Vraagje

L

Lid 3285

Gast
Wat of hoe mag je niet paddos eten.
Ik hoorde dat je ze niet in een pizza of een soep of zo kon zetten omdat de temperatuur te hoog is maar ik hoorde ook dat je thee kan maken???
Ik hoorde ook iets over dat je geen zuiker er mee mog eten of zoiets?

Static Search

Belezen gebruiker
ja, je kan thee maken..hoef je ze niet op te eten..warme gerechten of suiker weetk niet goed..denk niet dat da veel verschil geeft..

Allolalie

Bewuste gebruiker
Static Search zei:
ja, je kan thee maken..hoef je ze niet op te eten..warme gerechten of suiker weetk niet goed..denk niet dat da veel verschil geeft..

zal behalve die thee meteen ook de paddestoelen zelf opeten, voor het geval er nog veel in zit...waarschijnlijk wel.

Ceko

Belezen gebruiker
Zoetige dingen zoals thee vind ik altijd een beetje goor klinken i.c.m. paddestoelen.. :openmouth: Meest logische voor mij is altijd gewoon iets van soep ofzo. Maar laat de soep niet koken, pleur ze er gewoon in als ie nog heet is.

Jpilot

Experimenterende gebruiker
Soep en thee werken prima, deze zijn maximaal 100 graden, en dat verzwakt het effect een klein beetje, maar niet in hele grote vorm.

Als iemand in een zware trip zit en het niet meer trekt kan het toedienen van vitamine C helpen. In de vorm van jus of pilletje. Het duurt even, maar langzaam zal de trip afzwakken. Dus ik zou zeggen geen vitamine C in grote mate vermeiden.

drop out

Newbie
suiker bouwt het wel hard af!

en een thee met paddestoelen is echt NIIIIIEEEEEEEEET lekker :rolleyes:
gewoon old skool opeten en leer er van genieten!

Jpilot

Static Search zei:
das gewoon een fabeltje maar soms helpt placebo...

Het woord fabeltje zal ik niet snel gebruiken, maar het is idd nog niet aangetoont. Bij een hoop mensen heeft dit echter al geholpen, dus waarom bij hem/haar niet.

heartcore

zal behalve die thee meteen ook de paddestoelen zelf opeten, voor het geval er nog veel in zit...waarschijnlijk wel.

Dit recept is perfect:

Glas water aan de kook brengen, van het vuur af, verkruimelde paddestoelen erin doen. 5-10 minuten laten trekken, niet verder verhitten!!. Af en toe roeren.

Paddo materiaal eruit zeven, nieuw glas water aan de kook brengen, herhaal het voorgaande.

Ik doe dit doorgaans met ongeveer 100 gram verse zelfgekweekte cubensis. De tea is zeer intens en wanneer ik de paddestoelen de volgende dag of 2 dagen later op eet, heb ik 0,0 effect, dus zo goed als alle werkzame stof komt eruit.

koken vernietigd de werkzame stof.

Jpilot

Je kan de werkzaamheid niet testen door de paddenstoelen 2 dagen later op te eten, en te concluderen dat als je niks voelt alle stoffen er uit zijn.
Als je tript dan heeft je lichaam minimaal een week nodig om weer te herstellen, puur lichamelijk. Geestelijk kan je na 24 uur misschien al weer klaar zijn, een dosis paddenstoelen binnen die tijd heeft echter geen zin meer, je lichaam reageert en nauwelijks tot niet op.

Voor de rest prima theerecept :beer: , je kan het ook invriezen overigens. Of een theezakje mee trekken, en het als ice tea drinken.
Oppassen met suiker, dat remt de boel dan weer een beetje.

Bovenaan