Vier hier je clean-tijd mijlpalen

Dirkdirk

DF-koning
Niet super lang? Voor pyros is dat gewoon al een hele mijlpaal. Ik hing meestal elk kwartier boven de folie, dus dan is 23 dagen zeker wel lang haha

Sober Time is daar een hele mooie app voor 😜

Zeker waanzinnig veel geld!

De app houdt dit al bij sinds 6 september 2021. Bij terugvallen gaat er een bepaald bedrag af van wat ik bespaarde. Het werkelijke bedrag wat ik bespaarde heb ligt zeker hoger dan je hier ziet, maar gaat wel over een termijn van 11 maanden, niet 100 dagen.
Ik heb er ook eentje ingesteld die bijhoudt wat ik zou hebben bespaard zonder terugvallen. Die telt dus vanaf 6 september. Gezien ik enkele terugvallen heb gehad en deze terugvallen telkens twee of drie dagen waren, klopt dit bedrag iets beter dan het bedrag dat je eerder in mijn teller zag.

Bekijk bijlage 45344

Wat ik op een dag ongeveer gebruikte (elke dag):
- 0,5g coke, soms iets minder (Nasaal)
- 0,75g gewassen speed (oraal)
- 0,5g tot 1g ketamine (nasaal of IM) soms sloeg ik een of twee dagen keta over
- 1,75g a-pihp (vapen en IV)
- 0,5g a-php (vrijwel alleen IV)
- flualprazolam
- diclazepam
- etizolam of flunitrazolam

Dit was een 'normale' dag. Ik gebruikte ook vaak 3mmc en dissos als 3-meo-pce. Dan gebruikte ik misschien wat minder coke, speed of keta.

Maar goed, de gemiddelde zombie in the walking dead is er beter aan toe dan ik in die tijd. Ik mag in m'n handjes klappen dat ik hier nog rondloop.
(M.a.w. laten we dit belachelijk misbruik vooral afkeuren mbt tot Harm reduction. Maar dit is wel wat verslaving kan doen.
Lekker bezig. Dat is meer dan twee jaar huur voor mij. Of een Yamaha vleugelpiano. En dan heb ik nog geld over om tijdens het piano spelen cocaïne te snuiven uit de navel van twee prostituées.

Jane Margolis

Wijs gebruiker
Niet super lang? Voor pyros is dat gewoon al een hele mijlpaal. Ik hing meestal elk kwartier boven de folie, dus dan is 23 dagen zeker wel lang haha
Heeeeel herkenbaar, ik maakte het volgende pijpje alweer klaar terwijl mijn longen nog vol met rook zaten, echt om de 5 minuten bijna
Sober Time is daar een hele mooie app voor 😜
Zet het wel in mijn agenda, mijn dwangstoornis kan niet zo goed tegen veel apps op mijn telefoon 😵‍💫

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik gebruik geen drugs meer, behalve in de laatste paar maanden 2x 6-APB gedaan (fantastisch! En met de juiste voorbereidingen praktisch geen kater. Imo veel beter dan MDMA)

Mede daarom ben ik hier ook een hele poos niet aanwezig geweest, om niiet in de verleiding te komen in een periode dat ik er door omstandigheden erg gevoelig voor was. Ik weet niet of het helemaal slim is om hier weer actief te worden. Ik voel nu helemaal geen drang meer naar drugsgebruik (en de 6-apb is iets dat toch maar zeer sporadisch gebruikt kan worden), maar ik heb die drang natuurlijk ooit wel gehad, dus misschien toch een beetje de kat op het spek binden...

Ik kijk het even aan, maar heb er vertrouwen in. Heeft het toch invloed op me, dan is het geen goed idee om hier rond te blijven hangen.

Dirkdirk

DF-koning
Ik gebruik geen drugs meer, behalve in de laatste paar maanden 2x 6-APB gedaan (fantastisch! En met de juiste voorbereidingen praktisch geen kater. Imo veel beter dan MDMA)

Mede daarom ben ik hier ook een hele poos niet aanwezig geweest, om niiet in de verleiding te komen in een periode dat ik er door omstandigheden erg gevoelig voor was. Ik weet niet of het helemaal slim is om hier weer actief te worden. Ik voel nu helemaal geen drang meer naar drugsgebruik (en de 6-apb is iets dat toch maar zeer sporadisch gebruikt kan worden), maar ik heb die drang natuurlijk ooit wel gehad, dus misschien toch een beetje de kat op het spek binden...

