Voorbereiding eerste keer truffels

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ciao,

Wonderbaarlijk genoeg heb ik nog nooit truffels/paddo's gebruikt en ik vind dat daar maar eens verandering in moet komen. In de zomer wil ik wel eens een keertje samen met mijn neefje trippen en we hebben dan ook afgesproken dat we daar een datum voor gaan prikken. Ik begreep dat paddo's inmiddels illegaal zijn en dat er geen wezenlijk verschil tussen paddo's of truffels is, dus dan schaf ik gewoon wat truffels aan. Uit wat ik tot nu toe uit de pinned threads in dit subforum heb gelezen ben ik ietsje wijzer geworden, maar ik heb nog wel wat vragen.

- Dosering: Ik heb vernomen dat het niet helemaal duidelijk is hoeveel je het beste kan doseren. Ik zou wel graag iets van een richtlijn willen, voordat ik het hele bakje truffels leeg reet. Gegevens: Man, 26, 189cm, 80kg, geen ervaring met psychoactieven.
- Maaginhoud: Ik had al begrepen dat het niet slim is om op een volle maag aan de truffels te gaan. Tussen mijn laatste maaltijd en een GHB inname liet ik vier tot vijf uur zitten. Hoe zit dit met truffels?
- Soort: Ik heb zitten kijken en heb mijn zinnen gezet op Sclerotia Atlantis truffels. Dit lijkt me van de soorten die ik gezien heb op een voor de meeste gebruikers welbekende webshop (no advertising, applied dat ook wanneer het om A..... gaat?) qua tripsterkte gemiddeld met indrukwekkende visuals. Is dit een soort die jullie zouden aanraden voor een eerste keer?

Nog andere tips & tricks die jullie leuk vinden om met me te delen?

Muy gracias!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
- Dosering voor een eerste keer zou ik tussen 7 en 10 gram houden. Misschien dat het te licht is, misschien zelfs te zwaar. Verschilt erg per persoon, dus beter voorzichtig de eerste keer. Lichaamsgewicht zegt vaak niet zoveel bij psilocybine.
- Ik hou meestal vier uren niet eten voor inname aan.
- Atlantis is prima. Volgens mij verschillen de soorten niet veel van elkaar.

Mijn tip is om je telefoon in ieder geval weg te leggen en je niet al teveel bezig te houden met media. Als je een echte trip wilt kun je je beter op je echte omgeving richten. Niet dat media sowieso een no-go is. Ik heb ook mooie tijden beleefd met half trippend grappige series kijken (American Dad bijvoorbeeld, als dat je ding is). Maar ik zou tijdens een eerste trip zeker niet alleen maar met dat soort entertainment bezig zijn, want dan haal je lang niet de potentie uit dit tripmiddel. Ga ook lekker je directe omgeving verkennen en vooral: spontaan zijn en doen wat in je op komt. Dus niet teveel voorbereiden.

Altijd leuk als iemand voor de eerste keer echt gaat trippen. Dus een report hier is welkom! Veel plezier. :confused:mile:

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
@Mindless Bedankt voor de tips en reactie op mijn vragen. Ik zal te zijner tijd nog even terugkijken in dit topic, dan kan er aan de voorbereiding in ieder geval niks mis gaan. Trip report zal ik zeker schrijven, als ik er behoefte aan heb. (:

Dit zal vast wel aardige visuals stimuleren. :innocent: Ik heb wel al het idee om zoiets op een gegeven moment op te zetten, het geluid uit te zetten en mijn eigen muziek te draaien die ik toepasselijk vind. Daar zit echter ook best wel wat heavy, duistere shit tussen. Valt het af te raden om dat soort muziek te draaien? Ik neem aan dat dat je trip in een richting kan sturen die je liever niet hebt.

Fenrir

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
.... en mijn eigen muziek te draaien die ik toepasselijk vind. Daar zit echter ook best wel wat heavy, duistere shit tussen. Valt het af te raden om dat soort muziek te draaien? Ik neem aan dat dat je trip in een richting kan sturen die je liever niet hebt.

