Waar komt het Corona virus vandaan?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Revolutionair
  • Startdatum Startdatum
@Revolutionair
Ik doel hier op
Ik ben ook niet in paniek hoor!
Zo als ik het zie was er in dec 2019 al duidelijk dat er een ernstig virus was dat zich razend snel ging verspreiden.
Er werd maanden niks gedaan.
Ik nam het toen wel serieus.
Maar mensen gingen gewoon op vakantie naar zwaar besmette gebieden en konden bij schiphol gewoon doorlopen...
Nu maanden later wanneer het te laat is paniek?
Fuck dat en ik doe rustig aan maar doe gewoon wat ik moet doen.
Nu blijkt de virus dus dagen lang te kunnen overlevrn op plastic? En je kan meerdere keren besmet raken?

Paniek had 3 maanden geleden gemoeten niet nu!
Als mijn tijd is gekomen dan is het gekomen.

Paar maanden te laat in grijpen...
🤷‍♂️
Je stelt ten onrechte dat je maanden geleden de situatie al serieus nam terwijl je vorige week (ik dacht eigenlijk 2 weken geleden maar het was echt vorige week) de zaak nog aan het bagatelliseren was.

Maar als er iets over iemand gaat, is het persoonlijk toch? Mening/feit maakt dan niet uit. Maar goed, laten we erover ophouden.
Het gaat niet om de schrijver van de post maar om de inhoud. Die staat vol met spelfouten. Of Pietje of Jantje die heeft geschreven maakt niet uit, blijft een objectieve waarneming.

Het gaat niet om de schrijver van de post maar om de inhoud. Die staat vol met spelfouten. Of Pietje of Jantje die heeft geschreven maakt niet uit, blijft een objectieve waarneming.
Maar er is toch iemand die dat heeft geschreven, dus dan gaat het toch over een persoon waarvan jij vindt dat diegene het met spelfouten heeft geschreven?

Maar er is toch iemand die dat heeft geschreven, dus dan gaat het toch over een persoon waarvan jij vindt dat diegene het met spelfouten heeft geschreven?
Het gaat over een post die vol staat met spelfouten. Ik vind dat niet, dat is een feit. Misschien kun je het verschil eens opzoeken?

Je stelt ten onrechte dat je maanden geleden de situatie al serieus nam terwijl je vorige week (ik dacht eigenlijk 2 weken geleden maar het was echt vorige week) de zaak nog aan het bagatelliseren was.

Ja ik dus precies zoals ik zei toen nam ik het serieus.
Nu het te laat is bagatelliseer ik het niet.
Maar zeg ik dat ik nu gewoon doe waar ik zin in heb.
Kom bij vrienden geven elkaar een hand chillen gewoon reis met de metro.

Ohjee, weer een complotdenker die denkt dat 8.6 en ik dezelfde persoon zijn. Vooralsnog kan ik me maar 1 iemand herinneren met dubbele accounts en dat is de bedenker van deze rare theorie.
Ik bedoelde meer van; 'jij die altijd overal op reageert' reageert natuurlijk weer. Grappig dat je gelijk in de verdediging schiet :tonguewink: .

Huh? Heb ik dat gezegd?
Nah, toevallig dat jij reageert hahaha :tearsofjoy:!
Hiermee impliceer je dat toch?
Ik bedoelde meer van; 'jij die altijd overal op reageert' reageert natuurlijk weer. Grappig dat je gelijk in de verdediging schiet :tonguewink: .
Het is niet de eerste keer dat ik daar van beschuldigd word dus vergeef me mijn reactie.
Je spreekt jezelf vaak tegen maar goed. Je hebt helemaal gelijk, misschien dat je je dag nu dan goed kan voortzetten :).
Enlighten me, waar spreek ik mezelf tegen?

Laatst bewerkt:
Wie kan deze stellingname bevestigen.
" als je immuun bent, verspreid je het niet "
Ik geloof hier niets van.
Immuun wil zeggen, dat je er niet ziek van wordt.
Maar je kunt wel degelijk " drager " van deze kutziekte zijn.
Je kunt het bij je hebben. Aan je kleding. In je haren. Immuniteit zegt niets over het kunnen verspreiden....

De laatste genomen maatregel inzake bezoek brengen aan verpleegtehuizen, bevestigt mijn visie...

Dat is waar, maar de kans is aanzienlijk kleiner, of je zult het aanzienlijk minder verspreiden dan wanneer je niet immuun bent en ook nog eens zelf virussen produceert in je lichaam. Als je immuun bent kun je maximum enkele virusjes die iemand anders geproduceerd heeft verspreiden tot die virussen kapot zijn.

