1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Waar ben jij verslaafd aan (geweest)?

Discussie in 'Verslaving' gestart door Raver, 19 jan 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Raver

Raver Wijs gebruiker

Beste forumleden.

Hierbij een topic om met elkaar te praten over verslaving. En wellicht alle problematiek die daarmee gepaard gaat.

Ikzelf ben verslaafde tot het bot.

Momenteel clean, maar verslavingen gehad aan: wiet, alcohol, speed, ghb, benzo's en toch ook wel weekendverslaafd aan xtc.

Heb gezocht naar vergelijkbare topics maar niks kunnen vinden.
    Bij deze!

Greetz, Raver.

2. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

ik ben niet zo'n heel erge verslaafde.

nicotine en wiet.

in de jaren 90 weekendverslaafd aan MDMA. periodes met neiging naar alcoholverslaving, maar nooit echt heel veel zuipen en regelmatig alcoholvrije dagen.

dat was het wel. van de waslijst aan middelen die ik ooit gebruikt heb niks zo vaak dat je van verslaving kan of kon spreken. ik heb me altijd behoedt voor verslaving aan harddrugs, en gelukkig nooit zware opiaten geprobeerd.

edit; half jaar oxazepam op doktersvoorschrift. niet verslaafd lijkt me want stoppen was geen probleem.

3. Coffeecup

Coffeecup Belezen gebruiker

Ghb, nu vier maanden ‘schoon’ alcohol gaan gebruiken als vervanging. Daar nu met ingang van 1 jan ook ‘schoon’ Nu de benzo afbouw. Dan heb ik het over van oktober tot nu, dagelijks tussen de 10 of 7,5 Mg. Ik ben echt doodziek geworden vanacht

4. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

@Coffeecup

denk je dat je vanacht ziek bent geworden door de afbouw van de Diazepam? van een beetje minder lijkt me dat toch wel sterk.

Raver vindt dit leuk.
  5. Raver

Raver Wijs gebruiker

Wat bedoel je met doodziek?

Als je denkt dat het écht om de diazepam gaat verwijs ik je wel naar het topic die je hiervoor geopend hebt. Anders gaat het teveel offtopic. Wil graag daar reageren dan. :)

6. Tijdloos

Tijdloos Badass junkie Tripreporter

Vroeger: veel (sterke) benzo's

Huidige situatie: oxycodone , morfine :(

tom w en ILiveForOxy vinden dit leuk.
  7. Coffeecup

Ik kan mijn vinger er niet op leggen. Er heerst veel

8. Coffeecup

Hoe ben je hier vanaf gekomen, zelfstandig als ik vragen mag? Klinkt hoopvol

Tijdloos vindt dit leuk.
  9. Tijdloos

Tijdloos Badass junkie Tripreporter

Zelfstandig had wel hulp van buurvrouw. Die gaf ik mijn schema mee wat om de 3 a 4 weken 5mg eraf gaat inhield . Zodat ik na een stapje afbouw 2 tot 3 weken een stabiele nieuwe bloedsuikerspiegel had. Langzaam maar ging goed op die manier.
    Ze gaf me elke week voor een week.
    En peptalk wat ook heeft geholpen :wink:

tom w en Lizz vinden dit leuk.
  10. Zeelanddude

Zeelanddude Belezen gebruiker

Eind 2015 gestopt met speed. Had toen bijna 2 jaar dagelijks gebruikt.

Zit nu nog met een weed probleem.

11. lotske1984-

lotske1984- Wijs gebruiker

Gestopt met speed en ben nu in opname voor mijn benzo verslaving..

12. Raver

Raver Wijs gebruiker

Waar zit je?

13. lotske1984-

lotske1984- Wijs gebruiker

In boechout provincie antwerpen belgie..

14. I can't get enough of Mary Jane, oftewel wiet.

Ik kan alles relatief makkelijk laten, maar kan me geen leven voorstellen zonder mijn avond-joint.

15. Albatross

Albatross Experimenterende gebruiker

Koffie

16. Sofia87

Sofia87 Gast

Aan sporten. Lopen, zwemmen, tennis. Een dag niet gesport voelt niet compleet voor mij.

En ook aan koffie.

Peptalking en SneeuwSnuiver vinden dit leuk.
  17. Raver

Raver Wijs gebruiker

Is dat een verslaving? :wink:

Of spreken we dan van een gezonde gewoonte.

18. Sofia87

Sofia87 Gast

Hi Raver,

Bij nader inzien, is sport in mijn geval een gezonde gewoonte.

Mijn officieel antwoord is dus: koffie :).