Ik kijk het even aan, maar heb er vertrouwen in. Heeft het toch invloed op me, dan is het geen goed idee om hier rond te blijven hangen.
Als je maar wel weet dat we je allemaal verschrikkelijk missen :wink:

Cerberus

Wijs gebruiker

Ik dacht eigenlijk dat jij sowieso amper gebruikte, op psychedelische drugs na, die volgens mij niet het probleem zijn.

MetalGuy

Badass junkie

Ik dacht eigenlijk dat jij sowieso amper gebruikte, op psychedelische drugs na, die volgens mij niet het probleem zijn.
Wat Cerberus zegt inderdaad.

Is er in de tussentijd het één en ander gebeurd? Vond het al vreemd dat je zo afwezig was.

Dirkdirk

DF-koning
Is er in de tussentijd het één en ander gebeurd? Vond het al vreemd dat je zo afwezig was.
Mede daarom ben ik hier ook een hele poos niet aanwezig geweest, om niiet in de verleiding te komen in een periode dat ik er door omstandigheden erg gevoelig voor was.
Dit is de reden dat hij afwezig was, omdat hij bang was in de verleiding te komen in een gevoelige periode.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Een jaar geleden kwamen daar wat meer verslavingsgevoelige drugs bij en ik had dat (toch) onderschat. Bovendien was ik in een zwakke state of mind. Niet dat ik nou extreem gebruikte, maar ik ben er erg gevoelig voor blijkbaar en kon het niet handelen. Het was ook de situatie, al neem ik er volledig de verantwoordelijkheid voor.

Nee, ik denk ook dat psychedelica een slag apart zijn, maar voor mij persoonlijk is het gevoelsmatig niet meer goed om te doen. Ik heb denk ik ook wel getript voor meerdere levens. :wink: Ik sluit niet uit ooit weer eens te trippen, maar ik zweefde er teveel in weg (wat velen niet zal verbazen :wink: ). Bovendien waardeer ik mijn nuchterheid nu heel erg. En focussen op mijn lichamelijke en geestelijke gezondheid. En mijn levenssituatie.

Daarnaast was er nog wel een middel wat niet bekend staat destructief te zijn, maar waar ik achteraf gezien toch wel mezelf mee heb gesaboteerd en dat is wiet. Hoe onschuldig deze drug ook lijkt, het heeft mij doen laten vluchten van mijn problemen. Zelfs al zat er ik er niet dagelijks aan en alleen maar 's avonds. Soms gebruikte ik het weken niet. Maar wanneer ik het wel gebruikte maakte het me onverschillig, lui, etc. Nu helemaal geen wiet meer voor mij.

Ik heb mijn lifestyle zeg maar omgegooid. Alleen nog maar gezond eten, elke dag trainen, geen alcohol meer in huis. (enkel eens een biertje op een feestje, wat voor mij neerkomt op hooguit een paar keer in de maand 1 a 2 biertjes, soms niet eens. Maar ik wil het niet meer in huis hebben.

Wat Cerberus zegt inderdaad.

Ja het is een complex verhaal. Maar het komt erop neer dat mijn relatie met mijn ex begin dit jaar nogal heftig eindigde. Zij zat hier ook op DF. Ik heb mezelf min of meer verloren in die tijd, ben van het pad geraakt tijdens de relatie en had na de break een hele tijd voor mezelf nodig om onder ogen te komen dat er fundamenteel dingen aan mij moesten veranderen. Niet dat zij onschuldig was, maar het heeft geen zin om het daar over te hebben. Het enige dat telt is dat ik nu op een goed pad zit. Ik hoop zij ook, al heb ik geen contact meer met haar.

Ik begrijp dat mensen mijn plotselinge afwezigheid vreemd vonden, maar ik kon het simpelweg niet opbrengen om op DF te zitten. Ik had heel andere dingen aan mijn hoofd.