Velen zullen het waarschijnlijk niet met me eens zijn, maar...
Ik geloof niet in een intrinsieke "negatieve energie" van duistere muziek. Het is voor mij persoonlijk veel belangrijker hoe ikzelf deze specifieke muziek ervaar, dan hoe ik haar zou omschrijven tegenover anderen.

Ik heb tijdens truffeltrips (en bij 2C-B gebruik) ook gewoon geluisterd naar duistere minimal, naar melancholische triphop en postrock, en naar brute metal, maar werd daarbij niet overvallen door een beklemmend gevoel; het tevreden gevoel dat ik normaal krijg bij het luisteren van muziek - ook duistere - werd alleen maar versterkt.

(Met grotere hoeveelheden psilocybine en andere psychedelica heb ik echter geen ervaring hiermee, misschien dat het dan anders zou kunnen liggen.)

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik zou het zelf niet doen, omdat ik ervaring heb met zeer duistere trips en daar liever niet weer in terecht kom. Als het gebeurd dan gebeurd het, maar als het even kan liever niet, dus persoonlijk zet ik niet zoiets op tijdens een trip om de kans erop niet te vergroten.

Maar het is natuurlijk niet iets dat jij per se niet zou moeten proberen.

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
@Mindless & @Fenrir
Sound advice van jullie alle twee. Ik denk dat ik dat soort muziek dan wel uit wil proberen op basis van wat Fenrir zei, maar dat ik eerst wat ervaring met psychoactieven op wil doen voordat ik zoiets doe. Op basis van wat Mindless zei kan het de trip dus in negatieve zin kleuren, dus op die manier sluit ik denk ik een mooi compromis. (:

Thanks, both.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
- Dosering: Ik heb vernomen dat het niet helemaal duidelijk is hoeveel je het beste kan doseren. Ik zou wel graag iets van een richtlijn willen, voordat ik het hele bakje truffels leeg reet. Gegevens: Man, 26, 189cm, 80kg, geen ervaring met psychoactieven.
Blijft lastig om dit voor een ander te adviseren, maar zoals Mindless al zei zou ik niet direct te hoog gaan. 10 gram is voor de meeste een prima eerste kennismaking in ieder geval.

Maaginhoud: Ik had al begrepen dat het niet slim is om op een volle maag aan de truffels te gaan. Tussen mijn laatste maaltijd en een GHB inname liet ik vier tot vijf uur zitten. Hoe zit dit met truffels?
Een uurtje of 4 vantevoren niet eten is ideaal, dan is je eten genoeg gezakt dat het goed werkt maar heb je ook weer niet zo'n lege maag dat je daar weer last van krijgt.

Soort: Ik heb zitten kijken en heb mijn zinnen gezet op Sclerotia Atlantis truffels. Dit lijkt me van de soorten die ik gezien heb op een voor de meeste gebruikers welbekende webshop (no advertising, applied dat ook wanneer het om A..... gaat?) qua tripsterkte gemiddeld met indrukwekkende visuals. Is dit een soort die jullie zouden aanraden voor een eerste keer?
De verschillen in sterkte zijn minimaal met truffels en het is ook niet zo dat de een veel visueler is dan de ander. Dat laten ze je vooral uit commerciele overwegingen graag geloven. Maar atlantis is een prima soort in ieder geval.

Ik denk dat ik dat soort muziek dan wel uit wil proberen op basis van wat Fenrir zei, maar dat ik eerst wat ervaring met psychoactieven op wil doen voordat ik zoiets doe. Op basis van wat Mindless zei kan het de trip dus in negatieve zin kleuren, dus op die manier sluit ik denk ik een mooi compromis. (:
Muziek kan enorm bepalend zijn voor je stemming in een trip. Wat je het beste kan doen is gewoon wat verschillende soorten muziek klaar zetten en dan tijdens het trippen kijken wat goed valt. Ik vind het zelf altijd wel leuk om telkens een heel ander soort nummer op te zetten, dan wordt je elke keer weer een andere emotie in getrokken.

Nog andere tips & tricks die jullie leuk vinden om met me te delen?
Zorg dat je zoveel mogelijk van te voren voorbereid aan dingen die je nodig kan hebben tijdens het trippen. Simpele dingen kunnen in enen ontzettend lastig worden, zeker als je nog niet zoveel ervaring hebt. Met name electronica kan echt heel lastig worden en lijkt je soms een beetje tegen te werken zelfs.

