verschillende wietrassen?????

Fidge

Bewuste gebruiker
Hoihoi

Ik heb ik de loop van de tijd wat zaadjes verzameld van verschillende porties wiet. Een maand ofzo de zaadjes in de grond gedaan, niet echt met het doel daar knetter stoned van te raken maar, ach het is we leuk.

Nu zijn er twee verschillende soorten plantjes opgekomen. De ene heeft echt wietachtige eerste blaadjes. De tweede heeft als eerste blaadjes hele grove en niet scherp getande bladjes (lobbladen, heten die geloof ik) De rest van de bladeren zijn de wietblaadjes die ik ken.....

Is dit een ander ras?? Ik ken wiet alleen maar vanuit de koffieshop, niet vanuit het echt....

groejtes
Fidge

Tigg

Belezen gebruiker
Zelf heb ik er geen verstand van, maar ik denk dat je vraag pas echt beantwoord kan worden als je een foto plaatst.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Elk wietplantje komt op met die lob(of kiem)bladeren.
De blaadjes daarna worden de bekende gekartelde blaadjes.

Dat de plantjes niet op elkaar lijken komt doordat geen 1 plant hetzelfde is en natuurlijk door verschillende soortjes. Je hebt ze, zoals je zelf al zegt, uit verschillende wietjes gehaald.

Dat plantje dat wiet blaadjes als eerste blaadjes had vind ik vreemd,
Heb er toch al wel een aantal boven zien komen, soms met wat mankementjes zoals 1 kiemblad of hele kleintjes maar helemaal zonder nog nooit.

Had je z'n helmpje soms verwijderd? ( het zaadje wat soms blijft zitten rond het plantje wanneer het al boven gekomen is)

Fidge

Bewuste gebruiker
Dr Gonzo zei:

Dat gaat niet meer, de onderste blaadjes zijn bruin en verwelkt, maar ze zagen uit uit als die van een paardebloem. En ze groeien erg langzaam.

Dan maar wachten tot ze groot zijn en iets herkenbaarder

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Dat de kiemblaadjes bruin worden en/of afsterven is vaker voorkomend en totaal geen probleem.

Hoe kweek je?
Buiten? In een kas? Achter het raam? Onder kunstlicht?

Wiet hoort niet langzaam te groeien, je zou de eerste maand toch wel elke dag waarneembare groei moeten zien.

Fidge

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
Dat de kiemblaadjes bruin worden en/of afsterven is vaker voorkomend en totaal geen probleem.

Hoe kweek je?
Buiten? In een kas? Achter het raam? Onder kunstlicht?

Wiet hoort niet langzaam te groeien, je zou de eerste maand toch wel elke dag waarneembare groei moeten zien.

Het is gewoon voor de lol, als ik stoned wil worden ga ik wel naar de koffieshop.
Ze staan achter een open raam op het zuiden.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Okee, iedereen kweker zou voor de lol moeten kweken.
Commerciële eikels! Maarja, zonder hun geen wiet in de shop.

Maar als dat raam altijd open staat ( behalve s'nachts natuurlijk) en op het zuiden dan zou je er toch wel wat vanaf moeten krijgen hoor.
Mits je genoeg en goede aarde gebruikt, en de plant goed verzorgt. ( voeding ed.)

Fidge

Bewuste gebruiker
Ach met een beetje kunst eb vliegwerk is er ook wel iets van te maken. Van het knipafval maak ik olie dat leng ik aan met alcahol en laat dat in de topjes trekken. Beetje omslachtig, maar wel iets sterkere toppen en olie vind ik lastig om te roken.....

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Fidge zei:
Ach met een beetje kunst eb vliegwerk is er ook wel iets van te maken. Van het knipafval maak ik olie dat leng ik aan met alcahol en laat dat in de topjes trekken. Beetje omslachtig, maar wel iets sterkere toppen en olie vind ik lastig om te roken.....