Bedankt voor jullie berichten. :)

Dit is de reden dat hij afwezig was, omdat hij bang was in de verleiding te komen in een gevoelige periode.
Ja, mede dus. Maar bovenal de break met mijn toenmalige vriendin.

MetalGuy

Badass junkie
Ja het is een complex verhaal. Maar het komt erop neer dat mijn relatie met mijn ex begin dit jaar nogal heftig eindigde. Zij zat hier ook op DF. Ik heb mezelf min of meer verloren in die tijd, ben van het pad geraakt tijdens de relatie en had na de break een hele tijd voor mezelf nodig om onder ogen te komen dat er fundamenteel dingen aan mij moesten veranderen. Niet dat zij onschuldig was, maar het heeft geen zin om het daar over te hebben. Het enige dat telt is dat ik nu op een goed pad zit. Ik hoop zij ook, al heb ik geen contact meer met haar.

Ik begrijp dat mensen mijn plotselinge afwezigheid vreemd vonden, maar ik kon het simpelweg niet opbrengen om op DF te zitten. Ik had heel andere dingen aan mijn hoofd.

Bedankt voor jullie berichten. :)
Heel begrijpelijk! Fijn om te horen dat het weer goed gaat.:handfist1:

Soms moet je door een diep dal, om eruit te klimmen tot een sterkere versie van jezelf.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Heel begrijpelijk! Fijn om te horen dat het weer goed gaat.:handfist1:

Soms moet je door een diep dal, om eruit te klimmen tot een sterkere versie van jezelf.
Helaas gaat het vaak wel zo ja.

In theorie had het niet gehoeven, maar dat is maar theorie...

Het leven moet je soms ook nederig maken. Helaas gaat dat soms ook ten koste van anderen...

MetalGuy

Badass junkie
Helaas gaat het vaak wel zo ja.

In theorie had het niet gehoeven, maar dat is maar theorie...

Het leven moet je soms ook nederig maken. Helaas gaat dat soms ook ten koste van anderen...
Ja, helaas. Maar het is wat het is. Vind het iig heel knap van je dat je zo hebt gehandeld. Keep up the good work! 💪

Sterretje1984

Belezen gebruiker
Even een kleine update. Zo goed als 3 maanden oxy vrij. Gisteren bij de neuroloog en pijn poli geweest en moet zeggen dat het dubbel voelt. Ik wil een recept voor de pijn (volgende week weer operatie) maar aan de andere kant weer niet, want waren die 3 maanden dan voor niets. Duivels dilemma die ik met de dat uitstel in de hoop de keuze niet te hoeven maken. Benzo’s blijf ik op en af toch weer misbruiken. Ik krijg alles op recept en koop nooit. Met mijn misbruik heb ik nog voor een kleine week voorraad. Herhaal recept komt pas over een dag of 20. Hopelijk kan ik de operatie en herstel periode goed gebruiken daar dan ook vanaf te komen. We zullen zien. Het gevoel van even lekker naar mijn warme deken te willen en lekker out te gaan blijf ik nog dagelijks houden! Dat zal wel de verslaving zijn. Maar ik ben de baas

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Het gevoel van even lekker naar mijn warme deken te willen en lekker out te gaan blijf ik nog dagelijks houden! Dat zal wel de verslaving zijn. Maar ik ben de baas
Dat laatste is echt key. Cravings kunnen (zullen) er zijn, maar weten dat jij de baas bent, over-ruled dat. Maar de baas zijn komt met verantwoordelijkheid. Vaak wist ik zelf wel dat ik degene ben die erover gaat of ik in het moment een middel (die ik me had voorgenomen niet te nemen) wel of niet neem, maar dan drukte ik die wetenschap soms even weg, zodat ik tóch even die escape kon hebben. En dan heeft "de baas zijn" eigenlijk geen waarde meer. Je moet het zelf waarde geven door het in de werkelijkheid te realiseren. Aldus: te doen. Of in dit geval: niet te doen.

