• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Waar ben jij dankbaar voor..? Tijd voor wat positiviteit!

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Thelittlegirl

Experimenterende gebruiker
Eigenlijk ben ik best voor veel dingen dankbaar.

Heb mentaal even een zware dag nu dus ga eventjes wat dingen op een rijtje zetten om even te beseffen hoeveel geluk ik eigenlijk ook heb in mijn leven.

- Ik ben dankbaar voor mijn lieve ouders, die dag en nacht voor mij klaar staan. Ik ben al sinds mijn puberteit echt een lastige voor ze geweest, maar ze hebben altijd in mij gelooft en zullen er altijd zijn voor me.
- Ik ben dankbaar dat ik een 32 uur baan heb waarmee ik kan rondkomen en het ook naar mijn zin heb.
- Ik ben dankbaar voor mijn eigen woning.
- Ik ben dankbaar dat ik op jonge leeftijd een eigen puppy heb kunnen kopen, ze is echt mijn beste vriendinnetje geworden. Zij is voor mij zo’n grote motivatie geweest in mijn kut periodes. Zij is de reden dat ik altijd mijn verantwoordelijkheden ben nagekomen, ondanks mijn verslavingen.
- Dankbaar voor de mensen die altijd naast me hebben gestaan, ondanks dat ik niet makkelijk in de omgang ben geweest. Zeker tijdens mij diepste periodes mbt verslaving.
- Dankbaar dat ik nog steeds gezond ben, ondanks dat ik mijn lichaam al zo jong verkloot heb aan drugs.

Dankbaar voor de kleine dingetjes. Het geluk in kleine dingen zien, zeker in moeilijke periodes. ❤
Heel mooi lijstje! Vooral je laatste zin, het zin hem in de kleine dingetjes. Maar voordat je dat inziet...

dirtsa

Newbie
Ik ben dankbaar voor mijn ouders en de veilige warme thuissituatie die ik heb. Ik ben ontzettend trots op mijn vrienden, en ben dankbaar dat ik ze in mijn leven heb. Verder ben ik dankbaar dat ik lichamelijk gezond ben gebleven na een hoop riskant gedrag. Tot slot ben ik ontzettend blij dat ik van mijn depressie af ben, na ruim 3 jaar alleen maar vallen en opstaan, conflicten, overmatig drankgebruik en leegte. Ik had nooit gedacht dat ik in deze mate zou opknappen. Ook al breng ik bijna al mijn tijd alleen op mijn kamer door, tussen de rotzooi, zonder plan, baan, school of toekomstbeeld, ik heb me nog nooit zo vredig, vrij en sterk gevoeld.

MDMAZING

Badass junkie
Ik ben dankbaar voor mijn ouders en de veilige warme thuissituatie die ik heb. Ik ben ontzettend trots op mijn vrienden, en ben dankbaar dat ik ze in mijn leven heb. Verder ben ik dankbaar dat ik lichamelijk gezond ben gebleven na een hoop riskant gedrag. Tot slot ben ik ontzettend blij dat ik van mijn depressie af ben, na ruim 3 jaar alleen maar vallen en opstaan, conflicten, overmatig drankgebruik en leegte. Ik had nooit gedacht dat ik in deze mate zou opknappen. Ook al breng ik bijna al mijn tijd alleen op mijn kamer door, tussen de rotzooi, zonder plan, baan, school of toekomstbeeld, ik heb me nog nooit zo vredig, vrij en sterk gevoeld.
Hoe ben jij van je depressie af gekomen? Ik zit aan citalopram en bij psychiater en psycholoog. Word soms helemaal gek in me kop en huilbuilen uit het niks. Sosm wil ik echt dood

Blyatman

Experimenterende gebruiker
Dankbaar voor het leven wat mijn ouders mij gegeven hebben.
Dankbaar voor de lieve vriendin die ik heb.
De vrienden die ik heb.
Dankbaar voor een dak boven mijn hoofd,
Dankbaar voor het eten op tafel.

ga zo maar door 😃

BraboF

Belezen gebruiker
Dankbaar en trots op mijn ouders.
Dankbaar voor mijn vrienden.
Dankbaar voor de kans die ik gekregen heb op mijn werk.
Ongelooflijk dankbaar dat ik nu medicijnen heb die mijn ziekte onderdrukken waardoor ik nu zonder enige problemen kan leven!

transformated

Badass junkie
Dankbaar voor me ouders ook al zijn ze gescheiden.
Dankbaar aan me familie dat ze me nog altijd even graag zie ondanks me verslaving die ik heb gehad.
Dankbaar dat ik clean ben van de oxycodone en lormetazepam.
Dankbaar aan dit forum zodat ik altijd de over de juiste informatie beschik.
Dankbaar aan de fouten die ik heb gemaakt want daar heb ik veel van geleerd in het echt.

Zeelanddude

Wijs gebruiker
Tripreporter
Dankbaar voor mijn broer en schoonzus en neefje die me genoeg afleiding bezorgen :)
Dankbaar voor mijn handen, wat zou ik moeten doen zonder mijn handen?
Dankbaar dat m'n broer aan het verbouwen is en dat we gewoon goed samen werken :)
DZMT2950.JPGDZMT2950.JPGIMG_7175.JPG

ATGC

Belezen gebruiker
Ik ben dankbaar voor
  • de goede zorgen van mijn ouders. Ik hoor vaak genoeg voorbeelden waaruit blijkt dat dit verre vanzelfsprekend is.
  • De relatief hoogstaande zorg die we nu (nog) hebben.
  • We niet in een politiestaat als de VS leven. Zelfs voor witten is dat al behoorlijk vervelend.
  • We makkelijker dan ooit nauwkeurige info over middelen kunnen opvragen.
  • Dankbaar het besef te krijgen zaken meer bij mezelf te zoeken. Ik kan niet alles maar ik kan zeker proberen een beter persoon te worden.

Dirkjan

Bewuste gebruiker
Dat ik vorige week weer tante ben geworden van een prachtig en gezond neefje :hearteyes: :cheerpompom:
Wat leuk! Gefeliciteerd.

Waar ben ik dankbaar voor? Dat er in Nederland zorg wordt geboden als je dit nodig hebt. Ik zit op het moment in een hele depressieve periode, en ik krijg zo'n goede hulp via mijn huisarts. Ik voel me gehoord en heb het idee dat er daadwerkelijk naar me geluisterd word. Wat leven we toch in een fantastisch land. Een schreeuw om hulp wordt beantwoord.

Perenijsje

Badass junkie
Wat leuk! Gefeliciteerd.

Waar ben ik dankbaar voor? Dat er in Nederland zorg wordt geboden als je dit nodig hebt. Ik zit op het moment in een hele depressieve periode, en ik krijg zo'n goede hulp via mijn huisarts. Ik voel me gehoord en heb het idee dat er daadwerkelijk naar me geluisterd word. Wat leven we toch in een fantastisch land. Een schreeuw om hulp wordt beantwoord.
Dankjewel! En rot dat je last hebt van een depressie, maar fijn dat je er goede hulp bij krijgt. Veel sterkte en succes!

AphexTwin

Wijs gebruiker
Ik sukkel sinds eergisteren met hevige tandpijn en m'n huidige tandarts gaat met pensioen + zit volgeboekt tot het einde van dit jaar. Kon daar dus niet terecht.
Maarrr goed nieuws! Want ben deze voormiddag op zoek gegaan naar een nieuwe tandarts mét succes --> morgen voormiddag afspraak ingepland. :grin:

Syl

Wijs gebruiker
Ik ben dankbaar dat mijn dochter zo gelukkig is met der vriend.
Dat hij enorm zorgzaam en lief is voor zowel mijn dochter als voor mij.
Dat ook zijn fam ons beide liefdevol ontvangen.
(Aangezien mijn dochter en ik alleen elkaar hebben als fam, mijn oudste en mijn ex deze relatie niet goed keuren).
Dankbaar dat we zulke liefdevolle mensen om ons heen hebben!! ❤

Iemands afkomst, geloof, kleur en geaardheid maakt niks uit voor mij.
Zolang iemand mijn kind maar liefdevol behandeld en met respect. 🙏❤

Syl

Wijs gebruiker
Wat leuk! Gefeliciteerd.

Wat naar om te horen dat je door zon diep dal gaat.
Vind het super dat je zulke goede hulp krijgt van je huisarts.
Dit ervaar ik ook bij mijn huisarts en dat is heel waardevol.
Ik wens je heel veel sterkte toe!!
tenor (4).gif

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan