Verschillen dexamphetamine (van de apotheek) en speed

Bananenbennie

Experimenterende gebruiker
Ik heb van die 5 mg dex pilletjes van iemand gekregen die je zeg maar de apotheek kunt halen. Ik heb twee stuks ingenomen, 2 uur geleden, zit nog een beetje te wachten op het moment van actief worden..

Bij speed heb ik altijd heel erg zin om dingen te ondernemen, dat is nu wel minder. Terwijl er genoeg te doen is, mijn huis + administratie is een fucking mess, heb nog steeds geen zin om aan de slag te gaan. Voel me alleen een beetje wazig.

Word je van speed gewoon actiever of moet ik meer van die pillen slikken voor hetzelfde effect? Doe dat liever niet eigenlijk, zo'n hele stoot pillen nemen in 1 keer.

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Als je als eens speed hebt gesnoven zul je van 5 mg pilletjes niet zo snel iets voelen.

Word je van speed gewoon actiever of moet ik meer van die pillen slikken voor hetzelfde effect? Doe dat liever niet eigenlijk, zo'n hele stoot pillen nemen in 1 keer.

Van speed wordt je actiever, maar deze pilletjes zijn voor medicinale doeleinden en niet voor recreatief gebruik. Dan kun je beter gewone speed halen.

Bananenbennie

Svali zei:
Van speed wordt je actiever, maar deze pilletjes zijn voor medicinale doeleinden en niet voor recreatief gebruik. Dan kun je beter gewone speed halen.

Toch wordt het wel veel gebruikt voor recreatief gebruik :P ik vraag me dan alleen af wat voor effect mensen er mee bereiken..

Het zal wel aan de dosering liggen en idd ook het feit dat ik wel eens speed heb gehad dat ik er weinig baat bij heb. Hongergevoel is wel weg en ja voel me echt wazig, juist helemaal niet geconcentreerd :confused: Ga nu wat bijnemen. 1 pil.

Bananenbennie

ok wat raden jullie me nu aan met deze pillen te doen, 3 stuks hadden geen effect

nog meer nemen of is het gewoon niets voor mij en kan ik ze net zo goed door de plee spoelen

Tufnut

Badass junkie
Dex is dex of het van de apotheek komt of niet. Van de apotheek is de kwaliteit alleen beter. Die pilletjes zouden dus best moeten werken. Kijkend naar de dosis (2x 5mg) denk ik dat dat de oorzaak is van het uitblijven van effect. Ik weet de dosis niet heel goed, maar het is iig een stuk meer dan je nu genomen hebt.

V

Verwijderd lid 24178

Gast
Ik las laatst, en weet niet of het op dit forum was, dat dexamfetamine voor recreatief gebruik rond de 150 mg ligt.
Vind ik zelf best ongeloofelijk dan zou je 30 van die pillen moeten slikken. En dan zijn er ook nog mensen die dat snuiven. Dat lijkt mij heel moeilijk weg te werken.
Ik gebruik nu zelf een maandje dex en ik kan me wel goed voorstellen dat je van 30 van die krengen wel goed strak staat. Als ik er 3 over de hele dag neem voel ik me wel behoorlijk speedy.

Ik wil wel geloven dat je 150 mg nodig bent maar om dat weg te slikken gaat mij een beetje ver.

Tufnut

Badass junkie
De preciese dosis zou ik moeten nazoeken, maar mocht het zijn wat je aangeeft dan is het bijsnuiven iig een stuk minder. Bij snuiven heb je namelijk altijd minder nodig voor een vergelijkbaar effect van dezelfde stof.

Edit: Uitgaande van beperkte tot geen tolerantie en redelijk goede kwaliteit is 150 mg erg hoog. 50 mg lijkt beter te kloppen.

V

Verwijderd lid 24178

Gast
Ik heb mn dosis verhoogd naar 3 x 10 mg normaal gesproken neem je dat om 8 uur sochtens 12, en 4 uur de laatste.

Maar ik ben vandaag om 11 uur begonnen heb mn 2e dosis om 2 uur gehad en de laatste om 4 uur.
En die laatste voelde ik best heel goed.Lekker bezig en was zelfs al een klein beetje aan het freaken.
En ik weeg 95 kilo.

Denk dat 20 mg in 1 keer een goeie hit is.

Mocht ik nog een keer meer nemen dan houd ik jullie op de hoogte.

Dexedrine bevat zoiezo enkel de rechterisomeer en is van farma-kwaliteit. Op de zwarte markt gaat het altijd om een isomerenmix en dan zit er ook vaak nog paracetamol, caffeine, efedrine, rattevergif en paardenpis bij :kots:

Muzyk

Ik heb ook dexamphetamine van de apotheek gekregen. Zo'n potje van 15 stuks à 5mg, 75mg in totaal dus. In de eerste week moest ik beginnen met 2,5mg per dag. Nu zitten we in de tweede week en nu mag ik 5mg per dag. Merk er tot nu toe erg weinig van en als ik het hier een beetje doorlees lijkt me één keer 5mg op een dag erg weinig. Zeker als ik het vergelijk met wat jullie nemen.