Verslaafd worden aan iets is heel menselijk. Ik denk dat we onszelf er daarom ook niet teveel voor moeten afstraffen, middels bijvoorbeeld oneindige schuldgevoelens. Want dat helpt je simpelweg niet vooruit, maar werkt juist tegen.

Maar tegelijkertijd is er dus wel die complete verantwoordelijkheid nodig om van een verslaving af te komen. Discipline, consistente discipline. En ja, soms ook gewoon boos worden op jezelf omdat je je niet aan je voornemen hebt gehouden. Voor mij persoonlijk is dat altijd mijn probleem geweest, niet alleen op het vlak van drugs, maar op alles eigenlijk. Ik had discipline, tótdat ik er even geen zin in had. En daarna wimpelde ik het ook weer makkelijk weg, zonder écht boos op mezelf te worden. Ik zorgde er dus voor dat falen een optie werd. Ja, dat werkt dus niet en is dus helemaal geen discipline, maar eerder tijdelijke motivatie te noemen. Ja, op het ene moment wil je stoppen (of juist starten) met iets, maar op het andere moment weer niet. Dus je wilt het eigenlijk niet écht. Je wil zou niet afhankelijk moeten zijn van je huidige gevoel. Op een gegeven moment moet er denk ik een keuze gemaakt worden. Een eed aan jezelf. Want wat is je woord anders waard? Ook al is het "slechts" aan jezelf. Júist aan jezelf is je woord van absoluut belang. Al kan het helpen deze ook uit te spreken aan anderen. Dan creëer je consequenties. Consequenties zijn er sowieso altijd, maar in de zin van: doe ik dit niet (of juist wel), dan zal er grote teleurstelling zijn, een gebroken discipline en een daling in de waarde van je woord aan jezelf en/of aan anderen.

Helaas ben ik daar pas laat achter gekomen en heb ik mezelf en daardoor ook anderen pijn gedaan door niet een man van mijn woord te zijn geweest.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Helaas, helaas de teller is teruggezet naar 3 dagen.

Achja beter 3 dan 0
Het wordt makkelijker. De periodes worden langer. De aanhouder wint in dit geval, daar ben ik zeker van!

Goed bezig!!

Dat geeft op zichzelf ook al dopamine hè? :wink:
Pfoeh zeker week 2 t/m 4 volledig clean zijn. En al helemaal als je van de stims af komt. Net alsof je sommige dagen in die periode 'natuurlijk' strak staat.

GroenRook

Experimenterende gebruiker
Goed bezig!!

Dat geeft op zichzelf ook al dopamine hè? :wink:

100%
vandaag toch weer bier gedronken..
maar ben zeker van plan om door te gaan met afkappen van, een punt erachter zetten is gewoon wel moeilijk...
Ook al vind ik het uiteindelijke effect van alcohol helemaal niet zo fijn.

ik kom hier weer terug als ik mijn volgende mijlpaal heb bereikt! :liveprosper4::handok3::handsopen3:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
100%
vandaag toch weer bier gedronken..
maar ben zeker van plan om door te gaan met afkappen van, een punt erachter zetten is gewoon wel moeilijk...
Ook al vind ik het uiteindelijke effect van alcohol helemaal niet zo fijn.

ik kom hier weer terug als ik mijn volgende mijlpaal heb bereikt! :liveprosper4::handok3::handsopen3:
Zo gaat het in de werkelijkheid. Met vallen en opstaan, tot het punt dat je het écht zat bent. Maar dat punt kun je niet echt zelf bepalen. Uiteindelijk ben je het gewoon zat. Het brengt je niets meer en dat zie je dan duidelijk genoeg.

Niet dat je je er dan maar bij neer moet leggen! (Niet dat jij dat doet)

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Eigenlijk wel ja!

Gek genoeg werkt het zo. Dingen waarvan je weet dat ze niet goed voor je zijn, zelfs dingen die je echt beginnen tegen te staan. Het voelt zo definitief om ze echt op te geven...
Precies haha ik heb er nog steeds weleens moeite mee.

Nooit meer kunnen gebruiken. Kom op, dat is voor een verslaafde toch het ergste wat je kan horen. 😂
Zo definitief en raar. In het begin zelfs burgerlijk saai klinkt het.