Zorg verder dat de plek waar je gaat trippen netjes schoongemaakt en opgeruimd is, dat voelt fijner tijdens het trippen.

En zoals Mindless ook al zei, wees vooral spontaan en plan niet wat je allemaal wilt gaan doen. Je kunt van te voren toch niet bedenken wat je tijdens het trippen leuk vind. Gewoon ergens naar staren kan je al een uur vermaken of enkel muziek luisteren bijvoorbeeld. Als je uiteindelijk naar buiten wilt kan dat ook heel leuk zijn, maar zorg wel dat je dit pas doet wanneer je op de piek zit of daarna. Het laaste wat je wilt is dat je buiten bent en het in enen te heftig word.

En laat het over je heen komen, juist als je het wilt gaan controleren dan gaat het vaak fout. Dus als er negatieve gedachtes op je af komen of het wordt gewoon allemaal even duister, accepteer het en het zal vanzelf beter gaan.

Tot slot, zet je telefoon uit. Dat leidt alleen maar af en je wilt dan ook niet gesprekken met de nuchtere buitenwereld gaan voeren.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Ik heb niet veel meer toe te voegen aan alle reeds genoemde adviezen. Wel nog 1 advies die ik zelf heel belangrijk vind: doe het alleen als je echt oprecht lekker in je vel zit. Heb je een trip gepland en maak je vlak daarvoor iets naars mee of krijg je heel slecht nieuws cancel de trip dan! Ga gewoon biertjes drinken en bewaar de trip voor later.

Als je met een goed gevoel de trip ingaat en je tijdens de trip alles over je heen laat komen is de kans op een negatieve ervaring echt minimaal. Al helemaal op een bescheiden dosis (b.v. 10 gram).

Heel veel plezier en laat even weten hoe het is geweest!

P.S. Persoonlijk zou ik duistere muziek vermijden tijdens de trip. Het hoeft geen probleem te zijn maar ik heb er slechte ervaringen mee.

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Bedankt voor de hulp allemaal. Veel van de adviezen vallen samen met wat ik zelf al had bedacht, dus dat is geruststellend. Niet dat ik gerustgesteld hoef te worden, want ik ben niet bang voor nieuwe drugservaringen. Ik zal laten weten hoe het gegaan is, als ik er wat interessants over te zeggen heb.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Eens met alle hierboven genoemde adviezen. Ik zou zelf wel voor minstens 10 gram gaan. Natuurlijk, voorzichtigheid is geboden de eerste keer, maar onder de 10 gram heb je kans dat je het effect grotendeels mist (ik heb dit zelfs ook nog zien gebeuren bij mensen die 10 gram namen). Maar zoals hierboven al gezegd kan dat wel persoonlijk zijn.

Veel plezier :)

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Nog even terugkomend op duistere muziek luisteren tijdens trippen. Nogmaals: ik zeg niet dat je het per se niet moet doen, maar weet dat duisternis in die staat snel heel erg duister kan worden. In de nuchtere staat waar het ego normaal functioneert heb je een soort pseudo-stabiliteit. Je weet waar je staat in het leven en relativeert alles vanuit dat gefixeerde standpunt. Neem je psychedelica (en dan met name psilocybine) dan verandert je normale gedachtegang en daarmee dat gefixeerde standpunt van waaruit je relativeert. Lang voordat er sprake is van een volledige ego oplossing begint het ego al de "controle" en de grond onder zijn voeten te verliezen. Je kunt dan makkelijk in een staat komen waar je niet meer kunt relativeren. Waar duistere muziek eerst slechts vermaak vanuit je gefixeerde standpunt was, kan het nu heel snel je volledige beleving van alles worden. Het is dan alsof je aan het koorddansen bent en als een van je duistere gedachten je weet te overtuigen van het werkelijke bestaan van kwaadaardigheid dan val je en heeft het je. En dan zal het je geestelijk gaan martelen zonder enige genade. Op dat punt is het heel moeilijk om daar weer uit te raken. Het is niet echt, maar op dat moment is het zo overtuigend en alles wat je doet lijkt te bevestigen dat het echt is.