19. Sally Tessio

Sally Tessio Bewuste gebruiker Tripreporter

Ik heb gaming nog niet voorbij zien komen. Dus bij deze; gaming. Tussen de zes en zeven uur per dag nadat ik om 15:00 uit was van school en 15:30 vrij was. Heeft wel een jaar of twee aangehouden. Heeft me een Nederlandse titel met een first person shooter opgeleverd, afgezien daarvan vooral veel te veel tijd in gedumpt en mezelf slecht verzorgd.

20. Albatross

Albatross Experimenterende gebruiker

Those are rookie numbers my friend. Dit heb ik 5 jaar volgehouden, en in de vakanties natuurlijk meer, maar ik had niet het idee dat ik verslaafd was. Ik was gestopt met gamen het moment dat ik op kamers ging.

21. SneeuwSnuiver

SneeuwSnuiver Bewuste gebruiker

Coke en wiet

22. ZackSmurda

ZackSmurda Newbie

Had een periode waar ik bijna elke blowde dus wiet dan

23. annadul

annadul Newbie

3mmc!

24. Larocca1971

Larocca1971 Experimenterende gebruiker Tripreporter

Allee vooruit. In het jaar 2000, ernstige cocaïne verslaving. Ben opgenomen geweest 6 maanden in een OA, ontwenningsafdeling. Was hard. Héél hard. Eindelijk mezelf tegengekomen en ontdekt. Echter geen spijt. Heeft me karakter gegeven en zaken laten ervaren die ik anders niet zou hebben meegemaakt. 6 maanden therapeutisch leven heeft me gevormd, tot iemand, mijn grootste stap vooruit in wie ik ben. Was wel knokken. Maar ik omarm die periode nog steeds.

Xx

Raver, Anitaa, Sofia87 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  25. TechnoChicken

TechnoChicken Bewuste gebruiker

Ongeveer 5 jaar aan nicotine.

Sinds eergister voor de 2e keer gestopt met roken. 1ste keer zwaaar mislukt (5 dagen volgehouden maar werd toen echt gek in mn hoofd door de trek in een sigaret)

Nu heb ik zo een elektrische pen gekocht met van die vloeibare vulling met 12 mg/ml nicotine. Best te doen. Eerst volgende vulling die ik ga halen neem ik 6 mg/ml nicotine zodat ik kan afbouwen.

Ben beniewd of ik het ga volhouden haha!

26. Raver

Raver Wijs gebruiker

Momenteel verslaafd aan wiet en benzo's :expressionless:

27. Gabbertje

Gabbertje Wijs gebruiker

Ik ben verslaafd aan nicotine en wiet, ik kan me eigenlijk geen ochtend zonder een jointje voorstellen. (Ik werk nachtdiensten dus vandaar dat ik alleen in de ochtend blow)

En heb afgelopen december tegen een speed verslaving aangezeten, besefte het me gelukkig optijd waardoor ik het kon voorkomen.

28. Bas

Bas Wijs gebruiker

Nicotine & Red Bull. Met dat laatste ben ik flink aan het afkicken, gewoon om wat minder per dag te drinken en in het algemeen. Zodat het nog leuk blijft als ik het drink. Gelukkig verder nog geen andere drugs verslavingen. Al begin ik speed wel steeds lekkerder te vinden. :tearsofjoy:

8/9 Juni voor een festival gebruik ik het nog een keer en daarna wordt het XTC. :smilingimp:

TechnoChicken vindt dit leuk.
  29. Pollewop

Pollewop Bewuste gebruiker

Niet (meer) ..
    Sinds dit jaar gestopt met roken (tijdens MDMA rook ik wel een pakje weg want dat is te lekker) ik drink niet, geen koffie ook, gebruik wel elke dag Quetiapine op voorschrift maar werkt niet verslavend.

Maar weetje? Het zou toch zo maar kunnen. Die rush die ik heb na een weekendje M, de weken erna wil ik weer, meer, opnieuw, zo lekker...

Casaan en TechnoChicken vinden dit leuk.
  30. Vroeger erge wiet verslaving gehad
    Afgekickt na weekennd , Nu weer een terugval

31. PsyTekZ

PsyTekZ Badass junkie Tripreporter

Dagelijks 3 - 5 gram wiet dus ik had een deftige wiet verslaving. Daarbij kwam ook nog een roes/wegvlucht verslaving in verscheidene middelen vooral uppers en psychedelica. Al een 3tal jaar op de betere weg met af en toe een goeie joint en al van 1 januari 2018 niets anders gebruikt dan die jointjes.

Janey en Psychedelibee vinden dit leuk.
  32. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Goed bezig hoor tekz!

33. PsyTekZ

PsyTekZ Badass junkie Tripreporter

Thanks Bee!

34. Sally Tessio

@TechnoChicken Mijn familie wordt geplaagd door verslaving, waaronder mijn vader en mijn broer. Mijn broer is echter recent gestopt met roken en voor het grootste deel met blowen na het lezen van 'De Opluchting' van Jan Geurtz. Ik ben niet zo van de zelfhulpboeken aanraden, maar dit boek schijnt voor aardig wat lezers toch de trick te doen. De auteur verzoekt je niet om te stoppen tijdens het lezen. Dat kan je daarna doen, of dat gebeurt al tijdens het lezen. Mijn broer heeft inmiddels de helft gelezen en heeft al twee maanden geen peuk aangeraakt.

Janey, Pepperoni en TechnoChicken vinden dit leuk.
  35. TechnoChicken

TechnoChicken Bewuste gebruiker

Ahh nice thanks! Ik zal het boek eens opzoeken. En wat goed van je broer, het is echt best pittig hoor.

Afgelopen vrijdag wezen stappen en zaterdag mn verjaardag gevierd, waren echt 2 hele moeilijke dagen om geen sigaret aan te raken met een drankje op. Maar ik heb volgehouden! :grin:

Pepperoni vindt dit leuk.
  36. Sally Tessio

@TechnoChicken Ahh, echt superknap! Ik ken zoveel mensen die op dat soort momenten bezwijken. Heel goed gedaan, ga zo door!

TechnoChicken vindt dit leuk.
  37. Janey

Janey Experimenterende gebruiker

hoi hoi,

Ik ben 10 jaar lang verslaafd geweest aan wiet.
    Ik wou al veel langer stoppen, maar zodra ik een shop zag, kwam de duivel in me op! En ging ik weer wiet halen.

Maar nu ben ik sinds 22 mei 2018 cold turkey gestopt met blowen, omdat mijn lichaam er echt niet meer tegen kan. Vanwege druk en steken op mijn borst waardoor ik ging hyperventileren en hartkloppingen.
    Het gekste is ik verlang niet naar een joint. en dat is maar beter ook.
    En het was zeker niet gemakkelijk om te stoppen, omdat je niks anders gewend bent.
    Ik genoot altijd zo van een jointje, maar dit was gewoon een teken van mijn lichaam dat ik moest stoppen! Ik had de keus door blijven smoke met elke dag zo'n last op mijn borst, of aan me gezondheid denken. Die keuze had ik zo gemaakt.
    Mijn vrienden smoke wel gewoon waar ik bij ben, en dat vind ik niet erg want ik moet de verleiding gewoon aan kunnen en er niet voor uit de weg gaan! Zo word je er alleen maar sterker door.

Mindless en Bas vinden dit leuk.
  38. Mdmja

Mdmja Experimenterende gebruiker

Nicotine is mijn enige echte verslaving, ga op het moment dood van het hoesen maar paf toch door.

Paar jaar terug één zomer dagelijks geblowd, nooit op eigen initiatief, altijd vrienden die vroegen of ik mee deed.
    Op een dag bedacht dat ik me dat ik het eigenlijk geen fuck aan vind en per direct gestopt, sinds dien blow ik denk ik 1 of 2x per jaar maar het is gewoon niet mijn drug.
    Heb het gevoel dat ik mezelf bewust saai maak en er nog voor betaal ook. Ik heb ADD maar omarm die drukte ipv dat ik het probeer te onderdrukken, slik ook geen ritalin ofzo.

Janey vindt dit leuk.
  39. genk123

genk123 Belezen gebruiker

Jaar geleden zat ik zo goed als elk weekend aan de sos. Dit zo'n halfjaar lang. En zoals de meeste het wel kennen zodra er wat alcohol in zat, was de verleiding te groot. Daarna was ik er helemaal klaar mee maar toch nog wel een aantal terug vallen gehad. Nu alweer een half jaar helemaal gestopt. Vindt het nu echt troep en snap niet dat ik het toen mijn geld waard vond! Heb nu nog heel soms dat ik er op zaterdag avond aan denk. Dit is dan alleen wanneer ik echt zat aan t worden ben. Verder ben ik nu een fanatieke keta gebruiker :lolol:. Maar dit heb ik nog wel in de hand vindt ik.

40. leipebaviaan

leipebaviaan Wijs gebruiker

benzo's, wiet en roken

Azarius vaporizers and accessories
Laden...