Daarom dat allerlei programma's werken met een dag voor dag principe. Vandaag ga ik weer clean naar bed. En morgen zien we wel weer. Waarschijnlijk maak ik dan dezelfde keuze, maar het is wat minder definitief.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Precies haha ik heb er nog steeds weleens moeite mee.

Nooit meer kunnen gebruiken. Kom op, dat is voor een verslaafde toch het ergste wat je kan horen. 😂
Zo definitief en raar. In het begin zelfs burgerlijk saai klinkt het.

Daarom dat allerlei programma's werken met een dag voor dag principe. Vandaag ga ik weer clean naar bed. En morgen zien we wel weer. Waarschijnlijk maak ik dan dezelfde keuze, maar het is wat minder definitief.
Precies, korte termijn realistische doelen stellen! Per dag bekijken. Als je dan al een tijd lang op deze manier clean bent, kan er vanzelf het besef komen: ik mis het helemaal niet, ik voel me juist veel beter zonder.

We hebben een topic over welke drugs je nu gebruikt, maar er zijn op het forum ook mensen in herstel die juist proberen om niet meer te gebruiken. En dan is het misschien wel leuk om hier je clean-tijd te melden en helemaal als je een bijzonder mijlpaal hebt gehaald 🥳
En vertel ook als je dat wilt hoe het je lukt om vol te houden👍

Ik ben vandaag precies 2 maanden clean van harddrugs en alcohol 💪
Alleen mijn Etizolam ben ik nog aan het afbouwen nu, maar verder heb ik al 2 maanden niks meer gehad 😎

En dat terwijl ik wel echt een ernstige afhankelijkheid had aan vooral pep en coke. Eerst dacht ik dat ik wel gecontroleerd kon blijven gebruiken, maar dat resulteerde toch elke keer in verslavingsgedrag. In de Kerstvakantie heb ik nog een flinke terugval gehad en ben ik daarna uit mijn behandeling gezet. Dat heeft bij mij echt eindelijk de knop doen omdraaien dat ik niet meer wil gebruiken👍

Ik ga sindsdien veel naar NA/CA meetings waar ik veel steun aan heb. Het lukt nu veel beter om helpende gedachten in te zetten als ik trek heb en om juist de goede dingen te doen die ik al wel geleerd had maar nog moeilijk vond om toe te passen💪

Ik heb echt nog wel veel moeilijke momenten gehad, maar nu laat ik bijvoorbeeld mijn emoties er gewoon zijn en ontdek ik steeds meer dat ik er wel mee om kan gaan👍
En omdat dat nu dus al 2 maanden wel lukt mocht ik sinds gisteren ook weer mijn behandeling oppakken gelukkig 👍
Al 7 jaar clean

Sterretje1984

Belezen gebruiker
. Maar de baas zijn komt met verantwoordelijkheid. Vaak wist ik zelf wel dat ik degene ben die erover gaat of ik in het moment een middel (die ik me had voorgenomen niet te nemen) wel of niet neem, maar dan drukte ik die wetenschap soms even weg, zodat ik tóch even die escape kon hebben. En dan heeft "de baas zijn" eigenlijk geen waarde meer. Je moet het zelf waarde geven door het in de werkelijkheid te realiseren. Aldus: te doen. Of in dit geval: niet te doen.
Daar heb je zeker een punt. Het lastigste is dat dat verlangen er toch nog is (of komt en gaat met periodes) ik hoop dat ik de baas kan blijven. Ik doe in ieder geval mijn best.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Daar heb je zeker een punt. Het lastigste is dat dat verlangen er toch nog is (of komt en gaat met periodes) ik hoop dat ik de baas kan blijven. Ik doe in ieder geval mijn best.
Ja, verlangen kan heel erg sterk voelen.

Maar het is "helaas" (in werkelijkheid is het goed dat het zo werkt) zo dat het leven echt meedogenloos is als je kiest voor onmiddelijke bevrediging in plaats van discipline en door de zure appel heen bijten. Want wat je eigenlijk doet op een moment van toegeven, is jezelf dieper programmeren afhankelijk (verslaafd) te zijn. Die paden/gewoonten slijten dieper in je, waardoor een volgende keer stoppen nog weer moeilijker zal zijn.