Ik raad het dus wel sterk af, al moet je het natuurlijk zelf weten. Duisternis/kwaadaardigheid is een fascinerend iets. Maar je kunt er beter naar kijken vanuit een rigide ego of vanuit egoloosheid, niet daartussenin waar het koorddansen is. Bovendien zullen psilo-trips je vanzelf duisternis laten ervaren als je het vaker doet. Beter dat je dat niet forceert.

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
@Mindless Hmmm, dat maakt natuurlijk sense. Ergens besefte ik me dat natuurlijk wel, maar als ik het nu zo lees dan wordt het idee dat je realiteitsbeeld compleet verandert nog een stuk duidelijker. Ik denk dat ik de werking een beetje onderschat en nog wel het idee heb dat ik de trip zelf kan sturen door rationeel na te denken over alles. Dat is natuurlijk een beetje naïef. Erg bedankt voor je uitgebreide uitleg Mindless.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ja, het ding is: normaal kijken we naar dingen alsof wij de onderzoeker zijn die iets bekijkt onder zijn microscoop (als voorbeeld dan even he) met de zekerheid dat wij de onderzoeker zijn. In een psychedelische staat echter kan die zekerheid verdwijnen omdat je inziet dat het een aanname was dat jij de onderzoeker bent. In die onzekerheid zoeken gedachten weer naar zekerheid en 1 optie is dat jij niet de onderzoeker bent, maar het onderzochtte. En in de psychedelische staat met toegenomen voorstellingsvermogen kan het dan echt letterlijk zo ver gaan als je je kunt voorstellen. Het is allemaal grappig, vermakelijk en interessant wanneer je weet dat jij de onderzoeker bent, maar als die zekerheid compleet 100% verdwijnt en je jezelf wijs maakt dat jij een of ander experiment bent van een of andere kwade macht, dan is het geen spelletje meer. Ik heb momenten meegemaakt waarop de (fysieke) dood geen uitweg meer zou zijn uit de hel van mijn doemdenken. Vanaf daar zul je het moeten ondergaan, no matter what (Vandaar dat meditatie ook zo waardevol is op zo'n moment: accepteren wat is, wat het ook is.). Later zie je dan dat je op een moment een gedachte hebt geloofd en die achterna bent gegaan in een droom (nachtmerrie) wereld, maar op het moment zelf lijkt het dus weldegelijk je realiteit.

Ik zou het lekker laten. De psychedelische ervaring is van zichzelf meer dan interessant genoeg zonder zelf duistere elementen toe te voegen.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
@Mindless Hmmm, dat maakt natuurlijk sense. Ergens besefte ik me dat natuurlijk wel, maar als ik het nu zo lees dan wordt het idee dat je realiteitsbeeld compleet verandert nog een stuk duidelijker. Ik denk dat ik de werking een beetje onderschat en nog wel het idee heb dat ik de trip zelf kan sturen door rationeel na te denken over alles. Dat is natuurlijk een beetje naïef. Erg bedankt voor je uitgebreide uitleg Mindless.
Dat is inderdaad een beetje naief. Hoewel het sturen van de ervaring wellicht nog wel enigszins mogelijk is op een dosis van 10 gram, begin je dan ook al de controle te verliezen. En uiteindelijk draait trippen ook om de controle opgeven, dus hoe meer je dat toestaat hoe beter je ervaring ook zal worden.

Er in gaan met het idee dat je het kan sturen kan daardoor eigenlijk alleen maar 2 uitkomsten hebben die naar mijn idee ongewenst zijn: Of je remt je trip ermee waardoor je niet de volle potentie te zien krijgt, of je wordt geconfronteerd met het feit dat het sturen je niet meer lukt en kan daardoor enorm slecht gaan.

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
@Mindless @Psychedelibee Het zijn toevoegingen zoals deze die naar mijn inziens zullen helpen om de hele trip smoother te laten verlopen, dus bedankt daarvoor. Ik kijk er naar uit, ben benieuwd hoe het gaat zijn. Gracias both!

Yaizer

Bewuste gebruiker
Glowsticks!
Breek ze langszaam in het donker en kijk goed wat er gebeurd, wonderbaarlijk!

