Ik kan me nog wel herinneren wat een narcistische kwal die SirErick is, toen ik anderhalf jaar geleden geregeld op dit forum tikte. De man denkt dat hij een soort 1%'er is en zette toentertijd iedereen weg als naïef, dom, simpel of klootjesvolk, terwijl hij zelf zo clueless en hypocriet bleek te zijn als maar kan. Hij liet o.a. geen gelegenheid onbenut om te zeggen dat zijn cokegebruik niemand tot last is, terwijl hij geregeld een ziekenhuisbed bezet wat naar een andere hartpatiënt - of andere organen for that matter - kan gaan als hij niet elke dag zijn neus zit te poederen. Not to mention een hartoperatie zelf, waar zat patiënten vol stress en twijfel op zitten te wachten. De man was daar in al die jaren nog nooit zelf op gekomen, maar maakte alleen maar van de gelegenheid gebruik om lachende selfies en video's van zichzelf te maken in het ziekenhuis. Dat was min of meer de scherpe, uitverkoren geest waar we mee te maken hadden.
Daarnaast kan ik me nog zat amateuristische, lachwekkende filmpjes herinneren, zoals een Journalistiek student o.i.d. die SirErick interviewde. Zaten ze met zijn tweeën de maatschappij van boven naar onder stuk te analyseren in een leeg gesprek vol typisch adolescenten geouwehoer over hoe alles anders moet.
Hij blijkt nog te leven, maar het is mij eerlijk gezegd om het even. Typisch een geval dat uitgespuugd is door de wereld, niet met zijn eigen lijden om kan gaan en nooit de kracht in zijn karakter weet te vinden om dat op een andere manier te verwerken dan een nihilistisch, meaningless, gedrogeerd bestaan te leiden. Een 1%'er op de meest undesirable manier.
Misschien niet helemaal oké dit, maar ik kan echt totaal niet tegen dat soort volk. Alleen maar wijzen omdat het te moeilijk is om kritisch op jezelf te zijn.