Hoeveel zou ik moeten nemen als ik echt wat zou willen voelen?

Bedankt!

Paperplane.

Wijs gebruiker
De Rechtdraaiende isomeer van amfetamine is niet alleen 2x zo potent, hij werkt ook relatief veel meer in op dopamine, waardoor je meer een mentale high krijgt zonder dat je strak staat. Van 50mg met 0 tolerantie zou je toch echt wel wat van moeten voelen hoor.

Muzyk

Tufnut zei:
Tja wil je een effect op medisch niveau of op recreatief niveau :wink: ?

Wat is precies het verschil hier in?

En klopt het dat dexamfetamine van de apotheek sterker is als speed?

Paperplane.

Wijs gebruiker
Muzyk zei:
Tufnut zei:
Tja wil je een effect op medisch niveau of op recreatief niveau :wink: ?

1. Wat is precies het verschil hier in?

2. En klopt het dat dexamfetamine van de apotheek sterker is als speed?

1. Medisch is de dosis waarvoor het bedoelt is, tegen de AD(H)D. Recreatief is zodat je lekker gaat stuiteren :)

2.
Paperplane. zei:
De Rechtdraaiende isomeer van amfetamine is niet alleen 2x zo potent

Muzyk

Paperplane. zei:
1. Medisch is de dosis waarvoor het bedoelt is, tegen de AD(H)D. Recreatief is zodat je lekker gaat stuiteren :)

2.
Paperplane. zei:
De Rechtdraaiende isomeer van amfetamine is niet alleen 2x zo potent

1. Aha. Wat zou dan ongeveer het minimale moeten zijn dat je moet innemen als je een beetje zou willen stuiteren?

2. Zou je dit een beetje kunnen uitleggen in 'normale' taal aangezien ik het nu niet helemaal snap. :tongueout:

Paperplane.

Wijs gebruiker
1. 40-50mg in een keer oraal zou je wel echt wat van moeten voelen.

2. Dexamf kan makkelijker worden opgenomen in je bloed, daardoor is het bij lagere dosissen actief dan straatspeed.

Muzyk

Toch wel een leuke vage dag gehad. Ik slik nu ongeveer 3/4 weken dexamfetamine (dagelijks 5mg) en normaal merk ik er niet super veel van. Na een leuke kerstvakantie te hebben gehad was het vandaag weer tijd om naar school te gaan. Ik weet niet wat ik meemaakte; ik was super vrolijk, heel druk, praatte veel en had echt zo'n gevoel dat ik onder invloed was o.i.d. Best apart omdat ik het nu al zo'n 3/4 weken slik maar het nog nooit zo extreem ervaren heb, tot nu. Iemand enig idee waarom de dexamfetamine dit keer zo effectief was t.o.v. de vorige dagen? Ik weet nog toen ik opstond dat ik al vrolijk was, goed in me vel zat en wel weer zin had om naar school te gaan. Is het mogelijk dat de goeie stemming en het verlangen om weer naar school te gaan ervoor hebben gezorgd dat de dexamfetamine zo goed werkte?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Waarom neem je dex? Omdat je ADHD hebt?

Alle verschijnselen die je noemt zijn naast de recreatieve effecten van (dex)amfetamine ook de symtomen van ADHD. Een teken dus dat de dex toch niet helemaal gewerkt heeft.?

Muzyk

Om even terug te komen op mijn verhaal; afgelopen dagen heeft steeds weer hetzelfde effect gegeven, helemaal super dus! Dus mijn vraag kan eigenlijk wel ingetrokken worden.

Maar is het normaal dat ik van 5mg dexamphetamine al een heel andere persoon lijk qua gedrag?

Muzyk

Is het schadelijk als je 40mg dexamphetamine in één keer oraal inneemt (korte/ lange duur, geestelijk/ lichamelijk etc.)?

Werkt dexamphetamine beter op een lege maag of werkt het beter als je van tevoren wat eet?

Thanks!

Muzyk

Dat snap ik. Maar de ene drug is meer schadelijker dan de ander. Ook afhankelijk van de hoeveelheid natuurlijk. Dus ik vroeg me af of 40mg dexamphetamine dat ook is, of niet.

En;

Muzyk zei:
Werkt dexamphetamine beter op een lege maag of werkt het beter als je van tevoren wat eet?

Muzyk

Bedankt. :) Vaak hoor je dat je medicijnen (/drugs) moet innemen nadat je hebt gegeten zodat ze beter worden opgenomen in je lichaam/ bloed o.i.d. Volgens Paperplane geldt dit dus niet dexamfetamine.

Dus even voor de duidelijkheid; als ik niks eet en dan dexamfetamine slik werkt het beter/ sneller/ effectiever? Of wat moet ik me daar bij voorstellen?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
En het is niet zo dat door een volle maag dat het dan sneller/beter werkt (geen enkel middel).
Het zorgt er voor dat het gelijkmatiger opgenomen wordt, en de maag minder irriteert dan op een lege maag.

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Bedankt. :) Vaak hoor je dat je medicijnen (/drugs) moet innemen nadat je hebt gegeten zodat ze beter worden opgenomen in je lichaam/ bloed o.i.d. Volgens Paperplane geldt dit dus niet dexamfetamine.

Nee, niet helemaal. Speed op een lege maag is gewoon niet verstandig omdat de maagwand dan sneller beschadigd wordt. Beter eerst wat eten en dan maar een iets mindere rush die wat langzamer opkomt. Bij incidenteel gebruik niet zo'n ramp maar nog steeds niet aan te raden.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Volgens mij valt de irritatie van dex in tablet vorm wel mee.
Althans, stukken minder dan de met weet ik veel wat versneden pep..

Iets eten vind ik, bij uppers gebruik, ook altijd beter.
Je gaat een aantal uren meer van je lichaam vragen dat het aan kan, daarom maar beter met iets meer energie beginnen.

Paperplane. zei:
Geen enkel druggebruik is zonder gevaar. Maar 40mg moet niet gevaarlijk zijn.
Na 50 mg is er een verhoogd risicofactor op hartritmestoornissen en zelfs hartstilstand (cardiac arrest) en angina pectoris maar dat is afhankelijk van je gewicht , gesteldheid en ontvankeliik heid.En wat het allebelangerijkste is je halfwaardetijdin de gaten houden als je voor de eerste 6 uur weer een nieuwe dosering inneemt moet je er weer 6 uur bij optellen en dat is even zo met de hoogte van je doseering.Het is nml niet FIJN om op de intensive care te zijn...

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
elmosquitodelmundo zei:
Paperplane. zei:
Geen enkel druggebruik is zonder gevaar. Maar 40mg moet niet gevaarlijk zijn.
Na 50 mg is er een verhoogd risicofactor op hartritmestoornissen en zelfs hartstilstand (cardiac arrest) en angina pectoris maar dat is afhankelijk van je gewicht , gesteldheid en ontvankeliik heid.En wat het allebelangerijkste is je halfwaardetijdin de gaten houden als je voor de eerste 6 uur weer een nieuwe dosering inneemt moet je er weer 6 uur bij optellen en dat is even zo met de hoogte van je doseering.Het is nml niet FIJN om op de intensive care te zijn...

Denk dat wat je zegt een beetje overdreven is denk niet dat iemand direct hartritme stoornissen door de genoemde dosering gaat krijgen. Natuurlijk is de kans verhoogd maar dat is het ook bij 10mg of 20mg enz. En uit eigen ervaring heb ik vaker 100mg ritalin genomen en volgens mij staat dat gelijk aan 50mg dex en heb nooit last gehad van hartritme stoornissen. Laat het zijn dat ik denk ik nog wel vele hogere doseringen amfetamine in mijn bloed heb gehad en pas na een paar jaar regelmatig tot dagelijks te gebruiken is mijn hart pas schade gaan ondervinden. Er zijn altijd pechvogels die eerder klachten krijgen of direct maar de meeste mensen kunnen wel wat hebben. Niet dat ik het adviseer of aanraadt maar zou ook lullig zijn als iemand dit leest en heeft deze dosis of meer gehad en wordt paranoia en denkt dat deze hartritme stoornissen heeft. Dat krijg je niet zomaar dan moet je toch goed gebruiken of gevoelig zijn voor de aandoening althans lijkt mij. Ben geen dokter en heb het niet nagezocht maar spreek uit eigen ervaringen meestal en heb vaak genoeg de 50mg gepasseerd op de pep dat weet ik wel.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
willemvaag zei:
En uit eigen ervaring heb ik vaker 100mg ritalin genomen en volgens mij staat dat gelijk aan 50mg dex en heb nooit last gehad van hartritme stoornissen.

Nee dat staat niet gelijk. Zo kun je nooit 2 stoffen met elkaar vergelijken. (hebben allebei een totaal andere werking, ookal lijkt het zoveel op elkaar)
Dat er hartproblemen kunnen ontstaan vanaf 50mg dex of 100mg ritalin (en dat dus op hetzelfde niveau ligt zou kunnen). Maar ik denk dat je het over het algemeen wel bij het rechte eind hebt.

Maar 50mg dextro is echt best veel. Normaal worden die in tabletten van 5 mg als hoogste dosering verstrekt dacht ik? Dat is dus een hele strip in 1 keer naar binnen werken.

