Wat verschrikkelijk joh!
Ik weet uit ervaring hoe zwaar een depressie kan zijn, hoe donker de wereld dan lijkt, en hoe uitzichtloos hij dan is. Over de oorzaak wegnemen voor een depressie, soms is die niet mogelijk. Want voor zover ik weet kunnen depressies op 2 manieren ontstaan. Door vervelende dingen in het verleden, of omdat de hersenen gewoon niet goed functioneren, of een combinatie hiervan. Geven je hersenen te weing endorfine, dan ben je zwaar depressies, oa.
Dus, om je vraag je beantwoorden, ik denk dat methadon voor jou een oplossing zou kunnen zijn. En dat zeg ik, een van DE grootste tegenstanders van methadon. Heb het zelf een paar jaar gebruikt lang, lang geleden, zo'n 20 jaar geleden. Punt is, de verslaving eraan is bijzonder zwaar, veel zwaarder dan die van heroine. Daarmee bedoel ik de ontwenning, de afkick. Je kunt er na langdurig gebruik zeker een half jaar ziek van zijn. En dat maakt dat heel veel methadon gebruikers er gewoon NOOIT meer vanaf komen. Maar, wanneer methadon levensreddend kan werken dan neemt dat eigenlijk bij voorbaat al alle nadelen weg. Zeker in jouw geval zou dit betekenen dat je waarschijnlijk dan wel de rest van je leven aan de methadon moet. Maar, als dat maakt dat het leven enigsinds dragelijk wordt, dan zou ik het nemen.
Xuboxone is geen opiaat, het maakt dat de reseptoren in je hersenen "afgedekt" worden zodat opiaten niet meer toegang hebben tot de reseptoren. Ik zou als ik jou was niet te lang meer wachten met het nemen van de beslissing of je methadon neemt of niet. Want heroine heeft de ellendige eigenschap dat het heel sluipend bezit van je neemt. Je bent tot nu toe in staat geweest heroine af en toe te nemen. Maar geleidelijk aan zul je merken dat je t toch vaker gaat nemen. De pauzes ertussen worden steeds korter. En wanneer je ziek wordt, ontwenning dus, dan verdwijnen je bezwaren tegen heroine als sneeuw voor de zon.
Ik weet dat methadon niet enkel aan heroine verslaafden wordt voorgeschreven, dus zullen er zeker artsen zijn die het je willen voorschrijven. Misschien wordt het even zoeken naar zo'n arts want er zullen er zeker ook zijn die t niet willen doen, juist omdat het zo verslavend is, en je geen opiaat verslaving hebt.
Al met al voel ik met je mee, zoals ik al zei, depressies zijn verschrikkelijk. Alles is zo donker, zo zwaar, zo treurig. Hoop dan ook echt dat je snel, welke oplossing dan ook, aangereikt krijgt, zodat je leven kleuriger wordt. Want, er is leven na een depressie, met of zonder medicatie.
Volhouden hoor, en echt achter die methadon aan.
(ben wel een leek hoor, ondanks een langdurige heroine verslaving en depressies in mijn tiener tijd ben ik geensinds een arts of psycholoog.)
heel veel succes,
Leveldesigner