

Ik zou zeggen en doen, fix het gene wat je op je hart zit..

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Goed dat je stopt met blowen, maar gozer serieus, steeds een beetje zielig doen en zeuren hier gaat niet helpen, neem een tijd geen dope en ga werken aan de dingen die jou weerhouden van je geluk. Ik weet niet wat jou situatie is maar ga met mensen praten, je snapt zelf toch ook wel dat je je nu verdrietig voelt omdat je uit de roes van jointjes stapt?

Adreno

neti

Badass junkie
ho, kerel, das juist de valkuil...

verdriet moet je toelaten,
je bent pas sterk als je
je zwakte durft toe te geven

de ketting is zo sterk als de
zwakte schakel, als je wilt
dat de ketting heel blijft
dan moet je dus je richten
op die zwakke schakel

Deranged

Badass junkie
Nu lees ik het pas helemaal. Sinds je gestopt ben met joints roken ben je verdrietig. Is dit een grap ofzo? Je doet me denken aan een TV programma voor kleine kinderen waar zowel dieren als mensen een rol in spelen.

phy

Bewuste gebruiker
Bepaalde mensen kunnen wat bot en onbegripvol overkomen.. Ze verwarren 'stoer' met 'stom' denk ik. Wat je hier doet getuigt alleen van lef en verstand.

Volgens mij zit iets heel hoog bij je (ik heb meer posts van je gelezen als ik het me goed herinner).

Goed dat je stopt met blowen, maar gozer serieus, steeds een beetje zielig doen en zeuren hier gaat niet helpen, neem een tijd geen dope en ga werken aan de dingen die jou weerhouden van je geluk.

Volgens mij heeft Adreno gelijk. neem actie. ga praten met mensen. zoek hulp als dat nodig is. Het zou anders eens te laat kunnen zijn...

Ik weet niks van je dus ik kan het mis hebben. Dat hoop ik maar.
Sterkte dude.

Willemijn

Bewuste gebruiker
phy zei:
Bepaalde mensen kunnen wat bot en onbegripvol overkomen.. Ze verwarren 'stoer' met 'stom' denk ik. Wat je hier doet getuigt alleen van lef en verstand.

Volgens mij zit iets heel hoog bij je (ik heb meer posts van je gelezen als ik het me goed herinner).

Goed dat je stopt met blowen, maar gozer serieus, steeds een beetje zielig doen en zeuren hier gaat niet helpen, neem een tijd geen dope en ga werken aan de dingen die jou weerhouden van je geluk.

Volgens mij heeft Adreno gelijk. neem actie. ga praten met mensen. zoek hulp als dat nodig is. Het zou anders eens te laat kunnen zijn...

Ik weet niks van je dus ik kan het mis hebben. Dat hoop ik maar.
Sterkte dude.
mja met welke mensen?!
alleen mensen die hetzelfde hebben meegemaakt die kunnen dat begrijpen

Deranged

Badass junkie
Ik was misschien iets te kort door de bocht eerder. Is dit ook iets dat steeds meer in opkomst is zoals bijvoorbeeld make up voor mannen. Krijgen we nou meer en meer te maken met de emotionele man, of de verdrietige man die met zijn verdriet ook een statement maakt. Wat ik me ook afvraag is waarom deze mannen dan zoveel verdriet hebben. Waar komt dat vandaan?

Deranged

Badass junkie
De titel van dit topic lijkt oberigens te gaan over verdriet dat ooit in de mode was en nu weer terug komt. Dat wilde ik nog ff kwijt.

jcutter

Badass junkie
Ik vind het gewoon vreemd dat als je iets hebt verwerkt en je blowt een paar keer en je stopt daarmee, het nog harder terug komt :confused: Ik was er toch echt helemaal klaar mee. Misschien komt dit over als een pussy topic, maar ik wou gewoon meer info hierover.

Je bent 17, snelle edit: 18.. je hoeft je niet zorgen te maken of iets pussy is of niet joh.. misschien zat er onbewust toch nog iets dwars.. gooi het eruit want erin hoort het niet.. En bovendien kom je op me over als een dude die vrij emotioneel is ingesteld, dus gewoon laten komen. Een man die oprecht zn emoties kan tonen, met waardigheid, is te respecteren.

En laat dat blowen maar lekker zitten ja.. het verstikt je emoties en je ambities en dat is nergens echt goed voor.

Deranged

Badass junkie
Het slaat op het woord dat jij hebt uitgekozen om het onderwerp te omschrijven, offtewel de woordkeuze. Soms kan je iets omschrijven met meerdere woorden. Het is dan verstandig om ff stil te staan bij wat de meest gepaste keuze op dat moment zou kunnen zijn.. Ik suggereerde slechts dat wellicht de woordkeuze beter had gekund. Dit is slechts mijn persoonlijke beleving. Je eerste reactie snap ik op mijn beurt dan weer niet moet ik bekennen. Je vraagt mij waar het nou weer op slaat vervolgens kom je met ''oh ja het is internet''

Your point being?