Voor de rest was mijn eerste dosis (en eerste keer psychedelica) ~13.5 gr. Was achteraf veelste veel omdat hele gezichten totaal vervormden in dieren hoofden en noem maar op. Later vaker getript op 13+ gr en nooit meer zo hard gegaan als toen.

Ik denk dat fantasie en de nieuwheid een grote rol daarin speelt.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
He he, bij mijn eerste trip ooit kregen mijn vrienden ook heel erg realistische dierenhoofden. Zoiets heb ik later nooit weer meegemaakt met psilocybine. Ik dacht laatst nog aan die trip en kon vreemd genoeg bijna alles tot in detail herinneren, zo'n 10 jaar later nu. Ik denk dat ik er van het weekend een laat trip report over schrijf.

Ben wel heel benieuwd naar Sally Tessio's bevindingen straks. Altijd leuk om dat te zien/horen/lezen: iemand's eerste keer echte psychedelica.

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Glowsticks!
Breek ze langszaam in het donker en kijk goed wat er gebeurd, wonderbaarlijk!

Voor de rest was mijn eerste dosis (en eerste keer psychedelica) ~13.5 gr. Was achteraf veelste veel omdat hele gezichten totaal vervormden in dieren hoofden en noem maar op. Later vaker getript op 13+ gr en nooit meer zo hard gegaan als toen.

Ik denk dat fantasie en de nieuwheid een grote rol daarin speelt.
Thanks voor je input man. :handok: Glowsticks, ik zal eens kijken. :grin: Ik ben benieuwd wat ik allemaal kan verzinnen bij onderstaande art. Je zou denken dat er zat gebeurd als je naar zoiets kijkt met wat psychedelische muziek op.

He he, bij mijn eerste trip ooit kregen mijn vrienden ook heel erg realistische dierenhoofden. Zoiets heb ik later nooit weer meegemaakt met psilocybine. Ik dacht laatst nog aan die trip en kon vreemd genoeg bijna alles tot in detail herinneren, zo'n 10 jaar later nu. Ik denk dat ik er van het weekend een laat trip report over schrijf.

Ben wel heel benieuwd naar Sally Tessio's bevindingen straks. Altijd leuk om dat te zien/horen/lezen: iemand's eerste keer echte psychedelica.
Nice man, schrijf er een mooi reportje over, zou ik graag lezen! :grin:
Ik ben ook erg benieuwd. Ik hoop zelf dat het wel een vrij diepe trip wordt. Niet alleen hallucinaties and a good time, maar ook iets betekenisvol wat ik bij me kan houden en iets van kan leren. Misschien is dat wat teveel gevraagd, maar we gaan zien hoe of wat. :innocent:

Bijlagen

• Android Jones.jpg
    Android Jones.jpg
    2,4 MB · Weergaven: 5

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik heb inmiddels een tijdje terug voor het eerst op truffels getript en wil jullie danken voor de geboden hulp. De voorbereidingen die ik heb getroffen waren in orde, afgezien van het late arriveren van mijn tripmaatje. Het is helaas niet geworden wat ik er van had verwacht, omdat de trip een periode lang een donkere en oncomfortabele wending nam. Ik voel er op het moment niet zoveel voor om er een trip report over te schrijven. Dat heeft niet zoveel te maken met de trip zelf, maar vooral omdat ik denk dat ik niet helemaal eerlijk kan zijn over de ervaring en de dynamiek die er ontstond in de wetenschap dat ik mijn tripmaatje daar bijvoorbeeld mee kan kwetsen, mocht hij dit lezen. Ik denk wel dat het een boeiende ervaring is, die aangeeft hoe zekere nuances de trip heel sterk kunnen kleuren. Misschien dat ik het op een later moment alsnog doe. Ik zit namelijk ook qua tijd nogal packed op het moment.