Een correctie vwb spelfouten, ach. Een enkel foutje dat is menselijk.
Maar ooit gaat het verder, dan dat.
In deze gevallen, zoals ik ze zie, lijkt het op een slechte vertaling, uit Roemenië oid, en via een computer gedaan.
Dan klopt er helemaal niks van.
Dit staat los van De inhoud.
Ik vind, dat we daar wat van mogen zeggen.
Dan kan de poster er nog wat van leren. Nietwaar....

Maar zeg ik dat ik nu gewoon doe waar ik zin in heb.
Kom bij vrienden geven elkaar een hand chillen gewoon reis met de metro.
Ik hoop toch echt dat dit een grap is en niet serieus. Door geen afstand te houden kun je veel sneller besmet raken. Dan kun je wel denken "ik ben jong, ik overleef het wel". En daar heb je dan gelijk in. Maar als jij of 1 van jou vrienden besmet raakt en een Intensive Care bed nodig heeft dan is dat zometeen wel een bed minder voor iemand anders. Met andere woorden: het is heel goed mogelijk dat iemand anders zijn dood zometeen veroorzaakt wordt omdat jij je matties handen wilt geven... I

Ik vind dat echt waanzinnig asociaal. Maar ik hoop eigenlijk nog steeds dat het grootspraak is en dat je wel gewoon afstand houdt tot anderen.

Wat is dit nou allemaal met die barbie...
Eerst die mevrouw Samantha die op een gegeven moment meer drugs gebruikte als wij allemaal bij elkaar, en niemand wist dit,
Hier op DF óóók eea met ene barbie en ja, lange slanke benen!....,
Maar ik meen, dat we ergens anders mee bezig waren.
O ja, die mensen die ooit barbies kochten en verzamelden, die zijn nu rijk. Barbies kunnen veel opleveren!!

Oh ja...mss komt dat virus met die barbies mee...al helemaal in de originele verpakking!

Laatst bewerkt:
Ik hoop toch echt dat dit een grap is en niet serieus. Door geen afstand te houden kun je veel sneller besmet raken. Dan kun je wel denken "ik ben jong, ik overleef het wel". En daar heb je dan gelijk in. Maar als jij of 1 van jou vrienden besmet raakt en een Intensive Care bed nodig heeft dan is dat zometeen wel een bed minder voor iemand anders. Met andere woorden: het is heel goed mogelijk dat iemand anders zijn dood zometeen veroorzaakt wordt omdat jij je matties handen wilt geven... I

Ik vind dat echt waanzinnig asociaal. Maar ik hoop eigenlijk nog steeds dat het grootspraak is en dat je wel gewoon afstand houdt tot anderen.
Hoop het ook. Maar als ik sommige berichten op Facebook zie van de onderbuik van Nederland durf ik het niet te zeggen.

Ik hou van barbies ❤️

Terugkomend op haar post met dat fb-bericht. Ik kan beide kampen wel begrijpen. Het zit een beetje in de aard van jongeren om zich onsterfelijk te voelen. Je bent jong, vitaal en hebt je hele leven nog voor je. Rutte zei dat 80% van onze bevolking het gaat krijgen. Dus ja, er is bijna niet aan te ontkomen, waarom dan niet meteen, dan ben je er vanaf en ben je daarna immuun.

Maar ja, als je dan meerdere keren hoort dat er ook jonge mensen zijn met ernstige klachten en blijvende longschade, zie dit bericht:

Ik ben het eens met afzonderen en afstand houden, zodat de verspreiding langzamer gaat. Dit is in Italië niet gebeurd. Stel je voor dat artsen hier op de IC moeten gaan beslissen of jij een bed krijgt, of een ander persoon, die jonger dan jou is, en dus meer gewonnen jaren heeft.

Ik denk dat iedereen wel iemand kent in een risicogroep. Je vader of opa met copd, je tante met diabetes, of je nichtje met astma. Als zij intensive care nodig hebben, wil je toch dat ze die krijgen. Dus is het beter om zoveel mogelijk thuis te blijven, zodat je bijdraagt aan een langzamere verspreiding van het virus en iedereen zorg kan krijgen.

Had al uitgelegd érgens anders dat ik midden in Amsterdam woon en mij niet kan verstoppen...
Geld en woonplek is het verschil waar jij en ik in zitten.

Terug
Bovenaan