1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vleesvervangers

Discussie in 'Voeding, gezondheid, liefde, seks en relaties' gestart door De Dunne, 29 apr 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis! Donateur

Ik ben sinds enkele jaren nu “flexitariër”. Ja sorry stom modewoord maar ik las m pas en vond m toch wel toepasselijk en makkelijk in gebruik... Ondanks de vreemde naam.
    Vroeger, ook van huis uit, waren wij echt mega vleeseters. Elke avind vlees bij het eten, ook als we omelet aten dan zat er ham in. Tussen de middag vlees op brood. Etc. Nu eet ik echt 3 hele dagen pw geen vlees, ook niet op brood of ergens door. En de dagen dat ik wel vlees eet, veel minder en gezonder vlees.
    Sommige vleesvervangers zijn best te doen maar sommige ook zeker niet. Het liefste heb ik ze die niet net als vlees moeten smaken. Die vind ik juist niet lekker. Een vega schijf van kaas en spinazie is lekker, een groenteschijf ook wel.

Laatst bewerkt: 21 dec 2018
    שמש vindt dit leuk.
  2. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

3. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Whahahaha

Hahaha
    Haha
    Ha

:upsidedown:

4. Roze olifant

:openmouth: Goed verhaal toch.

Rebell vindt dit leuk.
  5. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Hoezo zou je als je vegetariër of vegan wordt perse ineens heel gezond moeten gaan eten? Er zijn 3 hoofdredenen om minder vlees te eten, namelijk dierenleed, klimaat en gezondheid. Voor veruit de meeste vegetariërs of veganisten of mensen die gewoon wat minder vlees eten, zijn dierenleed en klimaat de belangrijkste redenen en is gezondheid een mooi bijeffect.

Het leven is niet zwart wit en iedereen geeft ze eigen invulling aan dingen. Zou wat zijn als er een heel reglement bij zou komen kijken als je besluit vegetariër te worden.

Sowieso snap ik niet zo goed wat nu precies je probleem is met dat sommige mensen ervoor kiezen vleesvervangers te eten? Je hebt daar toch zelf geen last van. Laat mensen lekker doen wat ze zelf willen, dat jij het anders zou doen wilt nog niet zeggen dat dit voor iedereen de beste keuze is. Jij had er toch ook zo'n moeite mee dat GHB vaak slecht in het daglicht staat en dat mensen stellig zeggen dat je het nooit moet gebruiken, nu doe je echt precies hetzelfde maar dan op een ander onderwerp.

Fruitvlieg, Rebell, Fenrir en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Roze olifant

:tearsofjoy: Regel 1. Ben je een groot fan van de vega rookworst van de Appie? Eet je niets liever? STOP DAAR OGENBLIKKELIJK MEE. Maak het jezelf nou een keer niet zo moeilijk potverdorie! DIT SLAAT NERGENS OP. Zomaar vega rookworsten eten... schaamteloos.

Regel 2. Je mag alleen natuurlijke producten lekker vinden.

Regel 3. Het Drugsforum committee bepaalt wat jij graag eet en niemand anders.

Etc.

Psychedelibee vindt dit leuk.
  7. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Oke oke you got me..
    Je hebt gelijk.
    Ben gewoon op een Rampage vandaag!
    Kon me ff niet inhouden.
    Ik trek me terug..

Sorry voor de overlast!
    Ik ga maar slapen beter voor mij morgen een nieuwe dag!

Goodnight!

Zwijgrecht en Roze olifant vinden dit leuk.
  8. Fruitvlieg

Fruitvlieg Experimenterende gebruiker

Ik eet al zo'n 12 jaar overwegend vegetarisch. Ik kook meestal met lekker veel groenten en mik soms een handje noten erdoor voor de bite en smaak. Tempeh is erg lekker en voedzaam, maar het is misschien even wennen qua smaak. Soms heb ik zin in comfortfood en dan grijp ik wel eens naar vleesvervangers. De volgende vind ik erg lekker:

- SoFine visburger
    - Veggie bitterballen van Beckers (ECHT lekker)
    - vegetarische saucijzenbroodjes
    - vegagehakt door sauzen bij de pasta
    - de appie heeft lekkere rondo's: grieks, etc.

Hopelijk heb je wat aan de tips en goed dat je wil minderen met vlees. Als iedereen een kleine bijdrage levert, komen we samen een heel eind!

Fenrir vindt dit leuk.