Nogmaals bedankt!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik voel er op het moment niet zoveel voor om er een trip report over te schrijven. Dat heeft niet zoveel te maken met de trip zelf, maar vooral omdat ik denk dat ik niet helemaal eerlijk kan zijn over de ervaring en de dynamiek die er ontstond in de wetenschap dat ik mijn tripmaatje daar bijvoorbeeld mee kan kwetsen, mocht hij dit lezen. Ik denk wel dat het een boeiende ervaring is, die aangeeft hoe zekere nuances de trip heel sterk kunnen kleuren.
Ik kan me goed voorstellen dat dit een belangrijke reden is zo'n report hier niet openbaar te delen.

Het kan echter wel goed zijn voor jezelf om de ervaring toch op te schrijven, het zij via een trip report of gewoon een korte samenvatting van de dingen waar je/jullie tegenaan liepen. Dit hoeft zeker niet openbaar gedeeld te worden, maar kan wel als reminder dienen voor jezelf bij een volgende trip. Daarnaast is het opschrijven van de ervaring ook vaak een goede manier om het voor jezelf een plek te geven in je hoofd. Punt is dat dit soort ervaringen en inzichten na verloop van tijd namelijk toch vaak verwateren.

Punt is dat dit soort ervaringen en inzichten na verloop van tijd namelijk toch vaak verwateren.

Vergankelijkheid vind ik een zeer aangenaam gegeven. De nare trip hoeft ook niet per se representatief te zijn en om die reden hoef je er, lijkt mij, ook niet te zwaar aan te tillen. Het is interessant dat je de krochten van je donkere geest opzoekt, maar ik zou me er zeker niet proberen door te laten beïnvloeden. Wel kun je er inderdaad proberen een les uit te halen, maar ik zou eerder de focus leggen op de wat opgewektere thema's die je binnen de trip beleeft.

Laatst bewerkt:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Vergankelijkheid vind ik een zeer aangenaam gegeven. De nare trip hoeft ook niet per se representatief te zijn en om die reden hoef je er, lijkt mij, ook niet te zwaar aan te tillen. Het is interessant dat je de krochten van je donkere geest opzoekt, maar ik zou het me zeker niet door proberen te laten beïnvloeden. Wel kun je er inderdaad proberen een les uit te halen, maar ik zou eerder de focus leggen op de wat opgewektere thema's die je in je trip beleeft.
Je hoeft er ook niet direct heel zwaar aan te tillen. Maar zowel de positieve als negatieve dingen in een trip zijn toch vaak in zekere mate ook een reflectie van dingen waar je in het dagelijks leven tegenaan loopt en kunnen als zodanig ook als les gezien worden. Maar het gewoon simpelweg opschrijven kan soms al helpen om het wat meer in perspectief te plaatsen.

Bovendien las ik tussen de regels door dat de negatieve lading ook grotendeels door de interactie met zijn tripmaatje kwam, dus kan het helpen om daar voor een volgende trip meer rekening mee te houden.

Ik zeg dus niet dat hij überhaupt iets moet opschrijven en als hij dat doet enkel de negatieve dingen. Het enige wat ik zeg is dat de ervaring opschrijven kan helpen als reminder voor een volgende trip of gewoon simpelweg om het nu allemaal goed in perspectief te plaatsen.

Bovendien las ik tussen de regels door dat de negatieve lading ook grotendeels door de interactie met zijn tripmaatje kwam, dus kan het helpen om daar voor een volgende trip meer rekening mee te houden.

Ik kan het me eerlijk gezegd niet voorstellen met iemand samen te trippen en zodoende elkaars trip beïnvloedt. Ik raad het na mijn eenmalige Ayahuasca ervaring ook af; Ik ging daar zeer onbevangen in en wist totaal niet wat me stond te wachten. De eerste dag overweldigde het me zo dat ik ging communiceren met mensen om me heen, omdat ik niet wist wat ik met mezelf aan moest. Dit heeft mijn eerste trip redelijk vergald. Om het in een beeldspraak uit proberen te leggen: Het was alsof ik een woestijn werd gedropt, zonder landkaart, vreemde mensen die mijn taal niet spraken, en ik moest zelf de weg maar zien te vinden. Zeer beangstigend, maar achteraf was dat eigenlijk de mooiste les die ik heb geleerd; je moet het zelf doen en er zelf uit zien te komen. Zodra je jezelf laat beïnvloeden door de ander raak je sowieso verdwaald is mijn bescheiden mening. De volgende dag bij de ceremonie ging ik met deze 'wijsheid' de volgende trip aan en dat was een hele heftige, maar ook hele mooie ervaring. De angsten die ik de eerste dag beleefden waren niet meer aan de oppervlakte. Dus @Sally Tessio, wellicht is het een idee om samen de trip aan te gaan, maar je zo min mogelijk met de ander te bemoeien, hoe moeilijk dat ook zal zijn. Dat zorgt ervoor dat jouw trip zo puur mogelijk blijft.