Natuurlijk moet je ook compassie voor jezelf hebben en jezelf kunnen vergeven als je een keer van het pad raakt. We zijn nu eenmaal ook mensen die fouten maken. Maar de voldoening van niet hebben toegegeven aan je verlangens is ten eerste een herprogrammering van jezelf de goede kant op (positieve gewoonten (paden in je hersenen, als je het zo wilt zien) creëeren), maar het geeft ook nog eens een veel diepere bevrediging, die daarnaast ook nog nog eens cumulatief is. Het is niet slechts even goed voelen, je bouwt echt iets steeds meer op. Natuurlijk kan er eens een kleine terugval zijn, maar over het algemeen is er een stijgende lijn, waardoor je je beter en beter voelt, tot op een punt dat het niet eens meer aantrekkelijk is om een bepaald middel te gebruiken, omdat je van jezelf al zoveel diepere, meer authentieke voldoening voelt. Vergeleken daarbij was die drugs roes oppervlakkig en leeg.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Het is exact vandaag, exact rond deze tijd een jaar geleden dat ik op de oprit van de detox nog even een half packie in een keer naar binnen snoof.

En als een junkie de detox binnen liep, eruit zag alsof ik zo uit de cast van the Walking Dead was geplukt.

Het is een mooie reis, soms een droevige reis. Zeker als ik zie hoeveel verslaafden om me heen het niet redden. De afgelopen tijd gebeurt het iets te vaak. Zelfmoord, OD, in coma op de IC. Nare, nare ziekte is het...

Daarom blijf ik er toch aan werken om in herstel te blijven. Lekker nieuwe dingen uitproberen. Zo heb ik gisteren nog een proefles zen meditatie gedaan.

DonkeyGonz

Bewuste gebruiker
Yeah!! :innocent:
6 weken en een dag weken clean van Speed > GHB > Cocaine > Hasj > Slapers >
Wat me dagelijks tot bezit nam na opstapelende problemen die achter elkaar raak waren waardoor ik jammer genoeg niet meer thuis wilde wonen en me zelf door de middelen heb laten meenemen waardoor mijn problemen alleen maar erger werden. :/

Thuis is gelukkig weer samen gekomen (mijn ouders zaten ja , zaten in een break-up) waar ik zelf jammer genoeg achter ben gekomen nadat ik mijn moeder haar telefoon mocht lenen als leentelefoon... ja shit hier heb ik een traumatische ervaring mee opgepakt, me moeder en ik zijn erg hecht.
Dit gebeurde omstreeks Februari en nam me heel diep mee qua gebruik. Nu woon ik zo 2 maanden thuis en ben ik toen gaan afbouwen en ben ik nu gelukkig onder behandeling. (Ambulant)

Momenteel bezig met de toekomst en er wachten kleine mooie stappen naar een beter leven!
Eindelijk bezig met een nieuwe job waar ik vrijdag een sollicitatie heb waar ik eerst 3 dagen in de week rustig kan wennen aan het ''werk'' leven.

Fingers crossed en hopelijk snel meer afleiding en uitdaging door de job!

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Nu 2 maanden clean van benzo's.
Ongelooflijk na 16 jaar benzo's is het boek dichtgeslagen.(Ik blijf alert)
De 1e maand was het slapen kapot moeilijk maar deze 2e maand elke dag: 8 uur slaap per nacht. 🥳

En zonder plafonddienst. Als ik het licht uitknip voel ik me nooit lekker moe en toch weer dat stemmetje "het gaat je niet lukken" en ineens is het ochtend.... mét energie en zin in de dag.
Dat gevoel dus nooit gekend in de ochtend.
Vandaag het duiveltje "anders neem je wat benzo's in huis voor noodgevallen" ook de deur uitgeschopt, want eenmaal een hap van het verboden fruit en ik ben dit nieuwe paradijs kwijt.

Nog wel een pilletje en militair slaapregime, maar hey..Whatever it takes.
Ben je tot heden nog altijd clean van benzooi?

Bovenaan