verhouding paddo's / truffels

theholyganja

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Een vriend van me had een paddo kweekset mee uit NL. Nu zijn die bijba klaar, maar blijkbaar zijn het cambodjaanse en die blijken niet bepaald licht te zijn. Ik heb al ervaring met truffels (2x) en lsd (1x). Hoeveel zouden jullie me aanraden, want blijkbaar zijn de effecten van paddo's toch ietsje anders dan die van truffels...

Klopt het dat de verhouding paddos/truffels 1/10 bedraagt? Dat als ik bv 1g paddos eet dat dat overeenkomt met 10g truffels?

MagicShroom

Experimenterende gebruiker
Volgens mij gold dat voor Paddos, 30 gram vers circa 3 gram gedroogd.

Voor truffels is het volgens mij iets anders. Zal niet zo heel veel schelen though

theholyganja

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Wel ze zijn gisteren geplukt en ze zijn nu aan het drogen.

Voor het moment zien ze er dus nu zo uit. Ik ben van plan om zondag ze eens te proberen. Tegen dan zullen ze waarschijnlijk wel wat kleiner zijn zeker?

theholyganja

Bewuste gebruiker
Tripreporter
En als ze in een stadium zitten tussen droog en nat, hoeveel zouden jullie me dan aanraden? ( ik wil graag een medium trip hebben)

Fool

Badass junkie
theholyganja zei:
En als ze in een stadium zitten tussen droog en nat, hoeveel zouden jullie me dan aanraden? ( ik wil graag een medium trip hebben)
Dan zou ik ze helemaal laten drogen, nu is het gokken met een gigantisch percentage verschil. :P

Ben bang dat ik zelf de verhoudingen echter niet weet.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Uiteindelijk komt het er voornamelijk op neer hoeveel psilocybine er in de paddo of truffel zit, de sterkste truffels komen qua effect in de buurt paddo's en het is mogelijk dat een truffel sterkere effecten geeft als een paddo.

Bij een van de de sterkste truffelsoorten (hollandia) heb ik genoeg aan 7-8gram voor een medium trip (75kilo man), lijkt me logisch dat paddo's iets potenter zijn, en zou ik het op 6gram (ongedroogd) gokken. Het is echter een natuurproduct en het kan altijd (voornamelijk afhankelijk van de groei omstandigheden) verschillen hoeveel er in zit, je gewicht speelt ook mee.

Paddo's durf ik echter niet te zeggen, de verschillen in effect per soort zijn niet duidelijk genoeg voor me aangezien de koffieshop hier niet een mooi overzichtje voor me van geeft (zoals bij truffels) plus als het zelf geteeld wordt kan de inhoud psilocybine sowieso nog wel eens verschillen. :P

Het beste kun je denk ik even zoeken naar tripreports op deze specifieke soort en kijken hoeveel die mensen namen (en wegen) en wat voor effect het op hun had.

Fool

Badass junkie
Ik weet wel zeker dat paddo's per gram een stuk meer actieve stoffen bevatten dan truffels, als jij 8 gram Hollandia gaat vergelijken met 6 gram sterke paddo's kun je nog wel een voor een niet zo leuke verrassing komen te staan.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik weet dat als je paddo's helemaal laat drogen dat er dan ongeveer 1/10 van over blijft. Wil je ze op korte termijn proberen kun je ze beter niet drogen en in de koelkast leggen. Als je ze half gaat drogen wordt het onbetrouwbaar, doe je dat toch dan zou je bijvoorkeur eerst de juiste verse dosis moeten afwegen en die apart laten drogen van de rest.

In de goede oude tijd dat verse paddo's gewoon nog verkocht mochten worden was een gebruikelijke dosis 30gr. Dit gaf altijd veel sterkere trips dan ik truffels heb ervaren. Hoewel ik het lastig vind om de juiste verhouding tussen een dosering paddo's en truffels te bepalen, zou ik zeggen dat die 30gr verse paddo's ongeveer gelijk staat aan minstens 30gr verse truffels. In dat geval komt 1gr droge paddo's wel ongeveer overheen met 10gr truffels. Bij voorkeur weeg je tussen de 10 en 20gr verse paddo's af, dat zal denk ik een fijne en niet te sterke trip geven.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Heb je de paddo's nog gegeten uiteindelijk? En zo ja, hoeveel en in wat voor droog stadium waren ze?

theholyganja

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Wel trip was fijn maar licht. Had niet eens visuals enzo. Qua verhouding truffels denk ik dat het overeenkwam met 6/7g

Bovenaan