Laatst bewerkt:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
@Langspeelplaat, ik denk dat het ook heel erg afhangt van met welke intentie je tript. Bij een Ayahuasca ceremonie komt iedereen echt voor een persoonlijke innerlijke reis en dan wil je inderdaad zo min mogelijk communiceren met de ander aangezien dat enkel afleidt of zelfs tot problemen kan leiden.

Dat is ook hoe ik eigenlijk altijd trip, voor de innerlijke reis. Daarom trip ik vaak ook bijvoorkeur alleen of met iemand die dit respecteert en me zoveel mogelijk met rust laat. Maar ik heb ook genoeg vrienden die trippen meer als een sociale aangelegenheid zien en juist tijdens de trip wel enorm op zoek zijn naar contact. Als ik met die vrienden trip wil ik soms me nog wel even terug trekken of accepteer op dat moment gewoon dat het niet zo'n diepe innerlijke reis gaat worden.

Uiteindelijk is het vooral belangrijk om van te voren duidelijk te hebben met welke intentie iedereen tript die mee doet inderdaad en als dit niet op elkaar aansluit moet je er goed over nadenken of je het dan wel wilt doen.

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
@Langspeelplaat & @Psychedelibee

Bedankt voor de reacties. Ik hoor weleens vaker members op DF zeggen dat iets als een bad trip niet echt bestaat, omdat een dergelijke trip juist ook informatie bevat waar je iets mee kunt. Daar ben ik het denk ik wel mee eens, al zou ik het zelf wel naar vinden als je echt volledig door de mangel wordt gehaald. In mijn geval kan ik er niet zoveel mee omdat de stressor niet zo zeer gedachten over mezelf en mijn leven waren, maar eigenlijk voor een substantiële periode mijn tripmaatje was. Voor mijn gevoel kwam de negativiteit vanuit hem en stak die mij aan. Dit neem ik hem overigens absoluut niet kwalijk, dat is natuurlijk het risico wat je loopt met dat soort middelen. Het maakte dat ik in gedachtekronkels terecht kwam als: 'Tyfuszooi, ik had hier heel erg naar uitgekeken en nu wordt het niet de bijzondere ervaring die het had kunnen zijn. Was ik maar gewoon alleen, dat was nu de ultieme vrijheid geweest'. Het lukte me niet meer uit dat soort gedachten te ontsnappen en me geïntimideerd te voelen door de situatie en de dynamiek die er ontstond.

We zijn inmiddels alweer een tijdje verder en ik ben inmiddels wel blij met de ervaring. Ik vond de positieve aspecten echt heel bijzonder; het open praten met mijn tripmaatje tegen het einde van de trip en de vormen, kleuren, extreme gevoeligheid voor geluid of juist de afwezigheid ervan, etc. Ik heb een hele tijd naar een schilderij zitten kijken wat mijn grootvader heeft gemaakt, een vergezicht van een oceaan met wolken erboven. Op een gegeven moment was het niet meer te onderscheiden wat nou de horizon was en ik begon het schilderij op een hele andere manier te bekijken. Heel indrukwekkend, ik kon het niet onderdrukken voortdurend erom te lachen en vol bewondering alles in me op te nemen. Absoluut iets wat ik vaker wil gaan doen.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
In mijn geval kan ik er niet zoveel mee omdat de stressor niet zo zeer gedachten over mezelf en mijn leven waren, maar eigenlijk voor een substantiële periode mijn tripmaatje was. Voor mijn gevoel kwam de negativiteit vanuit hem en stak die mij aan.
Ook hier kun je denk ik toch echt wel wat uithalen en dat is vooral hoe je daar mee omgaat op zo'n moment. Dus accepteren dat hij in een negatieve flow zit en hem hierbij steunen of met rust laten zonder het je eigen ervaring volledig te laten verpesten. Maar ik snap tegelijk ook dat dit heel lastig is als je net begint met trippen en dat je bovendien ook gewoon baalt omdat je wat anders had voorgesteld bij je eerste trip.

Wat je er verder wellicht uit kunt halen is dat vaker met hem trippen wellicht ook niet een goed idee is, maar of je dat ook zo vind is natuurlijk aan jou.

We zijn inmiddels alweer een tijdje verder en ik ben inmiddels wel blij met de ervaring.
Goed om te horen dat je er ook fijne herinneringen aan over hebt gehouden.

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
@Psychedelibee
Ja, ik snap je man, dat zie ik inderdaad ook nog als een leerzame ervaring. En wat je zegt; dat is wel heel erg lastig als je voor het eerst zoiets ervaart en zelf enorm moet wennen. Ik vind het wel een mooi idee dat je ook in het interpersoonlijke contact kan groeien in zo'n situatie, ondanks dat alles heel gevoelig en kwetsend kan zijn. Ik zou het heel indrukwekkend vinden als ik ook tijdens zo'n trip flexibel kan zijn en andermans gevoelens om kan keren door mijn energie. Het biedt ook wel de les dat ik nog niet hecht genoeg met mijn tripmaatje was om het te doen. Of ik het nog eens met hem ga doen weet ik echter niet.

Thanks voor je reactie!

Ik zou het heel indrukwekkend vinden als ik ook tijdens zo'n trip flexibel kan zijn en andermans gevoelens om kan keren door mijn energie.

Ik vraag me af of dit überhaupt mogelijk is en of dit wenselijk is. Ik neig te zeggen van niet. Ook ben ik in de veronderstelling dat je ieders trip moet respecteren, dus waarom zou je iemands gevoelens om proberen te keren met jouw energie? Als ik jou was zou ik eerder de focus proberen te leggen op het gegeven dat de ander jou niet beïnvloedt tijdens het trippen. Mensen ga je toch niet kunnen veranderen, je kan er wel mee leren omgaan.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik vraag me af of dit überhaupt mogelijk is en of dit wenselijk is. Ik neig te zeggen van niet. Ook ben ik in de veronderstelling dat je ieder zijn trip moet respecteren, dus waarom zou iemand gevoelens om willen keren met jouw energie? Als ik jou was zou ik eerder de focus proberen te leggen op het gegeven dat de ander jou niet beinvloedt tijdens het trippen. Mensen ga je toch niet kunnen veranderen, je kan er wel mee leren omgaan.
Iemand zijn trip omkeren is lastig inderdaad, maar je eigen trip niet laten verpesten door een ander is zeker mogelijk met meer ervaring.

Ik heb een paar jaar geleden meegemaakt dat een trip maatje echt zwaar slecht ging. Ik kon toen heel rustig blijven en hem begeleiden zonder dat ik er zelf in mee ging. Maar hem echt rustig krijgen en zijn energie omkeren was niet te doen inderdaad. Ik respecteerde zijn trip trouwens ook gewoon, alleen was hij op dat moment een gevaar voor zichzelf, waardoor je iemand niet simpelweg kan laten gaan. Belangrijkste is vooral gewoon zelf niet mee gaan in de energie van een ander, maar dat moet je in je hebben of anders leren.

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik vraag me af of dit überhaupt mogelijk is en of dit wenselijk is. Ik neig te zeggen van niet. Ook ben ik in de veronderstelling dat je ieders trip moet respecteren, dus waarom zou je iemands gevoelens om proberen te keren met jouw energie? Als ik jou was zou ik eerder de focus proberen te leggen op het gegeven dat de ander jou niet beïnvloedt tijdens het trippen. Mensen ga je toch niet kunnen veranderen, je kan er wel mee leren omgaan.
Hahah, ik ben het met je eens dat dit nogal ambitieus was. Er zat wat amfetamine in toen ik het typte, dus ik was duidelijk een stuk positiever ingesteld dan realistisch was geweest. :sweatsmile:

Bovenaan