Muah, dat vind ik nog niet zo'n slecht idee eigenlijk!
Ik snap alleen het nut van de aanlenging met alcohol niet?

Olie kun je toch makkelijk op je vloetje smeren?

Fidge

Bewuste gebruiker
Ik vind hasjolie maar vieze troep, het vlekt, het plakt, ik vind het maar niets. Door de olie aan te lengen met alcohol wordt het vloeibaarder en handelbaarder, de alcohol verdampt vanzelf weer en de olie blijft achter in mijn "jip en janneke wiet"

Fidge

Bewuste gebruiker
Schijnt niet echt een pre te zijn op dit forum, maar owkee

Aap, Noot, Mies, Wies, Wiet....Uhh hoe gaat het ookal weer verder???

Tripper

Wijs gebruiker
Fidge zei:
Ik vind hasjolie maar vieze troep, het vlekt, het plakt, ik vind het maar niets. Door de olie aan te lengen met alcohol wordt het vloeibaarder en handelbaarder, de alcohol verdampt vanzelf weer en de olie blijft achter in mijn "jip en janneke wiet"

Hey, das wel een goeie.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Fidge zei:
Schijnt niet echt een pre te zijn op dit forum, maar owkee

Aap, Noot, Mies, Wies, Wiet....Uhh hoe gaat het ookal weer verder???

Bij sommige mensen wel. :)

Tip: Installeer Firefox:) Snellere webbrowser, en heeft ingebouwde spellingscontrole.
Je weet wel, die leuke rode lijntjes! :grin:

Tripper zei:
Hey, das wel een goeie.

Het is zeker wel een goede!
Heb wel eens over dit idee nagedacht maar dan op tabak.
Ik rook alleen altijd maar tot de helft van een jointje, dus zou ik een halve joint aan inhasjoliegedrenktetabak weggooien.

Dit is wel een goede oplossing!

Fidge

Bewuste gebruiker
Het is zeker wel een goede!
Heb wel eens over dit idee nagedacht maar dan op tabak.
Ik rook alleen altijd maar tot de helft van een jointje, dus zou ik een halve joint aan inhasjoliegedrenktetabak weggooien.

Dit is wel een goede oplossing!

Is kortere vloei niet makkelijker??

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Nee, want dan nog zou ik maar de helft oproken.
Ik hoef dat vieze, hete, teerachtige kontje gewoon niet.

Laat ik over voor de junks :)

MetaalKonijn

Badass junkie
PepTalk zei:

IK MOET WEL HAPPEN

Jij halfslappe roker, met je luxe probleem. Gewoon opskroeien die rommel. En nooit te heet laten worden.

--- no offence hé :wink:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
MetaalKonijn zei:
PepTalk zei:

IK MOET WEL HAPPEN

Jij halfslappe roker, met je luxe probleem. Gewoon opskroeien die rommel. En nooit te heet laten worden.

Waarom beneden je stand leven?
Jij eet toch ook geen droge boterham als je wat kaas of ham of what ever kunt betalen?

MetaalKonijn

Badass junkie
PepTalk zei:
MetaalKonijn zei:
PepTalk zei:

IK MOET WEL HAPPEN

Waarom beneden je stand leven?
Jij eet toch ook geen droge boterham als je wat kaas of ham of what ever kunt betalen?

Natuurlijk niet, maar jij flikkert toch ook geen half pak ham wat nog goed is zomaar in de vuilnis?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Nee, maar als ik vind dat die ham net niet meer lekker is wel.
En het laatste stuk van een jointje vind ik dus niet lekker.

En echt iets verspillen doe ik toch niet? Behalve wat tabak.
En je joint tot het laatste oproken heeft toch weinig zin qua werkzaamheid.
De lucht die tijdens de rest van de joint langs die wiet heen heeft gestroomd, heeft alle werkzame stoffen al verdampt..

I tried it, van halve jointjes roken word je ook echt minder stoned dan degene die hem opsteekt.

Bovenaan