Deranged

Badass junkie
Dat doet me denken aan kutpuber op de middelbare school die stoer wil doen en ddergelijke onzin uitkraamt tegen de leraar die een serieuze vraag stelt. Tpyaal niet gepast en overbodig, maar dan kan je nog zeggen het is maar een kutpuber. Hoe oud ben jij eigenlijk?

Deranged

Badass junkie
En duidelijk problemen met je gedrag. Je komt wel erg puberaal over moet ik zeggen. Ook zie ik in verschillende dingen een gebrek aan fatsoen en dat is ook iets om aan te werken. Volgens mij herken ik zelfs wel iets in je van mezelf toen ik een jaar of 15 was, behalve agressie dan. Dat heb ik nooit gekend. Bij mij is alles uiteindelijk vanzelf op z'n plek gevallen toen ik een jaar of 18 was. Ik heb geen idee hoe oud je moet zijn voor onvruchtbaarheid dus je kan 18 zijn maar ook 16. Dat is bijvoorbeeld een stukje fatsoen, niet zulke hoerige antwoorden geven maar duidelijk zijn. Je stelt je met dat soort dingen negatief op en dat is nergens voor nodig en schiet niemand wat mee op.

Deranged

Badass junkie
En ik ben ook wel iets waarschijnlijk. Ja ik vind wel dat duidelijk moet zijn dat ik normaal nooit met zulke posts zou komen. Zou wat zijn als iemand gewoon van nature zo was, lijkt mij niet goed iig.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Pff... wat een bullshit, aangeven dat je verdrietig bent is juist erg sterk, en eerlijk. Alleen door dat te onderkennen kun je op een gegeven moment verder. Dit is anders dan bv mensen die voor de rest van hun leven cynisch blijven, die blijven daar vaak in hangen. Daarin zie ik geen verschil tussen mannen en vrouwen.

Soms kunnen mensen inderdaad irritant veel de aandacht op zich vestigen door zielig te doen. Maar ik vind dit topic niet in dat kaliber...

En voor jcutter, niet dat ik alles zo goed weet, maar wat mij helpt: bekijk het van dag tot dag. Je hoeft jezelf niet te straffen, of de pijn te voelen van gisteren. Elke dag is een nieuwe, en bedenk 's ochtends hoe jij die dag wilt leven, en in het leven wilt staan, en kijk 's avonds of dat gelukt is... En blowen is echt een klotedrug, goed dat je ermee stopt, en ik hoop dat je het volhoudt. Ik ken veel mensen die vanaf hun 16e elke dag blowen, en dat zijn allemaal gevoelloze mensen geworden zonder empathisch vermogen... Dat wil je echt niet!

jcutter

Badass junkie
Ik blow al vanaf toen ik een jaar of 12 was. Gelukkig ben ik wel vaak gestopt, alleen op de een of andere manier begon ik er altijd weer mee precies na 3 maanden. Ik wil dat nu echt eens voorgoed gaan doorbreken.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Hé je bent aardig vandaag!! :grin: Enne succes met stoppen! Je kunt het trouwens ook positief zien die 3 maanden, zolang je ieder jaar bv twee keer bent gestopt voor 3 maanden heb je toch een half jaar helemaal niet geblowed!!

Deranged

Badass junkie
Ik maar lopen lullen als brugman met de hoop van iemand dat compliemnt te krijgen gaat ie zo aan m'n neus voorbj.

jcutter

Badass junkie
Deranged jij spreekt ook wijze woorden :wink: Wijze woorden van een realist, want dat ben je.

Technora: Ik ben toch altijd aardig? :flushed:

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
^Ja hoor, schatteboutje bijna altijd! :grin: En bedankt voor t compliment! Ik vind Deranged altijd wel hard, maar dat kan soms ook goed werken bij typjes als jcutter, en dat blijkt maar weer :hearteyes:

Deranged

Badass junkie
Ik ben recht door zee en zeg waar het op staat. Overigens vind ik het heel bijzonder dat je mij een realist noemt want dat ben ik absoluut, daar streef ik echt dag in dag uit naar. Dat je dit zo wist op te merken vind ik toch een prestatie. Aan de andere kant ook weer juist niet maar toch doen weinig het je na.

Deranged

Badass junkie
Mijn eerste reacties zijn overigens inderdaad bot en ook wel ongepast. Deze zijn niet helemaal serieus bedoelt en daar moet je niet te zwaar aan tillen. Iets wat jcutter zelf gelijk begreep want hij was niet gelijk gepikeerd zoals menig Belg wel zou zijn.

Ik zie absoluut iets positiefs in deze jongen.

Bovenaan