Vriendschap tussen een man en vrouw kan dat?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Ik heb niet het hele verhaal gelezen, maar dat kan inderdaad. Maar als 1 van de twee verliefd wordt, is het natuurlijk niet meer goed vol te houden. Uiteraard gebeurt dat lang niet altijd. Mensen doen soms alsof het onvermijdelijk is dat er gevoelens bij komen als een man en vrouw goed met elkaar overweg kunnen. Ben ik het zeker niet mee eens. Als het om twee mensen gaat die niet vreselijk seksueel tekort komen kan het best zijn dat ze geen seks met elkaar willen.

L

Lid 153446

Gast
Ik zal even serieus zijn.

Het lijkt me ook dat het gewoon kan. Ondanks dat je in theorie (of in de praktijk..) gevoelens hebt voor elkaar die meer romantisch of seksueel zijn.
Als die kans vriendschap in de weg staat, zouden biseksuele mensen met niemand vrienden kunnen zijn en dat lijkt me nogal stug.

Ik heb wat observaties gegeven in m'n eerste post hier, en anderen deden hun plasje er ook nog eens over.

Volgens mij is de consensus een beetje dat seks en (romantische) gevoelens een vriendschap sowieso lastiger maken, en dat er veel zijn die dit voorbeeld - ook zonder dat - niet zo'n toffe vriendschap zouden vinden als het henzelf betrof.

Wou er nog iets aan toevoegen.
Als het mijn eigen (vriendschaps-) relaties betreft bespreek ik deze dingen meestal met die persoon.
Andersom heb ik er een kak-hekel aan als mensen met mij een probleem hebben en dan alles met een derde gaan bespreken om 't op te lossen.
Het lijkt me wel handig als je met elkaar kunt praten als er wat is.

De Zeemeerman

Badass junkie
Ik heb je lap tekst nog eens doorgenomen 😅
Feitelijk hebben jullie allang sex gehad hoor alleen geen penetratie

Waarom heb je dit stuk eigenlijk gepost??
Dacht je dat wij het wel leuk leesvoer zouden vinden ?
Of wilde je het gewoon kwijt ?

Hoe zie jij je toekomst voor je? Blijf je in t rond neuken of wil je een serieuze lange relatie aangaan ? die niet gebouwd is op sex want dat werkt namelijk niet op den duur 😜

Ik ben toch wel heel nieuwsgierig nu, jij hebt waarachtig een zeer wonderlijk leven zo te lezen, filmster Hollywood idee of niet?! 🤩🤩🤩

De Zeemeerman

Badass junkie
Voel je jezelf aangesproken? Die gast hier boven zegt dat ik meisjes verkracht. Sex heb tegen hun wil in? Ik doe rustig door niet op zulke idioten te reageren. Duidelijk?
Vermoedelijk bedoelt hij tegen hun wil ivm condoom niet om.
Nou en ze kunnen hun mond toch open doen als ze een rubbertje willen ? Niet jouw probleem toch ?
Ze willen gewoon jouw geile keiharde pik erin zonder jasje erom ! 😇🍌🍑

BigY

Experimenterende gebruiker
Je moet toch wel een berg pep op hebben om zoiets en zoveel te kunnen typen, niet?

En een verkorte versie...ja, je kan een vriendschap hebben tussen een lekker wijf en jezelf. Gewoon zorgen dat je nadenkt met je hoofd en niet met je lul. Sex is leuk voor een half uur, de aftermath is vaak minder prettig (als je al een relatie hebt).

Msloverdj

Wijs gebruiker
Jazeker het kan.
Voor een periode.
Of dat 2 uur is. Of stimulerende sexdrugs op avond

Of je komt een partner tegen die het niet zo tof vind..

Ik ken ze wel. Maar niet gered uiteindelijk. Balans tussen niet jaloers.worden maar wel verlangen naar crashen/chillen met de ander...

Merkte toch altijd wat sexuele.spanning
.Of het lag aan mij lol... was ik.de.'boosdoener'
Maar als je dan als.man vrouw de vriendschap stopt.poe!..soms gaan scheidingen er milder.aan toe.

Ik begin er niet meer aan. Moest ook eerst op.de blaren zitten om dat te leren.

Natozlato

Badass junkie
Ik ben tot de helft gekomen. De andere helft bewaar ik. Ik ben gek op dit soort onderwerpen!

Ik denk dat dit meer is dan vriendschap, maar dat jullie dit niet aan elkaar willen toegeven, en kan me voorstellen dat je de vriendschap niet op het spel wil zetten! Dat zij zo jaloers is en jouw nieuwe vriendin steeds wil wegjagen. Als ik de nieuwe vriendin was, zou ik die vriendschap trouwens niet accepteren.

Ik denk dat jullie eens goed moeten praten en eerlijk zijn. En als jullie vrienden willen blijven, mss dan wat minder op elkaars lip zitten? Zo samen slapen doet de vriendschap geen goed. En behandel elkaars nieuwe partner met respect!

Ik heb al jaren een beste vriend, waarmee ik vroeger meerdere keren naar bed ben geweest. Gelukkig was daarna niks veranderd. Het voelde vertrouwd om met hem naar bed te gaan! De laatste keer was het niet meer zo geil, we kenden elkaar te goed, het voelde alsof ik met mijn neef in bed lag.

Ik zou gewoon eens sex met haar hebben. Dan is de druk van de ketel! Naar iemand verlangen en over fantaseren is vaak geweldiger dan de daadwerkelijke sex.

whitesugar

Badass junkie
Ik ben tot de helft gekomen. De andere helft bewaar ik. Ik ben gek op dit soort onderwerpen!

Ik denk dat dit meer is dan vriendschap, maar dat jullie dit niet aan elkaar willen toegeven, en kan me voorstellen dat je de vriendschap niet op het spel wil zetten! Dat zij zo jaloers is en jouw nieuwe vriendin steeds wil wegjagen. Als ik de nieuwe vriendin was, zou ik die vriendschap trouwens niet accepteren.

Ik denk dat jullie eens goed moeten praten en eerlijk zijn. En als jullie vrienden willen blijven, mss dan wat minder op elkaars lip zitten? Zo samen slapen doet de vriendschap geen goed. En behandel elkaars nieuwe partner met respect!

Ik heb al jaren een beste vriend, waarmee ik vroeger meerdere keren naar bed ben geweest. Gelukkig was daarna niks veranderd. Het voelde vertrouwd om met hem naar bed te gaan! De laatste keer was het niet meer zo geil, we kenden elkaar te goed, het voelde alsof ik met mijn neef in bed lag.

Ik zou gewoon eens sex met haar hebben. Dan is de druk van de ketel! Naar iemand verlangen en over fantaseren is vaak geweldiger dan de daadwerkelijke sex.
Ik ben het met je eens, behalve dat stukje over dat het voelde alsof je met je neef in bed lag dat klonk een beetje fout.

Maar ik denk dat handig is dat jullie met elkaar praten en eerlijk naar elkaar toe zijn wat jullie nou van elkaar zijn. Of dat nou een relatie is, fwb of gewoon vriendschap. Wees daar eerlijk over naar elkaar toe.

Jumping Jack

Bewuste gebruiker
Ik denk dat dit meer is dan vriendschap, maar dat jullie dit niet aan elkaar willen toegeven, en kan me voorstellen dat je de vriendschap niet op het spel wil zetten! Dat zij zo jaloers is en jouw nieuwe vriendin steeds wil wegjagen. Als ik de nieuwe vriendin was, zou ik die vriendschap trouwens niet accepteren
Dit is een verhaal van 10 jaar lang in een kort jasje. Het meeste is al voorbij en we zijn nu wel tevreden hoe het is.
Vond het gewoon leuk om te vertellen wat er allemaal kan gebeuren in zo een tijd.
Maar een gesloten zaak.

Laatst bewerkt:

De Zandman

Badass junkie
Ik heb alles gelezen.
Heel veel is al gezegt dus dat ga ik niet nog een keer overdoen, maar er is één ding dat ik niet begrijp.
Daarover zeg ik enkele woorden.

Ik vind het werkelijk on - ge - loof- lijk welke risico's jullie willens en wetens lopen met het achterwege laten van condoomgebruik.
Ik vind dit echt zooooo dom...jazeker!

Jullie hebben vele wisselende partners, en toch neem je iedere keer weer geen voorzorgsmaatregelen??!
Mijn mening is, dat je niet alleen voor jezelf, maar ook voor die anderen, (one nicht stands) een verantwoordelijkheid hebt. Punt.

Jullie zijn zo een ongeleid in principe een dodelijk wapen geworden, en dit dus nog min of meer gekozen hiervoor, ook nog. Jazeker!

Surplus:
Daarbij leg je deze zaak ook nog eens bij de vrouwelijke medepleger neer.
Want deze moet er klaarblijkelijk ook nog eens expliciet om het condoomgebruik vragen, mind You!

Nee.
Dit zou je niet moeten willen!
Of, beter nog,
Dit ken je niet maken.

ik heb in mijn legionnairtijd nogal wat dames verwend. Ik wist nooit of het de laatste keer zou zijn...maar,
NOOIT ZONDER EEN RUBBERTJE!

Pietje, dit ken je niet maaaaaken...
Pietje, dit ken je niet doen....
Die onzin moet je staaaaaken,
Pietje, dit ken je niet doen...!!

Laatst bewerkt:

De Zandman

Badass junkie
Overigens ik heb enkele goede "vrouwelijke vrinden" gehad.
Het kenmerk was, dat juist de sex ontbrak.
Juist dat ene gedeelte zou bij het wél gaan uitvoeren de hele vriendschap versjteren.
Zijn er meer onder ons, die dit als zodanig ervaren hebben?

whitesugar

Badass junkie
Ik heb alles gelezen.
Heel veel is al gezegt dus dat ga ik niet nog een keer overdoen, maar er is één ding dat ik niet begrijp.
Daarover zeg ik enkele woorden.

Ik vind het werkelijk on - ge - loof- lijk welke risico's jullie willens en wetens lopen met het achterwege laten van condoomgebruik.
Ik vind dit echt zooooo dom...jazeker!

Jullie hebben vele wisselende partners, en toch neem je iedere keer weer geen voorzorgsmaatregelen??!
Mijn mening is, dat je niet alleen voor jezelf, maar ook voor die anderen, (one nicht stands) een verantwoordelijkheid hebt. Punt.

Jullie zijn zo een ongeleid in principe een dodelijk wapen geworden, en dit dus nog min of meer gekozen hiervoor, ook nog. Jazeker!

Surplus:
Daarbij leg je deze zaak ook nog eens bij de vrouwelijke medepleger neer.
Want deze moet er klaarblijkelijk ook nog eens expliciet om het condoomgebruik vragen, mind You!

Nee.
Dit zou je niet moeten willen!
Of, beter nog,
Dit ken je niet maken.

ik heb in mijn legionnairtijd nogal wat dames verwend. Ik wist nooit of het de laatste keer zou zijn...maar,
NOOIT ZONDER EEN RUBBERTJE!

Pietje, dit ken je niet maaaaaken...
Pietje, dit ken je niet doen....
Die onzin moet je staaaaaken,
Pietje, dit ken je niet doen...!!
Dit inderdaad!

Dopemonster

Badass junkie
Overigens ik heb enkele goede "vrouwelijke vrinden" gehad.
Het kenmerk was, dat juist de sex ontbrak.
Juist dat ene gedeelte zou bij het wél gaan uitvoeren de hele vriendschap versjteren.
Zijn er meer onder ons, die dit als zodanig ervaren hebben?
Is zeker waar, ik hoef ook niet met alle vrouwen die ik ken sex dus als ik een goeie vriendin zou hebben hoef ik niet gelijk sex met haar te hebben maar ik ben niet echt bevriend met vrouwen, heb ooit wel een goeie vriendin gehad maar als ik aan vriendschap denk dan denk ik toch alleen aan mannen denk dat de meeste dit wel hebben.
Ik kan goed bevriend zijn met een vriendin van een maat of een vrouw in een vriendengroep maar het zal nooit me beste vriend worden

Edit: maar wat wel fijn is, is je partner ook als (beste) buddy te hebben

Laatst bewerkt:

Jumping Jack

Bewuste gebruiker
Dit inderdaad!
Jullie zijn zo een ongeleid
Jullie hebben vele wisselende partners

Nog een keer dan maar..
Jullie dit en jullie dat 😅

Het is heel simpel ik kom uit de sexindustrie en werkte op de wallen en ken nu nog steeds zoveel mensen uit die wereld.
Sexwerkers doen het namelijk wel veilig.
Maar mensen die gewoon uit lust met elkaar gaan doen het het 9 van de 10 keer zonder.