50mg speed is niet heel uitzonderlijk denk ik. Ken er genoeg die een halve gram opmaken. (wel een schandelijke 47% maar toch..)

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ja ik snap dat ik die twee eigenlijk heel verschillend zijn, maar aangezien ik nooit een hele strip dexamf weggewerkt heb. En ik weet dat ritalin kwa effect eigenlijk de helft is van amfetamine en dat ik dan van die dosissen ritalin hartritme stoornissen had kunnen krijgen. Dus 100mg ritalin geeft ongeveer hetzelfde effect als 50mg dex maar natuurlijk zijn het twee verschillende stoffen met elk een eigen werkingsduur en verschillen van elkaar. Maar om van iets moeilijk iets makkelijks te maken laat ik het hier dus bij. Maar ja ik lees af en toe zo ja onlogische dingen hier dat ik het zelf logisch probeer uit te leggen op niveau. Of zou ik toch een flinke klap hebben gehad van alle drugs braindamage, althans zeggen bijna alle hulpverleners die ik versleten heb of nog aan het verslijten ben.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
willemvaag zei:
Of zou ik toch een flinke klap hebben gehad van alle drugs braindamage, althans zeggen bijna alle hulpverleners die ik versleten heb of nog aan het verslijten ben.

daar ga ik niet over oordelen, maar slimmer en verstandiger word je niet na jarenlang intensief drugsgebruik natuurlijk.

Om terug te komen:

Het gaat niet om het effect (dat wat jij ervaart) maar wat het lichamelijk met je doet.
Zo kun je van middelen die totaal niet psycho actief zijn last krijgen van je hart zonder dat je dit merkt...Dat 100mg qua effect ''gelijk staat'' aan 50mg dex, zegt dus niets over de kans op hartritmestoornissen. Om die kans te berekenen zou je beide stoffen appart moeten onderzoeken.
Hiervan uitgaand zegt het dus ook niets dat jij van 100mg ritalin niets hebt gemerkt aan je hart en dat dus bij 50mg dex ook zo zou zijn.

Maar zoals ik eerder ook al zei, ik heb ook genoeg mensen heel wat speed,coke,mdma en ritalin weg zien werken zonder daar last van te ondervinden. Daarnaast ken ik ook een meisje die in haar 2e week van ADHD behandeling in het ziekenhuis is beland door 10mg ritalin, zonder daarvoor hartproblemen te hebben gehad.
Daarom, iedere persoon is anders en risico's dienen altijd relatief te worden bekeken.

joriisvw

Bananenbennie zei:
Ik heb van die 5 mg dex pilletjes van iemand gekregen die je zeg maar de apotheek kunt halen. Ik heb twee stuks ingenomen, 2 uur geleden, zit nog een beetje te wachten op het moment van actief worden..

Bij speed heb ik altijd heel erg zin om dingen te ondernemen, dat is nu wel minder. Terwijl er genoeg te doen is, mijn huis + administratie is een fucking mess, heb nog steeds geen zin om aan de slag te gaan. Voel me alleen een beetje wazig.

Gewoon meer nemen, heb er zelf genoeg ervaring mee. Dex werkt ook direct op Adrenaline net als speed dus het zou moeten werken. Meer nemen en afwachten, het kan niet dat je er niets meer van gaat voelen dan alleen maar wazig zijn. Nam er zelf elke dag 6 tot 10 heerlijke rush soort combi van cocaine en speed

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Gebeurt vaak als ik iets wil uitleggen wat eigenlijk niet klopt, toch zeg ik dat het wel zo is en ga het zelf proberen uit te leggen. Creativiteit genoeg stabiliteit maar in ieder geval mijn moraal was dat je niet direct van 50mg hartritme stoornissen kan krijgen. Precies wat je net zegt iemand kan met 10mg ritalin al in het ziekehuis belanden terwijl er genoeg mensen zijn die meer als 10 tabletten per dag wegwerken. En lekker gaan sporten wat al helemaal niet goed is op uppers en nog nergens last van hebben. Maar volgens mij val ik herhaling..

lmd070

joriisvw zei:
Bananenbennie zei:

Gewoon meer nemen, heb er zelf genoeg ervaring mee. Dex werkt ook direct op Adrenaline net als speed dus het zou moeten werken. Meer nemen en afwachten, het kan niet dat je er niets meer van gaat voelen dan alleen maar wazig zijn. Nam er zelf elke dag 6 tot 10 heerlijke rush soort combi van cocaine en speed

Dat is juist wat dex niet doet Dex reageert niet op je adrenaline het zorgt ervoor dat je meer nordrenaline en dopamine aanmaakt. Dat is ook de reden waarom het bij adhd en add wordt voorgeschreven. Het heeft dus niet met je adrenaline te maken.

Peace :stoned:

Bovenaan