Dan kan je wel heel politiek correct gaan praten, wat gevaarlijk blabla. Maar dan heb je dus echt geen levens ervaring! Want mensen willen vaak wel braaf zeggen dat ze het doen.
Maar in de praktijk word er geeneens over gepraat. En hebben mensen geeneens condooms in huis. Dit zijn feiten!

Ik kom ook 1 a 2 keer per jaar bij de Ggd en heb altijd een gesprekje met de medewerker daar dan. En die zegt ook dat er maar weinig mensen zijn die ook daadwerkelijk altijd een condoom gebruiken. Waarbij zij nog het grapje maakte dat is het nieuwe normaal.
En dat is dus de plek waar ze dit dus echt wel weten....

Als vrienden onder elkaar zegt iedereen ook het zelfde. Vrouwen geven het minder toe en blijven eerder politiek correct tot het puntje bij paaltje komt 😋 dan heeft niemand het er over.

En als dit voor jou een complete verassing is dan heb je blijkbaar nooit echt wisselende contacten gehad. En weet je niet hoe het in de realiteit gaat.
En kom niet met bullshit over dat als er niet over word gesproken door beide dat de man schuldig is aan wat dan ook. Er word dan gewoon gesproken over niet in me klaar komen want ik ben niet aan de pil.
Volgens mij is @De Zandman al heel lang uit de running aan de reactie te lezen met je ongelofelijk. 😅 je hebt echt geen idee wat er daadwerkelijk speelt..

Laatst bewerkt:

De Zandman

Badass junkie
Volgens mij is @De Zandman al heel lang uit de running aan de reactie te lezen met je ongelofelijk. 😅 je hebt echt geen idee wat er daadwerkelijk speelt..
N......
Beste, J J,
Je hebt geen idee. Geen enkel idee!

Lang uit de running?
Pshaw.
Ik denk, dat ik al veel langer op deze aarde rondloop, dan jij.

Je wekt de indruk, als ware het zo, dat een sexwerker geen condoom ( laat) gebruiken?!?
Op welke planeet leef jij?

Jumping Jack

Bewuste gebruiker
Je wekt de indruk, als ware het zo, dat een sexwerker geen condoom ( laat) gebruiken?!?
Op welke planeet leef jij

Zie je praat gewoon dom ik zeg toch juist van wel... Begrijpend lezen is ook moeilijk voor je.. Je doet elke keer overal interessant maar je bent niet meer van deze tijd 😅
Jij hebt zeker je informatie van spuiten en slikken..

De Zandman

Badass junkie
Lul niet zo dom.
Uit het sexwerkers wereldje?
Als wat. Als pooier? Of als slaaf uit de sm hoek? Pshaw.
Als jij als echte sexwerker gewerkt hebt, met jouw insinuaties, wel, dan behoorde je tot de heeeeel erg foute overigens kleine groep daaruit, die de vaststaande gouden regels in dit vak, (waarvoor ik groot respect heb) van wat wel, en niet kan, met de voeten getreden hebt.
Jazeker!
Anyway.

Ik stop de discussie met jou verder .
Ik praat niet tegen lieden van jouw slag.
Fini! F.Y.!

Laatst bewerkt:

CuriousExplorer

Badass junkie
Oke reageer dan niet op verschillende posten achter elkaar op mij met dat bijdehante toonte..
Nu het niet lukt ga je snel weg.
Prima bye!
Je hebt overigens wel gelijk hoor. Mijn ervaring ( niet dat die zo uitgebreid is ) leert mij ook dat zowel mannen als vrouwen heel licht omgaan met het gebruik van condooms.

*edit: Heb geen ervaringen met mannen. Om dat duidelijk te stellen 😂😂

De Zandman

Badass junkie
Daar gaat het juist om.
Mannen in casu.
Er bestaan overigens ook vrouwen condooms.
Ik heb er nog nooit 1 gezien, maar ooit vertelde een d.v.p. dit tegen mij...

Laatst bewerkt:

whitesugar

Badass junkie
Je hebt overigens wel gelijk hoor. Mijn ervaring ( niet dat die zo uitgebreid is ) leert mij ook dat zowel mannen als vrouwen heel licht omgaan met het gebruik van condooms.

*edit: Heb geen ervaringen met mannen. Om dat duidelijk te stellen 😂😂
Dan heb je het over vrouwen die aan de pil zitten denk ik (ja, dat zijn er tegenwoordig veel).

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan